Test Peugeot 508 GT: nejdražší, nejsilnější, nejlepší?

Peugeot 508 GT je vrcholnou verzí nové lví limuzíny. Vyplatí se připlatit si statisíce za rozsáhlou výbavu, silnější motor a vylepšený podvozek?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Peugeot 508 GT: nejdražší, nejsilnější, nejlepší?

20.6.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Test Peugeot 508 GT: nejdražší, nejsilnější, nejlepší?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Peugeot 508 GT je vrcholnou verzí nové lví limuzíny. Vyplatí se připlatit si statisíce za rozsáhlou výbavu, silnější motor a vylepšený podvozek?

Peugeot 508 GT, kam s ním?

Dlouho jsem přemýšlel, jak tento test uzavřít. Nej nej verze velkého Peugeotu má mnoho pozitiv i negativ hlavně v závislosti na úhlu pohledu. Je tak možno dojít ke zcela opačnému výsledku. Jeho osobnost totiž není zcela jednoznačná. Na jedné straně se chlubí pokročilou a komplikovanou technikou, na druhé straně ta technika není použita tak, jak by se podle papírového popisu dalo soudit.

Spíše negativně by hodnocení vyšlo z pozice sportovně založeného řidiče. Ten by neustále bojoval s řízením, převodovkou a v konečném důsledku i podvozkem. Také bych neřekl, že je to auto pro vyznavače typických francouzských hodnot, tedy pohodlí a ne zrovna aktivní jízdy. Myslím, že by 508 GT mohlo nejvíce oslovit zájemce o Audi A4, který nutně nemusí mít pohon všech kol. Přímým konkurentem by pak byl model s V6 2,7 TDI s mírně nižší výkonem. Ten by ale, po doplnění výbavy na úroveň 508 GT, stál o další statisíce víc. Možná by měl o kousek lepší jízdní vlastnosti, nevidím ale žádnou jinou stránku, ve které by se mu Peugeot nevyrovnal. Záměrně pomíjím otázku image značky a spolehlivosti. To první je velmi individuální, to druhé budeme moci posoudit až za pár let.

Peugeot 508 GT bych s klidným srdcem doporučil těm, kteří hledají hodně vybavené a výkonné auto, nemusí mít výrobek Made in Germany a současně se smíří s horšími výkony podvozku obzvláště na českých cestách a v pravém pruhu dálnice D1. Při dlouhých cestách jim bude příjemným, tichým a relativně pohodlným společníkem.

Základní cena testovaného provedení (508 GT): 904 900 Kč
Cena testovaného vozu (508 GT + příplatková výbava): 981 900 Kč

Test Peugeot 508 GT: nejdražší, nejsilnější, nejlepší? - 25 - 508GT 508GT07Test Peugeot 508 GT: nejdražší, nejsilnější, nejlepší? - 26 - 508GT 508GT28Test Peugeot 508 GT: nejdražší, nejsilnější, nejlepší? - 27 - 508GT 508GT18

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 2 179 ccm
Největší výkon: 150 kW (204 k) při 3 500 ot./min
Největší točivý moment: 450 Nm při 2 000 ot./min
Palivo: NM
Přenos výkonu: Šestistupňová automatická převodovka, pohon předních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 235 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,0 l
Mimo město: 4,4 l
Kombinovaná: 5,8 l
Objem palivové nádrže: 72 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 792 mm
Šířka: 1 854 mm
Výška: 1 456 mm
Rozvor náprav: 2 815 mm
Pohotovostní hmotnost (včetně řidiče): 1 736 kg
Užitečná hmotnost: 419 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 503l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 539 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.