Test Renault Mégane RS 2014: nikdy se nevrátí pohádka mládí

(+ videa) Mégane od Renault Sportu je i po faceliftu vynikající vůz. Potíž je, že jiní dnes už umí udělat podobná auta lépe i levněji.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Renault Mégane RS 2014: nikdy se nevrátí pohádka mládí

17.10.2014 | Pavel Janda | 85 příspěvků

Test Renault Mégane RS 2014: nikdy se nevrátí pohádka mládí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Mégane od Renault Sportu je i po faceliftu vynikající vůz. Potíž je, že jiní dnes už umí udělat podobná auta lépe i levněji.

Je pořád výborný, vlak s nejlepšími mu ale ujel

Zlí jazykové tvrdí, že Citroën vymyslel šípové ozubení, a tak si jej dal do loga. Renault pak vymyslel... vy víte, co, tak si to také dal do loga. Není to pravda, minimálně Mégane RS je dobrý „vynález”, jen z něj ale prostě nejsem nadšen tak, jako před léty. Ne snad, že by byl horší, kulisy na trhu se ale změnily a on v nich prostě už nevypadá tak atraktivně.

V testu jiného francouzského bijce, Peugeotu RCZ R jsem konstatoval, že recept na dobrý sporťák byl vymyšlen už dávno a že podle něj prostě jen stačí vařit. Mégane RS byl nepochybně stvořen podle stejného receptu, jenže už s pomocí léta starých ingrediencí. Dnes tak ke zmíněnému konstatování přidává svým jedno podstatné „ale” - že i podle dobrého receptu je občas potřeba uvařit znovu. A Mégane je na to pomalu zralý, pokud tedy zase chce vítězit.

Nechci tím ani náznakem říci, že by Mégane RS byl špatné auto - je dobré, pořád se mi zamlouvá a rád jsem si s ním zase sjel. Těžko ale mohu přehlédnout někdy drobné, někdy významnější ztráty ve srovnání s tím nejlepším, co je dnes v této třídě k mání. RS je zábavné a v určitých režimech i extrémně rychlé, v některých je ale jeho výkon právě kvůli orientaci na určité rychlostní spektrum nevyužitelné. Vlastně omezený repertoár využitelnosti pak nekončí jen zde, RS Cup je v podstatě „jen hot hatch”, z běžné využitelnosti standardního Méganu v něm mnoho nezůstalo.

Zejména v těchto dvou aspektech (a provozní efektivitě, dodal bych pro ty spořivější) jsou dnes na trhu lepší nabídky, zejména zmíněný Leon Cupra 280. Pro někoho může být předností Méganu, že je řidičsky zajímavý, i když z něj nedolujete tolik, to se mi ale nezdá jako tak podstatná hodnota, zvláště když snazší dostupnost dynamiky Cupry znamená i citelně lepší využitelnost vozu coby auta pro každý den. Ani to přece není k zahození.

Renault by mohl kontrovat cenou, jenže to nedělá a oproti Leonu je dokonce dražší. Méganu RS znovu skládám hold, děkuji mu za všechno dobré a srdečně ho zdravím. S jiným pocitem, než že pohádka jeho mládí spojená s kralováním mezi hot hatchi dané cenové kategorie se s faceliftem nevrátila a těžko už kdy vrátí, ale tento test uzavřít nemohu. Nemám, opravdu nemám vozu co podstatného vyčíst, nemohu ale přehlédnout fakt, že na trhu už se najdou i lepší auta tohoto ražení za dokonce ještě nižší cenu...

Test Renault Mégane RS 2014: nikdy se nevrátí pohádka mládí - 46 - Renault Megane RS 265 2014 test 004Test Renault Mégane RS 2014: nikdy se nevrátí pohádka mládí - 47 - Renault Megane RS 265 2014 test 050Test Renault Mégane RS 2014: nikdy se nevrátí pohádka mládí - 48 - Renault Megane RS 265 2014 test 091

Cena

Základní cena testovaného vozu (Mégane RS 265 2014): 740 900 Kč
Cena testovaného provedení (Mégane RS 265 2014 + příplatková výbava): 860 300 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč nad přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 195 kW (265 k) při 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 360 Nm při 3 000 - 5 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol, samosvorný diferenciál

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 254 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,8 l
Mimo město: 6,2 l
Kombinovaná: 7,5 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 312 mm
Šířka: 1 804 mm
Výška: 1 423 mm
Rozvor náprav: 2 640 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1 387/1 462 kg
Užitečná hmotnost: 448 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 344 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: -

Diskuze 85 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.