Test Peugeot 308 SW 2014 2,0 BlueHDI: motor huj, zbytek?

Navzdory 150 koním pod kapotou kompaktní kombi z nádrže naftu jen usrkává. Ambiciózní cenovku ale i s tak velkým kufrem obhajuje obtížně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Peugeot 308 SW 2014 2,0 BlueHDI: motor huj, zbytek?

9.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Test Peugeot 308 SW 2014 2,0 BlueHDI: motor huj, zbytek?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Navzdory 150 koním pod kapotou kompaktní kombi z nádrže naftu jen usrkává. Ambiciózní cenovku ale i s tak velkým kufrem obhajuje obtížně.

Prostorný, úsporný, ale také dost drahý

Z mého sáhodlouhého rozboru nového kompaktního kombíku z Francie jste zřejmě pochopili, že jsem z něho nebyl úplně „na větvi“. Musí být však vyřčeno, že pro mě nebyl ani zklamáním hodným hanění a zatracování se závěrem nedoporučuji. Osobně mi Peugeot 308 SW přijde jako zajímavá neokoukaná volba, i když použití tohoto spojení s dovětkem „z rozumu“ mi k němu zkrátka nesedí. Problém přitom nespatřuji v jeho vzhledu ani interiéru, protože oproti 307 SW jde o srovnávání nebe a dud.

Kabina je skutečně mnohem praktičtější než u hatchbacku, jen stále nese typické znaky snahy o originálnost za každou cenu, které se v praktickém životě při dlouhodobějším využívání ukážou jen jako zbytečná pozlátka kazící ergonomii. Zákazníci si budou vážit rekordního zavazadelníku a dobré variability, většího prostoru na zadních sedadlech i komfortně laděného podvozku, stejně tak bohaté základní výbavy.

Co se týče této konkrétní motorizace, ukázala se v tom nejpozitivnějším světle, když předvedla schopnost nabídnou dynamické svezení a zároveň velmi nízkou spotřebu paliva, které u konkurentů jen tak nedosáhnete a pokud ano, bude vás to stát daleko větší úsilí. Proti hovoří delší převody manuální převodovky a uživatelsky poněkud diskutabilní systém SCR pro dosažení nižších emisí. Daleko větším problém vidím ve výsledné ceně.

Nelze totiž opomenout fakt, že jste s 308 SW v teritoriu minimálně stejně slušně vybavených Octavií Combi, které ať chcete nebo ne, bude většina volit raději, protože na českých cestách fungují lépe. Nevnucuji vozy německého koncernu nikomu, říkám tím pouze, jak ambiciózní ve skutečnosti tenhle Peugeot je, přestože k dokonalosti to má stále ještě kus cesty.

Naložit s tím každý může ve finále tak, jak se mu zlíbí. Slabší verze vám v peněžence takový vítr neudělají a pokud preferujete francouzský styl jízdy, nebudou o nic horší než tento naftový bijec. Chcete-li být originální a cítit se v maximálním pohodlí, klidně do 308 SW jděte, máte k tomu mé požehnání. Zázraky naznačované vítězstvím v novinářských anketách ale raději nečekejte.

Test Peugeot 308 SW 2014 2,0 BlueHDI: motor huj, zbytek? - 56 - Test Peugeot 308 SW 20 BlueHDI 2014 03Test Peugeot 308 SW 2014 2,0 BlueHDI: motor huj, zbytek? - 57 - Test Peugeot 308 SW 20 BlueHDI 2014 45Test Peugeot 308 SW 2014 2,0 BlueHDI: motor huj, zbytek? - 58 - Test Peugeot 308 SW 20 BlueHDI 2014 80

Cena

Základní cena testovaného vozu (308 SW 1,2 PureTech/81 kW Access): 397 000 Kč
Základní cena testovaného provedení (2,0 BlueHDI/110 kW 6MT Allure): 573 000 Kč
Cena testovaného vozu (2,0 BlueHDI/110 kW 6MT Allure + příplatková výbava): 672 200 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 997 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 370 Nm při 2 000 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 215 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,4 l
Mimo město: 3,5 l
Kombinovaná: 3,8 l
Objem palivové nádrže: 53 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 585 mm
Šířka: 1 804 mm
Výška: 1 470 mm
Rozvor náprav: 2 730 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 475/1 400 kg
Užitečná hmotnost: 570 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 610 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 660 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše