Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Seat Ibiza 1,2 TSI a Ibiza ST 1,4: s turbem, nebo bez?
9.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Na Ibize po faceliftu mnoho nového není, vzali jsme proto na projížďku hned dvě verze. A v jednom případě jsme měli šťastnou ruku.
Přehled kapitol
Z koncernových rivalů řidičsky nejpřitažlivější
Musím říct, že tak jak mě Ibiza ST 1,4 16V nepřekvapila a ve svém soukromém žebříčku ji nechám spadnout kamsi do průměru, tak mě pětidveřový hatchback s technikou TSI dokázal mile oslovit. Je to jednoduché, obyčejné auto, které se perfektně hodí do role oslíka na každý den, i když jako rodinný vůz bych jej doporučil maximálně někomu s malými dětmi.
Kratší varianta je mi ale sympatičtější nejen proto, že nepotřebuji vozit kočárky či větší nákupy. Na silnici vám dá z jízdy více a trochu mi svými projevy připomíná minulou Fiestu, která rovněž stála za víc, než jen pouhé dosažení cíle cesty. Tím ale netvrdím, že Seat objevil způsob, kterým by konkurenci vyfoukl zákazníky hledající skutečné ostré hatchbacky. K tomu Ibize chybí vyváženější řízení s kapkou zpětné vazby.
Její hravá povaha je spíše vítanou přidanou hodnotou, kterou od ostatních koncernových značek nedostanete a to by asi mohla být i odpověď na zásadní otázku, proč vlastně Ibizu chtít. Polo je uvnitř zpracované ještě lépe, ale pokud zapomenete na GTI, je příliš měkké a rozvláčné. Fabia se se Ibize jízdou přibližuje trochu více, ale postavte je vedle sebe. A i kdyby to bylo designem nerozhodně, Škodovky můžete přehazovat vidlemi. Nevím kolik lidí uvidí v Ibize po faceliftu svůj malý motoristický svatý grál, ale pokud má být od VW a této velikosti, volil bych Seat.
Proč ho chtít?
Pod zajímavě tvarovaným kabátem je víc než jen průměrná koncernová technika. Ibiza dokazuje, že v kombinaci s tím správným motorem může být řidičsky zajímavým autem za rozumné peníze.
Proč ho nechtít?
Facelift mohl být důslednější. Že se nic neměnilo na designu, svědčí o jeho nadčasovosti, ale špatná grafika displejů a přeposilované řízení poukazuje také na to, že to byla opravdu jen modernizace z principu.
Cena
Základní cena vozu (Ibiza 1,2 12V Reference): 228 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Ibiza 1,2 TSI Reference): 264 900 Kč
Cena základního testovaného provedení (Ibiza 1,2 TSI Reference): 264 900 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 197 ccm
Největší výkon: 77 kW (105 k) při 5 000 ot./min
Největší točivý moment: 175 Nm při 1 550-4 100 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 190 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,8 l
Mimo město: 4,5 l
Kombinovaná: 5,3 l
Objem palivové nádrže: 45 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 061 mm
Šířka: 1 693 mm
Výška: 1 445 mm
Rozvor náprav: 2 469 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 090 kg
Užitečná hmotnost: 451 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 292 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 938 l
Cena
Základní cena vozu (Ibiza ST 1,2 12V Reference): 244 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Ibiza ST 1,4 Reference): 264 900 Kč
Cena základního testovaného provedení (Ibiza ST 1,4 Style): 291 900 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, atmosférický řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 390 ccm
Největší výkon: 63 kW (85 k) při 5 000 ot./min
Největší točivý moment: 132 Nm při 3 800 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 177 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,0 l
Mimo město: 4,7 l
Kombinovaná: 5,9 l
Objem palivové nádrže: 45 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 236 mm
Šířka: 1 693 mm
Výška: 1 445 mm
Rozvor náprav: 2 469 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 130 kg
Užitečná hmotnost: 440 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 430 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 164 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 minutami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 minutami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před hodinou - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 2 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 4 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva