Test Ssangyong Korando e-XDi200: SUV za babku

Korejská automobilka se po dvou letech vrátila do Evropy a na svůj comeback si připravila noé Korando. Dokáže zaujmout náročné Evropany?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Ssangyong Korando e-XDi200: SUV za babku

28.3.2011 | Martin Šimek | Přidat příspěvek

Test Ssangyong Korando e-XDi200: SUV za babku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Korejská automobilka se po dvou letech vrátila do Evropy a na svůj comeback si připravila noé Korando. Dokáže zaujmout náročné Evropany?

Určeno pro lid

Ceník modelu Korando je pro případné zájemce velmi příznivý. Nejdostupnější verze Active s pohonem přední nápravy a manuální převodovkou začíná na sumě 579 900 Kč. Můžete namítnout, že takový Hyundai ix35 stojí v základní méně než půl milionu, jenže má benzinový a o poznání slabší motor. Navíc výčet i té nejzákladnější výbavy je dost dlouhý. Jen namátkou vyberu litá kola, kompletní sadu elektronických pomocníků (ABS, ESP, BAS - brzdný asistent, ARP - ochrana proti převrácení, HSA - asistent rozjezdu do kopce, EBD - elektronicky řízené dělení brzdné síly), čelní, boční a okenní airbagy, manuální klimatizaci, tempomat a metalický lak.

Seznam příplatkových prvků neexistuje. Peníze navíc můžete vydat za systém pohonu všech kol (+ 50 000 Kč) a pokud přidáte ještě dalších 30 000 Kč, dostanete se na prostřední úroveň výbavy Comfort, která přidá automatickou klimatizaci, o palec větší kola, vyhřívání sedadel nebo Bluetooth handsfree. Konečná cena takto vybaveného testovacího kousku se zastavila na cifře 659 900 Kč.

Blíže standardu

Ssangyong Korando čtvrté generace udělal v porovnání se s svým předchůdcem přímo gigantický krok kupředu. Je moderní, vzhledově povedený, výbavy jsou bohaté, interiér prostorný, zkrátka má veškeré atributy, které jsou k úspěchu na evropských trzích potřeba. Bezesporu není bezchybný a v některých ohledech za konkurencí zaostává, ale to vše dohání velmi lákavou cenou. Jsem přesvědčen o tom, že se evropský propadák automobilky Ssangyong opakovat nebude a nové Korando si své zákazníky určitě najde.

Test Ssangyong Korando e-XDi200: SUV za babku - 20 - korando korando03Test Ssangyong Korando e-XDi200: SUV za babku - 21 - korando korando22Test Ssangyong Korando e-XDi200: SUV za babku - 22 - korando korando17

Základní cena: 579 900 Kč
Cena testovaného vozu: 659 900 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 129 kW (175 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 360 Nm při 2 000 - 3 000 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: Šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 179 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,9 l
Mimo město: 5,5 l
Kombinovaná: 6,4l
Objem palivové nádrže: 57 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 410 mm
Šířka: 1 830
Výška: 1 675 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm
Světlá výška: 180 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 672 - 1 727 kg
Užitečná hmotnost: 533 - 588 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 486 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše