Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Subaru Forester 2,0 XS: nový boxer ano, ale...
22.8.2011 | Martin Šimek | Přidat příspěvek
Subaru Forester prošlo faceliftem, který kromě drobností přinesl jednu historickou změnu - novou generaci benzinového boxeru. Jak funguje?
Přehled kapitol
Stvořen pro české komunikace
Facelift znamená pro Subaru Forester mimo jiné také přepracovaný podvozek. Přední zavěšení kol bylo pozměněno a kvůli lepší jízdní stabilitě byl zvětšen rozchod kol. Popravdě řečeno se ale nejedná o žádnou radikální inovaci, protože kdybych si toto nepřečetl v tiskových materiálech, asi bych podle jízdního projevu změny na podvozku neodhalil. Forester se stále v zatáčkách poměrně hodně naklání a rozhodně s ním nemůžete projíždět okresky ve stylu pana Solberga. Třeba takový Opel Antara je po svém faceliftu skoro až zábavné SUV.
Obrovskou výhodou je ovšem chování podvozku na nerovnostech. Oproti konkurentům je tohle vlastnost, kterou budete jinde hledat jen velmi těžko. Foresteru je prakticky jedno, po čem jede. Uvnitř je pořád maximálně pohodlný, protože podvozek pohltí i české „pozimní“ (na silnicích je najdeme až do další zimy...) díry. Při jízdách po našich komunikacích jsem si tuhle vlastnost nemohl vynachválit.
Forester je ve své kategorii jediným exemplářem, který se nezalekne ani výletů do komplikovanějšího terénu. Přední nájezdový úhel činí 25 stupňů, ten zadní je ještě o dva stupně lepší. K tomu připočtěme stálý pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem vylepšeným viskózní spojkou. Pokud byste potřebovali vyjet opravdu hodně prudký svah, pak se konečně dostane ke slovu také redukční převodovka.
Cena vcelku zajímavá
Subaru Forester s dvoulitrovým benzinovým motorem je základní model této řady s cenovkou od 589 000 Kč. Testované provedení 2,0 XS Comfort vás vyjde na 689 000 Kč, přičemž seznam příplatkových prvků je doslova miniaturní. Z pohledu pořizovací ceny jde o celkem zajímavou nabídku, protože s výjimkou navigace je součástí výbavy úplně všechno (navigace je součástí nejvyšší výbavy Executive).
Kromě zážehového dvoulitru nabízí Subaru k Foresteru už pouze naftový agregát, který je o rovných devadesát tisíc dražší. Z tohoto pohledu je trochu škoda, že zde není ještě nějaký silnější benzinový motor, protože základní a v našich končinách jediný „benziňák“ s Foresterem příliš nezacvičí. Absence širší nabídky motorů ale jasně odráží realitu všedních dnů. Na starém kontinentu si benzinové SUV pořídí pouze zlomek zákazníků, většina ostatních si jde rovnou pro diesel a já se tomu ani nedivím.
Konkrétně u Foresteru 2,0 XS se sice jedná o dobrý motor s rozumnou spotřebou a v takové Impreze by mohl být hodně zajímavou volbou, jenže tento automobil bude většina uživatelů používat na delší cesty a tam je Boxer Diesel lepší. Zaprvé je v reálném provozu svižnější, zadruhé si řekne o výrazně nižší příděl paliva a zatřetí má šestistupňovou a o poznání lepší manuální převodovku. Tohle všechno jsou důvody, proč preferenci dieselu chápu, příplatek za něj je ale vzhledem k ceně vozu dosti drastický a jeho cenu posouvá do docela jiných výšin. Nebýt jej, doporučil bych raději naftový motor, takto je třeba pečlivě zvážit, zda se vám opravdu vyplatí, nebo si za jeho ve zmíněných ohledech příjemnější projev jste ochotni připlatit tak vysokou částku.
Základní cena vozu (Forester 2,0 X Trend): 589 000 Kč
Cena základního testovaného i testovaného provedení (Forester 2,0 XS Comfort): 689 000 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, atmosféricky plněný čtyřválec s protiběžnými písty uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 1 995 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 198 Nm při 4 200 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 185 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,4 l
Mimo město: 6,4 l
Kombinovaná: 7,5 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 560 mm
Šířka: 1 780 mm
Výška: 1 700 mm
Rozvor náprav: 2 615 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 540 kg
Užitečná hmotnost: 475 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 450 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 660 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 8 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 9 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 11 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva