Test Renault Clio RS Gordini vs. Renault Twingo RS Gordini: drsný a drsnější

Vyzkoušeli jsme dva malé ostré Renaulty v provedení Gordini. Oslní i něčím jiným než jen svým hávem?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Renault Clio RS Gordini vs. Renault Twingo RS Gordini: drsný a drsnější

13.2.2012 | Michal Borský | Přidat příspěvek

Test Renault Clio RS Gordini vs. Renault Twingo RS Gordini: drsný a drsnější

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vyzkoušeli jsme dva malé ostré Renaulty v provedení Gordini. Oslní i něčím jiným než jen svým hávem?

Kdo chce kam, pomozme mu tam

Twingo i Clio v ostrých úpravách jsou v dnešní době vzácným příkladem aut, jimž není cizí v pravdě „sprostá“ radost z jízdy docílená docela jednoduchými prostředky. Každý z kohoutů na to přitom jde trochu jinými prostředky.

Když pomineme čistě marketingový a estetický význam výbavy Gordini, stojí před vámi dvě různá balení nefalšovaného sportovního náčiní cizelovaná profíky z Renault Sportu. Po týdenním jezdění jsem došel k závěru, že mnohem větší smysl dává Clio, tedy aspoň v tom případě, že nehodláte pěstovat okruhový sport nebo nevlastníte soukromý kopec s hladkým asfaltem. S úzkoprofilovějším Twingem totiž není jednoduchý život a lze ho doporučit jen lidem, kterým jde jen „o to jedno“, a nebudou jej využívat k civilním účelům, pro které bylo původně Twingo navrženo. I takoví borci se ale dozajista najdou.

Drobný problém je, že Twingo Gordini aktuálně v oficiální nabídce českého importéra schází - donedávna bylo k mání za přijatelných 399 900,- Kč (RS za 349 900,- Kč). Mnohem více všestrannosti i zábavy skýtá Clio, se kterým se dá rozumně vyžít i v běžných denních podmínkách. Ryzí radost z jeho ovládání i vyvážené a nezákeřné chování z něj pak dělají jakousi Mazdu MX-5 mezi předokolkami. Se základními 624 900,- Kč si za to také nechá patřičně zaplatit. Když se oklikou vrátím k úpravě Gordini, s klidem bych tuto nafouklou bublinu znamenající 70 000,- Kč navíc k jízdně o nic horší verzi RS nechal stranou a raději popřemýšlel o rozumném příplatku za podvozek CUP (15 200,- Kč), i když je otázkou, kdo by jeho nesporné výhody dokázal do důsledků docenit výměnou za horší komfort.

Test Renault Clio RS Gordini vs. Renault Twingo RS Gordini: drsný a drsnější - 43 - Test Renault Clio RS Gordini 02Test Renault Clio RS Gordini vs. Renault Twingo RS Gordini: drsný a drsnější - 44 - Test Renault Clio RS Gordini 26Test Renault Clio RS Gordini vs. Renault Twingo RS Gordini: drsný a drsnější - 45 - Test Renault Clio RS Gordini 44Test Renault Clio RS Gordini vs. Renault Twingo RS Gordini: drsný a drsnější - 46 - Test Renault Twingo RS Gordini 03Test Renault Clio RS Gordini vs. Renault Twingo RS Gordini: drsný a drsnější - 47 - Test Renault Twingo RS Gordini 19Test Renault Clio RS Gordini vs. Renault Twingo RS Gordini: drsný a drsnější - 48 - Test Renault Twingo RS Gordini 31

Základní cena Renault Clio (1,2 16V Authentique): 294 900 Kč
Cena základního testovaného provedení Renault Clio (2,0 16V RS): 554 900 Kč
Cena testovaného provedení Renault Clio (2,0 16V RS Gordini): 624 900 Kč

Základní cena Renault Twingo (1,2 16V Acces): 164 900 Kč
Cena základního testovaného provedení Renault Twingo (1,6 16V RS): 349 900 Kč
Cena testovaného provedení Renault Twingo (1,6 16V RS Gordini): 399 900 Kč

Technické údaje Renault Clio RS Gordini

Motor

Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec vpředu napříč za přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 147,5 kW (203 k) při 7 100 ot./min
Největší točivý moment: 215 Nm při 5 400 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 225 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 11,3 l
Mimo město: 6,4 l
Kombinovaná: 8,2 l
Objem palivové nádrže: 55 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 017 mm
Šířka: 2 025 mm (vč. vnějších zpětných zrcátek)
Výška: 1 484 mm
Rozvor náprav: 2 585 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 240 kg
Užitečná hmotnost: 450 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 288 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 028 l

Technické údaje Renault Twingo RS Gordini

Motor

Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec vpředu napříč za přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 98 kW (133 k) při 6 750 ot./min
Největší točivý moment: 160 Nm při 4 400 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 201 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,8 l
Mimo město: 5,6 l
Kombinovaná: 6,7 l
Objem palivové nádrže: 40 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 3 607 mm
Šířka: 1 688 mm
Výška: 1 460 mm
Rozvor náprav: 2 368 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 024 kg
Užitečná hmotnost: 350 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 165 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 951 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše