Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Renault Mégane RS 2014: nikdy se nevrátí pohádka mládí
17.10.2014 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ videa) Mégane od Renault Sportu je i po faceliftu vynikající vůz. Potíž je, že jiní dnes už umí udělat podobná auta lépe i levněji.
Přehled kapitol
Je pořád výborný, vlak s nejlepšími mu ale ujel
Zlí jazykové tvrdí, že Citroën vymyslel šípové ozubení, a tak si jej dal do loga. Renault pak vymyslel... vy víte, co, tak si to také dal do loga. Není to pravda, minimálně Mégane RS je dobrý „vynález”, jen z něj ale prostě nejsem nadšen tak, jako před léty. Ne snad, že by byl horší, kulisy na trhu se ale změnily a on v nich prostě už nevypadá tak atraktivně.
V testu jiného francouzského bijce, Peugeotu RCZ R jsem konstatoval, že recept na dobrý sporťák byl vymyšlen už dávno a že podle něj prostě jen stačí vařit. Mégane RS byl nepochybně stvořen podle stejného receptu, jenže už s pomocí léta starých ingrediencí. Dnes tak ke zmíněnému konstatování přidává svým jedno podstatné „ale” - že i podle dobrého receptu je občas potřeba uvařit znovu. A Mégane je na to pomalu zralý, pokud tedy zase chce vítězit.
Nechci tím ani náznakem říci, že by Mégane RS byl špatné auto - je dobré, pořád se mi zamlouvá a rád jsem si s ním zase sjel. Těžko ale mohu přehlédnout někdy drobné, někdy významnější ztráty ve srovnání s tím nejlepším, co je dnes v této třídě k mání. RS je zábavné a v určitých režimech i extrémně rychlé, v některých je ale jeho výkon právě kvůli orientaci na určité rychlostní spektrum nevyužitelné. Vlastně omezený repertoár využitelnosti pak nekončí jen zde, RS Cup je v podstatě „jen hot hatch”, z běžné využitelnosti standardního Méganu v něm mnoho nezůstalo.
Zejména v těchto dvou aspektech (a provozní efektivitě, dodal bych pro ty spořivější) jsou dnes na trhu lepší nabídky, zejména zmíněný Leon Cupra 280. Pro někoho může být předností Méganu, že je řidičsky zajímavý, i když z něj nedolujete tolik, to se mi ale nezdá jako tak podstatná hodnota, zvláště když snazší dostupnost dynamiky Cupry znamená i citelně lepší využitelnost vozu coby auta pro každý den. Ani to přece není k zahození.
Renault by mohl kontrovat cenou, jenže to nedělá a oproti Leonu je dokonce dražší. Méganu RS znovu skládám hold, děkuji mu za všechno dobré a srdečně ho zdravím. S jiným pocitem, než že pohádka jeho mládí spojená s kralováním mezi hot hatchi dané cenové kategorie se s faceliftem nevrátila a těžko už kdy vrátí, ale tento test uzavřít nemohu. Nemám, opravdu nemám vozu co podstatného vyčíst, nemohu ale přehlédnout fakt, že na trhu už se najdou i lepší auta tohoto ražení za dokonce ještě nižší cenu...
Cena
Základní cena testovaného vozu (Mégane RS 265 2014): 740 900 Kč
Cena testovaného provedení (Mégane RS 265 2014 + příplatková výbava): 860 300 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč nad přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 195 kW (265 k) při 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 360 Nm při 3 000 - 5 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol, samosvorný diferenciál
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 254 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,8 l
Mimo město: 6,2 l
Kombinovaná: 7,5 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 312 mm
Šířka: 1 804 mm
Výška: 1 423 mm
Rozvor náprav: 2 640 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1 387/1 462 kg
Užitečná hmotnost: 448 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 344 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: -
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejčtenější články
- Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva