Test Škoda Octavia Combi RS 2,0 TSI: mladoboleslavská bohyně

U řady Octavia přišla domácí Škoda nedávno s výraznějším faceliftem přední a zadní části vozu. Letos se facelift nevyhnul ani sportovně laděné verzi RS, které sluší nejvíc z celé rodiny Octavia. Pojďme tedy okusit sportovní výkony oblíbeného rychlíka v elegantním bílém kabátě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Škoda Octavia Combi RS 2,0 TSI: mladoboleslavská bohyně

29.7.2009 | Milan Šmíd | 4 příspěvky

Test Škoda Octavia Combi RS 2,0 TSI: mladoboleslavská bohyně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

U řady Octavia přišla domácí Škoda nedávno s výraznějším faceliftem přední a zadní části vozu. Letos se facelift nevyhnul ani sportovně laděné verzi RS, které sluší nejvíc z celé rodiny Octavia. Pojďme tedy okusit sportovní výkony oblíbeného rychlíka v elegantním bílém kabátě.

Kombinace hbitosti a praktičnosti

I když verze RS je nazývána sportovní, samozřejmě tato verze nebude trhat asfaltový koberec jako ryzí sporťáky. Tento model má velmi dobře naladěn podvozek, který i s obutými příplatkovými koly Neptune velikosti 18" palců, dokáže s přehledem pohlcovat rozličné nerovnosti, které české silnice nabídnou (samozřejmě nemáme na mysli prudký přejezd retardéru). Společně se stádem dvou set koní, které benzínový motorem produkuje a velkým zavazadlovým prostorem, vytváří model RS velmi povedený celek, který nabídne dobrou výkonovou rezervu při překonávání delších vzdáleností i určitou hbitost.

Dvoulitr má plynulý zátah přibližně od 1 800 1/min, ale teprve od 3 500 1/min více ožije a motor i jeho zvukový projev získají na síle a příjemně táhne až k hranici červeného pole. Velkou chválu si zaslouží velmi přesná a dobře odstupňovaná šestistupňová převodovka. Řadit lze lehce pouhými dvěma prsty, naopak perfektně ergonomický volant by nemusel mít tak účinný posilovač. I tak je řízení poměrně dobře čitelné.

Octavia Combi RS je i velmi praktickým vozem. Rychle a hbitě můžete přestěhovat až 1,620 m3 nákladu. Jen pozor na ostřejší výjezdy s naloženým kufrem, je to přece jenom předokolka s velkým zavazadelníkem, takže pocítíte omezenou adhezi přední nápravy.

Test Škoda Octavia Combi RS 2,0 TSI: mladoboleslavská bohyně - 8 - skoda_octavia_rs_combi_2009_02Test Škoda Octavia Combi RS 2,0 TSI: mladoboleslavská bohyně - 9 - skoda_octavia_rs_combi_2009_01Test Škoda Octavia Combi RS 2,0 TSI: mladoboleslavská bohyně - 10 - skoda_octavia_rs_combi_2009_03

Výkonný, nikoliv žíznivý

Mnohé z vás napadá, že přeplňovaný dvoulitr bude zbytečně „žrát“. Spotřeba paliva u tohoto vozu je otázkou momentálního přístupu ke stylu jízdy a intenzitě využití dynamiky motoru a tlaku na plynový pedál. V tomto případě je na vás jestli budete jezdit ostře, kdy se spotřeba pohybovala kolem 12 l/100 km, nebo nenásilně s dodržováním povolených limitů s případným předjetím, což znamenalo spotřebu příjemných 7,1 l/100 km (při rychlosti 130 km/ h motor točí pouze 3 000 1/min). Kombinace má za následek odliv cca 9 l benzínu na 100 km.

Otázka image

Nevím čím, to přesně je, ale vlastnit Octavii je mezi čechy velmi populární. Pokud jde o model RS, platí to dvojnásob. Nelze se tedy divit, že v bílé Octavii RS na efektivních osmnáctipalcových kolech Neptune s pneumatikami o rozměru 225/40, z nichž budou koukat rudé třmeny nevadnoucích ostrých brzd, uděláte na české silnici srovnatelnou, ne li větší parádu, než kdyby jste cestovali v nepohodlném exotickém supersportu.

Diskuze 4 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.