Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Testy aut > Článek
Test Škoda Roomster 1,2 TSI: facelift prospěl
2.2.2011 | David Siegl | Přidat příspěvek
Mladoboleslavské MPV prošlo loni modernizací v rámci faceliftu sesterské Fabie. V redakčním testu jsme vyzkoušeli úspornou variantu Roomsteru s novým motorem 1,2 TSI ve slabším provedení s 63 kW.
Přehled kapitol
Příjemné překvapení pod kapotou
Přední kola testovaného mladoboleslavského vozu poháněl zbrusu nový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,2 litru. Ten produkuje výkon 86 koní a 160 N.m. točivého momentu. Nová dvanáctistovka se v nízkých otáčkách projevuje velmi klidným a téměř neslyšným chodem. Ostatně, do nízkých otáček vás tak trochu nutí nejen ukazatel optimálního okamžiku řazení (s trochou nadsázky se ozve kdykoli nad volnoběhem...), ale i těžké zpřevodování pětistupňové převodovky. Ta s motorem spolupracuje velmi dobře a až na tužší chod, se sní snadno zachází. Na dálnici jsem ale přesto trochu postrádal šestý převodový stupeň. Při jízdě po městě je navíc dobré si zvyknout, že mezi volnoběhem a nástupem turbodmychadla přece jen existuje přibližně půlsekundová prodleva. Ve vyšších otáčkách, konkrétně nad hranici 4 000, se už žádné velké divadlo nekoná, a za hranicí rychlosti 120 km/h se navíc začne projevovat vyšší stavba vozidla a aerodynamický odpor následně přispívá k rostoucí spotřebě.
To znamená, že v případě dynamičtější jízdy je potřeba počítat s vyšší spotřebou, než je továrních 5,7 l na 100 km. S plně naloženým vozem se mi v kombinovaném režimu podařilo dosáhnout spotřeby 7,8 l/100 kilometrů.
Na silnici stále jistá
Omlazovací kůra se tradičně soustředila na vzhled, takže na podvozku zůstalo vše při starém, což rozhodně nepředstavuje problém. Vůz s rozvorem rozvorem 2 608 mm sedí až překvapivě dobře sedí na silnici a na suchém povrchu je chování snadno předvídatelné. Na dálnici je však výška vozu 1 607 mm znát, především když se do vás opře boční vítr. Nastavení tlumičů je však natolik tvrdé, že při běžné jízdě se karoserie naklání jen minimálně. Při důraznější jízdě se nedotáčivost dostavila mnohem později, než bych čekal a její nástup lze snadno vycítit.
Tuhé tlumiče v kombinaci s měkkými pružinami zajistí komfortní plavbu přes běžné nerovnosti. Pochvalu s výtkou pak zasluhují brzdy. Nástup brzdné síly je dostatečný, ale pro plný účinek je potřeba sešlápnout pedál až na doraz.
Řazení je přesné a neklade mezi jednotlivými stupněmi větší odpor. Posilovač řízení pak generuje i jistou zpětnou vazbu, takže dává řidiči na dneśní dobu slušný přehled o tom, co se děje s předními koly
Dobrý „kauf”
Modernější kabát posunul modelovou řadu Škoda Roomster do dospělejšího stavu, což je pozitivní krok, kontroverzní design bočních partií ale zůstává a jistě bude pro řadu potenciálních zákazníků i nadále odrazující. Pozitivním směrem se posunul též dojem z interiéru, který zůstává strohý a nenápaditý, je ale kvalitnější a pocitově příjemnější.
Novinka pod kapotou si rozhodně ostudu neutrhla, na rozdíl od základního atmosféricky plněného tříválce je kultivovaná a velmi tichá. Její projev nezapře způsob plnění, který dává hlavně v městském provozu najevo své prodlevy, ale není to nic, na co by si běžně náročný uživatel nezvládl zvyknout.
Testovaný motor lze dnes v akční nabídce Škody Roomster jménem Easy TSI Start pořídit za cenu blízkou základní motorizaci 1,2 HTP s 51 kW, vedle níž je nesrovatelně lepší nabídkou. Námi testovaná verze 1,2 TSI Style přišla na 324 900 Kč, což je za takto disponovovaný vůz stále velmi zajímavá cena pohybující se v dolních spektrech nabídky. Silnější a zároveň i nejsilnější motorizace 1,2 TSI 77 kW je pak jen o 25 000 Kč dražší.
Po technické stránce i po stránce hodnoty za peníze má Roomster TSI naše sympatie. Jestli pro vás bude přijatelný i svým stále poněkjud extravagantním vzhledovým pojetím, to už necháme na vás...
Technická Data
Motor
zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1197 ccm
Největší výkon: 63 kW (86 k) při 4800 1./min
Největší točivý moment: 135 N.m při 1500 - 3500 1./min
Palivo: Benzin
Přenos výkonu: pětistupňová ručně řazená převodovka. Pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 172 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h:12,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,9 l
Kombinovaná: 7,8 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4214 mm
Šířka: 1684 mm
Výška: 1607 mm
Rozvor náprav: 2540 mm
Pohotovostní hmotnost: 1676 kg
Objem zavazadlového prostoru: 509/1585 l
Cena
Cena testovaného vozu: 324 900 Kč
< Předchozí2 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 22 minutami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 11 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva