Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Ssangyong Korando e-XDi200: SUV za babku
28.3.2011 | Martin Šimek | Přidat příspěvek
Korejská automobilka se po dvou letech vrátila do Evropy a na svůj comeback si připravila noé Korando. Dokáže zaujmout náročné Evropany?
Přehled kapitol
Určeno pro lid
Ceník modelu Korando je pro případné zájemce velmi příznivý. Nejdostupnější verze Active s pohonem přední nápravy a manuální převodovkou začíná na sumě 579 900 Kč. Můžete namítnout, že takový Hyundai ix35 stojí v základní méně než půl milionu, jenže má benzinový a o poznání slabší motor. Navíc výčet i té nejzákladnější výbavy je dost dlouhý. Jen namátkou vyberu litá kola, kompletní sadu elektronických pomocníků (ABS, ESP, BAS - brzdný asistent, ARP - ochrana proti převrácení, HSA - asistent rozjezdu do kopce, EBD - elektronicky řízené dělení brzdné síly), čelní, boční a okenní airbagy, manuální klimatizaci, tempomat a metalický lak.
Seznam příplatkových prvků neexistuje. Peníze navíc můžete vydat za systém pohonu všech kol (+ 50 000 Kč) a pokud přidáte ještě dalších 30 000 Kč, dostanete se na prostřední úroveň výbavy Comfort, která přidá automatickou klimatizaci, o palec větší kola, vyhřívání sedadel nebo Bluetooth handsfree. Konečná cena takto vybaveného testovacího kousku se zastavila na cifře 659 900 Kč.
Blíže standardu
Ssangyong Korando čtvrté generace udělal v porovnání se s svým předchůdcem přímo gigantický krok kupředu. Je moderní, vzhledově povedený, výbavy jsou bohaté, interiér prostorný, zkrátka má veškeré atributy, které jsou k úspěchu na evropských trzích potřeba. Bezesporu není bezchybný a v některých ohledech za konkurencí zaostává, ale to vše dohání velmi lákavou cenou. Jsem přesvědčen o tom, že se evropský propadák automobilky Ssangyong opakovat nebude a nové Korando si své zákazníky určitě najde.
Základní cena: 579 900 Kč
Cena testovaného vozu: 659 900 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 129 kW (175 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 360 Nm při 2 000 - 3 000 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: Šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 179 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,9 l
Mimo město: 5,5 l
Kombinovaná: 6,4l
Objem palivové nádrže: 57 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 410 mm
Šířka: 1 830
Výška: 1 675 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm
Světlá výška: 180 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 672 - 1 727 kg
Užitečná hmotnost: 533 - 588 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 486 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024 - Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21.3.2024 - Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda