Test Škoda Roomster 1,2 TSI: facelift prospěl

Mladoboleslavské MPV prošlo loni modernizací v rámci faceliftu sesterské Fabie. V redakčním testu jsme vyzkoušeli úspornou variantu Roomsteru s novým motorem 1,2 TSI ve slabším provedení s 63 kW.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Škoda Roomster 1,2 TSI: facelift prospěl

2.2.2011 | David Siegl | Přidat příspěvek

Test Škoda Roomster 1,2 TSI: facelift prospěl

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mladoboleslavské MPV prošlo loni modernizací v rámci faceliftu sesterské Fabie. V redakčním testu jsme vyzkoušeli úspornou variantu Roomsteru s novým motorem 1,2 TSI ve slabším provedení s 63 kW.

Příjemné překvapení pod kapotou

Přední kola testovaného mladoboleslavského vozu poháněl zbrusu nový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,2 litru. Ten produkuje výkon 86 koní a 160 N.m. točivého momentu. Nová dvanáctistovka se v nízkých otáčkách projevuje velmi klidným a téměř neslyšným chodem. Ostatně, do nízkých otáček vás tak trochu nutí nejen ukazatel optimálního okamžiku řazení (s trochou nadsázky se ozve kdykoli nad volnoběhem...), ale i těžké zpřevodování pětistupňové převodovky. Ta s motorem spolupracuje velmi dobře a až na tužší chod, se sní snadno zachází. Na dálnici jsem ale přesto trochu postrádal šestý převodový stupeň. Při jízdě po městě je navíc dobré si zvyknout, že mezi volnoběhem a nástupem turbodmychadla přece jen existuje přibližně půlsekundová prodleva. Ve vyšších otáčkách, konkrétně nad hranici 4 000, se už žádné velké divadlo nekoná, a za hranicí rychlosti 120 km/h se navíc začne projevovat vyšší stavba vozidla a aerodynamický odpor následně přispívá k rostoucí spotřebě.

Test Škoda Roomster 1,2 TSI: facelift prospěl - 6 - skoda_roomster_test_2010_09

To znamená, že v případě dynamičtější jízdy je potřeba počítat s vyšší spotřebou, než je továrních 5,7 l na 100 km. S plně naloženým vozem se mi v kombinovaném režimu podařilo dosáhnout spotřeby 7,8 l/100 kilometrů.

Na silnici stále jistá

Omlazovací kůra se tradičně soustředila na vzhled, takže na podvozku zůstalo vše při starém, což rozhodně nepředstavuje problém. Vůz s rozvorem rozvorem 2 608 mm sedí až překvapivě dobře sedí na silnici a na suchém povrchu je chování snadno předvídatelné. Na dálnici je však výška vozu 1 607 mm znát, především když se do vás opře boční vítr. Nastavení tlumičů je však natolik tvrdé, že při běžné jízdě se karoserie naklání jen minimálně. Při důraznější jízdě se nedotáčivost dostavila mnohem později, než bych čekal a její nástup lze snadno vycítit.

Tuhé tlumiče v kombinaci s měkkými pružinami zajistí komfortní plavbu přes běžné nerovnosti. Pochvalu s výtkou pak zasluhují brzdy. Nástup brzdné síly je dostatečný, ale pro plný účinek je potřeba sešlápnout pedál až na doraz.

Test Škoda Roomster 1,2 TSI: facelift prospěl - 7 - skoda_roomster_test_2010_04Test Škoda Roomster 1,2 TSI: facelift prospěl - 8 - skoda_roomster_test_2010_05

Řazení je přesné a neklade mezi jednotlivými stupněmi větší odpor. Posilovač řízení pak generuje i jistou zpětnou vazbu, takže dává řidiči na dneśní dobu slušný přehled o tom, co se děje s předními koly

Dobrý „kauf”

Modernější kabát posunul modelovou řadu Škoda Roomster do dospělejšího stavu, což je pozitivní krok, kontroverzní design bočních partií ale zůstává a jistě bude pro řadu potenciálních zákazníků i nadále odrazující. Pozitivním směrem se posunul též dojem z interiéru, který zůstává strohý a nenápaditý, je ale kvalitnější a pocitově příjemnější.

Novinka pod kapotou si rozhodně ostudu neutrhla, na rozdíl od základního atmosféricky plněného tříválce je kultivovaná a velmi tichá. Její projev nezapře způsob plnění, který dává hlavně v městském provozu najevo své prodlevy, ale není to nic, na co by si běžně náročný uživatel nezvládl zvyknout.

Testovaný motor lze dnes v akční nabídce Škody Roomster jménem Easy TSI Start pořídit za cenu blízkou základní motorizaci 1,2 HTP s 51 kW, vedle níž je nesrovatelně lepší nabídkou. Námi testovaná verze 1,2 TSI Style přišla na 324 900 Kč, což je za takto disponovovaný vůz stále velmi zajímavá cena pohybující se v dolních spektrech nabídky. Silnější a zároveň i nejsilnější motorizace 1,2 TSI 77 kW je pak jen o 25 000 Kč dražší.

Po technické stránce i po stránce hodnoty za peníze má Roomster TSI naše sympatie. Jestli pro vás bude přijatelný i svým stále poněkjud extravagantním vzhledovým pojetím, to už necháme na vás...

Technická Data

Motor

zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1197 ccm
Největší výkon: 63 kW (86 k) při 4800 1./min
Největší točivý moment: 135 N.m při 1500 - 3500 1./min
Palivo: Benzin
Přenos výkonu: pětistupňová ručně řazená převodovka. Pohon předních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 172 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h:12,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,9 l
Kombinovaná: 7,8 l
Objem palivové nádrže: 55 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4214 mm
Šířka: 1684 mm
Výška: 1607 mm
Rozvor náprav: 2540 mm
Pohotovostní hmotnost: 1676 kg
Objem zavazadlového prostoru: 509/1585 l

Cena

Cena testovaného vozu: 324 900 Kč

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.