Test Seat Ibiza 1,2 TSI a Ibiza ST 1,4: s turbem, nebo bez?

Na Ibize po faceliftu mnoho nového není, vzali jsme proto na projížďku hned dvě verze. A v jednom případě jsme měli šťastnou ruku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Seat Ibiza 1,2 TSI a Ibiza ST 1,4: s turbem, nebo bez?

9.5.2012 | Miro Mihálik | 11 příspěvků

Test Seat Ibiza 1,2 TSI a Ibiza ST 1,4: s turbem, nebo bez?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na Ibize po faceliftu mnoho nového není, vzali jsme proto na projížďku hned dvě verze. A v jednom případě jsme měli šťastnou ruku.

Z koncernových rivalů řidičsky nejpřitažlivější

Musím říct, že tak jak mě Ibiza ST 1,4 16V nepřekvapila a ve svém soukromém žebříčku ji nechám spadnout kamsi do průměru, tak mě pětidveřový hatchback s technikou TSI dokázal mile oslovit. Je to jednoduché, obyčejné auto, které se perfektně hodí do role oslíka na každý den, i když jako rodinný vůz bych jej doporučil maximálně někomu s malými dětmi.

Kratší varianta je mi ale sympatičtější nejen proto, že nepotřebuji vozit kočárky či větší nákupy. Na silnici vám dá z jízdy více a trochu mi svými projevy připomíná minulou Fiestu, která rovněž stála za víc, než jen pouhé dosažení cíle cesty. Tím ale netvrdím, že Seat objevil způsob, kterým by konkurenci vyfoukl zákazníky hledající skutečné ostré hatchbacky. K tomu Ibize chybí vyváženější řízení s kapkou zpětné vazby.

Její hravá povaha je spíše vítanou přidanou hodnotou, kterou od ostatních koncernových značek nedostanete a to by asi mohla být i odpověď na zásadní otázku, proč vlastně Ibizu chtít. Polo je uvnitř zpracované ještě lépe, ale pokud zapomenete na GTI, je příliš měkké a rozvláčné. Fabia se se Ibize jízdou přibližuje trochu více, ale postavte je vedle sebe. A i kdyby to bylo designem nerozhodně, Škodovky můžete přehazovat vidlemi. Nevím kolik lidí uvidí v Ibize po faceliftu svůj malý motoristický svatý grál, ale pokud má být od VW a této velikosti, volil bych Seat.

Test Seat Ibiza 1,2 TSI a Ibiza ST 1,4: s turbem, nebo bez? - 42 - Seat Ibiza SC test 01Test Seat Ibiza 1,2 TSI a Ibiza ST 1,4: s turbem, nebo bez? - 43 - Seat Ibiza SC test 18Test Seat Ibiza 1,2 TSI a Ibiza ST 1,4: s turbem, nebo bez? - 44 - Seat Ibiza SC test 33Test Seat Ibiza 1,2 TSI a Ibiza ST 1,4: s turbem, nebo bez? - 45 - Seat Ibiza TSI test 01Test Seat Ibiza 1,2 TSI a Ibiza ST 1,4: s turbem, nebo bez? - 46 - Seat Ibiza TSI test 08Test Seat Ibiza 1,2 TSI a Ibiza ST 1,4: s turbem, nebo bez? - 47 - Seat Ibiza TSI test 18

Proč ho chtít?

Pod zajímavě tvarovaným kabátem je víc než jen průměrná koncernová technika. Ibiza dokazuje, že v kombinaci s tím správným motorem může být řidičsky zajímavým autem za rozumné peníze.

Proč ho nechtít?

Facelift mohl být důslednější. Že se nic neměnilo na designu, svědčí o jeho nadčasovosti, ale špatná grafika displejů a přeposilované řízení poukazuje také na to, že to byla opravdu jen modernizace z principu.

Cena

Základní cena vozu (Ibiza 1,2 12V Reference): 228 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Ibiza 1,2 TSI Reference): 264 900 Kč
Cena základního testovaného provedení (Ibiza 1,2 TSI Reference): 264 900 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 197 ccm
Největší výkon: 77 kW (105 k) při 5 000 ot./min
Největší točivý moment: 175 Nm při 1 550-4 100 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 190 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,8 l
Mimo město: 4,5 l
Kombinovaná: 5,3 l
Objem palivové nádrže: 45 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 061 mm
Šířka: 1 693 mm
Výška: 1 445 mm
Rozvor náprav: 2 469 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 090 kg
Užitečná hmotnost: 451 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 292 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 938 l

Cena

Základní cena vozu (Ibiza ST 1,2 12V Reference): 244 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Ibiza ST 1,4 Reference): 264 900 Kč
Cena základního testovaného provedení (Ibiza ST 1,4 Style): 291 900 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, atmosférický řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 390 ccm
Největší výkon: 63 kW (85 k) při 5 000 ot./min
Největší točivý moment: 132 Nm při 3 800 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 177 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,0 l
Mimo město: 4,7 l
Kombinovaná: 5,9 l
Objem palivové nádrže: 45 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 236 mm
Šířka: 1 693 mm
Výška: 1 445 mm
Rozvor náprav: 2 469 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 130 kg
Užitečná hmotnost: 440 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 430 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 164 l

Diskuze 11 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.