Test Škoda Octavia III 1,2 TSI: nebojte se základu

 | 43 příspěvků | 27.2.2013 Pavel Janda
Reagovat

Nepřihlášený Frenk Hořejš

Mám od pana Jandy raději t.. | 27.2.2013 11:02reagovat
avatar

Mám od pana Jandy raději testy emotivnějších aut, ale i tak dobrá práce, zajímavé čtení. Jede to vážně sympaticky, takže proč ne, na základ myslím v pohodě.

Nepřihlášený Embed

Pán s Audi byl tedy vtipný.. | 27.2.2013 11:08reagovat
avatar

Pán s Audi byl tedy vtipný :-) Děti, až jednou budete tenhle test číst, tak psst, ale byla to Octavie :-))

Auto vypadá OK, v Activu s pár příplatkama to bude za 400 tisíc dobrá věc. Jinak teda slušná cena toho konkrétního auta, ale chápu snahu automobilky ukázat v demo káře všechnu výbavu.

Nepřihlášený Minnie

Líbí se mi na tom jedna věc.. | 27.2.2013 11:14reagovat
avatar

Líbí se mi na tom jedna věc, autor. To auto je v podstatě o ničem, ale když někdo umí řídit a psát, dá se koukat i na jízdní videa se stokoňovou O III a číst si o tom, jak se s tím dobře zachází :) Tím to nezpochybňuju, jen mě to zaujalo, to auto je postavené do úplně jiného světla než v jiných testech.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Johny.Rico

701 tisíc? :-) Není to něj.. | 27.2.2013 11:16reagovat
avatar

701 tisíc? :-) Není to nějaký překlep?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xpert

dobre ze testujete i slabs.. | 27.2.2013 11:18reagovat
avatar

dobre ze testujete i slabsi verze, kolikrat to o aute rekne nejvic. takze o3 vypada dobre, jen je skoda ty zadni napravy, tenhle mezigeneracni downgrade se nemel stat.

Nepřihlášený xpert

Reakce na: 701 tisíc? :-) Není to něj.. | 27.2.2013 11:19reagovat
avatar

vypada to, ze je tam uplne vsechno i s ctenim znacek podle fotek. takze spis ne :)

Nepřihlášený Fořt

Reakce na: Líbí se mi na tom jedna věc.. | 27.2.2013 11:28reagovat
avatar

To nejsi sama, pan Janda píše dobře skoro o všem :-) I z tohohle je znát, že to prošlo důkladným zkoušením ve všech ohledech. Jsem docela zvědavý, jak moc lidí si 1.2 TSI koupí, všechny předsudky ani podobný test nezažene...

Nepřihlášený Ridley

Dobrý test, ale víc se těším.. | 27.2.2013 11:33reagovat
avatar

Dobrý test, ale víc se těším na to srovnání s Golfem a i30. Doufám, že bude brzy.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Marek N.

Reakce na: Dobrý test, ale víc se těším.. | 27.2.2013 11:38reagovat
avatar

Podobně, uvažuji zrovna o čtyřech autech s podobným benzinem a tohle jsou tři z nich. Mám favorita, ale poradit si nechám :o)

Nepřihlášený Tomek

pane Jando, díky za dobrou.. | 27.2.2013 12:08reagovat
avatar

pane Jando, díky za dobrou objektivní recenzi. K těm kufrům - třeba si jednou také pořídíte děti a pochopíte, že potřebujete prostor pro víc než jen kočárek ... já bych si jinak asi taky nekupoval takové veleauto jako je oktávka, kratší hb (astra/ceed/i30 apod.) by mi jinak bohatě stačil.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený V12

Ja by som to s 1.2TSI urci.. | 27.2.2013 13:29reagovat
avatar

Ja by som to s 1.2TSI urcite nekupil. Obaval by som sa totiz zivotnosti turba, hoci OIII je naozaj na svoje rozmery dost lahka, takze motor sa s nou az tak velmi trapit nebude. Je tu ale ina vec - Focus III, s litrovym 92kW motorom a vybavou podstatne lepsou ako OIII v zaklade sa da zohnat za trochu menej penazi. A hoci uz nejazdi tak dobre ako jazdili predosle generacie, stale je po podvozkovej stranke dalej, ako skriplovana OIII s klukou.

Takze kebd uz turbokosu, tak FFIII 1.0l 92kW, nie OIII. Na mna argumet "zavazadelnik" neplati. V kazdom pripade ale zatial zostavam verny starej dvojlitrovej atmosfere na podvozku, ktory nam modroovalnikom zavidia vsetci.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tomek

Reakce na: Ja by som to s 1.2TSI urci.. | 27.2.2013 13:39reagovat
avatar

obavate se zivotnosti turba u 1.2 a doporucujete namahanejsi turbo 1.0 ? To mi hlava nebere. Co se tyka ceny, tak to bude tak nejak podobne, vybavu miva ale ford velmi dobrou...

Pro me osobne rozhodla moznost sehnat vybavenou overenou referencni oktu (s multilinkem...) za bezkonkurencni cenu ....

Nepřihlášený jacob

Sice základní motor, ale n.. | 27.2.2013 13:52reagovat
avatar

Sice základní motor, ale ne základní výbavový stupeň. Takže by to chtělo test základní motor + základní výbava. Holý základ tak dobře v interiéru zas nevypadá (z fotek)... Jinak hezký test.

Nepřihlášený 32191036

moc hezká recenze, testy u.. | 27.2.2013 16:23reagovat
avatar

moc hezká recenze, testy u konkurence jsou dosti k smíchu (jinak bych je asi ani nečetl)

Nepřihlášený

Nadpis je lež. Nebyl testo.. | 27.2.2013 16:42reagovat
avatar

Nadpis je lež. Nebyl testován základní motor, tím je 1,2 63kW s pětikvaltem. Ale ke kopnutí do Renaultu se to jako argument použít dalo, tak byl snad účel splněn.

Test byl "vhodně" završen 222 fotkami úplně jiného a 2x dražšího vozu.

Nějak nevím, proč bych měl považovat za relevantní ty informace mezi tím.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený cc

Reakce na: Nadpis je lež. Nebyl testo.. | 27.2.2013 18:22reagovat
avatar

to je fakt. mezi 63kw a 77kw je snad vetsi rozdil nez mezi 1,4tsi a 1,2tsi 77kw.

Ještě udávání spotřeby dle palubáku a reálnou taky není nejlepší postup u škodovek si vesměs přilepšuje o cca 0,6l.

zajda

Renault do sebe kope sám že.. | 27.2.2013 18:34reagovat
avatar

Renault do sebe kope sám že takový utrápený zmetek prodává. Nejde přitom o tabulkové hodnoty, ale o projev motoru, jeho chování v různých režimech, reakce. Už jen to, jak zdechle padají u 0,9 TCe otáčky po puštění plynu člověk se základní úctou k mechanice nesnese. Buď bude přeřazovat 3 sekundy, nebo trpět v hopsajícím autě, jak to tam bude rvát přes spojku. Jedna věc je nějak minimalizovat pokuty za CO2, naměřené v nesmyslném testu (moje oblíbená část metodiky je 0-50 km/h za 26 sekund), ale zákazník při tom nesmí být potlačený úplně do pozadí.

Nepřihlášený

Tak kdyby chtěl pan Janda.. | 27.2.2013 18:38reagovat
avatar

Tak kdyby chtěl pan Janda skutečně testovat základ (Active), tak tam jsou k mání jen 3 benzínové motory. Testovaný 1,2 77kW je prostřední z nich. Kdybych chtěl být stejně "objektivní" jako pan Janda, mohl bych tedy říci, že v rámci základu testoval druhou vrcholovou motorizaci. To by ovšem neznělo tak, jak byl předem stanovený cíl.

zajda

Předem stanovený cíl? Nejs.. | 27.2.2013 19:03reagovat
avatar

Předem stanovený cíl? Nejste paranoik? Proboha je to výkonnější varianta nejslabšího motoru v rámci modelové řady, tj. druhá nejslabší verze, tak co vymýšlíte za konstrukce s druhou vrcholovou motorizací? Někdo holt hledá informace v recenzi, někdo v nadpisech. Asi by ten nadpis měl mít 3 řádky a minimálně stejný počet závorek, aby vyhověl všem slovíčkařům. Nebo možná nejste slovíčkař, ale krajní příznivec Renaultu či odpůrce Škodovky? Jedna z těch 3 možností to nepochybně bude.

V recenzi jsou všechna prohlášení argumentačně podložena příklady, často v kombinaci s videi, i tady, tak u Clia a prostě ve většině recenzí od tohoto autora. Jak to někdo stále dokáže přehlížet a místo o reálných věcech se hašteřit o vhodnosti nebo nevhodnosti nějakých formulací, je mi opravdu záhadou.

Nepřihlášený

Paranoik nejsem, ale připa.. | 27.2.2013 19:39reagovat
avatar

Paranoik nejsem, ale připadá mně trapné napsat tento nadpis a nafotit auto za 700k ve vrcholové výbavě.

A pro toho, kdo chce auto v základu, je to opravdu druhá nejsilnější dostupná benzinová motorizace. Může se Vám to nelíbit, ale to je tak všechno.

zajda

Nadpis jasně odkazuje na m.. | 27.2.2013 19:51reagovat
avatar

Nadpis jasně odkazuje na motor a o přehnané výbavě novinářského je v recenzi zmínek několik. Navíc vzhledem k předchozí recenzi Octavie se celý článek věnuje hlavně fungování pohoného ústrojí a podvozku, opravdu stále nechápu, co s tím máte za problém.

Nepřihlášený

Já spíš mám dojem, že sám.. | 27.2.2013 20:31reagovat
avatar

Já spíš mám dojem, že sám autor testu ztratil ponětí co vlastně testuje, když v testu 1,2 TSI 77kW nabízí za cenu ......" jen kousek za hranicí 300 tisíc Kč."

Inu, jsem asi nepolepšitelný slovíčkář.

.

Nepřihlášený Toutou

Nikolivěk, jenom pitomec,.. | 28.2.2013 00:06reagovat
avatar

Nikolivěk, jenom pitomec, který test zřejmě pozorně nečetl, a teď ještě prudí.

Nepřihlášený Ron.Jeremy

Měl jsem možnost mít zapůj.. | 28.2.2013 00:16reagovat
avatar

Měl jsem možnost mít zapůjčenou Octavii III s motorem 1.2TSI na víkend, a tak jsem neodolal a vyzkoušel další, médii tolik protřásaný mladoboleslavský zázrak, modlu každého českého motoristy, a to v základní motorizaci, kterou nejspíš budu na silnicích potkávat nejčastěji. Jednalo se o výbavu Ambition, navíc byly couvací senzory vzadu a automatická klimatizace. Cenovka vozu: 420 tisíc korun. V době testu mělo auto najeto málo nad jeden tisíc km. Rád bych se podělil o dojmy, které na mě vůz udělal během malého výletu, na který jsem se s ním vydal. Exteriér * Auto zvenku vypadá překvapivě malé, menší, než říkají rozměry. Toto není ani tak výtka, jako kostatování. +/- Design rozhodně neurazí, ale ani nebudí žádné emoce. Auta si za celou dobu nikdo vlastně ani nevšiml, nevšiml jsem si, že by ho někdo zaparkované obhlížel, přestože to byla čerstvá novinka. V české závistivé společnosti je to vlastně pozitivum, protože nedává tak výrazně propuknout závisti a jí spouštěnými útoky na auto. - Zbytečné zprohýbání v oblasti SPZ neplní žádnou funkci a na autě působí cize a násilně. Interiér + Vpředu je dostatečně místa i v ramenou, necítil jsem se rozhodně nijak stísněně. + Přední sedačky jsou relativně pohodlné, i když na první pohled působí lacině hadrovým dojmem. Otázkou je, jak bude jejich čalounění trvanlivé, nijak důvěryhodně na mě nepůsobilo. + Kufr je vážně velký, ale nejsem typ, který by to ocenil. Většinou v něm kromě vzduchu nic nevozím. - Plast palubní desky i dalších částí interiéru působí lacině, je tvrdý a nepříliš příjemný na dotek - je podivně hrubý a nejspíš se bude dost špinit. - Plastové výplně dveří nad dveřními loketními opěrkami způsobují, že si člověk připadá jako v užitkovém vozidle pro řemeslníky v montérkách - čalounění citelně chybí a je snad jen v nejvyšší kožené výbavě. - Hlavové opěrky jsou děsivě vysoké, zezadu díky nim prakticky není vidět. - Nemůžu odpustit drzost s kličkami na stahování oken vzadu i u výbavy Ambition. - Zadní sedáky jsou zcela účelově..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ron.Jeremy

Reakce na: pane Jando, díky za dobrou.. | 28.2.2013 00:19reagovat
avatar

@Tomek: Děti mám, a přesto nemám potřebu jezdit naložený výbavou jak na severní točnu. Tím to asi nebude.

Nepřihlášený Slepy io

Zdá se že žádný český novi.. | 28.2.2013 11:00reagovat
avatar

Zdá se že žádný český novinář nedokáže objektivně ohodnotit jakýkoliv model od Škody. Někteří se tomu blíží, ale opravdu JEN blíží :) Musím souhlasit s Ron.Jeremym co se týče interiéru (subjektivně i exteriéru). S novou OIII jsem ještě nejel, ale pokud zvuk benzínového motoru v autě způsobil, že si vaše spolujezdkyně představila diesel pod kapotou, dalo mi to vzpomenout na stejnou příhodu, když jsem si před dvěma lety půjčoval již zajetou OII po faceliftu s 1.4MPI - vyjel jsem a opravdu velmi hrubý zvuk ala diesel mě donutil prozkoumat technický průkaz. Jinak bych opravdu neuvěřil, že je to benzínový agregát. To je opravdu škoda/Škoda :) Myslím že akustický komfort je opravdu důležitý pro delší/mimoměstské jízdy. Při vzpomínce na mou jízdu z Čech na Slovensko s OII 1.6 mě ještě teď mé uši prosí, ať už to nikdy nedělám - pocit neustále, 6 hodin zapnutého vysavače ot Ety na kolenou byl otřesným zážitkem.

Nepřihlášený header009

Velice pěkný článek pochva.. | 28.2.2013 12:25reagovat
avatar

Velice pěkný článek pochvala panu autorovi :) nicméně některé komentáře stojej fakt zazamyšlení. Třeba ti kteří nerozeznají diesel do benzínu tak myslím že je čas uložit ŘP do šuplíku a vytáhnout průkazku ZTP na MHDčko

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pavel

Octavie se zakladnim motor.. | 28.2.2013 15:59reagovat
avatar

Octavie se zakladnim motorem neni opravdu k smichu, ale bohuzel k placi!

Nepřihlášený Ron.Jeremy

Reakce na: Velice pěkný článek pochva.. | 28.2.2013 22:59reagovat
avatar

@header009: Možná by sis to měl zkusit, ten zvuk je opravdu hrozný, hrubý a tvrdý, snad jsem takto nehezky znějící zážehový motor u jiné značky (nebo spíše koncernu) neslyšel. Dokonce tento malý turbobenzín trpí stejnými neduhy, jako turbodiesely, tedy letargie v nízkých otáčkách a následný nárůst výkonu po záběru turba, takže i řidič znejistí. Jako petrolhead jsem zvuk motoru vnímal jako nepříjemný, to i VAZ 2101 zněl libozvučněji. Ale když lidem nevadí jezdit s koncernovými diesely, a někteří si dokonce jejich zvukový projev pochvalují, myslím, že to své zákazníky najde. Věřím ale, že by se zvukový projev při troše snahy dal naladit výrazně lépe.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jarouš

Reakce na: @header009: Možná by sis t.. | 2.3.2013 11:55reagovat
avatar

Musím než souhlasit. Jel jsem v tom a akustika hnus.Chladné a neosobní.Exteriér absolutně žádné emoce.

Řešit nějakou nápravu zde není na prvním místě.:-) Co je super velký přístup do kufru. Pokud to někdo využije.Jinak jsem v tom žádné plus nenašel! Ceny katastrofa.Stejně u Rapid

Konkurence má lepší nabídku.Měl jsem zapůjčený nový Fluence 2013. Stejně dlouhé a široké vozidlo, jako octavia. 4,61m 1,80m rozvor 2,70M!!! Kufr 530L.Bohužel pouze to otvírání kufru ala "sedan" je trochu uzké. Když jsem byl v supermarketu a vracel se na parkoviště, tak to okukovalo několik lidí.Ano v té nové barvě co Renault nabízí (slonová kost bílá ivoire) je to opravdu překrásné! K tomu v základu LED a ALU 16. Vůz se všem opravdu moc líbil. O tom není pochyb. Motor 1,6 16V krásně tichý, nádherný zvuk, super brzdy, žádné nárazy od podvozku, příjemné svezení, útulný a vzadu mega prostorný interiér.

A co víc! Za 280 000!!!!!!!!!!!!! Dynamique se vším na co si vzpomenete od dvouzonové klima, autorádio bluethoth, roletky, esp, tempomat el okna dotekové odemykání vozu a prostě všeho. To všechno podle ceníku co jsem dostal za 285 000 !!!!!!!!! Za 314 000 má nyní Renault ješte výbavu o stupeň vyšší za cenu běžné Dynamique ! A 5 let záruku a assistenční služby.Pánové opravdu se má cenu bavit o škodovce???

Nepřihlášený Jarouš

Reakce na: @header009: Možná by sis t.. | 2.3.2013 11:55reagovat
avatar

Musím než souhlasit. Jel jsem v tom a akustika hnus.Chladné a neosobní.Exteriér absolutně žádné emoce.

Řešit nějakou nápravu zde není na prvním místě.:-) Co je super velký přístup do kufru. Pokud to někdo využije.Jinak jsem v tom žádné plus nenašel! Ceny katastrofa.Stejně u Rapid

Konkurence má lepší nabídku.Měl jsem zapůjčený nový Fluence 2013. Stejně dlouhé a široké vozidlo, jako octavia. 4,61m 1,80m rozvor 2,70M!!! Kufr 530L.Bohužel pouze to otvírání kufru ala "sedan" je trochu uzké. Když jsem byl v supermarketu a vracel se na parkoviště, tak to okukovalo několik lidí.Ano v té nové barvě co Renault nabízí (slonová kost bílá ivoire) je to opravdu překrásné! K tomu v základu LED a ALU 16. Vůz se všem opravdu moc líbil. O tom není pochyb. Motor 1,6 16V krásně tichý, nádherný zvuk, super brzdy, žádné nárazy od podvozku, příjemné svezení, útulný a vzadu mega prostorný interiér.

A co víc! Za 280 000!!!!!!!!!!!!! Dynamique se vším na co si vzpomenete od dvouzonové klima, autorádio bluethoth, roletky, esp, tempomat el okna dotekové odemykání vozu a prostě všeho. To všechno podle ceníku co jsem dostal za 285 000 !!!!!!!!! Za 314 000 má nyní Renault ješte výbavu o stupeň vyšší za cenu běžné Dynamique ! A 5 let záruku a assistenční služby.Pánové opravdu se má cenu bavit o škodovce???

Nepřihlášený Jarouš

Dokonce to mělo v základu.. | 2.3.2013 12:10reagovat
avatar

Dokonce to mělo v základu i handsfree sadu v rádiu a startování tlačítkem start.Karta se nemusela zasouvat, palubní počítač, rezervní plnohodnotné kolo v základu, el. vyhřívaná a ovl. zrcátka, deštový senzor, mlhové světlomety, ESP, Asr protiskluz, 6 airbagů atd atd atd :-) vše za 285 000 Kč v hotovosti vč. DPH Jo a na karosérii 12 let záruka a prohlídky po roce malá a výměna oleje 30 000 km nebo 2 roky :-))) A dle co jsem obdržel si můžete dokoupit záruku na 5let/150 000km za pouhé 3 990kč !!! a na 5 let/ 200 000 km za 8 990 Kč. Běžná záruka všechny Renaulty 5/100 000km zdarma !! Kdo vám tohle nabízí??

Co vím tak octávka3 vám nabídne v ceníku za 11 500 kč na 4 roky nebo 120 000 km.základní je pouhé dva roky!!! Opět velmi levné :-) Děkujeme :-))))

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený T.

Hmm to je parádní výbava t.. | 2.3.2013 19:16reagovat
avatar

Hmm to je parádní výbava ten Renault Fluence.Koukal jsem na renault.cz na ceník a opravdu perfektní auto cena i výbava.Škoda by se mohla učit.Jsou to zloději, jako celá republika

zajda

Reakce na: Dokonce to mělo v základu.. | 3.3.2013 03:16reagovat
avatar

Jarouš: Předepsaná výměna oleje po 30 000 km je výsměch, ne výhoda. Jestli chcete, aby vám ten motor vydržel i po 5 letech záruky, tak se držte alespoň standardních 15 000 km/1rok. Longlife oleje jsou nesmysl.

http://www.cimbu.cz/?page=whole&lng=cze&chip=&item =12

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený blond

Reakce na: Jarouš: Předepsaná výměna.. | 4.3.2013 16:54reagovat
avatar

To je o kvalitě oleje! To že tam škodovka nebo jiné značky lejou nějaký bordel je jejich věc.Nebo je to vypočítavost.Čím častěji tím více do pokladny servisů.Nový Renault Master má 40 000 km nebo 2 roky !!!! Olej ELF. To je o nákladech na provoz. A Master má záruku 5 let/ 200 000 k pro majitele.Ten olej vydží i víc než 40 000 km.Se vsaď zajdo :-))))

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený nonblond

Reakce na: To je o kvalitě oleje! To.. | 5.3.2013 13:46reagovat
avatar

blonde... olej vydrzi to neni problem, ale filter nevydrzi :P a to je problem....

Nepřihlášený jsk

Pokud dle p. Jandy jezdí n.. | 7.3.2013 11:00reagovat
avatar

Pokud dle p. Jandy jezdí nový Cee'd lépe než BMW, tak kde je OIII? Jezdí lépe naž BMW ale hůř než Cee'd nebo je to je ještě lepší?

:)

Nepřihlášený fred

Reakce na: Měl jsem možnost mít zapůj.. | 11.3.2013 23:13reagovat
avatar

Pěkné stručné hodnocení, ne jak od p. Jandy, kde první stránka je pouhé vykcecávání (nebo má zaplaceno za napsané slovo) druhá téměř taky, až v dalších se čtenář dozví něco o soukromých pocitech motoristického novináře. K záporům p. Janda zapomněl napsat tuctový vzhled auta, okoukanost už jako novinka. Rozeznat novou Oktávku a Rapida za jízdy, pro nezkušeného nemožné.

Nepřihlášený

Octavia.Nejtrapnější novin.. | 16.3.2013 05:47reagovat
avatar

Octavia.Nejtrapnější novinka roku 2013.Za zlodějské peníze!!!!

Nový Renault Fluence délka 4,61m šířka 1,81 objem kufru 530L 1,616V 110ps Authentique za 254 900Kč !!!

Diesel 1,5 DCI necelých 300000Kč

Porovnejte si stejně velké a široké auto za cenu, která vás neokrádá a navíc dostanete krásný design, bohatou výbavu,skvělý motor a záruku 5let, záruka na karosérii 12 let

www.renault.cz

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Hio

Reakce na: Octavia.Nejtrapnější novin.. | 7.8.2013 08:04reagovat
avatar

Jenže ten tvůj Fluence je v crashtestu pěknej ubožák. Prosím porovnejte si.

http://www.euroncap.com/results/renault/fluence_ze/2011 /468.aspx

http://www.euroncap.com/results/skoda/octavia/512 .aspx

Nejsem sebevrah....

Nepřihlášený Josef Musil

autor článku - kolik jsi p.. | 14.5.2016 14:08reagovat
avatar

autor článku - kolik jsi poznal důkladně aut ? Kolik máš najeto ? Mám 9, auto v pořadí - Octavku 3 1,2 TSI najeto 22 000 km s ní jinak celkem cca 1,7 milionu km a musím říct, že O3 je povedené auto a rozhodně poměr cena výkon předčí všechny ostatní. Zjevně z tebe mluvila autore závist, že na ni nemáš.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše