Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Škoda Yeti 2,0 TDI 4x4 na operativní leasing: vážně bez starostí?
15.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V našem vozovém parku na dva roky zakotvil Yeti na operativní leasing. Je s to zapudit v Češích touhu vlastnit?
Přehled kapitol
Terénu se nezalekne
Ač se Yeti profiluje jako vůz schopný jízdy v terénu, počítám, že mimo zpevněný asfalt s ním zase tak moc majitelů nevyrazí. A když už, tak víceméně jen na polní cesty, které i díky oněm 16palcovým kolům a pneumatikám s vyšším profilem Škoda zvládne bez problémů. Schopnosti auta jdou i mnohem dál a pokud si vzpomenete na to, co jsme s ním kdysi dělali v rámci prvního testu, lze říci, že limity odvahy většiny majitelů nastanou dříve než limity možností Yeti s pohonem všech kol.
Sám jsem schopnosti vozu jsem prověřil hlavně na počátku veškerého testování v jednom karlovarském průsmyku, který byl v té době ještě pokryt sněhem a ledem. Tento povrch ovšem mladoboleslavský vůz nedokázal vyvést z míry. Pravda, bylo sice třeba zvolnit tempo, nicméně trakce jsem měl vždy dostatek a ani jednou nenastala chvíle, kdy bych měl opocené čelo. Mimo silnici jsem se do větších eskapád než při zmíněném testu nepouštěl, dodám tedy pouze, že testovaná verze neměla k dispozici režim Off-road, který je vyhrazen až vyšším výbavám. Tato funkce niceměně pouze podporuje rozjezdy a zlepšuje trakci, vylepšuje brzdění a umožní kontrolovaný sjezd prudkých svahů. Nenavýší vám však světlou výšku a nepřizpůsobí třeba podvozek danému terénu, jako je tomu u systému Terrain Control, kterým disponují modely Land Roveru. Na druhou stranu, Yeti není přímým soupeřem britských terénních křižníků, doma se cítí být hlavně na asfaltu.
A jak je to s tím bezstarostným životem?
=Pokud jste se v četbě dostali až sem, jistě očekáváte i to, jak moc „Bez starostí” život s tímto autem skutečně je. Zde bude hodnocení docela prosté - krom věcí jako dolévání paliva, kontroly tlaku v pneumatikách a podobných elementárních povinností, které vás při užívání jakékoli auta zbaví leda osobní řidič a správce autoparku, nemusíte se s takto pořízenou Škodou starat opravdu o nic.
Je to nakonec podobné jako při užívání pronajatého bytu - při vzniku většiny problémů prostě jen zvednete telefon a majitel vše vyřeší a zaplatí. Platit sice ve formě měsíčního desetitisícového nájmu musíte i vy, nicméně onen bezstarostný život někdy vážně stojí za to.
My jsme za polovinou pronájmu s najetými 22 tisíci kilometry a potíží nebylo ani řešení pojistné události ve formě prasklého čelního okna. Stačí vše ohlásit, vůz na chvíli „půjčit” servisu, vzít si jiný a pak prostě jezdit dále - spoluúčast na havarijním pojištění zde může činit pouhé 1 procent. Servis tento vůz dále zaměstnal kromě přezutí letního kompletu ještě výměnou od kuny překousané elektroinstalace motoru a ve zhruba sedmi tisíci kilometrech dolití jednoho litru motorového oleje. A vážně jen za tu kunu jsme museli platit sami, jinak vše stálo jen trochu času se zařizováním.
A jak se dlouhodobě jeví samotné auto? Jak jste asi již pochopili, skutečně nepatřím mezi fanatické obdivovatele značky. Její venkovní design mi čelist na zem nesrazí, k interiéru v základní výbavě jsem láskou také nezahořel - i když se podíváte na vyšší verze, architektura Škody prostě není mým šálkem kávy. To ovšem neznamená, že bych neobdivoval ono intuitivní rozvržení všech prvků. U koncernových vozů je navíc opravdu příjemné, že nepotřebujete žádné zvláštní seznamování s čímkoliv. Vše vám padne do ruky, vše je tam, kde byste to hledali, nenajdete tu žádnou záludnost, která je vlastní třeba italským nebo francouzským vozům.
Dvoulitrový turbodiesel sice není z nejzvučnějších nebo nejvýkonnějších, nicméně po počátečním ostychu vás dokáže zaujmout solidní dynamikou. Na stranu pozitiv se podle mne přidává i spotřeba. Někomu sice může 7,5 l/100 km připadat jako obří číslo, nicméně je třeba si uvědomit, že Yeti je čtyřkolkou, sice elektrickou, nicméně stále čtyřkolkou. Navíc má velkou čelní plochu, která si s nízkou spotřebou rovněž netyká. A kromě toho je třeba ke všemu přičíst mou příliš těžkou pravou nohu, jež prostě nechtěla zaostávat někde na konci kolony. Pokud tedy máte menší ambice, pak si bez problémů můžete nějaký ten litr od dané hodnoty odečíst.
Sám bych asi do Škody Yeti nenaskočil, přestože jízda v ní mne vůbec neuráží. Ovšem ani nenadchne, je to pro mne jen pouhý dopravní prostředek. Na druhou stranu, více než to, tedy „dobré to” většina zákazníků nehledá. A Yeti jim to dopřeje, ve své „operativní formě” opravdu bez větších starostí...
Cena
Cena aktuální verze dodávané v rámci operativního leasingu Škoda Bez starostí (Yeti 2,0 TDI 4x4 Fresh): 561 000 Kč
Měsíční platba v rámci operativního leasignu Škoda Bez starostí: 9 199 Kč za mode Start, 10 199 Kč za model Komplet
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč nad přední nápravou
Objem: 1 968 ccm
Největší výkon: 81 kW (110 k) v 4 200 ot./min
Největší točivý moment: 280 Nm při 1 750-2 750 ot./min
Palivo: motorová nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon všech čtyř kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 174 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,4 l
Mimo město: 4,9 l
Kombinovaná: 5,8 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 222 mm
Šířka: 1 793 mm
Výška: 1 691 mm
Rozvor náprav: 2 578 mm
Provozní hmotnost (EU): 1 525 kg
Užitečná hmotnost: 620 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 510 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 760 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 9 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 11 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024 - Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva