Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Škoda Yeti 2,0 TDI 4x4 na operativní leasing: vážně bez starostí?
15.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V našem vozovém parku na dva roky zakotvil Yeti na operativní leasing. Je s to zapudit v Češích touhu vlastnit?
Přehled kapitol
Terénu se nezalekne
Ač se Yeti profiluje jako vůz schopný jízdy v terénu, počítám, že mimo zpevněný asfalt s ním zase tak moc majitelů nevyrazí. A když už, tak víceméně jen na polní cesty, které i díky oněm 16palcovým kolům a pneumatikám s vyšším profilem Škoda zvládne bez problémů. Schopnosti auta jdou i mnohem dál a pokud si vzpomenete na to, co jsme s ním kdysi dělali v rámci prvního testu, lze říci, že limity odvahy většiny majitelů nastanou dříve než limity možností Yeti s pohonem všech kol.
Sám jsem schopnosti vozu jsem prověřil hlavně na počátku veškerého testování v jednom karlovarském průsmyku, který byl v té době ještě pokryt sněhem a ledem. Tento povrch ovšem mladoboleslavský vůz nedokázal vyvést z míry. Pravda, bylo sice třeba zvolnit tempo, nicméně trakce jsem měl vždy dostatek a ani jednou nenastala chvíle, kdy bych měl opocené čelo. Mimo silnici jsem se do větších eskapád než při zmíněném testu nepouštěl, dodám tedy pouze, že testovaná verze neměla k dispozici režim Off-road, který je vyhrazen až vyšším výbavám. Tato funkce niceměně pouze podporuje rozjezdy a zlepšuje trakci, vylepšuje brzdění a umožní kontrolovaný sjezd prudkých svahů. Nenavýší vám však světlou výšku a nepřizpůsobí třeba podvozek danému terénu, jako je tomu u systému Terrain Control, kterým disponují modely Land Roveru. Na druhou stranu, Yeti není přímým soupeřem britských terénních křižníků, doma se cítí být hlavně na asfaltu.
A jak je to s tím bezstarostným životem?
=Pokud jste se v četbě dostali až sem, jistě očekáváte i to, jak moc „Bez starostí” život s tímto autem skutečně je. Zde bude hodnocení docela prosté - krom věcí jako dolévání paliva, kontroly tlaku v pneumatikách a podobných elementárních povinností, které vás při užívání jakékoli auta zbaví leda osobní řidič a správce autoparku, nemusíte se s takto pořízenou Škodou starat opravdu o nic.
Je to nakonec podobné jako při užívání pronajatého bytu - při vzniku většiny problémů prostě jen zvednete telefon a majitel vše vyřeší a zaplatí. Platit sice ve formě měsíčního desetitisícového nájmu musíte i vy, nicméně onen bezstarostný život někdy vážně stojí za to.
My jsme za polovinou pronájmu s najetými 22 tisíci kilometry a potíží nebylo ani řešení pojistné události ve formě prasklého čelního okna. Stačí vše ohlásit, vůz na chvíli „půjčit” servisu, vzít si jiný a pak prostě jezdit dále - spoluúčast na havarijním pojištění zde může činit pouhé 1 procent. Servis tento vůz dále zaměstnal kromě přezutí letního kompletu ještě výměnou od kuny překousané elektroinstalace motoru a ve zhruba sedmi tisíci kilometrech dolití jednoho litru motorového oleje. A vážně jen za tu kunu jsme museli platit sami, jinak vše stálo jen trochu času se zařizováním.
A jak se dlouhodobě jeví samotné auto? Jak jste asi již pochopili, skutečně nepatřím mezi fanatické obdivovatele značky. Její venkovní design mi čelist na zem nesrazí, k interiéru v základní výbavě jsem láskou také nezahořel - i když se podíváte na vyšší verze, architektura Škody prostě není mým šálkem kávy. To ovšem neznamená, že bych neobdivoval ono intuitivní rozvržení všech prvků. U koncernových vozů je navíc opravdu příjemné, že nepotřebujete žádné zvláštní seznamování s čímkoliv. Vše vám padne do ruky, vše je tam, kde byste to hledali, nenajdete tu žádnou záludnost, která je vlastní třeba italským nebo francouzským vozům.
Dvoulitrový turbodiesel sice není z nejzvučnějších nebo nejvýkonnějších, nicméně po počátečním ostychu vás dokáže zaujmout solidní dynamikou. Na stranu pozitiv se podle mne přidává i spotřeba. Někomu sice může 7,5 l/100 km připadat jako obří číslo, nicméně je třeba si uvědomit, že Yeti je čtyřkolkou, sice elektrickou, nicméně stále čtyřkolkou. Navíc má velkou čelní plochu, která si s nízkou spotřebou rovněž netyká. A kromě toho je třeba ke všemu přičíst mou příliš těžkou pravou nohu, jež prostě nechtěla zaostávat někde na konci kolony. Pokud tedy máte menší ambice, pak si bez problémů můžete nějaký ten litr od dané hodnoty odečíst.
Sám bych asi do Škody Yeti nenaskočil, přestože jízda v ní mne vůbec neuráží. Ovšem ani nenadchne, je to pro mne jen pouhý dopravní prostředek. Na druhou stranu, více než to, tedy „dobré to” většina zákazníků nehledá. A Yeti jim to dopřeje, ve své „operativní formě” opravdu bez větších starostí...
Cena
Cena aktuální verze dodávané v rámci operativního leasingu Škoda Bez starostí (Yeti 2,0 TDI 4x4 Fresh): 561 000 Kč
Měsíční platba v rámci operativního leasignu Škoda Bez starostí: 9 199 Kč za mode Start, 10 199 Kč za model Komplet
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč nad přední nápravou
Objem: 1 968 ccm
Největší výkon: 81 kW (110 k) v 4 200 ot./min
Největší točivý moment: 280 Nm při 1 750-2 750 ot./min
Palivo: motorová nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon všech čtyř kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 174 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,4 l
Mimo město: 4,9 l
Kombinovaná: 5,8 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 222 mm
Šířka: 1 793 mm
Výška: 1 691 mm
Rozvor náprav: 2 578 mm
Provozní hmotnost (EU): 1 525 kg
Užitečná hmotnost: 620 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 510 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 760 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
11.11.2025
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
10.11.2025
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Finále šampionátu se koná tradičně ve Valencii včera 15:00
- Albert Arenas míří do šampionátu MS-Supersport včera 10:00
- Senzace: Jonathan Rea (38) se vrací k Hondě 11.11.2025
- MotoGP, skandál v paddocku s Marcosem Ramirezem 11.11.2025
- Skvělý rok bratří Marquezových 10.11.2025
Nejnovější články
Toyota chce z nového dvoulitru dostat až 400 koní v době, kdy ostatní s takovými motory končí, ukázala ho v akci
před 11 hodinami
Elektrický Renault Mégane je takový propadák, že mu Francouzi znovu vrátí spalovací motor
včera
Už i Tesla má problém s váznoucími prodeji, a tak začala svá auta levně pronajímat komukoli
včera
Nezájem nutí Audi dál měnit plány. Jeho poslední elektrické modely někde ani „nebudou uvedeny na trh”
včera
Mercedes ukázal nové GLB „v chlaďáku”. Z toho, co udělal s jeho interiérem, vám zamrzne úsměv na tváři
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.12. 19:55 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 11.12. 11:49 - pavproch
- Cyklistické vlákno 11.11. 12:11 - M.Z.
- Veřejné, neveřejné i sdílené rampy a garáže 11.11. 09:31 - Předseda
- Cena servisu 11.10. 21:01 - Brus
- Onboard videa 11.09. 14:10 - brnenska.odchytova
- Rychlodotazy 11.08. 23:43 - rutak11
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.08. 12:31 - jerry

