Test Škoda Octavia III 2013: dva kroky vpřed, jeden vzad

 | 180 příspěvků | 10.1.2013 Pavel Janda
Reagovat

Nepřihlášený Frenk

Že u vás najdu nejlepší te.. | 10.1.2013 20:03reagovat
avatar

Že u vás najdu nejlepší test nový Oktávky jsem tak nějak čekal, ale tohle mě překvapilo. Skvěle napsaný, krásný fotky a ještě videa. Díky moc, tohle budu muset ještě chvíli vstřebávat.

Nepřihlášený Embed

Auto pěkné, nafotili jste.. | 10.1.2013 20:06reagovat
avatar

Auto pěkné, nafotili jste ho líp než škodovka. A test i proto ještě lepší. Čtivý, detailní, bez přetvářky. Působí to od srdce. Líbí.

Nepřihlášený pavproch

@pj: bravo! (ostatně ja.. | 10.1.2013 20:11reagovat
avatar

@pj: bravo!

(ostatně jako vždy)

Nepřihlášený Martin Graubner

Ta 1.8 TFSI vypadá fakt do.. | 10.1.2013 20:12reagovat
avatar

Ta 1.8 TFSI vypadá fakt dobře. Zvenku, zevnitř, jede pěkně, v akci vypadá a zní hezky a když ji doporučuje Pavel Janda :-) Do té bych asi šel. Diesel je o ničem, za ty prachy navíc a s horší technikou...

Nepřihlášený xpert

site v kufru jsou dobry, v.. | 10.1.2013 20:18reagovat
avatar

site v kufru jsou dobry, vylov :))

no ale auto vypada vymakane, chapu pjandovo udiv nad tou napravou, protoze ta vypada jak z ciny. az to zmeni, bude lip, ale stejne by me zajimala jen jedna-osmicka a ta moc kompromisama zjevne netrpi.

Nepřihlášený Jenyk

Dobrý test. K těm omylům d.. | 10.1.2013 20:31reagovat
avatar

Dobrý test. K těm omylům designéra bych přidal dost nesourodý čumák. Vsadil bych se že při prvním xichtozdvihu změní tu hranu sloupku C a uspořádání přídě. A rozšíří multilink do dalších verzí :-)

Nepřihlášený Croc

To auto je s každou genera.. | 10.1.2013 20:32reagovat
avatar

To auto je s každou generací lepší, to se mi líbí. Ta zadní náprava k tomu ale moc nepasuje. Myslím, že test je velmi zkoumavý a s nadhledem hodnotí klady i zápory, opravdu jsem si o tom autě udělal slušný obrázek.

Nepřihlášený Gastor

Konecne se PJ zacina probo.. | 10.1.2013 20:45reagovat
avatar

Konecne se PJ zacina probouzet z korejske deziluze -> hnujdaj uz oslovuje pouze pomerem cena/vykon, ne jako v prislusne recenzi kdy jej posadil temer na trun.

Recenze informacne dobra skoda horsi napravy a mozna az zbytecneho rochneni se v problemu ale to je osobity styl PJ.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xpert

Reakce na: Konecne se PJ zacina probo.. | 10.1.2013 21:04reagovat
avatar

nemyslim si, ze je to desiluze, to padlo v jinym testu. ono se za rok leccos zmeni. a kdyz ti prijdou na trh hned ctyri auta na mqb, ktery jsou relativne levny a i podle pjandy se povedly... co platilo vcera neplati dneska.

Nepřihlášený V. May

Reakce na: Konecne se PJ zacina probo.. | 10.1.2013 21:08reagovat
avatar

Opravdu pěkný test, poctivý, je za tím vidět spousta práce. Jednotlivé věci jsou hezky vysvětlené. Nečekal jsem, že si už v lednu přečtu o O 3 tolik, potěšili jste mě.

Nepřihlášený Auto1

Klika je bez diskuse horší.. | 10.1.2013 21:21reagovat
avatar

Klika je bez diskuse horší než multilink. Ale Octavia není 3er! Autor to přehání. Lidi už dnes neví co je to skromnost? Když přišla A4 o viceprvek vepředu, taky to novináři v německu nemohli přežít, a v reálu to funguje lépe! Jelikož to v česku nikdo neřešil, mrkněte na prvního a současného Superba a uvidíte, že nový je sto let pozadu, protože viceprvek měly už i škodovky vepředu před 40ti lety. No a jak to funguje v reálu? Je to jednoduché. Kdo nelítá na šestku po dálnici,na 17 a větších discích, ten naopak ocení v?tší životnost kliky. Souhlasím s tím, že 2.0 TDI mohlo už bez kliky být. Ale kdo bude jezdit na 18" v CZ? Já přezul OII z 17 na 16, protože v česku to bije i na dálnici i s multilinkem. Takže netvrdím, že je klika super, ale pravda je někde uprostřed. Neví někdo, zda alespoň kombi nezíská automaticky multilink jako to má Golf Hatchback?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jenda

To jako ty motory dělají t.. | 10.1.2013 21:23reagovat
avatar

To jako ty motory dělají takový kravál. To bych to TDI s tím pískáním musel po 100 km rozkopat. To samé je to TSI. Octavku teda nemám , ale tohle je katastrofa.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Auto1

A je pravdou, proč aspoň n.. | 10.1.2013 21:33reagovat
avatar

A je pravdou, proč aspoň není ten multilink za příplatek.

Pro ženu bych ho nepřiplácel, ona ho nevyužije.

Ale pro sebe bych ho považoval za základ, stejně jako motor, uvidíme jak bude vybaveno kombi, Mondeo v minulosti také měla kliku v liftbacku a sedanu a kombi mělo multilink.

A test jako celek skvělá práce.

Nepřihlášený netmaster

Mohu se zeptat proc je mez.. | 10.1.2013 21:35reagovat
avatar

Mohu se zeptat proc je mezi fotkami i tato: http://www.autoforum.cz/testy-aut/test-skoda-octavia-iii-201 3-dva-kroky-vpred-jeden-vzad/obrazek/133 kdyz na zadne jine neni videt?

Chapu to tak, ze nekde byla videt i o3 s adaptivnim tempomatem? V ceniku jako pripratkova vybava neni, takze se jedna asi o nejaky prototyp.

Nepřihlášený Akela

Sledujem Octaviu dlhšie, r.. | 10.1.2013 21:54reagovat
avatar

Sledujem Octaviu dlhšie, rozhodujem sa o kupe v 1,8 TSI nakolko dva tieto motory s DSG v rodine máme - sú skvelé. Jeden v Octavia a druhý v Leone. Fakt skvelý test po tých drístoch, čo som čítal doposiaľ na nete. Profesionálna práca a popritom zaujímavé čítanie - klobúk dolu.

Nepřihlášený ondras

Díky za tento test! Díky z.. | 10.1.2013 22:25reagovat
avatar

Díky za tento test! Díky za Vás, pane Jando! Konečně něco pořádně napsaného, ne jako ta konkureční žurnalistická žumpa :(

Nepřihlášený ppt

napisat moj prvy prispevok.. | 10.1.2013 22:34reagovat
avatar

napisat moj prvy prispevok na tomto portali ma prinutil isty zmatok v informaciach o multilinku v 2.0TDI..Tu autor pise, ze nova Octavia ho vo verzii 2.0TDI nema, no iny novinar na slovenskom webe(autozurnal.com) pise, ze ho ma...kedze su momentalne v Portugalsku a ked som sa na to v diskusii pytal, odpovedal, ze sa prave na to pytal a ta 2.0 TDI verzia so 150k multilink MA!!! Tak kde je pravda??

.

Tak ci onak, niekto z toho vyjde ako somar a mam pocit, ze to bude prave Janda a vsetky jeho negativne postrehy pri jazde 2.0TDI suvisiace s udajnou jednoduchou naravou boli len jeho klkamne dojmy a predsudky... A mozno je to tak, ze sa myli Michal Karpat...no uvidime...ale tato informacia bola od zaciatku zmatocna, kedze sa pisalo, ze mulilink budu mat verzie od 110kW vratane a jedni novonari si to vysvetlili tak, ze 110kW multilink mat nebude, druhi ze ano a doteraz to pretrvava...bolo by dobre ak by priamo Skoda zverejnila technicke informacia kazdeho modelu v nejakej tabulke a to by vyvratilo vsetky pochybnosti...

.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Mirek

Kritizovat jak vypadá adap.. | 10.1.2013 22:54reagovat
avatar

Kritizovat jak vypadá adaptivní tempomat se mi moc nezdá. Podle mě vypadá velmi dobře. Viděl jste jakou hrůzu používá třeba Volvo?

Nepřihlášený datsyuk13

chcel som si kupit auto na.. | 10.1.2013 22:55reagovat
avatar

chcel som si kupit auto na cestovanie po europe ale z 50L nadrzou do daleko nedojede "!!! lebo ta 1.8tsi bude podla mna mat spotrebu okolo 8-9!!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ct

Děkuji za zajímavý test. B.. | 10.1.2013 23:00reagovat
avatar

Děkuji za zajímavý test. Bohužel musím souhlasit s autorem v jedné drobnosti. Octavii "nesedí" všechny barvy stejně, v některých barevných provedeních nevypadá nejlépe. Co se týká zadní nápravy, s nadějemi jsem čekal stejné nasazení jako u Golfu, bohužel mýlil jsem se.

Nepřihlášený Atomas

Díky za skvělý test. Je to.. | 10.1.2013 23:13reagovat
avatar

Díky za skvělý test. Je to perfektní počtení a nejzajímavější s porovnáním konkurence. K příspěvku PPT - myslím, že se pan Janda s multilinkem neplete, neboť nápravy i nafotil. Další detail, který mne zaujal, je dle mého názoru příliš odhalený chladič (příliš průhledné mřížkování nárazníku), kde u jedené fotky je vidět, že i po tak krátké době již chladič začíná trpět. Chtěl bych ho vidět po jedné zimě provozu v ČR...

Nepřihlášený Adam

Klobouk dolů pane Janda,.. | 10.1.2013 23:21reagovat
avatar

Klobouk dolů pane Janda,

místo předhánění se o tom, kdo první napíše první větu o Octavii, jste o dva dny později přišel s dokonalým testem, který jsem celý včetně dle mého názoru velmi přínosných videií s ohromnou chutí přečetl. Bezkonkurenční! Jen mi povězte, kde jste přišel na ty prázdné silnice? Uzavřený úsek? Po shlédnutí videa jsem dostal neodolatelnou chuť se jet projet, ale všude kolem je jenom mokrá, děravá a štěrkem a solí zasypaná, mlhou zahalená asfaltka. Ach ta zima... :-)

P.S. Za mě je to bílá 1.8 TSI :-).

Nepřihlášený Jouza

Add ACC tedy adaptivni tem.. | 10.1.2013 23:23reagovat
avatar

Add ACC tedy adaptivni tempomat ... ten se v teto podobe nebude prodavat a je mi divne ze to Pjanda nevi ...

Add ESR - mel asi namysli ASR, ze? Jinak k cemu chcete vypinat ESP, resp ESC (nove znaceni)?? Myslite si ze budete rychlejsi? 1ridic ze sta mozna, ale rozdil bude zanedbatelny.... Navic rozhodit si auto s tak velkym previsem a batohem do smyku je silenost - u HB to lze, zde nikoli.

Add "klika" - je to skoda, precijenom 2,0TDI se dava do firem kde si potrpi na nejaky komfort. Skoda.

Nepřihlášený aikoN

Test se mi hodně líbí, kon.. | 10.1.2013 23:45reagovat
avatar

Test se mi hodně líbí, konečně někdo, kdo k downgradu zadní nápravy nepřistupuje opatrně (jde přece o oktávku, v čr klíčové auto pro škodovku), ale bez servítek napíše realitu.

Osobně se mi líbí 1.8TSI (přirozeně), přináší adekvátní dynamiku.

Ovšem hodně rozpačitý jsem z dynamického projevu 2.0 TDI. Již z videa mi to zrychlení přišlo poněkud mdlé. Když si projdete jiná akcelerační videa z autofóra, zjistíte, že jeho akcelerace je až do 150km/h horší, než u Peugeotu 301 1.6 16V (byť nepatrně).

Až poté se projeví vyšší výkon oktávky, která se lépe popasuje s narůstajícím odporem vzduchu. To mi přijde na prozatimní vrchol dieslové nabídky krapet nedůstojné. Převodovka bude nejspíše přeci jen až příliš dlouhá.

Snad se dočkáme testů i ostatních motorizací, moc bych na ně byl zvědavý.

Celkově se mi auto líbí a už se nemůžu dočkat, až se na něj půjdu podívat do salonu :-)

Nepřihlášený Michal

Musím pochválit, velmi dob.. | 10.1.2013 23:49reagovat
avatar

Musím pochválit, velmi dobrý test, dokonce lepší než na mém oblíbeném webu o autech. Kliku vzadu považuji za přešlap, pochopil bych ji u 1,2 TSI a 1,6 TDI, ne u dieselu se 150 hp. No nic, já jsem ale beztak benzinový, takže bych musel volit 1.8 TSI s DSG, (chodím o berlích, proto automat) ale na tu zřejmě nebude, takže to jistí Mazda 3, 2,0. Myslím, že je to přesně tak, jak psal p. Janda. Koncern si prostě nemůže dovolit, aby nový Golf Octavia příliš ohrožovala, tak se někde ubrat muselo, je to škoda. Jen víc takových testů. P.S. Příště bych se přimlouval za srovnání chování náprav 2.0 TDI vs. 1.8 TSI, pokud to bude možné časově.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Michal

Reakce na: Musím pochválit, velmi dob.. | 10.1.2013 23:52reagovat
avatar

Tedy za video z chování obou náprav, v ČR ale bude rozdíl vidět daleko lépe.

Nepřihlášený Zajda

ppt> dyť v galerii jsou ob.. | 11.1.2013 01:32reagovat
avatar

ppt> dyť v galerii jsou obě verze nápravy i vyfocené. Tady je vidět rozdíl v profesionalitě a vůbec způsobilosti pro danou práci - jeden novinář tvrdí, že auto multilink má, protože mu to řekli, druhý se na tu nápravu sám podívá a vleze pod auto, aby ji vyfotil. A pak se někdo divte, že se zdejší verdikty neshodují s ostatními články, které píšou většinou recyklovači tiskových zpráv, kteří nemají potřebné technické znalosti, natož aby uměli vnímat jízdní vlastnosti nebo nedej bože utvořit si vlastní názor.

Nepřihlášený Radek Novak

Pane Janda, dobry den. Tes.. | 11.1.2013 03:02reagovat
avatar

Pane Janda, dobry den. Test bezkonkurencni, jste skutecne nejlepsi cesky auto-novinar, ostatni pociny jsou spise jenom vypisem technickych udaju.

Co me ale zarazi a ceho jsem si vsimnul uz driv jsou ty vase videa. Jsou super, coz o to, ale ze si zkratka troufnete davat na web, jeste pod svym jmenem jizdu na bezne komunikaci, kde na okresce jedete 200+ km/h. Jednak jestli se nebojite zasahu ze strany policie (v anglii takoveto zavodniky z youtubu bezne trestaji) A za druhe, opravdu vam to prijde normalni takhle jezdit po ceskych silnicich, jezdit dost casto v protismeru ve snaze nadjet si do zatacky, a 170 v neprehlednych usecich , zatackach a horizontech? Treba mozna proto jsou fotky vaseho obliceje rozostrene ve strachu ze vas nekdo pozna a bude si chtit vyridit ucty. Dekuji Vam za kratickou odpoved. S pozdravem R. Novak, student, 24 let.

Nepřihlášený Engl

Jen nechápu proč Oktávku s.. | 11.1.2013 05:36reagovat
avatar

Jen nechápu proč Oktávku s jejíma rozměry cpou do třídy kompaktů.Blíží se klasické střední třídě /třeba 10 cm na délku mazda 6/ a to by už bylo jiné srovnání.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený dresden

Nechapavy engele, podle tv.. | 11.1.2013 08:11reagovat
avatar

Nechapavy engele, podle tve zvracene logiky by do stredni tridy patrila i Astra Sedan, ktera ma naprosto stejne rozmery. Napis co jeste nechapes.

Nepřihlášený lynchCZ

"...řízení...donedávna měl.. | 11.1.2013 09:29reagovat
avatar

"...řízení...donedávna mělo ještě hydraulický posilovač. Teď je sice elektrický..."

To myslite vazne ? Jiz O2 ma elektromechanicky posilovac od pocatku sve existence (tj. 6-7 let ?, to je donedavna ?), a emech. rizeni u O2 je vyborne a nelze mu nic vytknout, takze jste to cele nejak popletl, ne ?

Nepřihlášený Martin B.

Reakce na: Jen nechápu proč Oktávku s.. | 11.1.2013 10:02reagovat
avatar

Jak už psal kolega, Octavia je postavena na stejné platformě jako Golf či A3 a to, že se Octavia neprodává jako hatchback, ale rovnou s přidělanou stupňovitou zádí, z ní skutečně jinou třídu nedělá. Pokud někdo potřebuje kufr, má u většiny hatchbacků segmentu C ještě na výběr z variant combi či sedan a tam už je i ta délka srovnatelná s Octavií. Octavia je jiná jen v tom, že s tím přidělaným kufrem je už v základu, jinak je to normální nižší střední třída.

Ale chápu tu desiluzi i kvůli cenovce. Základní cena je sice docela fajn, měl jsem původně radost, že je celkem logicky pod Golfem, ale když jsem zjistil, že tam narozdíl o něj není žádná výbava a tučně se za ní připlácí, nadšení opadlo. Obdobně jako u Rapidu se člověk nakonec dostane cenově na úroveň o třídu lepších aut. Namátkově nová úplně nejlevnější Mazda6 2.0 Sky-G, kde je manuální klimatizace, palubní počítač,17" kola, kontrola tlaku v pneu, všechna okna v elektrice a další základní věci, se prodává od 540 000 Kč. Obávám se, že stejně vybavená Octavia s odpovídajícím motorem se bude této ceně setsakramentsky blížit a to je to o třídu menší auto. Ale s tím už je potřeba se smířit, Škoda se přeci nebude připravovat o zisk, když jim to lidi za tyhle ceny kupují. Monopolní postavení domácí značky udělá své.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Martin B.

Reakce na: Musím pochválit, velmi dob.. | 11.1.2013 10:12reagovat
avatar

Je to tak. Poté, co Superb porazil Passat v německých médiích, Octavia oproti Golfu moc nepokulhávala atd. muselo dojít k tomu, že se teď škodovky uměle "odvylepšují", aby mezi nimi byl oproti VW větší rozdíl. Navíc asi VW nechá Octavii III na trhu zas skoro 10 let, mezitím si udělá Golf VIII... Pozice škodovky taková prostě je a mně to popravdě ani nevadí, v zahraničí má díky tomu pověst velmi solidního vozu s obrovskou užitnou hodnotou za velmi dobré peníze. Jestli ovšem tady za to chtějí lidi utrácet víc než za Golf, Focus a další stálice kategorie, jejich problém.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený lynchCZ

Reakce na: Jak už psal kolega, Octavi.. | 11.1.2013 10:28reagovat
avatar

Mazda 6 rozhodne není o tridu vetsi auto nez je nova O3 :-) To jste trochu vedle...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Petr

Reakce na: Jen nechápu proč Oktávku s.. | 11.1.2013 10:49reagovat
avatar

Octavka je nizsi stredni, smir se s tim - je to Golf s kufrem.

Nepřihlášený Petr

Reakce na: Jen nechápu proč Oktávku s.. | 11.1.2013 10:50reagovat
avatar

Pro autora: srovnal jste OIII s vlecenou napravou s i30, na kterou nema. Jak je na tom ve stejnem srovnani verze s multilinkem?

Nepřihlášený Martin B.

Reakce na: Mazda 6 rozhodne není o tr.. | 11.1.2013 10:52reagovat
avatar

Tak znovu. Octavia je nižší střední třída, neboť je na podvozku Golfu, jediný rozdíl je v tom, že Octavia už má v základu přidělaný kufr a neprodává se jako hatchback. Pokud vezmeme Golf combi a Octavii combi, jsou to stejně velká auta. Nejbližší konkurence od Mazdy je v tomto případě model 3 sedan. Mazda6 už je vůz střední třídy stejně jako Mondeo, Passat či Superb.

hothatchshop.cz

Martin B. - "Octavia je ni.. | 11.1.2013 11:08reagovat
avatar

Martin B. - "Octavia je nižší střední třída, neboť je na podvozku Golfu" ono je úplně jedno, na jakym je podvozku. Důležité jsou rozměry. Passat a SuperB jsou taky na podvozku Golfu..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený aikoN

Reakce na: Martin B. - "Octavia je ni.. | 11.1.2013 11:25reagovat
avatar

hothatchshop.cz: Důležité jsou rozměry - tím pádem rozměry prakticky totožné například s Renaultem Fluence? Ten do střední třídy patří?

Nepřihlášený Johny.Rico

Luxusní test. Takto si to.. | 11.1.2013 11:31reagovat
avatar

Luxusní test.

Takto si to představuju. Číst zde, to prostě není ztráta času. Opravdu velká poklona za nepoužívání politické korektnosti, ale vše se říká na plnou hubu. Tak to má být! Novinář má přinést objektivní informace! Tady se jich dočkám, na konkurenční žumpě ne (A to nemyslím autoweb, ani autorevue). Moc děkuji.

Taky souhlasím s tím, proč tam tu kliku dali - golf by pak ztratil svou jedinou kliku proti Octavii. Proč sakra z toho golfa dělají všichni modlu?

Skvělý test, parádní psaní, vtáhne do děje, prostě jako obvykle benchmark mezi testy. Klasika!

Nepřihlášený Martin B.

Reakce na: Martin B. - "Octavia je ni.. | 11.1.2013 11:32reagovat
avatar

Ne, Passat ani Superb na platformě Golfu rozhodně nejsou. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_platfo rms Já uznávám, že škodovky jsou vždy o něco nafouklejší, přeci jen hrají na tu notu praktičnosti, ale to z nich nedělá jinou třídu.

Opakuji, větší rozměry (délka) jsou dány tím, že Octavia už je v základu s kufrem, kdežto ostatní jsou klasicky i ve formě krátkého hatchbacku. To je jako tvrdit, že Focus je nižší střední, ale Focus Combi je najednou už střední, protože je delší. Ne, není, je to pořád Focus se stejným místem pro cestující, jen má vzadu přidělaný kufr. Stejně tak je nižší střední Octavia, jen se neprodává jako hatchback ale pouze jako liftback a combi.

Nepřihlášený Marek B.

Reakce na: Je to tak. Poté, co Superb.. | 11.1.2013 12:02reagovat
avatar

Litování nad klikou chápu ani tak ne v kontextu s Golfem nebo Leonem.Ostatně fanda Octavie a zarytý škodovák, který se bude chtít pěkně povozit, si koupí tu povedenou 1.8 TSi, ale problém pro Škodu přijde v porovnání s korejskou konkurencí, kdy bude zákazník srovnávat auto ve cenové relaci do 400.000 a pak bohužel zjistí, že za své penízky dostane jinde sice trochu menší, ale jinak jízdně vyspělejší auto. Toť můj názor.

Zobrazit reakce..

hothatchshop.cz

Reakce na: Litování nad klikou chápu.. | 11.1.2013 12:08reagovat
avatar

Marek B. - SuperB a Octavia II sdílejí stejnou platformu, byt je modifikovaná. Ty menší modifikace se dají shrnout do toho "+" který je na stránkách wiki.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jenyk

Měl jsem ve své době to št.. | 11.1.2013 12:39reagovat
avatar

Měl jsem ve své době to štěstí OI s klikou vzadu jezdit a s trochu naloženým kufrem to na rozbité silnici bývala někdy doclea zábava. Člověk si připadal jako na lyžích s batohem (kdo zažil, ví své). Hypertrofovaný kufr společně s touhle zadní nápravou Škodovce udělá medvědí službu. Čím více se o tom bude psát, tím dříve od toho u výkonnějších motorizací ustoupí. Tahle první auta s klikou vzadu budou jednou těžko prodejná.

Nepřihlášený Martin B.

Reakce na: Marek B. - SuperB a Octavi.. | 11.1.2013 12:50reagovat
avatar

Ano, to je pravda, ta platforma vychází z A5, kterou má Octavia II, nicméně jak píšeš, je modifikovaná - především velmi výrazně prodloužená. Kvůli tomu se taky jmenuje jinak a je jasné, že Superb je s ní velikostně o třídu výše - ve střední třídě s Passatem. Jak už jsem psal, je pravda, že škodovky patřívají ve své třídě k největším, ale nemá smysl to kvůli pár centimetrům sunout do jiné kategorie. Dle této logiky by mělo téměř každé auto svou vlastní třídu. Rozvor, prostor pro posádku i technický základ zkrátka odpovídá Golfu/Leonu/A3, čili nižší střední třídě. Ten přidělaný kufr z toho střední třídu nedělá, stejně jako není střední třída Toyota Corrola, i30 combi Chevrolet Cruze, Mazda3 sedan, Focus combi či Mitsubishi Lancer. Všechno to jsou auta segmentu C, jen mají vzadu navíc kufr.

Nepřihlášený Petr

Reakce na: Mazda 6 rozhodne není o tr.. | 11.1.2013 14:08reagovat
avatar

Takže Vaší logikou, Škoda vyrábí dva vozy ve stejném segmentu - Octavii 3 a Superb. Pokud totiž řadíte Mazdu 6 do stejného segmentu s Octavií, musíte tam nutně přiřadit i ten Superb. Mazda 6 totiž Superb překonává jak v rozvoru náprav, tak i v celkové délce.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený JaM

hothatchshop.cz: a co pres.. | 11.1.2013 14:10reagovat
avatar

hothatchshop.cz: a co presne je to ten SuperB? o takom aute som este nepocul... asi mate na mysli Superb...

Nepřihlášený Martin B.

Reakce na: Takže Vaší logikou, Škoda.. | 11.1.2013 14:26reagovat
avatar

Petr: Ano, to je pravda, sám jsem to nepostřehl. Nová Mazda6 ztrácí na Superb pouze ve výšce, a to 12 mm, jinak je ve všech rozměrech větší. O to je to pikantnější... :D

Spoustu lidí holt mate, že Octavia je už v základu auto se stupňovitou zádí, a pletou si ho pak s Passatem, Mondeem a spol. Horší ale je, že si to nenechají vysvětlit. Čísla a použitá platforma však hovoří jasnou řečí.

hothatchshop.cz

Martine B. :) Je sice hezk.. | 11.1.2013 15:03reagovat
avatar

Martine B. :) Je sice hezké, že to máte nastudované z Wiki a to "+" je věc, o které se dá kecat donekonečna, že to ne a není defakto ta samá platforma. Tohle téma bych opustil a zkusil bych to z jiného soudku. Příští Passat a Superb bude na jaké platformě? Že by na MQB, která je základem pro Golf? Ta samá věc jen tam třeba někdo nedopíše marketingově "+" protože MQB je teď in a ne jako u starší PQ35... Takže jak jsem říkal, nezáleží na platformě, která může být více či méně variabilní, ale na celkových rozměrech jako je rozvor, místo atd....

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený papy

nie len že octvia patrí do.. | 11.1.2013 15:11reagovat
avatar

nie len že octvia patrí do nižšej strednej rozmermi (hlavne rázvor) ale aj celkovou ponukou motorov, výbavy.

Nie je možné, aby auto skutočne strednej triedy ponukalo 1.2 TSI, bez klimy, na plecháčoch, s prípravou na rádio, bez elektrických okien a zrkadiel a pod. Stredná trieda musí aj v základe zodpovedať štandardu triedy.

Nepřihlášený Martin B.

Reakce na: Martine B. :) Je sice hezk.. | 11.1.2013 15:37reagovat
avatar

Ano, MBQ je velmi variabilní a bude na ní v různých modifikacích jezdit skoro všechno. To je ovšem budoucnost. Octavia byla vždy technicky spřízněna s Golfem a Superb s Passatem, což myslím třídy určuje jednoznačně. To, že teď už to bude na jedné různě protahovatelné platformě, která má ušetřit náklady, na tom nic nemění.

Jak už psal kolega, vzhledem k tomu, že Superb je střední třída, Octavia by s ním byla podle této logiky ve stejné kategorii, což se snad shodneme, že není. Rozvorem a vnitřním prostorem je to normální hatchback nižší střední. Jak už poněkolikáté opakuji, přidělaný kufr, který zvětšuje délku oproti klasickému hatchbacku segmentu C, z toho nedělá střední třídu. Ta je ještě markantně větší - viz ten Superb či zmíněná Mazda6.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený RenaultSport

Reakce na: Ano, MBQ je velmi variabil.. | 11.1.2013 15:57reagovat
avatar

ANO ano. Souhlasím. Jen škodovka pořád řadí vochcávku do střední tř. To, že dají na zadní část hrb na bagáž neznamená, že je auto v jiné třídě.

Fluence je stejně hezčí :-)) a po faceliftu 2013 nemá chybu. Snad jen, že nemá páté dveře, ale jen výko(

Nepřihlášený RenaultSport

Reakce na: Ano, MBQ je velmi variabil.. | 11.1.2013 16:08reagovat
avatar

Osobně se mi nová Octavia, jako celek spíše nelíbí !!! 1. kategorie - Totálně odporné Přední maska, provedení nový retro znak, obrovské a hnusně tvarované mlhovky, zadní boční dveře ukončení, tvar předních světlometů + led pásek ala made in Cina, středová konzola stále stejná píseň 10 let zpět 2. kategorie - odporné extrémě velký kufr, hranatost karosérie, lanpy ala stará generace A6 a ještě hranatější, prolisování u SPZ, tvar zrcátek 3. kategorie - hezké sedačky, tvar volantu /mimo staré ovladače/, alu disky na fotkách Víc toho není :-(((( Pokud byla někdy hezká škodovka, tak Octavia 1 generace po faceliftu. A toho se měla škoda držet.

Nepřihlášený RenaultSport

Ale cena bude, jak je u výr.. | 11.1.2013 16:14reagovat
avatar

Ale cena bude, jak je u výrobků značky škoda jistě minimálně v kategorii vyšší střední třída.A lidi jim to zase blbci budou platit :-(( Což je smutné

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený RenaultSport

Jo a kliky dveří Passat to.. | 11.1.2013 16:16reagovat
avatar

Jo a kliky dveří Passat to je jako pěst na oko. Bože kdo na tento tvar přišel.............

Nepřihlášený Tomáš Němec

Test fajn, ale jsem opravd.. | 11.1.2013 16:59reagovat
avatar

Test fajn, ale jsem opravdu zvědav na interiér naživo v Ženevě... na mě to působí zoufale kchostově okchatovaný, vidím to tak na úrovni Cruze, zatímco Astra je prostě dál v každém ohledu. Ten interiér je prostě důstojnější. Včetně kufru.

Chování klikovky je dle popisu dost tristní. A přitom klikovka jde udělat i kloudně... v Astře o odskakování, hluku nebo jakékoli nejistotě nemůže být řeč. Je to jedna z nej zadních náprav, kterou jsem kdy řídil a vyrovná se (ne-li porazí) i multilink ve Focusu II.

Nepřihlášený Zajda

>Tomáš Němec - Astra má něc.. | 11.1.2013 17:15reagovat
avatar

>Tomáš Němec - Astra má něco mezi:

http://cs.autolexicon.net/articles/wattuv-primovod/

Nepřihlášený Petr

Reakce na: Mazda 6 rozhodne není o tr.. | 11.1.2013 19:06reagovat
avatar

Mazda 6 je stredni trida, OIII je nizsi stredni a LynchZA je tak torsku hlupak, protoze z toho jjednoznacne plyne, ze Mazda 6 je o tridu vys nez OIII.

Nepřihlášený Zdeněk

O lll? Co to je opět za no.. | 11.1.2013 20:07reagovat
avatar

O lll? Co to je opět za novou škodováckou zkratku? To znamená Ocasové od Oktávek lll ??? To by odpovídalo.Co Octavia na silnici to ču..k. Ještě víc firemní a pražské značky a pod SPZ operativní leasing.Co nejvíc auto ničit, když není jeho nic na servisu neplatí a pak to leasingovka odkoupí a někdo to koupíte za nehorázné peníze.

Kdo máte stejnou zkušenost?

Nepřihlášený Michal

Reakce na: chcel som si kupit auto na.. | 11.1.2013 21:23reagovat
avatar

Opravdu. Moje žena ma Yetiho ten ma taky 50l. Jinak za nim tahame karavan. Každých 400km dotankovat 40-45l je šílené a hlavně drahe když člověk srovna ceny třeba Maďarsko a Makedonie. 50L patří tak do miniaut

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Dav

Yeti nemá 50 l nádrž. Poho.. | 12.1.2013 01:38reagovat
avatar

Yeti nemá 50 l nádrž. Pohony 4x4 majú 60 l nádrž a FWD majú 55 l nádrž. Pri motore 125 kW vôbec netankujem každých 400 km, dojazd je priemerne 800 km. Ale vo vašom prípade ide pravdepodobne o benzínový motor alebo ťaháte ten karavan pomerne často.

Nepřihlášený Radek

Tak jsem se zamyslel co se.. | 12.1.2013 10:40reagovat
avatar

Tak jsem se zamyslel co se dá pořídit v nižší střední třídě......... Dacia Duster Kompeletně vybavený vůz 1,6 16V maximální výbava 4x4 za 341 890 Kč !!! Základ 1,6 16V 4x2 za 256 890 Kč !!! Ceny v hotovosti vč. DPH a zimních kol zdarma ! Cena včetně záruky 6 let/ 100 000 km Není co dodat. V porovnání Fabia, Rapid, Yeti a Octavia je to stáááále bezkonkurenční koupě. Což je pro domácí značku smutná vizitka! To už raději nemluvím o ceně Nové Sandero vs. Fabia Jak řekl soudruh Paroubek " kdo z vás to má" :-)))))) Ve srovnání, že je to také nižší střední třída jsem porovnal cenu Dacia Duster vs. 3koda Yeti / pouhé Yeti / 80 000 až 240 000 rozdíl !!!! Jaký bude u Octavie mám strach slyšet. Kde to jsme bože. Na co si 3koda hraje??? A to musí Renault každý Duster do CZ dopravit a není to tuzemská značka. Je to na vás za co komu platíte. Já mám jasno....

Nepřihlášený RenaultSport

Reakce na: Mazda 6 rozhodne není o tr.. | 12.1.2013 11:05reagovat
avatar

Pro pitomce, jako je Linch CZ........ Mazda 6 - konkurence Třída střední - segment D Konkurence: Mondeo, Passat, Insignia, Acord, Laguna, Super B, Citroen C 5, Hyundai I 40, Optima, Mercedes Benz C, BMW 3, Audi A 4 ...... Třída nižší střední - Segment C Focus/Focus, sedan Megane/ Fluence, Golf/ Jeta, Mazda 3, Civic, Kia Ceed, Hyundai I 40, Dacia Sandero/ Logan, Citroen C4, BMW 1, Mercedes Benz A, Audi A3/ Sportback, Chevrolet Cruise ..... Už se mi nech psááááát

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený vlado

Octavia až také terno nie.. | 12.1.2013 11:09reagovat
avatar

Octavia až také terno nie je. Prerastlý rapid, s horšou technikou ako má golf a s predraženou cenou. Myslím si, že bestseller to nebude.

Nepřihlášený RenaultSport

Reakce na: Pro pitomce, jako je Linch.. | 12.1.2013 11:11reagovat
avatar

nižší střední oprava I 30

Nepřihlášený RenaultSport

Reakce na: Pro pitomce, jako je Linch.. | 12.1.2013 11:22reagovat
avatar

Dnes každý rozumný člověk porovnává a počítá.Jen hlupák sedne na židly do salonu škoda a nechá se ukecat, že kupuje něco vyjimečně levného a extra kvalitního.Jinde v Evropě si rozumný člověk obejde konkurenci porovná ceny a poté kupuje.Dnes je navíc internet a toto může částečně udělat i doma a poté si auto vyzkoušet.

To co předvádí Škoda /teda VW se znakem škoda/ posledních cca. 6 let zpátky je ostuda vzhledem k tomu, že je to tuzemský výrobce a nemá takové náklady na dopravu je to smutné a vůči českému zákazníkovi vcelku drsné.

Nepřihlášený Radek

Reakce na: Opravdu. Moje žena ma Yeti.. | 12.1.2013 11:45reagovat
avatar

Máte si prvně zjistit co kupujete :-))))) Si dejte do kufru kanystr. Nebo dva to bude lepšíííííííííí

To "blbá" Thalia má 50L a jezdí za 4 až 6 l/100

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený vlado

Reakce na: Máte si prvně zjistit co k.. | 12.1.2013 11:57reagovat
avatar

Kufor je u mňa na poslednom mieste. Vyberám praktický hatchback na jazdu do práce a očakávam aj adekvátne jazdné vlastnosti, preto moja cesta bude smerovať do showroomu BMW aj mercedesu. Do predraženého volkswagenu, ktorý si nechá hovoriť audi, nikdy. Žiaden chrochťák, najlepšie benzínovýz 6-válec.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Adam

Reakce na: Máte si prvně zjistit co k.. | 12.1.2013 12:44reagovat
avatar

Blbá Thalia by ten karavan ani neutáhla...

Zobrazit reakce..

------ d. dobrota ------

Palubní deska už vypadá líp | 12.1.2013 13:20reagovat
avatar

Palubní deska už vypadá líp

Nepřihlášený Radek

Reakce na: Blbá Thalia by ten karavan.. | 12.1.2013 14:07reagovat
avatar

Řeč byla o nádrži vole :-) Asi těžko bude někdo vozit karavan Thalií.Možná by to dala :-))) Thalia je v pohodě.Za ty peníze super

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Radek

Reakce na: Kufor je u mňa na posledno.. | 12.1.2013 14:14reagovat
avatar

Nemyslím si, že BMW je zrovna levné a extra praktické, ale než tuhle hranatou předraženou sračku, tak určitě raději do BMW.Protože jestli je něco opravdové " DAS AUTO", tak je to BMW.Jestli je pro mě nějaká značka dostupná, kvalitní a praktická je to Renault.

Nepřihlášený ct

Á diskuze se rozjela. Jak.. | 12.1.2013 15:14reagovat
avatar

Á diskuze se rozjela. Jak tak koukám spousta lidí nechápe jednu věc. Za své peníze si mohou pořídit co chtějí, je to čistě jejich osobní rozhodnutí. Pokud si soused pořídí vůz X, nemusím ho snad hned titulovat "volem"? Mě vyhovuje třeba vůz Y, tak si ho pořídím. Nekupuji si ho pro něj, ale pro sebe. A soused mi ho také neplatí. "Volem" mohu být nazván v okamžiku, kdy si koupím auto podle souseda, abych mu ukázal něco ve stylu.:"Já na to mám.." .

Nepřihlášený Karol

Zaujimavy test. OIII az ta.. | 12.1.2013 15:23reagovat
avatar

Zaujimavy test. OIII az take terno nebude, ako sa to ostatne bulvarne platky snazia vsugerovat.

Z testu trci autorova snaha vyniest kladny ortiel, ale aj za cenu toho, ze je to v podstate priemer a menej, nez sam cakal.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Dalibor

Já to vidím podobně jako c.. | 12.1.2013 15:46reagovat
avatar

Já to vidím podobně jako ct. Někdo kupuje rozumem, někdo srdcem a někdo ani neví. Škodovka se rozumem kupuje jen v zahraničí, kde je oproti konkurenci výhodná. Srdcem - plno lidí jí má rádo nebo mají vlastenecké cítění. Ani neví - joudové a ti kteří to neřeší, prostě přijdou a koupí.

Nepřihlášený Radek

Reakce na: Zaujimavy test. OIII az ta.. | 12.1.2013 16:25reagovat
avatar

?spěch Škodovky je v naší republice neuvěřitelně propagovány samotnými médiiInternet, tisk, televize.To nikde ve světě není!!!Je to soukromá firma v německém majetku a nemůžu pochopit, že se stále takto novináři chvají. Ptám se! Je to úplatkářství?Je slíbeno přednostní / tzv.exklusivita/ zapůjčení vozů na testy za pozitivní články a negativní na konkurenci? Jsou v tom soukromé výhody u firmy Škoda?

Protože je nepochopitelné takto podporovat značku, která nabízí domácím zákazníkům tak předražená auta.

Nepřihlášený Robert

Až bude základní cena "čes.. | 12.1.2013 16:48reagovat
avatar

Až bude základní cena "českého auta" Octavia na částce od 250 000kč v motoru 1,4TSI ve slušné výbavě a odskok výbav cca. 40 000kč budu Škodu respektovat a hájit.

Pokud konkurence nabízí vozidla o 100 000 levněji nemůžu tuto značku hájit.

Stejné Rapid!

pokud dokáže Peugeot a Citroen nabídnout vůz v ceně od 220 000kč a Renault vůz Fluence /velikosti Octavie!!!/ od 230 000 včetně záruky na 5 letak se ptám!Je cena vozu Rapid za 289000kč vlastenecká nebo zlodějina?????

A že Škodovka byla moje mládí a tuto značku jsem měl rád.VW ji zvedl a postupně sráží zase dolů.(

Nepřihlášený forto

Spíš je otázka proč tak kv.. | 12.1.2013 16:59reagovat
avatar

Spíš je otázka proč tak kvalitní a levné francouzké vozy se tak špatně prodávají ;)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený X5

Škoda Oct. je slušné auto... | 12.1.2013 17:07reagovat
avatar

Škoda Oct. je slušné auto.Problém je opravdu vysoká přehnaná cena.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Robert

Reakce na: Spíš je otázka proč tak kv.. | 12.1.2013 17:32reagovat
avatar

Zjisti si výsledky prodejů ve světě a v Evropě a jak kdo a kde prodává a porovnej čísla prodejů Škoda vs. francouzské PSA a Renault. Plácáš blbosti!!!

Dále značky, které stojí také za podívání a to značky také Renaultu: Dacia, Lada/ pouze v Rusku kolik prodávají/, Nissan, Infiniti, Samsung motors, Datsun/.

Nemluvím o rozjíždějící se spolupráce Renault- Mercedes Benz a to společné platformy, motory Renault pro MB a MB pro renault společné model new Twingo, Laguna 4, Espace5 nástupce Latitude.Již existující MB Citan vs. Kangoo.

Nepřihlášený Robert

Reakce na: Spíš je otázka proč tak kv.. | 12.1.2013 17:43reagovat
avatar

Kolik vlastích značek má Škoda? :-))))))))))))))))

To ještě Renault prodal produkt Renault Master pro Opel A Nissan a RenaultTruck.To nejsou tyké malá čísla Renault bude dále kupovat Caterham a Lotus.

Nepřihlášený RenaultSpotr "Karel můj prezident"

Ještě jsem v novém voze Oc.. | 12.1.2013 18:27reagovat
avatar

Ještě jsem v novém voze Octavia bohužel nejel, ale pokud mám hodnotit vzhled, tak mému oku nelahodí.Je to příliš hranaté, nevyvážení délky přední a zadní části. Interiér nepřináší vůbec nic nového nebo moderního.

Nepřihlášený Doval

Reakce na: napisat moj prvy prispevok.. | 12.1.2013 20:51reagovat
avatar

Podla fotiek na viacerych weboch je vidiet, ze 2.0 TDI ma torzku. Michal Karpat si mal lahnut na zem a pozriet sa na vlastne oci.

Nepřihlášený

Oktavka je předražený poru.. | 13.1.2013 06:22reagovat
avatar

Oktavka je předražený poruchový sráč

Nepřihlášený Klikař

Měl jsem obavy jak se Pave.. | 13.1.2013 09:33reagovat
avatar

Měl jsem obavy jak se Pavel Janda popasuje s tou nápravou, ale to co předvedl je na novinářský Zlatý volant - díky Pavle.

Nepřihlášený LAKY

Octavia III je urcite faj.. | 13.1.2013 10:27reagovat
avatar

Octavia III je urcite fajn auto, ale je ochudobnene o doteraz pouzivanu zadnu napravu .. smerom k nizsej triede, z dveri zmizli latkove potahu a vsetko je len vecou platu, tvrdeho ci maksieho, palubna doska ako tu niekto podotkol je 10 rokov spat, idelana palubka dnes vyzera ako v kia optima kde velky display je vo vyskovej urovni otackomera a rychlomera . kedze dnes pkni funkciu nie len radia ale navigacie ainformacneho centra o stave auta. Tiez zle je system vybav, ktore v zasade nic neobsahju a za kazdu blbost je treba priplatit .. skoda resp pani vo vlkohrade by sa mali porozhliadnut po konkurencii .. to je aj pripad rapida .. keby dosiale v case ked koncila OTour1 tak by sa este bol predaval ale v case ked je na trhu H/K tak je v prdeli takato skoda /vw politika

Nepřihlášený dofi

Trochu by mne zajimalo jak.. | 13.1.2013 11:45reagovat
avatar

Trochu by mne zajimalo jak chteji nacpat 4x4 byt haldex do do vlecene klikove napravy. nebo ji taky budou limitovat vrcholnym turbo bebzinem. podle mne musi dat u ctyrkolky multilink minim v2.0 dehtu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka

V první řadě chci říct, že.. | 13.1.2013 12:53reagovat
avatar

V první řadě chci říct, že firmu Škoda, cenovou politiku a desing poslední roky nesnaším. Co tady pořád plácáte o nápravě?? Tohle není podstatná věc při prodeji.Dnes tohle normální člověk nezkoumá a čeká, že dobré jízdní vlastnosti jsou dnes součástí každého vozu.To zde na autoforu řeší pouze pár bl..ů co si někde něco přečetli.Doba je dnes taková, že kupující zkušební jizdu "spíše" vůbec nevyžaduje, ceník má již pročtený doma na internetu a prvořadé je pro každého vůz hlavně vidět a posadit se.Další je prostor.Až poté je klimatizace, výbava, cena a možnosti ?věru.Co zákazníky opravdu nezajímá je to jestli to má z.nápravu vlečnou/klikovou/ nebo víceprvkovou!!! Stejně, jako nikdo neřeší jestli má na autě bubnové či kotoučové brzdy nebo rozvod řemen nebo řetěz.Pokud zákazník již získal důvěru ke značce, tak už tyto technické prvky v dnešní době 20133 neřeší.Prodávám nová auta a moje slova je praxe každý den a ne co si myslím. Co se týče keců na téma vlečná náprava? Toto je nejpoužívanější druh nápravy a nikdy tomu nebude jinak.Má mnoho výhod! Je lehká, konstrukčně jednoduchá, nenáročná na prostor, minimální náklady na provoz, stálost geometrie a odklonu, levná výroba, komfort.Pokud je dobře vyladěna tuhost zkrutné tyče vs.odpružení je i velmi dobře sportovní/ např. Renault Clio RS, Megane RS/ Tato náprava má stále mnoho pozitivního pro uživatele i výrobce.Není pravda, že je toto zastaralá technologie.To opravdu ne.Opačné né zrovna dobré k výše napsanému je náprava víceprvková.Především vysoké naklady a citlivost na geometrii a sjíždění kol.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka

Upřesňuji design a 2013:-).. | 13.1.2013 13:10reagovat
avatar

Upřesňuji design a 2013:-)Překlep

Co se týče vzhledu Octavie, tak je to stejné, jako u Škoda Rapid.Bohužel jsou desítky hezčích aut a za lepší peníze a to i v jiném a zajímavějším provedení karosetie.Např. Kombi nebo SUV nebo MPV.

Nepřihlášený dofi

Reakce na: V první řadě chci říct, že.. | 13.1.2013 17:28reagovat
avatar

vlecena naprava dost limituje, na svem prvnim aute jsem neprijemne jizdny vlastnosti (zvedani zadniho vnitrniho kola dokazal omezit jen snizenim o 5cm!!! a podvozkem tuhym jak v minikare. kazde me dalsi auto uz multilink melo a u soucasne imprezy jsem obetoval jizdnim vlastnostem 100l kufru proti srovnatelnemu hatchi od konkurence(ale pes nebo 4 velke tasky se tam stejne vejdou:-) ).

Nepřihlášený fds

Jirka: Tohle je automobil.. | 13.1.2013 17:34reagovat
avatar

Jirka:

Tohle je automobilový server, tak nebuďte překvapený, že se zde shromažďují lidé, kteří řeší technickou stránku věci a ne pouze jak se jim v tom sedí a barvu.

Já osobně zkušební jízdu vždy vyžaduji, nejlépe zapůjčení vozu přes víkend. Typ nápravy mě rovněž zajímá - abych odhadl, kde jsou limity vozu, stejně jako jestli to má bubny vzadu a obzvláště u motoru TSI, zda má řemen nebo řetěz.

Rozhodně nebudu mít nikdy ke "svojí" značce takovou důvěru, abych bez studia alespoň základních technických specifikací a následného testu v praxi. auto bez řečí koupil. Že někdo toho schopen je a riskuje tak, že se následně bude divit, je jeho věc. Já si vydělaných peněz vážím.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ... škoda

... Adolf nechce Octavii s.. | 13.1.2013 18:56reagovat
avatar

... Adolf nechce Octavii s klikou...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_emb edded&v=r0sGvJ4uZZQ#!

Nepřihlášený Otes

Super video, tak jsem se u.. | 13.1.2013 19:38reagovat
avatar

Super video, tak jsem se už dlouho nezasmál!!:-):-):-)

Nepřihlášený Jirka

Reakce na: Jirka: Tohle je automobil.. | 13.1.2013 19:44reagovat
avatar

Každý má právo psát své.Já jenom naznačil, jaká je realita u zákazníků.Přesto, že tomu před příchodem internetu bylo jinak.Dnes jsou lidé seznámeni s tím co si jdou koupit docela dost.

Pokud zde někdo řeší technické části měl by tomu rozumět.Pouze můj názor.

Co se týče zapůjčování vozu, tak už dvakrát nám ho musela najít a vrátit krimikinálka.Naštěstí v pořádku a celé.Takže ať nakládá a půjčuje každý dle vlastního

uvážení.

U nás pouze zkušební jízda na určené trase.

Jinak není náprava, jako náprava.Stejné i u ostatních částí vozu.

Bubnové brzdy, také nejsou žádný přežitek.Pokud dostačují jsou v provozu bez problémů a netrpí korozí, jako kotouč, který na zadní nápravě nemá tolik práce, jako ty přední:-) A výrobci se k tomuto řešení opět začínají vracet.

Ano musím souhlasit, že řetěz je mnoho ušetřených peněz.Ale zákazník v tomto nemá jiné volby pokud uvedenou jednotku chce.

Nepřihlášený Jirka

Video Áda dobrý:-) To je d.. | 13.1.2013 20:03reagovat
avatar

Video Áda dobrý:-) To je dobré :-)))

Také doporučuji video:

youtube.com - Renaultsport Clio RS 200cup vs. Ford Focus RS

/ dost to vyvrací váš multilink/

Ohodnoťte video!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený fds

Jirka: Ano, svobodu vyjad.. | 13.1.2013 20:41reagovat
avatar

Jirka:

Ano, svobodu vyjadřování nerozporuju, jen jsem reagoval na to, proč se to tady řeší :-).

Řekl bych, že ta náprava se zde řeší právě v návaznosti na původní článek, kde je označena za problém.

Tyto problémy s půjčováním vozu jsou samozřejmě reálné a sám bych do toho nešel, aniž by půjčované vozidlo nebylo vybaveno něčím jako Sherlog, nebyla složena vratná finanční záruka + základní lustrace žadatele (kontrola pravdivosti údajů v OP apod.). Ovšem nerad bych se této možnosti vzdával - pro zákazníka jako jsem já to může znamenat rozdíl mezi tím, jestli koupím u Vás a nebo jinde, kde mi půjčení umožní.

Co se bubnových brzd týče, tak k nim nemám předsudky, ovšem jejich dostatečnost je relativní. Pokud bych například plánoval auto pravidelně nakládat na max. užitečnou hmotnost, považoval bych bubny jako nedostatek.

Nepřihlášený Jirka

Díky naší důslednosti / ob.. | 13.1.2013 21:21reagovat
avatar

Díky naší důslednosti / občanka a ř.p. smlouva/ a spoustu drobných okolností vše dobře dopadlo.Zálohu v autopůjčovně ano, ale pokud hraje zákazník divadlo, jak vůz chce nejde mu říct o peníze.To takhle nefunguje.

Ano souhlasím. Při " spíše" zatíženém vozidle jsou ostřejší kotouče/ né učinější/. Což není vždy chtěné u zadních brzd.Právě opačně. Navíc zadní brzdy mají tzv. regulátor účinosti brzd/ na nápravě/ dle zatížení vozu určuje účinek zadních brzd.Dále má ještě jednu funkci.U vozidel, které mají xenony/čočku/ regulují úhel svícení.To co jinak dělá řidič sám na přistr. desce u levných vozů. Druhá věc kotoučů je jejich krátká životnost, odolnost vůči korodování a

špinění a sůl od podvozku.Buben je v tomto výrazně lepší je i lépe chlazený, protože pakny se tolik nehřejí a odvádí teplotu do materiálu bubnu.

Nepřihlášený foRt

Jak tak dealera jirku posl.. | 13.1.2013 21:22reagovat
avatar

Jak tak dealera jirku poslouchám tak FL superba dostane v zádu bubny :-)))

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pavel

Pane Jando, zajímalo by mn.. | 13.1.2013 21:23reagovat
avatar

Pane Jando, zajímalo by mne, zda se takto výrazně negativně vlečná náprava (oproti multilinku) projevovala v tempu uvedeném na přiložených videech nebo i v tempu běžně viditelném v provozu (tzn. v dvoubodobé hranici (tzn. 120 km/h mimo město) a průjezdy zatáček ne s pískáním pneumatik, ale v takové rychlosti, aby to spolucestujícím nevadilo (zvlášť dětem).

Jinak s vámi naprosto souhlasím, myslím, že alespoň v příplatkové výbavě pro 1.4 TSI/2.0 TDI by šlo při ceně 20-30 tis. Kč o velmi oblíbenou položku.

Nepřihlášený Jirka

Ostřejší myšleno rychlejší.. | 13.1.2013 21:30reagovat
avatar

Ostřejší myšleno rychlejší účinek

Né méně účinější myšleno brzdná síla a stálost při dlouhém brždění. :-)

Nepřihlášený Jirka

Reakce na: Jak tak dealera jirku posl.. | 13.1.2013 21:40reagovat
avatar

Fl superbu dostane jen přední brzdy.:-)))

Za 1100 000 to nemá ani rezervu ani navigaci ani popelník.Za ten chcou 600kč :-))) Tak třeba uberou deštník:-)

Nepřihlášený fds

Jirka: V tomhle ohledu as.. | 13.1.2013 21:50reagovat
avatar

Jirka:

V tomhle ohledu asi máte větší zkušenosti - nejspíše budete mít pravdu, auta jsem nikdy neprodával. Mně logika velí, že pokud zákazník o vozu opravdu uvažuje, složení vratné jistiny nebo jiného ekvivalentního statku (např. dosavadní vůz) pro něj není problém. Já bych bez řečí jistinu dal.

Každý rozumný člověk po vysvětlení, proč tady tento požadavek je, musí dojít k závěru, že je oprávněný. Pak je míč na jeho straně, zda jej bude akceptovat. Důležité je, že tu možnost zapůjčení má. Kdyžtak je pro něj pořád zkušební jízda.

Co se kotoučů/bubunů týče, tak právě mám rád ostrý nástup brzdného účinku - vyvolává u mě pocit účinnosti brzd. I když se může jednat pouze o placebo. Proto, že velkou roli hraje pocit, u mě nejsou bubny nepřekonatelnou překážkou.

Nepřihlášený 321910336

Reakce na: Video Áda dobrý:-) To je d.. | 14.1.2013 01:21reagovat
avatar

mohu poprosit o vysvětlení co vyvrací multilink? porovnávat clio a focus je trošku mimo, stačí se podívat na hmotnost a co za motor mají auta nad přední nápravou. pokud nepoznáte rozdíl mezi víceprvkem a jednoduchou zadní nápravou tak vám bude torzka asi opravdu stačit. co se týče bubnových brzd, nevidím jediný rozumný důvod proč by se měli dále používat

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený LOL2000

Prostě to asi "špatně" nal.. | 14.1.2013 09:12reagovat
avatar

Prostě to asi "špatně" naladily.Vždy je něco za něco.Uvidíme co menší kola, myslím že to tam hraje taky důležitou roli.V každém případě, není moc velký důvod ladit auto typu O3 nějak moc do akce.Volil bych pohodlné "žehlící" vlastnosti a jen do RS bych řešil jinak.Tohle auto s batohem vzadu, je stejně jen o kompromisech, takže je zbytečné z toho dělat hot-hatch.

Nepřihlášený Zajda

Že většina zákazníků jednu.. | 14.1.2013 15:46reagovat
avatar

Že většina zákazníků jednu z největších investic v životě hned po bydlení provádí naslepo, jak popisujete, je opravdu jen jejich problém.

K videu Focus RS vs Clio 200 - že Clio 200 stíhalo silnějšímu Focusu bych připisoval hlavně kvalitám řidiče. Za volantem Focusu tuším Matt Prior, jestli si dobře pamatuju článek v Autocaru, šéfredaktor silničních testů a schopný řidič. Mimochodem zaplé ESP, narozdíl od Clia. Za volantem Clia redaktor Steve Sutcliffe, někdejší tovární závodník TVR, který onehdy při pozvánce týmu Honda F1 na Silverstone nejdříve zajel Civicem Type-R o pár desetin horší čas než Jenson Button, který ho překonal až v posledním měřeném kole (kdy jel už o jedno víc než Sutcliffe) a potom v monopostu F1 o 3 desetiny zaostal za testovacím jezdcem Hondy Jamesem Rossiterem.

Ano, i zkrutná příčka může fungovat dobře, pokud podvozek umí naladit tak, jako u Renaultsportu. Ovšem zapomínáte ještě na jednu věc - vyžaduje to kvalitní (a drahé) tlumiče. Víceprvek dokáže být komfortní (opravdu nevím, proč ho všichni obhajují řečmi o nepotřebě závodění, je to nesmysl, na hladké závodní trati právě nepředstavuje problém) i s lowcostovými tlumiči běžných aut. Krásné srovnání jak moc záleží nejen na koncepci podvozku, ale zásadně také na kvalitě podvozkových komponent, se mi naskytlo, když jsem si během garanční prohlídky Swiftu 1,3, který máme v rodině, vyzkoušel aktuální Swift Sport. Na rozbitém testovacím úseku byl Sport přes mnohem tužší naladění zároveň mnohem komfortnější a pocit odskakování zadních kol menší. Pořád ale měl v tomto ohledu daleko např. na oježděný Focus první generace s původními tlumiči. Podle mě tedy není nemožné dostat komfort i ze zkrutné příčky, ale vyžaduje to relativně mnohem kvalitnější tlumiče a jejich precizní odladění.

Nepřihlášený Jirka

Reakce na: mohu poprosit o vysvětlení.. | 14.1.2013 16:47reagovat
avatar

svádět to na větší motor, když je to vůz o třídu výše je blbost.Megane sport je v testech ještě lepší, než focus ST a RS. A že mu dává i lehké a malé Clio na prdel a focus skáče jako koza div neodstřelí do keřů je něco jiné....

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený 321910336

Reakce na: svádět to na větší motor,.. | 14.1.2013 17:12reagovat
avatar

jak sám říkáte, je to vůz o třídu výš, hmotností úplně někde jinde a fyzika prostě obelhat nejde. dále se stačí podívat na jaké cestě se jede a jakým způsobem je ta náprava u renaultu upravená, navíc pro dosažení stejným jízdních výkonů bude potřeba naladit ostatní komponenty ne zrovna příznivě pro komfort jízdy. co se týče focus/megane, současné ST za vrcholnou verzí meganu moc nezaostává a přitom je to obyčejný rychlejší focus, počkal bych na nový focus RS, pokud bude, to už je na zvážení každého čemu dá přednost, v nové octavii ale stejná náprava jako u renaultu není, navíc má zadní převis, který, megane nemá a pokud se do tohu kufru něco naloží, tak to bude ještě mnohem horší

Nepřihlášený Jirka

OK. souhlas.Moje přidání s.. | 14.1.2013 17:45reagovat
avatar

OK. souhlas.Moje přidání se zde do tématu bylo proto, že si nemyslím, že na vlečné nápravě nic špatného.A pokud je dobře sladěna /tuhost, pneu, tlumiče, esp/může mít lepší jízdní vlastnosti než vicebodová náprava, která na příčných nerovnostech odskakuje a má svoje nedostatky také!

Co se týče vysoké váhy je rozdíl 228 kg což není tak obrovský odskok, aby se vůz na běžné silnici takto choval.

Pokud je to o váze je na youtube dobré video, kdy /opět Renault :-)/ Laguna3 4control / vlečná náprava řízená/ poráží v losím testu sportovní Porsche boxter.

Video:

Renault Laguna GT / 4 control system / vs. porsche boxter S

A to má porsche ideální uspořádání motor vzadu :-)

Např. Superb Combi, také odešel ostudně v tomto testu

A o ostatním jsem již psal.

Nepřihlášený Tonda

Nový Jeep.Super car!!! | 14.1.2013 19:46reagovat
avatar

Nový Jeep.Super car!!!

Nepřihlášený Petr

Je Škoda, že vůz, který si.. | 14.1.2013 20:14reagovat
avatar

Je Škoda, že vůz, který si dokázal ve dvou generacích slušný úspěch přišel o jednu strašně důležitou věc.Kterou?Ne vaše kliková náprava to opravdu není.)

Je to DESIGN.

Ve všem bylo cítit, že je to česky vymyšlené. Ano ač byla Octavka1 NEavantgardní, tak i první generace dnes vypadá elegantně.

Zvláštní kouzlo designu, která se jefnou za čas podaří nějakému šikovnému çlověku co má cit a smysl pro nadčasovost. Octavia1.stále vypadá elegantně, je nezaměnitelná vuči konkurenci, tvar zadních lamp absolutně jedinečný. Zvláštní, jak stále působí robustně/ pokud nestojí vedle jiného vozu/. To je umění desingu.

O tohle bohužel nová Octávia přišla.Tohle je hnus hranatý, neelegantní a kopírující od každého trochu.Poslední hezká škodovka Oct.1 a Oct. 1 combi. A jestli stála za hovno nebo se vzadu nevešel ani pes už je jedno a nemám škodovky rád.Jen musím hájit něco co by se po lehčím faceliftu mnohem více než odporný Rapid.Ten design neměla Škodovka opouštět.Spíše se k němu vrátit.

Nepřihlášený Marek

souhlasím, skvěle napsané,.. | 15.1.2013 09:15reagovat
avatar

souhlasím, skvěle napsané, čtivé, prostě autor testu je jistě profík,díky

Nepřihlášený dave_007

Gratuluji, skvely clanek! | 15.1.2013 09:49reagovat
avatar

Gratuluji, skvely clanek!

Nepřihlášený Kuban

Reakce na: Klika je bez diskuse horší.. | 15.1.2013 10:20reagovat
avatar

Auto1: čéče, multilink na přední nápravě je tak trošičku něco úplně jiného ;-)

to se můžeme bavit do nekonečna....

problém je ten, že nahradit nezávislý Multilink nezávislým MacPharsonem, je tak trošičku něco jiného než zaměnit nezávislý zadní multilink závislou klikovou nápravou :-* ......

ta nezávislost je to klíčové co určuje ty jízdní vlastnosti. Pak až samotná geometrie a její proměnlivost (neproměnlivost) při různých nerovnostech a hlavně jízdních situací....

Macpharson je sám o sobě ideální, prostorově a funkčně... Snadná servisovatelnost a vše kolem... Lichoběžník vepředu je už opravdu jen malý bonus....

Nepřihlášený Konias

Díky za opravdu dobrý test.. | 15.1.2013 14:51reagovat
avatar

Díky za opravdu dobrý test.

Víceprvek by ěl v dohledné době dostat ještě silnější dvoulitr TDI, který ještě není v nabídce. Potom také verze RS a verze 4x4 včetně provedení 1,6TDI 4x4.

V souvislosti s výchozí cenou jsem od "škodovky" slyšel, že Rapid brzo zlevní o cca 20000Kč.

Nepřihlášený

dik za super test,nová oct.. | 16.1.2013 20:41reagovat
avatar

dik za super test,nová octavia sa mi celkom pozdáva ale tá náprava to je tragédia,sám autor píše že síce na kvalitných cestách tá jednoduchá náprava nieje poznať ale na rozbitých cestách to skáče,neviem ako v Čechách ale my tu na Slovensku kvalitné cesty proste nemáme,mal som starú octávku s jednoduchou nápravou a teraz mám dvojku s viacejprvkom a viem o čom píšem,to je velká chyba novej oktávky

Nepřihlášený !!!

Renault Fluence od 224 900.. | 17.1.2013 05:07reagovat
avatar

Renault Fluence od 224 900 v hotovosti vč. DPh

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ct

Reakce na: Renault Fluence od 224 900.. | 17.1.2013 05:27reagovat
avatar

BMW 3 od 740.000 Kč vč DPH :-)

Nepřihlášený Jarda

mám v tom zmatek někdo ozn.. | 17.1.2013 17:12reagovat
avatar

mám v tom zmatek někdo označuje EA888 jako nové TDI a EA 211 jako TSIčka, někdo (třeba zde) obráceně

kde je pravda? děkuji

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Řeč byla o nádrži vole :-).. | 17.1.2013 19:15reagovat
avatar

Reagoval jsem spíš na to že jezdí za 4-6 litrů vole ;-). I Yeti by jezdil za plus minus tolik, ale ne když tahá karavany.

Podle mě je Thalia celkem zoufalost, ale je dobře že na trhu je, pro spoustu lidí je to auto jako dělaný :-)

Nepřihlášený petr

co si budem namlouvat, kon.. | 17.1.2013 20:31reagovat
avatar

co si budem namlouvat, konkurentem oktavky 3 je renault thalia

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Dalin

Vzhledem k tomu co nabízí.. | 18.1.2013 10:52reagovat
avatar

Vzhledem k tomu co nabízí nevidím důvod pro koupi. Konkurence nabízí při srovnatelné motorizaci, výbavě i kvalitě lepší cenu a delší záruku.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ct

Reakce na: mám v tom zmatek někdo ozn.. | 19.1.2013 05:09reagovat
avatar

EA 211 benzinové motory 1,0 - 1,6l (MPI, TSI/TFSI)

EA 888 benzinové motory 1,8 - 2,0l (TSI/TFSI)

EA 288 naftové motory (TDI)

Nemýlím-li se

Nepřihlášený Milan

Reakce na: napisat moj prvy prispevok.. | 20.1.2013 10:39reagovat
avatar

Je to marketingový trik.

Škodovka chytře říká, že je to do 110kw včetně, protože právě to včetně člověk zapomene. Reálně by se mělo říkat od 131kw+... ale to nezní tak hezky, že? :)

Nepřihlášený martin polak

Vážení, vie mi niekto vysv.. | 20.1.2013 13:48reagovat
avatar

Vážení, vie mi niekto vysvetliť, prečo 1,8 TSI DSG má nižšiu spotrebu ako 1,8 TSI 6st. manuál? A prečo je to opačne pri 1,4 TSI? Neviemsi predstaviť, že by nejaký automat urobil nižšiu spotrebu než manuál. Samozrejme za predpokladu, že auto riadí normálny šofér a nie diletant.

Nepřihlášený martin polak

Reakce na: Vzhledem k tomu co nabízí.. | 20.1.2013 13:51reagovat
avatar

Co na příklad?

Nepřihlášený Pavel

Souhlasi, super, konecne p.. | 20.1.2013 14:37reagovat
avatar

Souhlasi, super, konecne pravdive hodnoceni! Diky!

Nepřihlášený Zdenál

Nechápu proč tu nápravu ne.. | 20.1.2013 17:12reagovat
avatar

Nechápu proč tu nápravu nedaj jako volitelnou výbavu když to model umožňuje. Proč tak dobrý auto chtějí "zabít" hned na začátku jako toho Rapida ?

Nepřihlášený Tomek

Reakce na: co si budem namlouvat, kon.. | 22.1.2013 07:45reagovat
avatar

to nemůže být než ironie ...

Nepřihlášený Jarda

Reakce na: Škoda Oct. je slušné auto... | 23.1.2013 13:51reagovat
avatar

Přehnaná cena? už tak v tom bude jezdit kde jaká socka, když začíná na 335000,- :/

Ti co jezdí ve střední výbavě nebo eleganci neřeknu ani slovo kdo chce Octávku a dá do ní aspoň 550 nebo 600 (combi) tak ten už má dost peněž na auto této úrovně .. méně však nikoli

Nepřihlášený donbongo

pride mi to jak naka spatl.. | 24.1.2013 23:06reagovat
avatar

pride mi to jak naka spatlanina mezi toledem a A4 jinak peknej vuz:)

Nepřihlášený Pavel

Uz se tesim, az se me bude.. | 25.1.2013 12:22reagovat
avatar

Uz se tesim, az se me bude nejaky mistr v TSI 1,2 63kw lepit na prdel! Mam jen Volvo S60 220kw!

Nepřihlášený Martin

jedine co je na tomto aute.. | 27.1.2013 09:25reagovat
avatar

jedine co je na tomto aute pekne je interier a zadok nic viac... skodovka sa moc neukazala ....

Nepřihlášený martin polak

Vážení, vie mi niekto.. | 27.1.2013 10:23reagovat
avatar

Vážení, vie mi niekto konečne vysvetliť, prečo 1,8 TSI DSG má nižšiu spotrebu ako 1,8 TSI 6st. manuál? A prečo je to opačne pri 1,4 TSI? Neviemsi predstaviť, že by nejaký automat urobil nižšiu spotrebu než manuál. Samozrejme za predpokladu, že auto riadí normálny šofér a nie diletant.

Nepřihlášený Gileraman

Reakce na: Klika je bez diskuse horší.. | 27.1.2013 16:49reagovat
avatar

Naprostý souhlas s autorem se vším co napsal ohledně klikovky na zadní nápravě a rovněž bych rád, aby se k tomu automobilka vyjádřila. Všechny zmíněné argumenty jsou objektivní. Zlepšení na menších kolech zcela jistě přijde, ale pouze v případě filtrování nerovností v přímém směru. Odskakování ze zvolené stopy to nemůže změnit.

Nicméně se obávám, že jde o jasný diktát VW, kde to pro Golf dali pochopitelně pouze těm nejslabším motorizacím. Vzhledem k tomu, že dnes už Golf míří, ale na zcela jinou klientelu než Octavia je to dle mě naprostá šílenost co udělali a proto jako nadšenej řidič si toto auto nikdy nekoupím..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Láník

Reakce na: Naprostý souhlas s autorem.. | 28.1.2013 21:31reagovat
avatar

Oni tam ten víceprvek dozadu stejně budou muset do půl roku začít dávat, protože ty auta se nebudou prodávat - 2.0 TDi 110 kW s klikou vzadu si koupí jen šílenec. Navíc pak tyto první O III se budou blbě prodávat jako ojeté ( srovnej s O I s tou první nepovedenou přístrojovou deskou).

Nepřihlášený pavel

Dobrý den,plně souhlasím s.. | 29.1.2013 10:18reagovat
avatar

Dobrý den,plně souhlasím se vším až na jednu maličkost.Dovoluji si s Vámi nesouhlasit ohledně motoru 1.8 TSI.Použitý motor v O3 dle mého názoru není takovou špičkou jak se o něm mluví,bohužel se domnívám že je pouze lehce upraven a to tak aby mohl být použit v kombinaci s DSG převodovkou,proto je omezen 250Nm.Já osobně jsem očekával že bude pro novou O3 použit motor 1.8 TFSI 125kW / 320 Nm který je nově zařazen do audi A5 a ten je dle mého názoru úplně jiný.Škoda.

Nepřihlášený Vendy

Děkuji také za krásně a hl.. | 30.1.2013 23:00reagovat
avatar

Děkuji také za krásně a hlavně pravdivě a vystihujícím způsobem napsanou recenzi. Čekal jsem na zrození nové Octavie netrpělivě, neboť hodlám v tomto roce vyměnit svůj 4 roky starý VW Passat za něco nového. Po přečtení této recenze vím, že i nadále zůstávám u značky VW... Bravo Škoda !!!

Nepřihlášený Buzol

V Golfe ta "klika" s 1.6TD.. | 1.2.2013 18:41reagovat
avatar

V Golfe ta "klika" s 1.6TDI a 1.2TSI 63kW filtruje nerovnosti prekvapivo dobre, nevydava ziadne pazvuky. No tie auta boli obute na 15kach, co je sakra rozdiel. Podla mojho nazoru, ani 2.0TDI na balonoch na tom nebude tak zle.

Ale v zatackach balony, torzka a plny kufor Octavie... neviem, neviem...

Nejaku rychlejsiu jazdu v zatackach som na testovacke nemohol odskusat.

Nepřihlášený Эмиль

? ??????? ?? ?????, ?? ???.. | 1.2.2013 22:04reagovat
avatar

? ??????? ?? ?????, ?? ?????? ???????????! ??????? ?? ??? ? ????? ???????. ?????? ?? ????????, ???? ?????? ? ?? :)

P.s. ????????? ??????! :)

Nepřihlášený Ptám se?

Po prostudování ceníku:.. | 3.2.2013 10:52reagovat
avatar

Po prostudování ceníku: 1,2 66kw 1,6 81kw Oct. 393 600 kč Fluence 224 900 kč Rozdíl: 184 700 kč !!!! Oct. 1,6 TDI77kw 1,5 DCI 66 kw 472 100 kč Fluence 269 900 kč Rozdíl: 219 000 kč !!!!! Ptám se! Co je na Octavii, tak neuvěřitelného a drahého??? Bože to je zlodějina a ještě to dělají za kopcem bez nákladů na dopravu. Asi, že je v základu škrabka za 5 korun :-))) Ceny ve stejné vybavenosti.Renault navíc o 1 rok delší celkovou záruku a první dva roky bez omezení km /uvedená cena octavie vč. příplatkové prodloužené záruky škoda na 4 roky 120 tis. km/.Renault o 2 roky delší záruku na karosérii.Ceny v hotovosti.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ptám se?

V rozdílu ceny jsem zapoměl.. | 3.2.2013 11:02reagovat
avatar

V rozdílu ceny jsem zapoměl načíst rozdíl záruky 11 500 kč + 1 rok, který má renault navíc a má hodnotu cca. 5 700 kč /polovička hodnoty 2 roky dokoupené záruky škoda/+ nějaké drobnosti, které se u škoda také platí.......... pro upřesnění :-)

Nepřihlášený

Přátelé, může mi někdo vy.. | 3.2.2013 13:35reagovat
avatar

Přátelé,

může mi někdo vysvětlit, proč 1,8 TSI DSG mí nižší spotřebu jako 1,8 TSI 6 st. manuál? A proč je tomu naopak při 1,4 TSI? Ještě jsem se nesetkal s tím, že by u nějakého automatu byla uvedená nižší spotřeba jako u manuálu...

Nepřihlášený Radek

Nepodporujte Škodovácké vy.. | 3.2.2013 17:40reagovat
avatar

Nepodporujte Škodovácké využívání toho, že si hrají na český výrobek.Vždyť jen podporujete němce a německé subdodavatele.Tady se to až

na pár věcí jen montuje a svařuje.nenažranost vedení Škoda auto a celého koncernu je neuvěřitelná.

Na co si to hrajou?! Hranata krabica ala. Rapid ve větším.Už nemluvím o tom co chcou za výběhovou Oct.

Druhé generace.Tady nejde o nějakou zadní nápravu, ale o to, že zkouší co češi vydrží než se naserou.Porovnejte konkurenci pořizovací cenu a vybavenost než utratíte své peníze!

A co chtějí za traktor jménem TDI je absolutní nehoráznost.

Škodu nikdy.Nebudu podporovat zneužívání lidské české hlouposti a důvěřivosti, že si lidi kupují levný český výrobek. Vždyť je to strašné co vše to nemá v základu a s jakým šuntem motorem a ještě za jakou strašnou cenu.Za to máte pravou střední třídu a vůz s bombastickou výbavou a motorem.Třeba Renault Lagunu nebo Peugeot 508 nebo Citroen C5 nebo Opel Insignii!!!!

Nepřihlášený Petr

Španělský trh - registrace.. | 4.2.2013 15:38reagovat
avatar

Španělský trh - registrace nových aut podle modelů Poř. Model 1/2013 [ks] Tržní podíl [%] 1/2012 1. Dacia Sandero 1.692 3,40% 610 2. Nissan Qashqai 1.577 3,20% 2.232 3. Seat Leon 1.352 2,70% 972 4. Seat Ibiza 1.269 2,60% 1.552 5. Opel Corsa 1.170 2,40% 974 6. Renault Clio 1.135 2,30% 541 7. Renault Mégane 1.102 2,20% 1.110 8. Opel Astra 1.097 2,20% 1.060 9. VW Golf 1.042 2,10% 1.355 10. Toyota Auris 957 1,90% 991 a kde jsou ty české plečky?? :-))))

Nepřihlášený Petr

V top 20 ani jedna škodovk.. | 4.2.2013 15:44reagovat
avatar

V top 20 ani jedna škodovka.Já se bavím :-) Jen češi to pořád kupují bez myšlení a porovnání konkurence.Ještě za takové strašné peníze.Hlavní je, že tu všichni řešíte vlečnou nápravu.Spíš větší téma jsou předraženost.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Marek

Škoda není snad nikde v to.. | 6.2.2013 14:18reagovat
avatar

Škoda není snad nikde v top 20 v Evropě. K diskuzi, dobře vyladěná klikovka je taky ok.

Nepřihlášený

No musím říct, že kdyby to.. | 8.2.2013 15:50reagovat
avatar

No musím říct, že kdyby to bylo napsáno bez zbytečných keců a libování si v nesmyslně prodlužovaných a rádoby chytře vtipných větách, tak bych to možná dočetl alespoň do půlky.... jinak by mne zajímalo spíše něco praktického, než video na kterém se snaží dotyčný lítat s dieselem jako já, když točím svou octu do plných, v případě, že zaspím do práce. Což ovšem není případ, který běžnému člověku, který se rozhoduje pro koupi auta nějak pomůže při rozhodování. Takových videí je na youtube plno a rozhodně nepatří k rozumným a kvalitním. Jinak Octavia moc pěkná, ale nové motory příliš nezaujmou vzhledem ke konkurenci a starému dobrému 1,9TDi...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený sud

Průměrný automobil pro v p.. | 9.2.2013 12:13reagovat
avatar

Průměrný automobil pro v protisměru jezdícího průměrnýho čižka s nadprůměrnou výplatou.

Nepřihlášený Petr

Reakce na: No musím říct, že kdyby to.. | 11.2.2013 18:08reagovat
avatar

To piše ten pravej o dlouhých větách.:-)))))) Celé auto je jedna velká designová trapnost a ceny vozu zlodějské.Když vemu, že má uplně stejně velký a široký Fluence se super výbavou vč.klima a 110k motorem 1,6 a zárukou na 5 let za 264 900Kč!!!!!! Tak se lidi proberte a porovnejte si cenu stejně vybaveného vozu.Co jim cpete do chřtánu. To není jen Octavka.Stejně Rapid, stejně Yeti za ty prachy hrozné.Stejně CityGo.Jak za tu plečku může dát někdo 250 000kč???Ty češi jsou magoři fakt.

Nepřihlášený Petr

Reakce na: No musím říct, že kdyby to.. | 11.2.2013 18:16reagovat
avatar

Za cenu Citigo máte třeba rodinné Berlingo nebo Kangoo.Navíc u Kangoo záruku 5 let /200 000 km!!!

Nebo skvělý Peugeot 301 za 220 000kč!!! Ignorujte ty strašné ceny!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jan

No byl jsem se na to podív.. | 12.2.2013 19:11reagovat
avatar

No byl jsem se na to podívat před jednou nejmenovanou Škodovkou a stál tam tento český klenot v nějaké fádní modré metalíze na neuvěřitelně hnusných nehodících se kolech.To ta velká v tv v reklamě jsou krásná.Na ty normální chudý občan nikdy nedosáhne.U Škodovky normální.Jinak v dálce to na mě působylo, jak ještě starší generace a né nová.Prostě žádné emoce a samé škaredé ostré hrany.Nic nového a ta malá alu kola to bylo otřesné.

Nepřihlášený Pepa

Víceprvková je určitě hezk.. | 15.2.2013 11:23reagovat
avatar

Víceprvková je určitě hezká na novém autě, ale jaký je rozdíl v ceně servisu po několika stovkách tis. km??? Zůstatková cena automobilu? S tím TDI bych to neviděl až tak zle, rád bych p. Jandovi poskytl na test svoji pracovní Felicii 1.9D ať víc co je to zvuk motoru, vibrace apod. :D Na drouhou stranu nemám CR, takže mohu bezproblému čerpat českou humus naftu a jedu dál, kde Oktávky s CR stojí :)

Nepřihlášený Pepa

Reakce na: V top 20 ani jedna škodovk.. | 15.2.2013 11:26reagovat
avatar

Tak přestěhujme výrobu do Číny a cena bude jinde ;) Jenom potom ať si lidi nestěžují, že nemají na chleba a nemůžou si dovolit Oktávku na za 100tis. Taky si zkuste v nějakém tom slavně levném autě vyměnit žárovku a zkuste to v nové Oktávce, to už nemluvím o základní servisních úkolech. Na servisu by jste zaplatili nehorázné peníze za práci, kdyby to mechanikům nebylo trapné účtovat tak moc za tak "jednoduchý" úkon.

Nepřihlášený Pepa

Reakce na: To jako ty motory dělají t.. | 15.2.2013 13:24reagovat
avatar

tak ono to chce dochlazovat turbo, pískání není zrovna zdravý zvuk turba ;)

Nepřihlášený Pepa

Reakce na: Jak už psal kolega, Octavi.. | 15.2.2013 13:29reagovat
avatar

Je rozdíl kupovat auto do firmy a nebo do domácnosti a tam základ dělá hodně ;)

Nepřihlášený Pepa

Reakce na: Ale cena bude, jak je u výr.. | 15.2.2013 13:31reagovat
avatar

ale ono se to potom vrátí na servisu, hlavně na hodinové sazbě za práci mechanika v porovnání s francouzskými nebo korejskými značkami ;)

Nepřihlášený Pepa

Reakce na: Trochu by mne zajimalo jak.. | 15.2.2013 13:34reagovat
avatar

všechny 4x4 měli i v předchozích generacích víceprvkovou s Haldexem, určitě to teď měnit nebudou ;)

Nepřihlášený Pepa

Reakce na: Po prostudování ceníku:.. | 15.2.2013 13:39reagovat
avatar

zkuste si ve Fluenci vyměnit žárovku v předních světlech :D navíc ty motory jsou trošku mimo a výbava úplně, to že ve Fluenci není za co zavřít kufr nebo že tam není polstrování v kufru?? ona se ta cena někde projeví a to už se nebavím o větším servisu, kdy u Fluence se musí kvůli blbosti rozdělat půlka motoru ;)

Nepřihlášený ct

Reakce na: Za cenu Citigo máte třeba.. | 16.2.2013 01:40reagovat
avatar

Tak ještě jednou. Tak to je docela jednoduché. Když chci auto do města nekoupím si Berlingo. Když chci jezdit s rodinou nevyberu si Citigo.

Každý si může z nabídky na trhu vybrat co chce. Jaký smysl dávají pak ceny vozidel jako BMW/Audi/Mercedes?

Pro každého znamená 1 Kč jinou hodnotu. Je 1 Kč moc nebo málo? Pro někoho je priorito rodina, pro někoho vlastní požitky. Stejně tak auto. Někdo chce jenom pohodlné "přemisťovadlo", někdo požaduje řvoucí "bestii".

Tak stále nějak nechápu proč by Jan nemohl mít Audi, Pepa Mercedes, Iveta Toyoutu. Co člověk to originál. Nevím proč bych měl řešit že soused si koupil O3 a já mám Fluence nebo obráceně. Malým českým lidem to asi vadí. Ne asi, ale určitě :-( Proč si ten vůl od vedle koupil Rapida? Co je to za dotaz. Platil jsem ho já nebo on? Kdo v něm bude jezdit?

U značky Škoda mě spíše zaráží zmizení atmosfericky plněných motorů. A obecně existuje nějaký dobrý motor do vozů Škoda? Myšleno jak z hlediska uživatele tak z hlediska životnosti atd.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený martin polak

Přátelé, může mi někdo.. | 21.2.2013 08:32reagovat
avatar

Přátelé,

může mi někdo vysvětlit, proč 1,8 TSI DSG mí nižší spotřebu jako 1,8 TSI 6 st. manuál? A proč je tomu naopak při 1,4 TSI? Ještě jsem se nesetkal s tím, že by u nějakého automatu byla uvedená nižší spotřeba jako u manuálu...

Nepřihlášený hurvajs77

Reakce na: Tak ještě jednou. Tak to j.. | 22.2.2013 14:51reagovat
avatar

To ct: tak hlavně, pokud chci auto, ať už na cokoliv, nekoupím si "Das Auto" koncern. Tedy z mého pohledu. Lidi vidí jen cenu a ta je duležitá. Samozřejmě chápu, že pokud se někdo spokojí s hodně nízkým průměrem, stačí mu paskvil škody. Dobrý motor od škodovky? Jako že vtip?.... :D

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ct

Reakce na: To ct: tak hlavně, pokud c.. | 22.2.2013 19:04reagovat
avatar

to hurvajs77: Tak to já zase klidně něco od VW ano. Ale každopádně si daný "povoz" pečlivě vyzkouším a osahám. Jen tak, ale nevím, co za motor :-). "Dobrý" jsem myslel spíš dle VW terminologie "spolehlivý a osvědčený". :-). TSI jsou, dle mého, uživatelky přívětivé, ale je tu otazník, že. TDI nebudu a nemohu soudit. Znám jen zlehka 1,4 TDI ve Fabii 1. generace a ten motor popíral existenci toho auta jako něčeho malého do maloměsta.

VW zkrátka dělá "lidová" auta, která nenadchnou ani vyloženě nezklamou. A úkolem Škody" je dělat "levná" lidová auto, což jim zatím asi jde. Ale je faktem, že záleží na úhlu pohledu, že.

jindros

Takovýto borce v protisměr.. | 25.2.2013 18:42reagovat
avatar

Takovýto borce v protisměru nejradši potkávám v Česku na motorce. Jste ubožáci co píšete a vůbec mi přijde, že by Vám měly vzít za takovou jízdu řidičáky. Hlavně navádějte k takovéto jízdě další řidiče, když se nevejdete do svého pruhu tak jste pro mě jednoznačně ubožáci, který se předváděj schovaný za plechama. FUj!!!!

Nepřihlášený Michael

Takže jsem auto vyzkoušel.. | 6.3.2013 11:43reagovat
avatar

Takže jsem auto vyzkoušel a jsme velmi sklamán. Zkust jet s Octavii II a Octavii III - 200km/h. První trochu hlučná, ale sedí. Druhá bervený displey ale plave. Zkuste jet ostřeji do zatáčky s Octavia III a trochu přibrzdit, jestli to přežijete tak vám gratuluji. Auto se chová nedobře, zlatá Octavia II. Škoda pro Škodu, z dobrého auta udělat auto na nákupy a důchodce.

Nepřihlášený martin polak

Přátelé, může mi n.. | 15.3.2013 15:46reagovat
avatar

Přátelé,

může mi někdo vysvětlit, proč 1,8 TSI DSG mí nižší spotřebu jako 1,8 TSI 6 st. manuál? A proč je tomu naopak při 1,4 TSI? Ještě jsem se nesetkal s tím, že by u nějakého automatu byla uvedená nižší spotřeba jako u manuálu...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Roman

Podarilo sa niekomu zapnúť.. | 18.3.2013 16:20reagovat
avatar

Podarilo sa niekomu zapnúť smerovku alebo nastaviť tempomat bez toho, aby "blikol" ??? Mne teda nie. Nová páčka a vyosenie jej uloženia je nápad hodný titulu "PAT a MAT by Škoda"

Nepřihlášený Tomek

Reakce na: To jako ty motory dělají t.. | 19.3.2013 11:54reagovat
avatar

TSI je dost tichý motor (mám 1.2 77kw)

Nepřihlášený Tomek

Reakce na: Kufor je u mňa na posledno.. | 19.3.2013 11:57reagovat
avatar

na cestu do práce by vám stačilo cokoliv. Kupovat si na to bávo nebo mercík je zbytečné ... já vím, jde o reprezentaci, vidět vás v oktávce to by byla vaše smrt :-D

Nepřihlášený Tomek

Reakce na: Přátelé, může mi n.. | 19.3.2013 11:59reagovat
avatar

třeba proto, že DSG není totéž co běžná automatika... je dvouspojková s minimalizací ztrát - zkuste si o ní něco přečíst.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený martin polak

Reakce na: třeba proto, že DSG není t.. | 23.3.2013 18:03reagovat
avatar

Ale proč ta sama DSG má na příklad u 1,4 TSI větší spotřebu jako manuál?

Nepřihlášený Martin M.

Dobrý den, koupil jsem si.. | 27.5.2013 08:54reagovat
avatar

Dobrý den, koupil jsem si Octavii III 1,6 TDI a jsem maximálně zklamán. Myslel jsem si, že když jsem měl 17let starého Golfa, že to bude něco podobného, že ta zadní náprava bude bouchat stejně, ale Golf je mnohonásobně pohodlnější co se bouchání nápravy týče. Motor 1,6 TDI už bych si nikdy nekoupil. Do 1.500otáček motor skoro nereaguje, pak se chytne a jede. Ale já měl před tím 1,9 a jezdilo se mi si ním mnohem pohodlněji. Na studený motor mi jde velice špatně řadit druhý převpdový stupeň.... To k chybám.. Jinak se mi auto velice líbí a jezdí se mi s ním dobře. Mám zatím najeto 1.000km...

Nepřihlášený Milan

Dobrý den, píše se již úno.. | 17.2.2015 15:13reagovat
avatar

Dobrý den, píše se již únor 2015 a já bych se rád zeptal, zda víte něco o případném "doladění" zadní nápravy nové Octavie LB tak, jak to má verze combi. V minulém roce se o tomto nejeden auto-magazín zmínil, ale žádné nové testy verze LB nejsou, což samo o sobě to neznamená, že k doladění nedošlo... Děkuji za případné info

Nepřihlášený jarda

Reakce na: Renault Fluence od 224 900.. | 8.5.2016 08:36reagovat
avatar

Ten omezeny kufr to dost kazi, jinak je pekny.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše