Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Škoda Superb 2015 2,0 TSI 4x4: létající koberec
7.5.2015 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ videa) Děti, mám pro vás špatné zprávy - váš silný hrdina z Mladé Boleslavi je trochu bačkora. Je to ale důvod k lítosti i pro někoho jiného?
Přehled kapitol
- Úvod, Konečně šik. Ale bude takový i za pár let?
- Interiér je přifouklá Octavie, Motor má švih, noblesu V6 nikoli (+video)
- Nekomunikativní, přesto příjemný, Žehlička na třetí
- Tahle bačkora umí, limity ale má (+video), Co na to 2,0 TDI (+video)
- Závěr, Cena, Technické parametry
- Kompletní fotogalerie (106 foto)
Znovu svůj. A znovu žádoucí
Je mi jasné, že si tento test přečtete i řada těch, kteří spojení jako „dobrá škodovka” považují pomalu za oxymoron. I takoví by se ale mohli zamyslet přinejmenším nad jedním - v době, kdy v této třídě naráží i mnohé slovutné značky, své modely stahují z trhu a odvolávají se na nemožnost konkurovat takzvaným prémiovým výrobcům, dokáže ještě přednedávnem bezvýznamná česká Škoda úspěšně prodávat svůj Superb a na trh se hrne s jeho třetí generací. Nebude to třeba tím, že je dobrý a má co nabídnout i vedle vozů jako BMW řady 3 a 5?
Jsem přesvědčen, že má. Spletitým trhem si vždy dokázal hledat cestu specifickým mixem vlastností a nabízí je i tentokrát - je ještě prostornější a alespoň ve špičkové verzi s motorem 2,0 TSI i extrémně komfortní. Nepředstavuje přitom řidičsky zcela nezajímavé auto - je velmi rychlé a jeho dynamika je alespoň v nižších a středních rychlostech velmi dobře využitelná. Opravdovým limitem jsou pouze hodně vysoké rychlosti, ve kterých příliš přiznává své komfortní preference.
Na rozdíl od Fabie, která mě i při několika dalších příležitostech přesvědčila o tom, že mezi mini jde o jedno z nejlepších aut na trhu, nebudu Superb označovat za špičku své třídy. Tak vysoko mezi vytříbenější konkurencí tohoto segmentu nemíří, přesto se mezi ní ani v nejmenším neztrácí - zůstává svůj a zejména díky tomu zůstává žádoucí volbou i mezi auty, jejichž image má podstatně silnější historické kořeny.
Přesto bych neřekl, že Superb číslo 3 začíná pro Škodu novou éru, jak se snaží sám výrobce naznačit. Spíše se pevně drží toho, s čím jsou škodovky v posledních letech úspěšné a také proto mu předpovídám úspěch. Mé doporučení má a pokud mi někdo plánuje mlátit o hlavu mou náklonnost k domácí značce, mohu zopakovat jediné - nejsem příznivcem žádné značky, vlastně jedné ano, říká si Dobrý Produkt. Nic jiného mě nezajímá, nic jiného při testech nezkoumám, do ničeho jiného bych neinvestoval své peníze. Škoda takových dobrých produktů stvořila v poslední době hned několik a jejich obchodní úspěchy dosvědčují, že si to nemyslím jen já. Nový Superb je dalším z nich, jsem o tom přesvědčen...
Cena
Základní cena 1. testovaného provedení (Superb 2,0 TSI 4x4 Style): 1 006 900 Kč
Základní cena 2. testovaného provedení (Superb 2,0 TDI 190 Style): 801 900 Kč
Technické údaje Škoda Superb 2015 2,0 TSI 4x4
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříď před přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 206 kW (280 k) při 5 600 - 6 500 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 700 - 5 600 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,8
Město: - l
Mimo město: - l
Kombinovaná: 7,1 l
Objem palivové nádrže: 66 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 861 mm
Šířka: 1 864 mm
Výška: 1 468 mm
Rozvor náprav: 2 841 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 615/1 540 kg
Užitečná hmotnost: 675 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 625 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 760 l
Technické údaje Škoda Superb 2015 2,0 TDI 190
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříď před přední nápravou
Objem: 1 968 ccm
Největší výkon: 140 kW (190 k) při 3 500 - 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 1 750 - 3 250 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 234 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,7
Město: - l
Mimo město: - l
Kombinovaná: 4,5 l
Objem palivové nádrže: 66 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 861 mm
Šířka: 1 864 mm
Výška: 1 468 mm
Rozvor náprav: 2 841 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 505/1 430 kg
Užitečná hmotnost: 620 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 625 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 760 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 46 minutami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 2 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 5 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva