Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Peugeot 508 SW 1,6 THP: Passatu vstříc
13.6.2011 | Martin Šimek | Přidat příspěvek
Peugeot vypustil v únoru na český trh takřka revoluční novinku, a to s nemalými ambicemi. Model 508 se chce prosadit v konkurenci Passatu, Mondea nebo Superbu. Jaké zbraně k tomu hodlá použít?
Přehled kapitol
Ergonomický, kvalitní i přiměřeně prostorný
Středovému panelu dominovala u naší konkrétní testované verze barevná obrazovka s navigací. Na její konto musím vyřknout další pochvalu, protože grafika zobrazení mapových podkladů je na hodně vysoké úrovni. Třeba takový Jaguar by si zde klidně mohl vzít inspiraci. Pod obrazovkou má řidič a spolujezdec k dispozici výsuvné držáky nápojů. Řešení to je efektní, ale má dva problémy. Když si řidič odloží do držáku nápoj, nevidí na obrazovku, a když se netrefí, polije si „čudlíky“ pro ovládání klimatizace nebo audia (a těm by to nemuselo udělat dobře). Ergonomie je celkově na dost vysoké úrovni. Obrazovka multimediálního systému sice není dotyková, ale bez problémů lze vše ovládat pomocí sdružených ovladačů umístěných mezi předními sedačkami v místech, kde je obvykle ruční brzda (ta je elektromechanická a také její ovladač se odstěhoval vlevo pod volant).
Kvalitou zpracování a celkovým pojetím interiéru si Peugeot 508 opravdu v ničem nezadá se zavedenou konkurencí. Páni manažeři určitě ocení sedadla. Ta přední nabízejí široké možnosti nastavení a mají sympaticky výrazné boční vedení. K příjemné atmosféře uvnitř také velkou měrou přispívá doslova obří panoramatické střešní okno táhnoucí se až za hlavy zadních cestujících. Samozřejmě nesmí chybět elektricky ovládaná roletka, protože už při dvaceti stupních a jasném počasí má klimatizace co dělat, aby takovýto skleník ochladila na požadovanou teplotu.
Hlavu si nemusíte lámat ani s vnitřním prostorem. Vpředu je místa dost a díky rozvoru 2 817 mm, který je větší jak v porovnání s řadou 407 (+ 92 mm), tak s řadou 607 (+ 17 mm), si mohou konečně udělat pohodlí také ti vzadu. Sice zde nebudete mít pro kolena tak královský prostor jako ve Škodě Superb, ale důvody ke stěžování si nenajdete. Zavazadelník má pravidelný tvar a pojme 503 litrů. V dané kategorii to není nejlepší číslo, ale určitě většině uživatelů postačí. Navíc můžete opěradla zadních sedadel sklopit pomocí páček umístěných na boku zavazadelníku téměř do roviny. K dispozici pak je objem 1 539 litrů. Za příplatek 14 000 Kč dostanete samočinně otevíratelné víko „kufru”. To se bohužel během testu několikrát odmítlo zcela uzavřít a ke slovu tak musela přijít hrubá síla. Že by nám tu pod tím vším dokonalým maskováním nakonec přeci jen trochu prosvítal francouzský původ auta? Možná.
1,6 THP? V 508 tichý průměr
Peugeot sází u modelu 508 daleko více na vznětové než na benzinové motory. V nabídce proto najdeme pouze dvě zážehové jednotky, naopak pro příznivce dieselu je připraveno rovnou pět možností. Je jasné, že v modelu střední třídy určenému převážně na delší cesty dostane většinou přednost naftový agregát, já jsem ovšem dostal k testu benzinovou dnes už klasiku v podobě přeplňované jedna-šestky THP o výkonu 156 k. Jak ta sedí k francouzské novince?
Přeplňované „té-há-péčko“ není na tom našem motoristickém světě žádným nováčkem. Osobně jsem ho vyzkoušel pod kapotou všeho možného, od malé „dvěstěsedmičky“, přes model 307 až po 5008. Vždy to byla stále stejná písnička - poměrně hodně koní, slušná spotřeba a příkladně kultivovaný chod.
Peugeot 508 tato fakta pouze potvrdil. O motoru bez přehánění na volnoběh nevíte, do kabiny pronikají jen minimální vibrace a při běžné jízdě, kdy přeřazujete řekněme kolem dvou a půl tisíc otáček, se zvuk motoru do interiéru téměř nepřenáší. Je to takový tichošlápek. Když ho vytočíte nad 4500 ot./min, dá o sobě vědět, a to jak zvukem, tak zátahem. Nečekejte ale, že vás bude tento Peugeot osazený jedna-šestkou THP rvát do sedadla jak zběsilý. Přece jen i maximálních 156 koní má s provozní hmotností 1 596 kg už docela práci. Pokud je v autě přítomen pouze řidič, pak se nic moc neděje, ale když se do auta posadí ještě další tři dospělí a do zavazadelníku si přihodí nějaké své tašky, rázem je veškerá dynamika ta tam.
Neděste se, že by naložený Peugeot 508 nejel, motor má dostatek síly, ale musíte přišlápnout pedál plynu poněkud více na podlahu, což se přirozeně odráží na spotřebě. Plně naložený automobil si během zhruba tisícikilometrové cesty rychlostí 120 - 130 km/h řekl o 7,9 l/100 km. Jakmile jsem překročil povolenou stotřicítku, spotřeba se vehementně hrnula vzhůru. Ve městě jsem se pohyboval za devět litrů.
Jak jsem slíbil výše, v souvislosti s motorem se mi na mé delší cestě přihodila zajímavá věc. Venku nějakých patnáct stupňů, pršelo a teploměr oleje i chladicí kapaliny stále neukazoval nic. Jako kdyby se motor neohřál. Padesát, sto, sto padesát kilometrů a pořád jsem neměl ohřátý motor? Dost zvláštní. Těžko říci, co přesně bylo důvodem, nejspíš nějaká maličkost, ale u auta, které má najeto pár tisíc kilometrů, to působí divně.
Motor 1,6 THP opět potvrdil, že spolupráce konstruktérů PSA a BMW přinesla moc povedené ovoce. Na auto velikosti Peugeotu 508 už je ale jen tak akorát. S prázdným vozem si poradí, ale s naloženým kombíkem má práce více než dost a to se logicky projevuje na spotřebě. Ve výbavě Allure činí cenový odstup jedna-šestky THP od motoru 2,0 HDI 140 k jen 15 000 Kč. K dispozici je i výkonnější provedení naftového dvoulitru (163 k). To se dodává pouze ve druhé nejnižší výbavě Active a oproti testovanému benziňáku je dražší o 30 000 Kč, což je stále akceptovatelný příplatek. Mimochodem Peugeot celkem oprávněně počítá s tím, že právě výkonnější verze jednotky 2,0 HDI bude nejprodávanější.
Jízda překvapení nepřinesla
Už od pradávna platí, že jsou francouzská auta především pohodlná. Z tohoto úhlu pohledu nepřináší Peugeot 508 nic nového, také on je totiž zaměřen hlavně na komfort. Oproti všemi opěvovanému Passatu není tak tvrdý a občas díky velké zádi karosářské verze SW působí trochu neohrabaně, ale dálnice, na které je určen především, zvládá bravurně. Může za to hlavně tichý motor a vynikající odhlučnění interiéru. Na téma pohodlí nelze mít nejmenších námitek.
Měkčí odpružení samozřejmě zapříčiňuje menší náklony karoserie v zatáčkách a řízení také nedosahuje kvalit etalonového Passatu, opět ale musím zdůraznit, že rozhodně není špatné. Co pro mě bylo asi největším překvapením, to je šestistupňová manuální převodovka. Ta je přesná a rozumně odstupňovaná s dlouhou šestkou. Na hodnocení typu klacek v kýblu prosím pěkně rovnou zapomeňte. Tohle je nový Peugeot, který je velmi nefrancouzský a dokazuje to mimo jiné také svou převodovkou.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 52 minutami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 2 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva