Test Škoda Rapid 1,2 TSI na Nordschleife: Prince of the Ring

 | 118 příspěvků | 26.10.2013 Pavel Janda
Reagovat

Nepřihlášený D.H.

Po volbách něco na spraven.. | 26.10.2013 20:20reagovat
avatar

Po volbách něco na spravení chuti, díky za to :-)

Nepřihlášený Jarek

Zdarec, hezky lochtáte uši.. | 26.10.2013 20:26reagovat
avatar

Zdarec,

hezky lochtáte uši lidem, co si myslí, že TSI motory jsou super a TRAPID je doslova nadauto. Zazvonil zvonec a pohádky je konec.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený David Fajtl

Byl jsem upoutávkou hodně.. | 26.10.2013 20:27reagovat
avatar

Byl jsem upoutávkou hodně navnaděn a vůbec nejsem zklamán! Ta jízda je prostě nádherná a je vidět, jak se to auto i při takové jízdě snadno vodí. Místy je pomalé, ale čas super! Jste borci, že jste tam i tímhle autem "marnili čas", opravdu skvělé počtení a podívaná!

Nepřihlášený Embed

Reakce na: Zdarec, hezky lochtáte uši.. | 26.10.2013 20:30reagovat
avatar

Zajímavé, kolik má to auto nepřátel. Z téhle precizní dokumentace toho, co na Ringu dovede je vidět, že je opravdu dobré. Cokoli jiného je předsudek...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený NN

Nikdy by mě nenapadlo, že.. | 26.10.2013 20:33reagovat
avatar

Nikdy by mě nenapadlo, že se budu se zalíbením dívat na dvě kola z NS s podobným autem v řadě, ale tohle za to stálo. Ten řidičský styl je naprosto jedinečný, s nahledem totálně na hraně a ještě rozdává pozdravy okolo :) Fakt parádní práce.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Gearhead

Ráno jsem četl, že chcete.. | 26.10.2013 20:38reagovat
avatar

Ráno jsem četl, že chcete dělat víc testů na Nurburgringu, jsem jedině pro. Tohle je úplně jiné počtení a podívání než testy z okresek. Nic proti nim, ale tohle je o level jinde. Jinak mě zaujala i spotřeba z Autobahnu, to je opravdu výborný výsledek, to neudělám ani s 530d.

Nepřihlášený Gearhead

Reakce na: Zdarec, hezky lochtáte uši.. | 26.10.2013 20:40reagovat
avatar

S těmito plačky tu asi neobstojíš, protožo padlo v úvodu. "Nordschleife je vcelku nekompromisní zrcadlo šíře jízdních schopností každého auta, v němž vnímání recenzenta hraje o poznání menší roli." To si myslím taky a proto mě další testy lákají. Nevím, jak odsuzovat auto za 300 tisíc, co udělá 9:17 BTG v provozu.

Nepřihlášený Gearhead

Reakce na: Nikdy by mě nenapadlo, že.. | 26.10.2013 20:43reagovat
avatar

+1. Řidič dělá hodně, tento zjevně umí.

Nepřihlášený WVW

Nečekal jsem po pozitivníc.. | 26.10.2013 20:47reagovat
avatar

Nečekal jsem po pozitivních ohlasech pjandy málo, ale tohle mě překvapilo. Rychlostně, stavem "potom", schopností konkurovat a nakonec i tou spotřebou. Opravdu hodně zajímavé. O Rapidu TSI se obecně nemluví špatně, ale pjanda to posunul ještě o hodně jinam.

Nepřihlášený Jarek

Reakce na: Zajímavé, kolik má to auto.. | 26.10.2013 20:49reagovat
avatar

Tak to bych nerad, aby to vypadalo jako nepřátelství - jenom mi stačilo, když jsem viděl na prodejně Trapida ve výbavě ACTIV - nebo-li HOLOBYT za nehoráznou cenu - taky nezapomeňme, že Trapid je - stará technika v novém hávu, a taky by mně zajímalo, že nové TSI motory již mají řemen místo řetězu - proč pak??? Prostě za ty prachy bude Trapid stále předražené auto - prostě pro lidi, kteří jsou zmasírovaní raklamou a novináři, kteří hezky lochtají ouška - proč asi? A pro ty pomalijší, já neříkám, že je Trapid špatné auto, jenom říkám to, že za ty prachy, co chce Škodovka, je to velká nehoráznost a myslim si, že jiný značky nabídnou víc - jenom třeba hledat.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Embed

Reakce na: Tak to bych nerad, aby to.. | 26.10.2013 20:58reagovat
avatar

Necítím se být kýmkoli zmasírovaný, ale nemám pocit, že by tohle auto za 320 tisíc korun (a v levnější specifikaci se ani neprodává) a v už docela slušný výbavě Ambition Fresh bylo drahý. Technika je nějaká, ale když oćividně funguje i na Nordschleife? Co bys chtěl víc? Podle mě je to předsudek a pokud ne, v dlouhodobém testu od pjandy se to určitě ukáže. Ten se nikdy nikým ovlivňovat nenechal, pokaždé je nakoněný něčemu co zrovna funguje.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Martin

Než pojízdný kufr, tak by.. | 26.10.2013 20:59reagovat
avatar

Než pojízdný kufr, tak by mi přinejmenším na této trati větší smysl dávalo vyzkoušení Rapidu Spaceback se stejným, ale vyladěným motorem, když už k 1.4 TSI dávají pouze automat. Nicméně by také stál za úvahu.

Páně Jandovy oslavné ódy by mi tak připadly věrohodnější a lehce návodné pro milovníky levné rychlé jízdy na okruzích.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Hobbit

Skvělá recenze, na české p.. | 26.10.2013 21:01reagovat
avatar

Skvělá recenze, na české poměry opravdu extra. Ta fotka se skokem je úžasná a videa návyková. Jste pořád lepší, jen tak dál!

Nepřihlášený RoVi

Reakce na: Než pojízdný kufr, tak by.. | 26.10.2013 21:05reagovat
avatar

Tak přečti si test Spacebacku, tam máš i video s akcelerací 1.4 TSI a ono to jede skoro stejně jako 1.2 TSI. Určitě i kvůli automatu a kilům navíc. Navíc když si vezmu averzi pana Jandy k DSG a vůbec fungování DSG při ostré jízdě, asi by to na NS žádná lábuž nebyla.

Nepochybuji o tom, že by sám radši jezdil něčím silnějším, ale nabídka Rapidu je holt jaká je. Myslím, že stejným směrem jako tvůj koment míří posteskt nad RS v závěru. Třeba ho jednou Škodovka postaví, to by asi zajímalo i mě :-)

Nepřihlášený Jarek

Reakce na: Necítím se být kýmkoli zma.. | 26.10.2013 21:06reagovat
avatar

Nebudu Ti Tvůj názor vyvracet, jenom otevři oči, podívej se, co nabízí konkurence, za jakej peníz, s jakou výbavou - myslíš si, že na tom okruhu umí jezdit jenom Trapid - to by ale bylo hodně smutku na tomto světě. Odhoď klapky z očí, porozhlédni se a uvidíš sám, kolik je aut na světě.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený M.Čermák

Mně se tahle ''oslavná óda.. | 26.10.2013 21:09reagovat
avatar

Mně se tahle ''oslavná óda'' líbí až až. A věrohodná je stejně, to nikdo takhle neumí. Komplet kolo je za tisíc slov. Otestovat takový auto na okruhu jako je nürburgring je rozhodně skvělý nápad a přesně souzním s třetí kapitolou. Každý by si to měl zkusit!

Nepřihlášený Embed

Reakce na: Nebudu Ti Tvůj názor vyvra.. | 26.10.2013 21:12reagovat
avatar

Tak já jsem ten poslední, kdo by měl pocit, že to je nejlepší auto na světě. Jen respektuji, že je dobrý a cena mi přijde být přiměřená, to je celý. Jinak mám jednak svoje zkušenosti a pak respektuji zkušenosti autora a nemyslím si, že by třeba takhle dobré brzdy byly normální atd. Docela by mě zajímalo přímé srovnání s jiným autem stejné třídy na NS, ale to už je hozená rukavice pro AF.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xpert

hodne slusnej vysledek, to.. | 26.10.2013 21:16reagovat
avatar

hodne slusnej vysledek, to si 'pan blaha' dal asi zalezet ;) videa jsou povedeny a brzdy teda po tolika kolech vypadaji skoro netknute.

Nepřihlášený LOS7

Pavel Janda, expert na píc.. | 26.10.2013 21:19reagovat
avatar

Pavel Janda, expert na píchání do vosích hnízd :o) Ale co dodat, výkon, výsledek i aftermath vypadají velmi dobře.

Nepřihlášený Jarek

Reakce na: Tak já jsem ten poslední,.. | 26.10.2013 21:21reagovat
avatar

Tak to s Tebou souhlasím, ale to my neovlivníme. Zdarec

Nepřihlášený németh

zaujímavé, aj väčšina neme.. | 26.10.2013 21:36reagovat
avatar

zaujímavé, aj väčšina nemeckých magazínov nurburgring pri testoch ignoruje. no ak tam budete testovať vy a časom bude takých testov rada, len dobre :)

goes

No je to primarne skryta r.. | 26.10.2013 21:41reagovat
avatar

No je to primarne skryta reklama na PJ a jeho ridicske schopnosti, kdy je treba dokola ukazovat, ze to neni o aute, ale o ridici. Ten uspech Rapidu vuci jinym autum a ridicum neni dan Rapidem, ale ridici. Ja si koupit Veyron, nezajedu s nim na NS cas ani 10 minut a to auto za to nemuze. A naopak, kdyby v tom Porsche, ktere ho nemohlo predjet byl PJ, tak tomu Rapidu ujede tak, jak je dan rozdil vykonu, podvozku, brzd, pneumatik apod. tedy rozdilem adekvatnim.

Auto jinak v pohode, nemam s nim problem, test nebyl tak zazivny jako jine testy a to skryte ego v tom testu je neskutecne :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Dreier

Reakce na: No je to primarne skryta r.. | 26.10.2013 21:48reagovat
avatar

Tak samo je to o řidiči, však je to taky v článku mnohokrát řečeno. Nikdo si snad nemyslí, že Rapid je rychlý jako 911 :-) Ale to je právě to, co tomu dává šťávu. Pokud někdo neumí řídit, těžko otestuje, co to auto vydrží. Že Rapid takhle vydrží i totální drcení něco znamená. Kdyby vydržel čas 11 nebo 12 minut, kterých je plný Youtube, je to o ničem.

Nepřihlášený xpert

Reakce na: No je to primarne skryta r.. | 26.10.2013 21:52reagovat
avatar

nemyslim si, ze si pjanda musi neco dokazovat, ze umi ridit se davno vi. mne se naopak libi, ze timhle i jinyma clankama ostatnim rika: naucte se ridit, dokazete tim vic nez koupi lepsiho auta. to si myslim taky. jestli je to na neco reklama, tak na dobry rizeni, to je proste ok.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Messi #10

Zábavné, a to myslím bez p.. | 26.10.2013 21:58reagovat
avatar

Zábavné, a to myslím bez posměšku. Vidět na tomhle místě poletovat auto jako Rapid takovým kalupem, zjevně rychleji než většina ostatních, to je vtipné.

goes

Reakce na: nemyslim si, ze si pjanda.. | 26.10.2013 22:01reagovat
avatar

radeji budu podprumerny ridic v Porsche, nez spickovy v Rapidu...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jarka

goes: jako i kdyby jsi měl.. | 26.10.2013 22:12reagovat
avatar

goes: jako i kdyby jsi měl částečně pravdu, tak já zas nemám rád ty rádoby skromný řidiče typu Sutclif, co o sobě prohlašují, že moc řídit neumí a pak sedne do F1 a zajede čas o pár sekund horší než testovací pilot. Prostě pJanda řídit umí a psát jako málokdo u nás na netu. Za mě dobrý. Při čtení článku jsem si vzpoměl na moje mladický řádění v ibize htp, jen jedno mě mrzí, že jsem ji bohužel na ring už vzít nestihl.

goes

jarka: chapu a souhlasim :.. | 26.10.2013 22:15reagovat
avatar

jarka: chapu a souhlasim :) ja ridit neumim a priznam to. A uz mne to rizeni ani vubec nebavi. Takze ja si spise kupuji auta, at se mi libi a vytvari dojem. A kdyz budu mit to Porsche tak diky tomu, ze je to Porsche, tak ten zadek i pri me neschopnosti ridit natrhnu 99,9 % populace a to mi staci.

bambus

Škoda, že se PJ v článku n.. | 26.10.2013 22:29reagovat
avatar

Škoda, že se PJ v článku nezmínil, že na ringu zkusil i jiné podobně (ne)výkonné auto, které ovšem kvalit Rapidu objektivně nedosahuje. Po dvou kolech na sedadle spolujezdce na NS bych si Rapida v klidně koupil taky. A to jinak přibližovadla z Mladé Boleslavy nemusím.

Nepřihlášený Lempl

Svezte se s tím na špatném.. | 26.10.2013 22:37reagovat
avatar

Svezte se s tím na špatném povrchu a uvidíme

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ...

Super test, jenom těch 210.. | 27.10.2013 00:38reagovat
avatar

Super test, jenom těch 210km/h do liščí nory se mi moc nezdá, to mi připadá na Rapida a 115koní trochu moc. Zajímalo by mě, jestli by se celkový čas teda vešel do těch 10 minut, o které se tam pokoušela Sabine Schmitz s tím transitem. Jak dlouho by asi Rapidu trvalo překonat tu rovinku za Döttinger Höhe... 35s???...+9:17=9:52?

Nepřihlášený mates

Reakce na: Svezte se s tím na špatném.. | 27.10.2013 00:50reagovat
avatar

Rapid jsem koupil před měsícem zatím jsem najel 2300km a konstatuji ,že to co tam píše pan Janda je pravda a sám jsem překvapen skvělými vlastnostmi tohoto vozu .Před tím jsem měl Oktavii Tsi 77KW a Rapid je mnohem lepší co se týče spotřeby ,pohodlí a a hlavně zrychlení o čemž se přesvědčili hoši v Yetim i v Toyotě auris ,kteří mě nedávno visely na kufru při cestě na Donovaly a kterým jsem po sešlápnutí plynu jen zamával.Už se těším až bude úplně zajetý.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rts

super test a už se těším n.. | 27.10.2013 01:07reagovat
avatar

super test a už se těším na pokračování s názvem "24 hodin Le Mans s Rapidem 1.2TSI"

hamounoviÄŤ

Kruté testování. Takto hob.. | 27.10.2013 01:13reagovat
avatar

Kruté testování. Takto hoblovat low-costové přibližovadlo jsem ještě nikdy neviděl. Skutečně extrémní zkouška odolnosti. Samotná skutečnost, že bez ohledu na nízký výkon auto takovou zátěž bez problémů vydrží je obdivuhodná. Stejně obdivuhodné jsou schopnosti testera vymáčknout z auta úplně všechno. Je to úplně jiný level testování ve srovnání s opisovači technických údajů výrobců na jiných webech. Gratuluji k takovéto špičkové úrovni testů.

Zobrazit reakce..

zajda

goes< to už se ale nebavím.. | 27.10.2013 02:15reagovat
avatar

goes< to už se ale nebavíme o řízení, ale o pocitu z vlastnictví. Dovést sebenuznější auto na limit, byť v pár zatáčkách, je prostě jiný druh zážitku, než svižně se projet v superautě. Řekl bych, že to působí na úplně jiná smyslová centra :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Peter

ktovie na kolko kw by sa d.. | 27.10.2013 02:45reagovat
avatar

ktovie na kolko kw by sa dal čipnut tento motor a co by to urobilo na okruhu

goes

Reakce na: goes< to už se ale nebavím.. | 27.10.2013 07:15reagovat
avatar

je to stale pocit z jizdy, ne z pocitu vlastneni. Z pocitu akcelerace, brzdeni, prujezdu zatackami apod. akorat to auto nedostanes na limit a tim, ze mas auto, ktere senese vice, tak i kdyz pojedes s tim porsche na 50 % tak budes vsude ryclejsi, nez nejaka plecka za par korun, byt od limitu budes dale.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kebek

Reakce na: Kruté testování. Takto hob.. | 27.10.2013 08:13reagovat
avatar

http://auto.sme.sk/c/6825266/test-kolko-vydrzi-peugeot-301-n a-autokrosovej-trati.html

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený mve

Ať jsou moje sympatie k Ra.. | 27.10.2013 09:19reagovat
avatar

Ať jsou moje sympatie k Rapidu jakékoliv, musím říci, že lépe napsaný test jsem již dlouho nečetl. Český Chris Harris.

Nepřihlášený Otes

Reakce na: je to stale pocit z jizdy,.. | 27.10.2013 09:27reagovat
avatar

Holt nátura... Mně by teda sralo mít Porsche a jezdit jak poleno, neumět s ním zacházet a vymačkat z něj ukrutných 50% schopností. To se radši budu řidičsky vzdělávat a pak vymačkám více potenciálu ze slabšího auta. Vždycky pobaví při jízdách na okruhu pracháče, jak neumí se svým supersportem zacházet a předjíždějí je o třídy pomalejší auta...:-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Alojz

A udela Skodovka i objem d.. | 27.10.2013 09:28reagovat
avatar

A udela Skodovka i objem dvouvalce 800cm3

A nejaky pisalek ukaze zrychleni jako 6l V12?

Uz se na to tesim pratele.

Pro toho kdo ma moznost vyhodit oknem cca 350tis na dva tri roky proc ne ale pro bezneho cloveka to jsou skoro neskutecne penize za chude vybaveny zebrinak.

Nepřihlášený pylot

No, je pravda, že univerzál.. | 27.10.2013 09:56reagovat
avatar

No, je pravda, že univerzálnost je podle tohoto testu skvělá. Já bych si za ty peníze ale stejně radši koupil ojeté šestiválcové BMW a instaloval LPG a nebo bych jako rodinné auto koupil starší octávii nebo třeba focuse (s rodinou stejně nebudu lítat) a na blbnutí pro sebe bych si přikoupil MX-5.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jardis

Dobrá práce zato díky. Ale.. | 27.10.2013 10:04reagovat
avatar

Dobrá práce zato díky. Ale z PJ mám pocit že jezdí dražšími vozy a když sedne do něčeho levnějšího(v případě Rapida diskutabilní) zjišťuje že i v těchto cenových relacích se dá pořídit solidně fungující automobil. Asi proto takové nadšení z Rapida. Nic proti Rapidu, mě je též sympatický, ale není to jediné auto na trhu.

Určitě souhlasím stím že by se škodovka měla zamyslet nad verzí Rs předpoklady na to Rapid má a myslím že by si našel dostatek zákazníků a trochu i vylepšil image modelu

Nepřihlášený dgd

zdá se mi to, nebo pan Jan.. | 27.10.2013 10:05reagovat
avatar

zdá se mi to, nebo pan Janda jezdí zásadně nepřipoutaný? v kombinaci s těmi úchylnými rukavičkami je to tedy pěkná onanie.

Nepřihlášený Georga

Jo, tak taková reklama na.. | 27.10.2013 11:00reagovat
avatar

Jo, tak taková reklama na mě funguje. Hned v úterý jdu koupit tucet Rapidů. A jedině za ceníkové ceny.

Nepřihlášený mb

Reakce na: No, je pravda, že univerzál.. | 27.10.2013 11:04reagovat
avatar

za cca 350k octavia + mx5? nezda sa mi...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pylot

Reakce na: za cca 350k octavia + mx5?.. | 27.10.2013 13:01reagovat
avatar

MX-5 1.8 NB za 130 papiru, nebo za 150 z rise i s kompresorem a octa nebo focus (mozna radsi focus) s atmosferickym motorem za 150 - 200. Ja nevidim smysl v kupovani novych aut. Sice za prvnich pet let neutratis na servisu skoro nic, ale na hodnote stratis 200 000 litru.

g e k o

Naprosto ojedinělý a skvěl.. | 27.10.2013 13:11reagovat
avatar

Naprosto ojedinělý a skvělý test. Díky za to, že máte koule na to zrealizovat něco, co ze začátku vzbuzuje nutkání poklepat si na čelo. Tohle mě fakt baví.

Vidím, že je tu opět v diskusi skupina odborníků, kteří by si koupili cokoliv, hlavně ne Rapida. Ok, nikdo vám ho nenutí. Ale vaše tvrzení jsou jen plácnutím do vody, podložené tak maximálně srovnáváním ceníků bez jakékoliv další souvislosti.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rado_s

Reakce na: Naprosto ojedinělý a skvěl.. | 27.10.2013 14:41reagovat
avatar

Lépe bych to nenapsal...naprostý souhlas :)

Nepřihlášený Mx

Ten test 301ky, čo sem nie.. | 27.10.2013 15:06reagovat
avatar

Ten test 301ky, čo sem niekto dal sa mi zdá byť bližšie ku každodennej realite, aspoň povrchom.

Keď už, tak testovať buď v podmienkach, akých bude väčšina Rapidov jazdiť, teda zaťažený. Prázdne auto je niečo úplne iné, prázdny Jumper 3.0 má výkonu toľko, že sa treba rozbiehať na 2ke.

4 ľudí, batožinu a za auto zavesiť vozík.

Ešte k tým pneumatikám Dunlop, opäť nepochopenie účelu. Pneumatiky pre bežnú premávku sú o kompromisoch vlastností, bolo by pre mňa slabou útechou, že mám pneu, ktorá je perfektná na Nordschleife, ale vydrží 5000 km.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rado_s

Reakce na: Ten test 301ky, čo sem nie.. | 27.10.2013 15:37reagovat
avatar

Zmineny test jsem videl jiz pri jeho uvedeni a uznavam, ze 301 jim prosla bez problemu. Nicmene 301 byla od zacatku konstruovana na tento typ cest (velice nekvalitni cesty), nebot je primarne urcena na vychodni trhy...tomu odpovida i jeji svetla vyska. Dalo by se rici, ze pan Janda ukazal prednost Rapidu na okruhu a Rasto Chvala ukazal prednost 301 na "polnacce". Oba modely vlastne ukazaly, ze jejich prednosti, ke kterym byla auto postavena, zvladaji dobre. Diky temto dvema testum si snad mnozi koncne uvedomi, jaka jsou zamereni techto dvou aut...jedni vsadili na stabilitu a ovladatelnost, druzi na komfort a odolnost na velice spatnych cestach...tim nechci tvrdit, ze zde neexistuje castecny prunik.

papy

chcel by som vidieť, či in.. | 27.10.2013 17:11reagovat
avatar

chcel by som vidieť, či iné podobne lacné auto (napríklad ten 301) s podobne výkonným motorom, dal horší čas v rukách takého dobrého šoféra. Možno, keby PJ zobral napríklad civica, alebo mazdu3, tak zistí, že vlastne ten rapid nie je až taký zázrak, ako to tu o ňom líči.

Nepřihlášený ladis

Reakce na: Rapid jsem koupil před měs.. | 27.10.2013 18:52reagovat
avatar

yeti, auris....opravdu zavodaci :) tem snad ujede kazdej ne?

Nepřihlášený spiderwolf

Mám Swift Sport poslední g.. | 27.10.2013 19:20reagovat
avatar

Mám Swift Sport poslední generace a srovnávat s ním tento povoz, no nevím... Rapid působí jak krabička od cigaret, má sedačky s limitovaným bočním vedením, ze kterých po první ostřejší zatáčce vycestujete bokem, motor s omezenou ovladatelností, který to nad 5000 rpm zabalí a dole obtěžuje turbodírou. Karoserie má neharmonické převisy karoserie a bachratý profil, kterému nepomohou ani větší kola, designové trojúhelníky pod víkem kufru (ve Škodovce asi museli hulit), do dneška jsem nepochopil jejich důvod. A to se nebavím o "fun factoru", rozdílu v hmotnosti, citlivosti brzd, dimenzování komponentů podvozku... Svezte se, prohlédněte si oba modely do detailu, ta auta jsou srovnatelná pouze cenou... ;-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený vinco

a co ako cakal janda, ze s.. | 27.10.2013 19:44reagovat
avatar

a co ako cakal janda, ze sa rapid v polke okruhu rozpadne ? ze zhoria brzdy ? ze vytecu tlmice ? resp. co cakal, co by sa muselo stat aby rapid neobstál ? je rapid "dobry" len preto ze dal dobry cas ? golf alebo hoci aj ceed s rovnakym pomerom vykon/kg by taky nedal ?

suhlasim s vyssie uvedenym, ovela lepsiu vypovednu hodnotu by malo sucasne porovnanie 2-3 konkurentov v takychto rovnakych podmienkach ...

nejako mi stale unika pointa testu

Nepřihlášený ondrej

Absolútne špičkový test, či.. | 27.10.2013 22:05reagovat
avatar

Absolútne špičkový test, či už obsahom, písaním alebo totálnym nákladom Rapidke.......Škoda, že mi prídu Škodovky absolútne nesympatické, no vlastnosti týmto novým modelom nebudem odopierať

Ešteraz ďakujem za skvelé čítanie

zajda

Reakce na: Mám Swift Sport poslední g.. | 27.10.2013 22:24reagovat
avatar

spiderwolf> No nevím, poukazovat na turbodíru a omezenou ovladatelnost motoru Rapidu proti Swiftu Sport není úplně šťastné. Motor Swiftu má ovladatelnost jenom nahoru, dolů se otáčkám nechce (bavím se o řazení). Navíc do 4000 je naprosto mrtvý, místo turbodíry má ekodíru. Jel jsem s ním při čekání na servis, sedl mi, je to fakt povedené auto, ale patřilo by vyměnit mu jednotku za nějakou co ten motor osvobodí. Není to jen jeho problém, ale spousty atmosfér na trhu po nástupu EU5 norem, turbomotory to paradoxně postihuje míň.

Nepřihlášený spiderwolf

Jak přiznáváte, jel jste s.. | 27.10.2013 23:51reagovat
avatar

Jak přiznáváte, jel jste s tím chvíli, takže spíš teoretizujete. ;-) Nemám problém s padáním otáček, v drtivé většině situací mne to nijak neomezuje, nejsem závodník, z mého pohledu se to zveličuje. Motor jde za plynem lineárně od nízkých otáček, je to nízkoobjemová točivá atmosféra, a tak je k ní nutno přistupovat, ale 2-3-4 jsou docela chytře poskládané a auto je lehkonohé, při běžné jízdě není problém využívat spektrum otáček do 4000-5000. Vtip je v tom, že můžete jet n-různými způsoby dle nálady, rozsah otáček je příkladný, to samé podvozek. Mě SSS zcela vyhovuje, tvrdím, že to je taková Ducati Monster na čtyřech kolech, zábava na technické trati v legálních rychlostech, o to tu jde, nikoliv výkon, který stejně 95% populace neumí smysluplně využít a je pro ně jen "zmrdím sádlem". Takže asi tak. :-)

Zobrazit reakce..

zajda

Reakce na: Jak přiznáváte, jel jste s.. | 28.10.2013 00:40reagovat
avatar

No vidíte, podle mě se zase zveličuje ovladatelnost atmosfér, které už jsou dnes tak poznamenané emisemi, že jsou často horší než turbomotory mimo nejvyšších otáček. Ano, zkušenost byla krátká, ale mdlost motoru v nízkých otáčkách nešla přehlédnout, hlavně protože je úplně stejná, jako u mi dobře známé 1,3 předchozí generace. Samozřejmě i ve spodním pásmu to jede o něco líp, ale člověk má na plynu ten stejný nepříjemný pocit, že šlape "do měkkého", nebo jak to popsat. Prostě místo okamžité akcelerace začnou elekroničtí šotci pozvolna přidávat výkon. Mám doma starý hothatch z roku '90, váží 900 kg, pod kapotou osmiventilová 100 koňová 1,6. Horší poměr váha/výkon, zrychlení proti stopkám jistě pomalejší, ale když ve 2000 šlápnu na plyn, tak to prostě jede, hned. K tomu dnes člověk potřebuje podstatně větší objem, čiptuning, nebo právě tubomotor, toť má pointa - emisní deka a mrtvo v první polovině otáčkoměru je podle mě horší, než nulaceláněco sekundy lagu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka

Reakce na: Naprosto ojedinělý a skvěl.. | 28.10.2013 08:57reagovat
avatar

Ahoj odborníku, kup si třeba deset Trapidů, třeba s tříválcem za velmi skvělou cenu - to Ti přeju.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Mates

Reakce na: Jak přiznáváte, jel jste s.. | 28.10.2013 09:10reagovat
avatar

Kdo jezdí delší dobu s benzínovými motory s turbem už by nikdy nechtěl atmosféru.Než jsem koupil Rapida rozhodoval jsem se např pro Kiu ,Hundaje,Toyotu auris,Opla ,Peugeta,Citroena a jiné,všechny jsem si vyzkoušel a musím konstatovat ,že proti Oktavii 77KWTsi,kterou jsem vlastnil předtím dva roky a koupil jsem ji jako novou v akci za 319000Kč(to je můj limit a nikdy bych za spotřební a velice ztrátové zboží víc nedal)se jeví jako stádo hlučných lenochodů.Turbomotory jsou velmi tiché a pružnost naprosto skvělá a navíc točí jen polovinu otáček než atmosféry to znamená kromě malé hlučnosti i předpokládanou delší životnost motoru.Při mém výběru tedy připadal do úvahy WV Golf7 63kw Tsi( V akci i se za 327 000kč i se závěsným zařízením),Ford ecobost (velmi skvělé auto ,ale bylo by hodně nad mým cenovým limitem),Octavia 3 63KWTSI(V akci i se závěsem za 316000kč ,ale ve výbavě Trabantu),nakonec jsem se rozhodl pro Rapida který se dá sehnat za 303 000kč i s motorem 77KW se závěsem a perfektní výbavou včetně metalízy a parkovacích senzorů.Rozhodl nakonec i velký kufr 550l, nikdo s konkurentů nenabídne víc .Ačkoliv Octavia 2 byla skvělá a úsporná ( 1080 km na jednu nádrž55l a to i s výjezdem na Grossglockner do výšky 2700m.n.m.),nulová spotřeba oleje od výměny do výměny30000km,Rapid se jeví jako daleko lépe ovladatelný ,praktick žádný aerodinamický hluk i ve velkých rychlostech a zřejmě kvůli úspoře hmotnosti i daleko pružnější.Tturbodíru po posledních úpravách Škodovka naprosto eliminovala a nikdo ji nepozná.Věřte panu Jandovi, je to opravdu skvělé auto pro praktické lidi s normálními příjmy (Tím nechci říct ,že kdybych vyhrál ve sportce těch 420 mega ,že bych si to Porsche nekoupil a na Norschlafu nevyzkoušel také)

goes

Reakce na: Holt nátura... Mně by teda.. | 28.10.2013 09:13reagovat
avatar

mne by to nestvalo, nemusim si kupovat vse proto, abych potencial te veci vyuzival na 100 %. Proste si to koppim proto, ze se mi to libi a ze to vyuziji na 50 %? A co jako, cemu to vadi. Ne kazdy is kupuje sportovni vozy proto, ze pak to auto vyuzije, je to snad spatne? A ono je to jedno zda je to auto, pocitac, mobil, televize, barak ci cokoli dalsiho. Zivot neni nastesti jenom o tom, ze si musi kazdy kupovat jenom to, co realne vyuzije, je dobre delat si i radost, mit z toho super pocit apod.

Uz ted mam auto, ktere nevyuziji ani z poloviny potencialu, mam motorku, ktera jezdi 250+ a nikdy s ni vice jak 150 nepojedu, mam televizi, ze ktere vyuzivam tak 5 % funkci, mam bydleni ze by mi stacilo polovicni a porad bych se tam vesel. Je to snad spatne? Ne, mam z toho dobry pocit, ze si ty veci muzu uzivat.

Nepřihlášený Jarek

Reakce na: No vidíte, podle mě se zas.. | 28.10.2013 09:24reagovat
avatar

Jak atmosféry, tak turbomotory jsou poznamenaný "ekologickou" Unií. Ale myslet si, že mám turbo a jsem king - ha, ha - atmosféra nemá turbo, ale má "fofrklacek" - holt se musí víc tim klackem mávat - někomu to vyhovuje, někomu holt ne - hlavně aby to u toho slavnýho Rapida se SUPER MOTOREM TSI - nad kterej prostě neni - to turbo dlouho vydrželo (a nemluvě o nesmrtelnym řetězu - opět masáž od VW) - Rapid se jednou projede po okruhu a všichni padnou na zadek. jaký je to bytelný fáro - a spoustu lidí tady pěje ódy. Prostě masáž, masáž, a zase masáž. Fuj.

g e k o

Reakce na: Ahoj odborníku, kup si tře.. | 28.10.2013 10:12reagovat
avatar

Jirka> Děkuji ti za opravdu hodnotný příspěvek do diskuse. Ty seš koukám dvojka jakost.

Nepřihlášený spiderwolf

Reakce na: No vidíte, podle mě se zas.. | 28.10.2013 10:16reagovat
avatar

@zajda: Opět to není pravda, nabyl jsem nyní dojmu, že jste ani s jedním z vozů nejel. Mám k disposici i předchozí 1.3 s 68 kw a rozdíl je samozřejmě výrazný. Ono to i vyplývá z logiky věci, SSS by asi nikdo nekupoval, kdyby motor do 4000 rpm jel jako starší 1.3, nemyslíte? Já Vám SSS fakt nenutím, dávám Vám jen objektivní info, pokud Vás nebaví ovladatelnost, nutnost řadit a motor vytáčet, tak si to nekupujte, já si to přesně kvůli tomuto pořídil. Jezdím občas i s 1.8 TSi, nemám proti tomu nic, jen mi to nic nedává, paradoxně ve mne nic nenechala ani Panamera 4S.

@goes: souhlasím, nemám s tím žádný problém, já si jen pořizuji věci, na které mám a zároveň dokážu reálně využít, kde kleště mezi schopnostmi nejsou příliš rozevřené, je to o svobodě a naturelu každého.

Zobrazit reakce..

g e k o

Reakce na: @zajda: Opět to není pravd.. | 28.10.2013 10:44reagovat
avatar

spiderwolf> Musím potvrdit, že Suzuki Sport je hodně zajímavé auto, které je zábavné, hravé a řidičské. S Rapidem by mě teda fakt nenapadlo ho srovnávat. Navíc od té doby co se začal dělat v 5 dveřové variantě i trochu víc užitečné, ale "bohužel" z logiky věci ne dostatečně s přihlédnutím k absenci kufru. SSS je dobrá a výhodná volba pro toho, kdo nic extra nepřeváží a chce se za volantem bavit.

hamounoviÄŤ

Reakce na: http://auto.sme.sk/c/68252.. | 28.10.2013 15:48reagovat
avatar

Jj, to sedí, Peugeot ideální auto na pole.

zajda

Reakce na: @zajda: Opět to není pravd.. | 28.10.2013 17:08reagovat
avatar

spiderwolf> Pořád mi nějak nechcete porozumět. Asi máte problém připustit chyby na autě, které jste pořídil za vlastní peníze. Neříkám nikde, že mě nebaví ovladatelnost a řazení. Právě tu ovladatelost (motoru) u Swiftu postrádám. U Sportu je teda pořád lepší než u starší 1,3. Nejde úplně o měřitelné veličiny, ale co se děje bezprostředně po zašlápnutí nebo puštění plynu, v zátěži, na neutrál, všude. Nuzný karburátorový Favorit působí v nízkých otáčkách ostřeji, než dnešní atmosférické malorážky. Objektivně je samozřejmě mnohem, mnohem pomalejší. Šlápnete, jedete, okamžitě se změní tón motoru, otáčky v první chvíli stoupnou třeba jen o pár desítek, ale hned, na nic se nečeká. Potřebujete podřadit? Fajn, meziplyn dáte klidně z 2 na 2,5 tisíce otáček přesně. Ostrá odezva dnešních atmosfér už se většinou koná jen ve vysokých otáčkách, přijde mi proto nemístné, když se někdo ohání špatnou ovladatelností turbomotoru. Ano, ta v absolutním měřítku nemusí být dobrá, ale relativně jsou atmosféry často horší, protože jsou více poznamenané emisními normami. Jinak Swift Sport jako celek považuju za geniální auto, i ta 1,3 mi umí vykouzlit úsměv na tváři, pokud ji navzdory špatnému zpřevodování udržím nad 4000. V novém Sportu je většina nedostatků starého auta odstraněna (byť neznám starý Sport) - zpřevodování lepší s 6kou navrch, jde přitáhnout volant, dobře tvarovaná sedačka co jde dát i níž proti autobusové pozici ve starém autě, více citu v řízení, řadička působí v ruce méně jako plastová hračka, podvozek je stabilnější i pohodlnější zároveň. Hned bych si to auto koupil. A přemýšlel, kdo mi poladí ten zlotřilý motormanagement.

Nepřihlášený AnGeor

neni 115 koni na kolech ta.. | 28.10.2013 18:24reagovat
avatar

neni 115 koni na kolech tak 130 koni na motoru?

Zobrazit reakce..

zajda

Reakce na: neni 115 koni na kolech ta.. | 28.10.2013 19:55reagovat
avatar

Těch 115 bude po korekci podle předpokládaných ztrát transmisí, tak se to běžně uvádí. Udávat WHP v našich končinách není zvykem.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený AnGeor

Reakce na: Těch 115 bude po korekci p.. | 28.10.2013 20:28reagovat
avatar

ano, ale oni namerili 115 koni na kolech, proto se ptam

Zobrazit reakce..

zajda

Reakce na: ano, ale oni namerili 115.. | 28.10.2013 20:45reagovat
avatar

Dívám se na článek o měření a nevidím nic, co by tomu nasvědčovalo. Pokud není explicitně napsané, že se jedná o výkon na kolech, předpokládám, že jde o výkon korigovaný. Pokud někde udávají WHP, pak v grafu bývá druhá křivka výkonu a točivého momentu s příslušnou legendou.

Nepřihlášený eko-goes

OT: GOES zije? Ty jo tak t.. | 28.10.2013 22:34reagovat
avatar

OT: GOES zije? Ty jo tak takyto rozbor aktiv som od neho necakal :) to jako ty parfemy tak vynasali?? :D

Nepřihlášený Otes

A teď si vše užívá na max.. | 28.10.2013 23:29reagovat
avatar

A teď si vše užívá na max 5%, protože víc nevyužije:-)

Nepřihlášený Palciak

p. JANDA prosim /alebo nie.. | 28.10.2013 23:48reagovat
avatar

p. JANDA prosim /alebo niekto znaly motorov TSI 1,2/ vysvetlite mi REALNY rozdiel stareho 2 ventiloveho motora s retazou a noveho 4 ventiloveho motora TSI s remenom V PRAXI. Z mojej testovacky na 10km sa toho vela nedozviem. Hlavne ak predajcovia o motoroch TSI vedia menej ako ja co sa autami nezivim. Viem ze stary TSI 1,2 ma kvoli iba 2 ventilom slabsiu pruznost, resp. turbodieru a max. krutiaci moment az od 1550 otacok. Pri vacsej zatazi je katalyzator dochladzovany benzinom /a podstatne sa zvysuje spotreba/. Nove TSI 1,2 maju uz 4 ventily na valec. Cize vyssia efektivita, pruznost, ze vraj nizsia spotreba. Katalyzator pri vacsej zatazi je dochladzovany vodou. Max. krutiaceho momentu je uz od 1400 otacok. Cital som ze stary TSI s retazou sa uz technicky dalej nevyvija. Pritom z testu na okruhu tento motor len chvalite. Ak by som si chcel kupit Rapida alebo podobne auto s TSI co mi poradite? Stary, alebo novy a preco? Preto sa pytam, lebo keby turbomotory vyrabali bezne aj japonci, korejci TSI od VW group by som si asi nekupil. Z vlastnej skusenosti ako stary skodovkar /S 120, neake Felicie, Octavia I, Fabia/ som zistil ze techniku ktora nie je dobre odskusana, testujeme my zakaznici. Avsak ZA VLASTNE PENIAZE !!! Takmer kazda skodovka mala neaky vazny konstrukcny problem, ale ziadne plosne zvolavacky ako to robia napr. japonci sa nerobili. Trapne reklamovanie a domahanie sa odstranenia problemov. Vacsinou odpovede: nie, nekazi sa to, nevieme o problemoch ktore hovorite... Preto ako sofer ktory nevlastnil za vyse 20 rokov ine auto skodovku mam taku averziu na Skodovku. A megalomanske sponzorske akcie a vsade reklama zn.SKODA mi tak akurat dvihaju ADRENALIN. Tak ako je to s tymi TSI v praxi naozaj? Zivotnost, vykon, krutiaci moment, realna spotreba? Alebo si mam par mesiacov, alebo rokov pockat aby poriadny turbomotor urobili napr. japonci, alebo korejci? Inak som fanusik turbobenzinov, preto sa pytam. Vdaka za odpoved.

bambus

Rapida si lze koupit jen s.. | 29.10.2013 00:06reagovat
avatar

Rapida si lze koupit jen se "starým" TSI (8 ventilů, řetěz).

Nepřihlášený spiderwolf

Pokud chcete novou variaci.. | 29.10.2013 08:28reagovat
avatar

Pokud chcete novou variaci (16V hlava), tak je k disposici v Octavii III. Starší motor nepracuje efektivně pod velkou zátěží (viz. zmíněné dochlazování katalyzátoru palivem), ale má i jiné failures, díky nedostatečnému dimensování chlazení oleje, dochází k jeho rychlé degradaci, taktéž notoricky známý problém je s rozvodovým rětězem. Podobných featur tam ale může být mnohem více, pro věci znalé jsou vozy s tímto motorem prakticky neprodejné. Nová variace 1.2 TSi by na tom měla být lépe, minimálně by nemělo docházet k destrukcím motoru.

Nepřihlášený dorian

Reakce na: No, je pravda, že univerzál.. | 29.10.2013 13:06reagovat
avatar

kup si...!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka

...na beznych silnicich ji.. | 29.10.2013 13:42reagovat
avatar

...na beznych silnicich jizdne skutecne exceluje...jde zkrátka o jedno z mála aut, s nimiž jsem kdy na Nordschleife a které jízdu zvládalo s naprostým nadhledem... Nezlobte se na me, ale to je uz trochu moc. Zvlastni ze tak genialniho vozu si jeste nikdo na svete nevsimnul.. Pryc s RS, ST, GTI nejlepsi hotlift je Rapid. Vzyt to auto se tam naklani,krouti a klepe jak zebrinak. Vim ze p. Janda byva neobjektivni ale tohle je k smichu..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Raymond

Reakce na: radeji budu podprumerny ri.. | 29.10.2013 17:36reagovat
avatar

:-) no nejhorší jsou právě ti podprůměrní řidiči v Porsche apod. Ouvej...říkám jím neomalení.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený j

Fajn testy Rapidu, vždycky.. | 29.10.2013 19:11reagovat
avatar

Fajn testy Rapidu, vždycky si to rád přečtu. Nejvíc jsem ale zvědavý na to, jaké bude opotřebení (hlavně motoru), až bude mít něco víc najeto.

Nepřihlášený Fanda

Reakce na: kup si...! | 29.10.2013 20:50reagovat
avatar

O první řadě motoru 1.2 tsi jsem již slyšel kde co,ale nevím,že by byl problém s chlazením oleje.Konkrétně Rapid v testu na okruhu pod plným zatížením neměl s chlazením oleje žádné problémy.Viz text recenze.Zrovna tak by již neměl být problém s rozvodovým řetězem.Přibližně od poloviny roku 2012 dostaly motory 1.2 tsi zesílené řetězy,tudíž by se problém s rozvody neměl opakovat.Ostatně by mě zajímalo jaké bylo procento motorů s původním řetězem,kde došlo k závadě rozvodů.Testem AutoBildu na 100 000 km prošlo již pět motorů tsi s původním řetězem a všechny vozy se umístily v první třetině testovaných vozů.Například když rozebírali motor pola 1.2 tsi a přeměřovali opotřebení,tak řetěz byl naprosto v pořádku.Rozhodně je ale dobře,že nová řada dostala již řemen.

Nepřihlášený Biest

Rapid je dobre auto, to an.. | 29.10.2013 21:04reagovat
avatar

Rapid je dobre auto, to ano ... ale v tomto pripade myslim, ze to bolo skor o vodicovi :)

perfektna jazda ... !

Nepřihlášený fred

Rapid 1,2 TSI a pan Janda.. | 29.10.2013 22:15reagovat
avatar

Rapid 1,2 TSI a pan Janda jsou nejlepší, a říkejte si co chcete. Zítra jdu Rapida kupovat, tak raději mlčte.

goes

Reakce na: :-) no nejhorší jsou právě.. | 30.10.2013 07:02reagovat
avatar

Furt budu radeji jezdit v Porsche na 50 % nez v nem nejezdit vubec. Ale nekdo je treba takovy borec, ze dokud ho nezvladne na 100 % tak si ho nekoupi, ja takovy nejsem :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Otes

Poukd si ho jdeš kupovat,.. | 30.10.2013 08:07reagovat
avatar

Poukd si ho jdeš kupovat, tak radši mlč ty....:-)

Nepřihlášený Otes

Reakce na: Furt budu radeji jezdit v.. | 30.10.2013 08:09reagovat
avatar

Nejde úplně o krajnosti, ale chtěl jsem vyjádřit rozdíl, kdo si auto kupuje kvůli čemu... Někdo si Porsche koupí jako řidičské auto a někdo jen proto, aby v hospodě hodil klíčky od PORSCHE s mobilem na stůl..... chápeš??

Nepřihlášený miro

hned kupujem! najlepšie au.. | 30.10.2013 08:16reagovat
avatar

hned kupujem! najlepšie auto na trhu.

goes

Otes: a nekdo pro ani jede.. | 30.10.2013 08:21reagovat
avatar

Otes: a nekdo pro ani jeden ten pocit. Nekdo si ho koupi proto, ze se mu proste libi, libi se mu jak vypada apod. a proto si ho koupi. Nema ho pro machrovani a vi, ze s nim nikdy nebude schopen jezdit ani na 80 % toho, co to auto nabidne. Navic mne se treba libi pocit ze zrychleni, libi se mi treba pretizeni v zatackach, zvuk apod. ale daleko od hrany toho, co to auto dokaze. Neumim nejak extra ridit a nikdy to umet nebudu a ani mne to nejak extra nelaka. To Porsche ti, i kdyz pojedes na 50 %, tedy daleko od vsech limitu, dopreje tyto pocity daleko vice a intenzivneji, nez treba GTI se kterym bys jel na 100 %, pokud bys to umel.

Takze splnis si sen a k tomu ziskat i pocity, ktere jinde nemas. A za to Porsche si muzes dat libovolne auto obdobnych paramteru, zda to bude Porsche, Vete apod. je jedno.

Nehledej vzdy za tim jen to, ze bud chce frajerit v hospode, nebo s tim musi drtit zatacky.

A ve finale i kdyz bych si ho koupil pro frajereni, tak cemu to vadi? Nicemu. Holt ukaze, ze na to ma. A tech lidi, co ma na takove auto zase moc neni :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Otes

Takže vypadat stejně a mít.. | 31.10.2013 08:52reagovat
avatar

Takže vypadat stejně a mít stejné vlastnosti, jen to mít na kapotě znak třeba KIA, koupil by sis to??????:-)

goes

Ne a neni na tom nic divne.. | 31.10.2013 10:06reagovat
avatar

Ne a neni na tom nic divneho. Jde proste o ten pocit, ty se na to divas z ryze funkcniho hlediska a to je tvuj problem. Proste Rolexky za 200tis. taky ukazuji cas stejne jako primky za litr. Ale nekoupim si je proto, abych pak chodil s vystrcenym zapestim a kazdemu se tim chlubil, proste pro svuj pocit. A je uplne jedno, ze naprosto stejnou funkci mi zajisti neco, co vypada "stejne" a stoji desetinu. Naopak by mi pripadalo trapne a divne, kdyz bych si koupil nejakou nahradu, tkera vypada jako original, abych mel neco co vypada jako original - typicky ruzne fejkove hodinky apod.

Proste pro tebe jsou jen dve kategorie lidi, co si kupuji takove veci. Jedni, ti to dokazi plne vyuzit a pak si to logicky poridi a druzi, kteri si to poridi jenom proto, aby mohli machrovat v hospode apod. Ja ti tvuj pohled brat nebudu.

Nepřihlášený Martin

U pjandy mám zásadně pocit.. | 31.10.2013 14:10reagovat
avatar

U pjandy mám zásadně pocit, že vídá a popisuje jiná auta než já. Ale já za to nemám prachy. Všem doporučuji, než auto koupíte, obejděte si více autosalónů SAMI. K testu - kdyby to bylo auto za 249000Kč, tak nadšení chápu jako upřímné, takto je spíše placené. A stejně, kdybych věděl, že lidé co si to koupili, za to dali 249000Kč, tak je chápu, stejně jako třeba majitele Dacie, ale takto si lze jen říct, že tomu nerozumí a naletěli marketingu. Když se jich zeptám, tak to s ničim nesrovnali - vyjímečně s Hyundaiem :-/ Mnohdy si ani nezjistili, kolik by je stalo kvalitnější auto ve stejné výbavě. A tak jezdi auty, kde snaha ušetřit smrdí na každém kroku. Mám obavu, že nejlepší léta Škody už jsou pryč.

Nepřihlášený Ivan

Takže je Rapid stejný supe.. | 31.10.2013 14:20reagovat
avatar

Takže je Rapid stejný supersport, jako třeba onen slavný Tranzit z TopGearu :-D A pozor Tranzit má lepší kufr, zavěšení, sedadlo, více vydrží, má menší provozní náklady a je i hezčí.

Nepřihlášený 2 goes

Reakce na: Otes: a nekdo pro ani jede.. | 31.10.2013 17:06reagovat
avatar

Presne vim jak to myslis. Taky mam v planu poridit si nakou hracku, ne proto abych se s ni nekde chlubil, ne proto abych ji vyuzil na 100%, proste jenom pro svuj dobrej pocit a splneni snu :)

Nepřihlášený Valdert

Ještě, že to není pravý ko.. | 1.11.2013 19:13reagovat
avatar

Ještě, že to není pravý kombík, ale prodloužený hatchback. Jinak by jej p. Janda bez milosti setřel :-)))

jerry

Několik aut stejné kategor.. | 5.11.2013 19:19reagovat
avatar

Několik aut stejné kategorie za stejných podmínek, tedy ve stejném čase a na stejném okruhu a se stejným řidičem, pak by to mělo nějakou vypovídací hodnotu. Teď ještě vzít na Nordschleife Panda 0.9 TwinAir Turbo. S p.Jandou bude určitě rychlá:-)

Nepřihlášený ObiWanKenobi

ten test je smiesny. Aj ke.. | 6.11.2013 14:49reagovat
avatar

ten test je smiesny. Aj ked tam pojdem s Feliciou, tak si s ohruhom hravo poradim. Vsak je to prave motor, co vas dokaze dostat do takej rychlosti, ze si s nou musi podvozok poradit. Ked prejde Megane RS zakrutou v rychlosti 200km/h a Rapid tam vyvinie len 140km/h, tak obaja nou hravo presli,ale vidite rozdiel v tych cislach. Rapid by tu zakrutu 200-vkou neprezil. Takze cely clanok je len Skodou zaplatena reklama alebo je autor uplne mimo (prikladanm sa k druhej moznosti, ocividne autor dlho nesedel v poriadnom aute) :-)

Nepřihlášený Jirka

Reakce na: ...na beznych silnicich ji.. | 6.11.2013 17:21reagovat
avatar

Tak to tady čtu, a je mě z toho nějak divně. Dovídám se z diskuze, jaký je pan Janda... to je tak na žalobu od něj vůči některým respondentů. Nějaký jmenovec ví jak se na tomto okruhu auto chová - to s ním tam jezdil??? Nevím,asi ne.. škoda, že nezačínají příspěvky - najel jsem s Rapidem XXX km, a při srovnání s XXX autem je todle horší, todle lepší. Škoda, nedovím se tu NIC, jen plivání na jedno konkrétní auto, plivání na jednoho konkrétního člověka, dle ObiWanKenobiho který je úplně mimo. Holt anonimní internet snese vše. Jen lituji ty kteří si to tady přečtou, a rapida neznají. Já ho znám, jezdím s nim, a jsem spokojený, i když neplánuji jízdu na okruhu. Jistě to není okruhový special, ale se zájmem jsem si přečet, jak je to s jeho limitama. A opravdu mě nezajímá, že nemá jízdní vlastnosti sporťáků za pár mega!!!!

Nepřihlášený Jirka

Ahoj, jmenovce.. Prosim pr.. | 7.11.2013 16:42reagovat
avatar

Ahoj, jmenovce.. Prosim precti jsi ty dve vety, ktere jsem citoval a trochu se nad nima zamysli. Ze by si tech genialnich vlastnosti jeste nikde ve svete nevsimli? Myslim ze ne.

S rapidem jsem kupodivu par set beznych km ujel a musim priznat ze to bylo celkem fajn auto a uz snad konecne za trochu primerene penize.

Co mi neprijde fajn je napr. to, jak to tu prezentujou. Podivej se na konec diskuze o OIII rs. A jak to srdceryvne obhajoval ze to auto je seriove, nahanel Mkove bmw a skutek??? Utek.. Tak se nediv ze se ten clovek stal ve spouste ocich naprosto neveryhodnym..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Cuco

1,2 TSI mal nizsiu spotreb.. | 8.11.2013 10:36reagovat
avatar

1,2 TSI mal nizsiu spotrebu ako 4x vykonnejsie BMW M3.

To je na nobelovku alebo minimalne na Pulitzera.

Vazena Skodofko,

ak by bol este jeden Rapid na testy (aj tak sa to nepredava) pre mna, vykuzlim este lepsiu spotrebu.

Verte mi, ze tu bude menej ako pomala a dokonca naftova T815 ! (este bez DPF).

Nepřihlášený Jirka

Reakce na: Ahoj, jmenovce.. Prosim pr.. | 8.11.2013 16:38reagovat
avatar

Jmenovče, no vidíš, konečně něco, co mě zajímá. Jel si s tím autem, apřiznáváš, že to nebylo zlý. Já jsem měl tu čest, že jsem mohl využít nabídky zkubní jízdy v autosalonu, a využil jí, hned s prvním dodaným autem do Olomouce. Byl jsem z něho nadšen, a to jem měl doma O1. Už tenkrát jsem věděl, že ho chci, a taky ho mám. Mám ho v provedení už na rok 2014. Je super, i když má svoje mouchy. Asi by to chtělo tvrdší sedadla (mám 105 kg), asi by mohl být malinko měkší podvozek, nebo spíš jiný tlumoče, ale jezdím s ním moc rád, a moc mě to baví. A když podřadím o stupeň níž, než jsem byl zvyklej s O1, tak to má odpich jako hrom. No a video z okruhu mě fakt zaujalo. Nikdy s autem takhle nepojedu, na to už jsem starej, "takhle" jsem jezdil se Š100 :-). Takže, i pokud by na autě do testu bylo něco vylepšeno, mě je to jedno, myslím si, že jde o to, prezentovat auto jako dobrý, a ne špatný. ......... Jo a cena je vždy relativní, jde o to, kolik lidí je ji schopno, nebo ochotno akceptovat, ale 303000 za nejvyšší výbavu (mimo doplatků, a myslím celkem zbytečných) zase není tak moc.

Jen tak nakonec, mrzí mě to Český - co je od nás je špatný .... Němec vžy řekne Deutsch ist BESR!!!! K tomu by jsme se měli dopracovat taky, jen za německé dosadit české!!!!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Bully

Klobouk dolu pred testerem.. | 9.11.2013 23:01reagovat
avatar

Klobouk dolu pred testerem. Ten cas co udelal s Rapidem je paradni. Kazdopadne to znamena, ze umi jezdit a !hlavne!, ze Ring zna nazpamet. I dobry ridic bez nakrouzenych tisicu km na Nordschleife i s mnohem lepsim autem nikdy neudela ani takovyhle vysledek.

O aute to rozhodne az tak neni. I kdyz se tenhle okruh stal jakousi ikonou, legendou, porad pripomina spis rychlou okresku. Cekat, ze si tam po par rundach znicite gumy nebo spalite brzdy, to by clovek musel jet bud jako idiot, nebo by vuz musel byt vylozene spatny. Kvality auta (co do vhodnosti pro okruhove jezdeni) se projevi na technictejsich a kratsich tratich, kde jsou naroky na material a jeho opotrebeni proste mnohonasobne intenzivnejsi.

Nepřihlášený jauzvaznenevim

Reakce na: Jmenovče, no vidíš, konečn.. | 11.11.2013 10:09reagovat
avatar

Ahoj Jirko, zajimalo by mne s kolika jinymi auty jsi toho Rapida porovnaval? Nebo jsi prisel do Salonu Skody, zkusil Rapida a rekl si to je bozi, nic jineho uz nechci? Ta cena 303 tisic, tu jsi vzal kde? Nejdrazsi Rapid v nafte i benzinu (s automatem) je hrube pres 400 tisic bez priplatku...

Nepřihlášený Jirka

Tak cena - sleva na líznut.. | 11.11.2013 16:58reagovat
avatar

Tak cena - sleva na líznutí 20.000,- a dále sleva obchodníka tuším 6 proc. tedy místo cca 345000 - 303 :-) (1,2/77 kW, 6st. manual ambiente+ zadní stěrač+reserva+metla+ škrabka :-D)

Porovnával jem s Hiundaem, Kiou, Peuegotem, Oplem a Chevim. Dal jsem dohromady plusy mínusy, výhody, nevýhody, líbí nelíbí,a vyšlo mě z toho, že zůstanu věrný Škodovce. Ne neptej se na pludsy a mínusy, protože to co je pro mě plus, může být pro jinýho mínus :-) M8m celkem specifický požadavky. Jedno je faktem, mám rád "klasický střih" a já teda na tety nedám, jsou pro mě jen jakýmsi porovnáním si svých pocitů s pocity druhých.. no a jízda na okruhu - poznání, kde jsou meze únosné jízdy, teda možná, protože někdo nedovede jet bezpečně ani dvacítkou. Už nejsem žádnej mladík, a tak závodění nechávám druhým, mladším. Bohu žel, ti si to nenechávají na okruhy.

Asi si zvědavý co se mě líbí - moderní ale klasická přístrojovka, kufr, 5. dveře, zadek auta, předek už o něco míň, boční linie, co se mě nelíbí, a to jsem poznal až při skutečně delší jízdě, poměrně měký sedadla, ač ne nepohodlná (105 kg), líbí se mě taky možnos seřízení sedadel výškově i podélně včetně spolujezdce, volantu ve všech směrech, mnoho prostoru vzadu - pohodlně si sám sednu za sebe, a to měřím 195 cm, no a jízdní vlastnosti. Mohly být rošku měkší tlumiče, ale to by zase utrpěly jízdní vlastnosti. A pro ty, co tvrdí že Rapid má být sporťák - podvozkem určitě je, myšleno v dimenzích normálního auta, ne typu Ferari a pod.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Martin

Zaujimal by ma rovnaky tes.. | 19.11.2013 11:50reagovat
avatar

Zaujimal by ma rovnaky test s C-elysse VTi 115, resp. P301 VTi 115. Aky cas je mozne konkurencnym autom k Rapidu dosiahnut. Moj tip je, ze sa priblizia na + 5-10sek, ak sa to prezuje na pneu, ake ma Rapid, inak okolo + 20-25sek voci casu Rapidu.

Nepřihlášený Dorian Gray

Pavel Janda mně v ostrém t.. | 22.1.2014 17:09reagovat
avatar

Pavel Janda mně v ostrém testu potvrdil to, co jsem z jiných testů už tušil. Rapid je ve své cenové kategorii nejlepší volba. Pokud máte 350.000,- nenajdete lepší auto!

Nepřihlášený

Najdu. Seat Toledo. Hezci.. | 22.1.2014 21:55reagovat
avatar

Najdu. Seat Toledo. Hezci ext. i interier. Ceny nepodmineny financovanim

Nepřihlášený rado_s

Reakce na: Tak cena - sleva na líznut.. | 20.2.2014 13:43reagovat
avatar

Týden zpátky jsem měl možnost porovnat jízdu v Rapidu (1.2 TSI, 77 kW, StylePlus) oproti Toyota Auris (1.6 Valvematic, Active + Pakety) a upřímně řečeno jsem čekal jasnou dominanci Toyoty, takže ve finále jsem byl velice překvapen, že Rapid v jistých ohledech byl lepší než Auris. V čem lepší: základní sladění řízení, řazení, brzd a ta lehkost mě doslova šokovala, nečekal jsem, že mi Rapid vyvolá úsměv na tváři a budu si tu jízdu užívat. Ano, Auris je plnohodnotná nižší střední, lépe vybavená, o něco málo lepší komfort tlumení nerovností i akutstický komfort. Na to, že jsem chtěl jen vyžkošet rozdíl mezi turbo motorem a klasickou atmosférou, jsem nakonec musel uznat kvality Rapidu. Na svou třídu a techniku velice povodené. Ano, nehýčká si vás bezklíčovým startováním a parkovací kamerou a další komfortní výbavou, ale jízda na okresce s ním je mnohem zábavnější.

Nepřihlášený

Mně přijde lepší volba Tol.. | 20.2.2014 14:02reagovat
avatar

Mně přijde lepší volba Toledo - hezčí a vybavenější než Rapid

Nepřihlášený Dorian Gray

Po roční zkušenosti s Rapi.. | 24.1.2015 17:50reagovat
avatar

Po roční zkušenosti s Rapidem jsem nadšen!

Nepřihlášený Čtenář laik

A co teprve Váš oblíbený H.. | 21.6.2015 14:01reagovat
avatar

A co teprve Váš oblíbený Hyundai i30 1,6 GDI, to by bylo teprve poježděníčko pane Janda, s poloviční spotřebou a dvakrát tak rychlým časem. Vy si z nás všech opravdu děláte legraci.

Nepřihlášený Core

Laiku ty jsi fakt laik. 1... | 21.6.2015 20:17reagovat
avatar

Laiku ty jsi fakt laik. 1.6GDI není nic co by vystupovalo z šedého průměru.

Nepřihlášený alois

autor je vůl | 20.8.2017 22:02reagovat
avatar

autor je vůl

Nepřihlášený kukolar

tak ono to došlo do cieľa.. | 22.9.2017 10:56reagovat
avatar

tak ono to došlo do cieľa :D :D :D

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše