Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Renault Clio RS Gordini vs. Renault Twingo RS Gordini: drsný a drsnější
13.2.2012 | Michal Borský | Přidat příspěvek
Vyzkoušeli jsme dva malé ostré Renaulty v provedení Gordini. Oslní i něčím jiným než jen svým hávem?
Přehled kapitol
Kdo chce kam, pomozme mu tam
Twingo i Clio v ostrých úpravách jsou v dnešní době vzácným příkladem aut, jimž není cizí v pravdě „sprostá“ radost z jízdy docílená docela jednoduchými prostředky. Každý z kohoutů na to přitom jde trochu jinými prostředky.
Když pomineme čistě marketingový a estetický význam výbavy Gordini, stojí před vámi dvě různá balení nefalšovaného sportovního náčiní cizelovaná profíky z Renault Sportu. Po týdenním jezdění jsem došel k závěru, že mnohem větší smysl dává Clio, tedy aspoň v tom případě, že nehodláte pěstovat okruhový sport nebo nevlastníte soukromý kopec s hladkým asfaltem. S úzkoprofilovějším Twingem totiž není jednoduchý život a lze ho doporučit jen lidem, kterým jde jen „o to jedno“, a nebudou jej využívat k civilním účelům, pro které bylo původně Twingo navrženo. I takoví borci se ale dozajista najdou.
Drobný problém je, že Twingo Gordini aktuálně v oficiální nabídce českého importéra schází - donedávna bylo k mání za přijatelných 399 900,- Kč (RS za 349 900,- Kč). Mnohem více všestrannosti i zábavy skýtá Clio, se kterým se dá rozumně vyžít i v běžných denních podmínkách. Ryzí radost z jeho ovládání i vyvážené a nezákeřné chování z něj pak dělají jakousi Mazdu MX-5 mezi předokolkami. Se základními 624 900,- Kč si za to také nechá patřičně zaplatit. Když se oklikou vrátím k úpravě Gordini, s klidem bych tuto nafouklou bublinu znamenající 70 000,- Kč navíc k jízdně o nic horší verzi RS nechal stranou a raději popřemýšlel o rozumném příplatku za podvozek CUP (15 200,- Kč), i když je otázkou, kdo by jeho nesporné výhody dokázal do důsledků docenit výměnou za horší komfort.
Základní cena Renault Clio (1,2 16V Authentique): 294 900 Kč
Cena základního testovaného provedení Renault Clio (2,0 16V RS): 554 900 Kč
Cena testovaného provedení Renault Clio (2,0 16V RS Gordini): 624 900 Kč
Základní cena Renault Twingo (1,2 16V Acces): 164 900 Kč
Cena základního testovaného provedení Renault Twingo (1,6 16V RS): 349 900 Kč
Cena testovaného provedení Renault Twingo (1,6 16V RS Gordini): 399 900 Kč
Technické údaje Renault Clio RS Gordini
Motor
Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec vpředu napříč za přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 147,5 kW (203 k) při 7 100 ot./min
Největší točivý moment: 215 Nm při 5 400 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 225 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 11,3 l
Mimo město: 6,4 l
Kombinovaná: 8,2 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 017 mm
Šířka: 2 025 mm (vč. vnějších zpětných zrcátek)
Výška: 1 484 mm
Rozvor náprav: 2 585 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 240 kg
Užitečná hmotnost: 450 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 288 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 028 l
Technické údaje Renault Twingo RS Gordini
Motor
Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec vpředu napříč za přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 98 kW (133 k) při 6 750 ot./min
Největší točivý moment: 160 Nm při 4 400 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 201 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,8 l
Mimo město: 5,6 l
Kombinovaná: 6,7 l
Objem palivové nádrže: 40 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 3 607 mm
Šířka: 1 688 mm
Výška: 1 460 mm
Rozvor náprav: 2 368 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 024 kg
Užitečná hmotnost: 350 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 165 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 951 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB