Test Škoda Yeti 2,0 TDI 4x4 na operativní leasing: vážně bez starostí?

V našem vozovém parku na dva roky zakotvil Yeti na operativní leasing. Je s to zapudit v Češích touhu vlastnit?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Škoda Yeti 2,0 TDI 4x4 na operativní leasing: vážně bez starostí?

15.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Test Škoda Yeti 2,0 TDI 4x4 na operativní leasing: vážně bez starostí?

/

Foto: Jaroslav Vavera, Autoforum.cz

V našem vozovém parku na dva roky zakotvil Yeti na operativní leasing. Je s to zapudit v Češích touhu vlastnit?

Terénu se nezalekne

Ač se Yeti profiluje jako vůz schopný jízdy v terénu, počítám, že mimo zpevněný asfalt s ním zase tak moc majitelů nevyrazí. A když už, tak víceméně jen na polní cesty, které i díky oněm 16palcovým kolům a pneumatikám s vyšším profilem Škoda zvládne bez problémů. Schopnosti auta jdou i mnohem dál a pokud si vzpomenete na to, co jsme s ním kdysi dělali v rámci prvního testu, lze říci, že limity odvahy většiny majitelů nastanou dříve než limity možností Yeti s pohonem všech kol.

Sám jsem schopnosti vozu jsem prověřil hlavně na počátku veškerého testování v jednom karlovarském průsmyku, který byl v té době ještě pokryt sněhem a ledem. Tento povrch ovšem mladoboleslavský vůz nedokázal vyvést z míry. Pravda, bylo sice třeba zvolnit tempo, nicméně trakce jsem měl vždy dostatek a ani jednou nenastala chvíle, kdy bych měl opocené čelo. Mimo silnici jsem se do větších eskapád než při zmíněném testu nepouštěl, dodám tedy pouze, že testovaná verze neměla k dispozici režim Off-road, který je vyhrazen až vyšším výbavám. Tato funkce niceměně pouze podporuje rozjezdy a zlepšuje trakci, vylepšuje brzdění a umožní kontrolovaný sjezd prudkých svahů. Nenavýší vám však světlou výšku a nepřizpůsobí třeba podvozek danému terénu, jako je tomu u systému Terrain Control, kterým disponují modely Land Roveru. Na druhou stranu, Yeti není přímým soupeřem britských terénních křižníků, doma se cítí být hlavně na asfaltu.

Test Škoda Yeti 2,0 TDI 4x4 na operativní leasing: vážně bez starostí? - 29 - Skoda Yeti bez starosti test 41Test Škoda Yeti 2,0 TDI 4x4 na operativní leasing: vážně bez starostí? - 30 - Skoda Yeti bez starosti test 43Test Škoda Yeti 2,0 TDI 4x4 na operativní leasing: vážně bez starostí? - 31 - Skoda Yeti bez starosti test 46

A jak je to s tím bezstarostným životem?

=

Pokud jste se v četbě dostali až sem, jistě očekáváte i to, jak moc „Bez starostí” život s tímto autem skutečně je. Zde bude hodnocení docela prosté - krom věcí jako dolévání paliva, kontroly tlaku v pneumatikách a podobných elementárních povinností, které vás při užívání jakékoli auta zbaví leda osobní řidič a správce autoparku, nemusíte se s takto pořízenou Škodou starat opravdu o nic.

Je to nakonec podobné jako při užívání pronajatého bytu - při vzniku většiny problémů prostě jen zvednete telefon a majitel vše vyřeší a zaplatí. Platit sice ve formě měsíčního desetitisícového nájmu musíte i vy, nicméně onen bezstarostný život někdy vážně stojí za to.

My jsme za polovinou pronájmu s najetými 22 tisíci kilometry a potíží nebylo ani řešení pojistné události ve formě prasklého čelního okna. Stačí vše ohlásit, vůz na chvíli „půjčit” servisu, vzít si jiný a pak prostě jezdit dále - spoluúčast na havarijním pojištění zde může činit pouhé 1 procent. Servis tento vůz dále zaměstnal kromě přezutí letního kompletu ještě výměnou od kuny překousané elektroinstalace motoru a ve zhruba sedmi tisíci kilometrech dolití jednoho litru motorového oleje. A vážně jen za tu kunu jsme museli platit sami, jinak vše stálo jen trochu času se zařizováním.

A jak se dlouhodobě jeví samotné auto? Jak jste asi již pochopili, skutečně nepatřím mezi fanatické obdivovatele značky. Její venkovní design mi čelist na zem nesrazí, k interiéru v základní výbavě jsem láskou také nezahořel - i když se podíváte na vyšší verze, architektura Škody prostě není mým šálkem kávy. To ovšem neznamená, že bych neobdivoval ono intuitivní rozvržení všech prvků. U koncernových vozů je navíc opravdu příjemné, že nepotřebujete žádné zvláštní seznamování s čímkoliv. Vše vám padne do ruky, vše je tam, kde byste to hledali, nenajdete tu žádnou záludnost, která je vlastní třeba italským nebo francouzským vozům.

Dvoulitrový turbodiesel sice není z nejzvučnějších nebo nejvýkonnějších, nicméně po počátečním ostychu vás dokáže zaujmout solidní dynamikou. Na stranu pozitiv se podle mne přidává i spotřeba. Někomu sice může 7,5 l/100 km připadat jako obří číslo, nicméně je třeba si uvědomit, že Yeti je čtyřkolkou, sice elektrickou, nicméně stále čtyřkolkou. Navíc má velkou čelní plochu, která si s nízkou spotřebou rovněž netyká. A kromě toho je třeba ke všemu přičíst mou příliš těžkou pravou nohu, jež prostě nechtěla zaostávat někde na konci kolony. Pokud tedy máte menší ambice, pak si bez problémů můžete nějaký ten litr od dané hodnoty odečíst.

Sám bych asi do Škody Yeti nenaskočil, přestože jízda v ní mne vůbec neuráží. Ovšem ani nenadchne, je to pro mne jen pouhý dopravní prostředek. Na druhou stranu, více než to, tedy „dobré to” většina zákazníků nehledá. A Yeti jim to dopřeje, ve své „operativní formě” opravdu bez větších starostí...

Test Škoda Yeti 2,0 TDI 4x4 na operativní leasing: vážně bez starostí? - 32 - Skoda Yeti bez starosti test 14Test Škoda Yeti 2,0 TDI 4x4 na operativní leasing: vážně bez starostí? - 33 - Skoda Yeti bez starosti test 53Test Škoda Yeti 2,0 TDI 4x4 na operativní leasing: vážně bez starostí? - 34 - Skoda Yeti bez starosti test 59

Cena

Cena aktuální verze dodávané v rámci operativního leasingu Škoda Bez starostí (Yeti 2,0 TDI 4x4 Fresh): 561 000 Kč
Měsíční platba v rámci operativního leasignu Škoda Bez starostí: 9 199 Kč za mode Start, 10 199 Kč za model Komplet

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč nad přední nápravou
Objem: 1 968 ccm
Největší výkon: 81 kW (110 k) v 4 200 ot./min
Největší točivý moment: 280 Nm při 1 750-2 750 ot./min
Palivo: motorová nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon všech čtyř kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 174 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,4 l
Mimo město: 4,9 l
Kombinovaná: 5,8 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 222 mm
Šířka: 1 793 mm
Výška: 1 691 mm
Rozvor náprav: 2 578 mm
Provozní hmotnost (EU): 1 525 kg
Užitečná hmotnost: 620 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 510 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 760 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.