Test Škoda Superb 2015 2,0 TSI 4x4: létající koberec

(+ videa) Děti, mám pro vás špatné zprávy - váš silný hrdina z Mladé Boleslavi je trochu bačkora. Je to ale důvod k lítosti i pro někoho jiného?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Škoda Superb 2015 2,0 TSI 4x4: létající koberec

7.5.2015 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Test Škoda Superb 2015 2,0 TSI 4x4: létající koberec

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Děti, mám pro vás špatné zprávy - váš silný hrdina z Mladé Boleslavi je trochu bačkora. Je to ale důvod k lítosti i pro někoho jiného?

Znovu svůj. A znovu žádoucí

Je mi jasné, že si tento test přečtete i řada těch, kteří spojení jako „dobrá škodovka” považují pomalu za oxymoron. I takoví by se ale mohli zamyslet přinejmenším nad jedním - v době, kdy v této třídě naráží i mnohé slovutné značky, své modely stahují z trhu a odvolávají se na nemožnost konkurovat takzvaným prémiovým výrobcům, dokáže ještě přednedávnem bezvýznamná česká Škoda úspěšně prodávat svůj Superb a na trh se hrne s jeho třetí generací. Nebude to třeba tím, že je dobrý a má co nabídnout i vedle vozů jako BMW řady 3 a 5?

Jsem přesvědčen, že má. Spletitým trhem si vždy dokázal hledat cestu specifickým mixem vlastností a nabízí je i tentokrát - je ještě prostornější a alespoň ve špičkové verzi s motorem 2,0 TSI i extrémně komfortní. Nepředstavuje přitom řidičsky zcela nezajímavé auto - je velmi rychlé a jeho dynamika je alespoň v nižších a středních rychlostech velmi dobře využitelná. Opravdovým limitem jsou pouze hodně vysoké rychlosti, ve kterých příliš přiznává své komfortní preference.

Na rozdíl od Fabie, která mě i při několika dalších příležitostech přesvědčila o tom, že mezi mini jde o jedno z nejlepších aut na trhu, nebudu Superb označovat za špičku své třídy. Tak vysoko mezi vytříbenější konkurencí tohoto segmentu nemíří, přesto se mezi ní ani v nejmenším neztrácí - zůstává svůj a zejména díky tomu zůstává žádoucí volbou i mezi auty, jejichž image má podstatně silnější historické kořeny.

Přesto bych neřekl, že Superb číslo 3 začíná pro Škodu novou éru, jak se snaží sám výrobce naznačit. Spíše se pevně drží toho, s čím jsou škodovky v posledních letech úspěšné a také proto mu předpovídám úspěch. Mé doporučení má a pokud mi někdo plánuje mlátit o hlavu mou náklonnost k domácí značce, mohu zopakovat jediné - nejsem příznivcem žádné značky, vlastně jedné ano, říká si Dobrý Produkt. Nic jiného mě nezajímá, nic jiného při testech nezkoumám, do ničeho jiného bych neinvestoval své peníze. Škoda takových dobrých produktů stvořila v poslední době hned několik a jejich obchodní úspěchy dosvědčují, že si to nemyslím jen já. Nový Superb je dalším z nich, jsem o tom přesvědčen...

Test Škoda Superb 2015 2,0 TSI 4x4: létající koberec - 61 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni Perex2Test Škoda Superb 2015 2,0 TSI 4x4: létající koberec - 62 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 063Test Škoda Superb 2015 2,0 TSI 4x4: létající koberec - 63 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 099

Cena

Základní cena 1. testovaného provedení (Superb 2,0 TSI 4x4 Style): 1 006 900 Kč
Základní cena 2. testovaného provedení (Superb 2,0 TDI 190 Style): 801 900 Kč

Technické údaje Škoda Superb 2015 2,0 TSI 4x4

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříď před přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 206 kW (280 k) při 5 600 - 6 500 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 700 - 5 600 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,8
Město: - l
Mimo město: - l
Kombinovaná: 7,1 l
Objem palivové nádrže: 66 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 861 mm
Šířka: 1 864 mm
Výška: 1 468 mm
Rozvor náprav: 2 841 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 615/1 540 kg
Užitečná hmotnost: 675 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 625 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 760 l

Technické údaje Škoda Superb 2015 2,0 TDI 190

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříď před přední nápravou
Objem: 1 968 ccm
Největší výkon: 140 kW (190 k) při 3 500 - 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 1 750 - 3 250 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 234 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,7
Město: - l
Mimo město: - l
Kombinovaná: 4,5 l
Objem palivové nádrže: 66 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 861 mm
Šířka: 1 864 mm
Výška: 1 468 mm
Rozvor náprav: 2 841 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 505/1 430 kg
Užitečná hmotnost: 620 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 625 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 760 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.