Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Peugeot 508 GT: nejdražší, nejsilnější, nejlepší?
20.6.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Peugeot 508 GT je vrcholnou verzí nové lví limuzíny. Vyplatí se připlatit si statisíce za rozsáhlou výbavu, silnější motor a vylepšený podvozek?
Přehled kapitol
Peugeot 508 GT, kam s ním?
Dlouho jsem přemýšlel, jak tento test uzavřít. Nej nej verze velkého Peugeotu má mnoho pozitiv i negativ hlavně v závislosti na úhlu pohledu. Je tak možno dojít ke zcela opačnému výsledku. Jeho osobnost totiž není zcela jednoznačná. Na jedné straně se chlubí pokročilou a komplikovanou technikou, na druhé straně ta technika není použita tak, jak by se podle papírového popisu dalo soudit.
Spíše negativně by hodnocení vyšlo z pozice sportovně založeného řidiče. Ten by neustále bojoval s řízením, převodovkou a v konečném důsledku i podvozkem. Také bych neřekl, že je to auto pro vyznavače typických francouzských hodnot, tedy pohodlí a ne zrovna aktivní jízdy. Myslím, že by 508 GT mohlo nejvíce oslovit zájemce o Audi A4, který nutně nemusí mít pohon všech kol. Přímým konkurentem by pak byl model s V6 2,7 TDI s mírně nižší výkonem. Ten by ale, po doplnění výbavy na úroveň 508 GT, stál o další statisíce víc. Možná by měl o kousek lepší jízdní vlastnosti, nevidím ale žádnou jinou stránku, ve které by se mu Peugeot nevyrovnal. Záměrně pomíjím otázku image značky a spolehlivosti. To první je velmi individuální, to druhé budeme moci posoudit až za pár let.
Peugeot 508 GT bych s klidným srdcem doporučil těm, kteří hledají hodně vybavené a výkonné auto, nemusí mít výrobek Made in Germany a současně se smíří s horšími výkony podvozku obzvláště na českých cestách a v pravém pruhu dálnice D1. Při dlouhých cestách jim bude příjemným, tichým a relativně pohodlným společníkem.
Základní cena testovaného provedení (508 GT): 904 900 Kč
Cena testovaného vozu (508 GT + příplatková výbava): 981 900 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 2 179 ccm
Největší výkon: 150 kW (204 k) při 3 500 ot./min
Největší točivý moment: 450 Nm při 2 000 ot./min
Palivo: NM
Přenos výkonu: Šestistupňová automatická převodovka, pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 235 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,0 l
Mimo město: 4,4 l
Kombinovaná: 5,8 l
Objem palivové nádrže: 72 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 792 mm
Šířka: 1 854 mm
Výška: 1 456 mm
Rozvor náprav: 2 815 mm
Pohotovostní hmotnost (včetně řidiče): 1 736 kg
Užitečná hmotnost: 419 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 503l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 539 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 8 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 11 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva