Test Porsche Boxster S 981: král vlastní ligy

(+ videa) První kilometry za volantem nového Boxsteru ukazují, jak velký kus cesty budou muset jeho konkurenti ujít, aby se tomuto kompaktnímu roadsteru mohli rovnat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Porsche Boxster S 981: král vlastní ligy

11.5.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Test Porsche Boxster S 981: král vlastní ligy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) První kilometry za volantem nového Boxsteru ukazují, jak velký kus cesty budou muset jeho konkurenti ujít, aby se tomuto kompaktnímu roadsteru mohli rovnat.

Z hlediska jízdy bez konkurence, alespoň zatím

Porsche Boxster S mi bylo vždy sympatické a jsem docela rád, že ani pro rok 2012 nemusím své preference měnit. V poslední době se mi skutečně jen zřídkakdy přihodí, aby nové auto se sportovními ambicemi bylo něčím jiným, než rozplizlým pokusem oslovit absurdně širokou klientelu a ještě přitom vykouzlit úsměv na tvářích lidí z hnutí Greenpeace. Ani novému Boxsteru S sice podobné choutky nejsou úplně cizí (systém start-stop je v tomto autě vážně omyl), navzdory jim si ale ponechal svůj charakter a v některých ohledech jej posouvá ještě dál.

Tím nejzásadnějším je jízdní projev, který je tak výjimečný, že jsem už po prvních padesáti kilometrech začal přemýšlet o tom, jestli ve své třídě v tomto ohledu vůbec má nějakou konkurenci. A jsem přesvědčen, že nemá, rozhodně ne dnes - auto takto vyspělé konstrukce s tak vycizelovanými jízdními vlastnostmi dnes nikdo nenabízí. Karty budou znovu rozdány v příštím roce po příchodu Jaguaru F-Type, do té doby ale může Boxster S v klidu spát na vavřínech.

Pochopitelně ne vše je tak dobré jako jízdní projev, ale nemohu si pomoci, auto pro mě pořád reprezentují právě tyto vlastnosti a u Porsche to platí dvojnásob. Smutné je snad jen to, že při jízdě s novým Boxsterem S citíte, že by klidně mohl mít 100 nebo 200 koní navíc a vůbec nic by se nestalo. Bohužel, to je rajón 911 a testované provedení zůstane zřejmě ještě pěkných pár let tím nejsilnějším Boxsterem v nabídce.

Přesto říkám: Nudíte se a medvídek mýval už není co býval? Pak si kupte nové Porsche Boxster S. Za peníze, které stojí, žádný lepší sportovní roadster nedostanete.

Test Porsche Boxster S 981: král vlastní ligy - 51 - Test Porsche Boxster S 981 2012 007Test Porsche Boxster S 981: král vlastní ligy - 52 - Test Porsche Boxster S 981 2012 018Test Porsche Boxster S 981: král vlastní ligy - 53 - Test Porsche Boxster S 981 2012 084Test Porsche Boxster S 981: král vlastní ligy - 54 - Test Porsche Boxster S 981 2012 078Test Porsche Boxster S 981: král vlastní ligy - 55 - Test Porsche Boxster S 981 2012 100

Proč ho chtít?

Jde o jízdně daleko nejpřesvědčivější kompaktní roadster dneška, kterému nechybí ani kvalita a image věhlasné značky. Pokud rádi řídíte a chcete mít v rukou to nejlepší, nemůžete volit jinak. Porsche po vás ani nebude chtít žádné nehorázné peníze

Proč ho nechtít?

Snad jedině proto, že by vás s novým Boxsterem S v garáži mohla strašit myšlenka, jak skvělé by to muselo být auto se 100 nebo 200 koňmi k dobru.

Cena

Základní cena vozu (Boxster): 1 327 000 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Boxster S): 1 617 00 Kč
Cena testovaného provedení (Boxster S PDK + příplatková výbava): 2 487 769 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, atmosféricky plněný plochý šestiválec uložený vzadu podél před zadní nápravou
Objem: 3 436 ccm
Největší výkon: 232 kW (315 k) při 6 700 ot./min
Největší točivý moment: 360 Nm při 4 500 - 5 800 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 277 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 11,2 l
Mimo město: 6,2 l
Kombinovaná: 8,0 l
Objem palivové nádrže: 64 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 374 mm
Šířka: 1 801 mm
Výška: 1 281 mm
Rozvor náprav: 2 475 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 350 kg
Užitečná hmotnost: 335 kg

Vnitřní rozměry

Objem zavazadlového prostoru vpředu: 150 l
Objem zavazadlového prostoru vzadu: 130 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše