Test Porsche 911 GT3: po faceliftu ještě lepší

Za volantem Porsche 911 GT3 zažijete to, co nikde jinde. Je to auto zaměřené pouze a jedině na rychlost a ryzí potěšení z jízdy. Jakmile se před vámi otevře klikatá okreska, buďte si jisti, že mu za hrstku odevzdáte celou svoji duši.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Porsche 911 GT3: po faceliftu ještě lepší

29.5.2009 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Test Porsche 911 GT3: po faceliftu ještě lepší

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Za volantem Porsche 911 GT3 zažijete to, co nikde jinde. Je to auto zaměřené pouze a jedině na rychlost a ryzí potěšení z jízdy. Jakmile se před vámi otevře klikatá okreska, buďte si jisti, že mu za hrstku odevzdáte celou svoji duši.

Celkové jízdní pocity

Nová GT3 mě tolik očarovala lehkostí a přirozeností svého projevu, že jsem se ještě nezmínil o jejím motoru. Je zřejmé, že kdyby Porsche použilo přeplňovaný motor nebo nějakou upravenou verzi ze standardní Carrery, asi by to nebylo ono a motor by z velmi ostře naladěného vozu poněkud vyčníval.

Když ale důkladně předělali původní motor z typu GT1 se suchou klikovou skříní a zvětšili jeho objem až na samotnou hranici jeho možností (3,8 l), získali srdce s nesmírně rychlými reakcemi, progresivním nárůstem točivého momentu a nezaměnitelnou špičkou výkonu v nejvyšších otáčkách. Motor se dokáže aktivně přizpůsobovat jízdní situaci, je totiž vybaven proměnným časováním, ale také dvojicí klapek v sání a párem klapek ve výfuku. Možná i to způsobuje, že s motorem je překvapivě příjemná spolupráce i při normální jízdě třeba ve městě. V ten okamžik je relativně tichý, jemný a kultivovaný. Jakmile ale systém rozpozná sportovnější jízdní styl, zcela svůj charakter šestiválce a udělá z něj šelmu.

Test Porsche 911 GT3: po faceliftu ještě lepší - 10 - Porsche-GT3-71Test Porsche 911 GT3: po faceliftu ještě lepší - 11 - Porsche-GT3-72Test Porsche 911 GT3: po faceliftu ještě lepší - 12 - Porsche-GT3-76

Hodnocení

Porsche 911 GT3 se po modernizaci a celkovém přepracování posunulo o značný kus. Je dravější, přizpůsobivější a přitom působí lehčím dojmem. Když proto hledáte auto pro nezapomenutelné zážitky na klikatých silnicích nebo závodních okruzích, tohle by nemělo zmizet z vašeho hledáčku. Troufám si říci, že je to jedna z nejlepších 911, která kdy byla postavena pro běžné silnice.

Test Porsche 911 GT3: po faceliftu ještě lepší - 13 - Porsche-GT3-80Test Porsche 911 GT3: po faceliftu ještě lepší - 14 - Porsche-GT3-81Test Porsche 911 GT3: po faceliftu ještě lepší - 15 - Porsche-GT3-82Test Porsche 911 GT3: po faceliftu ještě lepší - 16 - Porsche-GT3-83Test Porsche 911 GT3: po faceliftu ještě lepší - 17 - Porsche-GT3-89Test Porsche 911 GT3: po faceliftu ještě lepší - 18 - Porsche-GT3-93Test Porsche 911 GT3: po faceliftu ještě lepší - 19 - Porsche-GT3-103

Technické údaje

Motor

Plochý atmosféricky plněný šestiválec se suchou skříní. Rozvod 2x2 OHC.
Zdvihový objem 3797 cm3.
Největší výkon 320 kW (435 k) při 7600 1/min.
Největší točivý moment 430 N.m při 6250 1/min.
Šestistupňová přímo řazená převodovka.
Pohon zadních kol, samosvorný diferenciál.

Karoserie

Dvoudveřové kupé.

Rozměry a hmotnosti

Délka 4460 mm
Šířka 1808 mm
Výška 1280 mm
Rozvor 2355 mm
Provozní hmotnost 1395 kg.
Objem palivové nádrže 67 l.
Objem zavazadlového prostoru 0,105 m3 vpředu, 0,205 m3 za sedadly.

Jízdní výkony

Nejvyšší rychlost 312 km/h.
Zrychlení z 0 na 100 km/h 4,1 s.
Kombinovaná spotřeba paliva 12,6 l/100 km.

Cena

Cena základního provedení: 3 424 000 Kč

Hodnocení

+ vše, co souvisí s jízdou
- vyšší provozní náklady

Autoforum.cz

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše