Test Subaru Levorg 1,6 GT-S: host nečekaný, přesto vítaný

(+ video) Levorg se k nám dostal vlastně nedopatřením. Vyvinut byl pro japonský trh, avšak zájem vzbudil i jinde. Exceluje hlavně podvozkem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Subaru Levorg 1,6 GT-S: host nečekaný, přesto vítaný

4.3.2016 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Test Subaru Levorg 1,6 GT-S: host nečekaný, přesto vítaný

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Levorg se k nám dostal vlastně nedopatřením. Vyvinut byl pro japonský trh, avšak zájem vzbudil i jinde. Exceluje hlavně podvozkem.

Vítaný host ze zámoří

Týden za volantem Levorgu mi připomenul, proč jsem si před lety kupoval Imprezu WRX Combi. Ve spoustě aspektů je totiž přesně tím Subaru, které jsem tehdy chtěl. Primárně jsem očekával sebevědomý podvozek, pro který bude rozbitá okreska ne utrpením, ale spíše domácím hřištěm. Očekával jsem hravost, neutralitu a spoustu zábavy v zimě. To poslední Levorg bohužel, byť by to jistě uměl, nenabídne. Zbytek ale ano. K tomu nabídne prostornou a pohodlnou kabinu. Samozřejmě, platí, že motoricky bylo WRX v jiné lize, jenže Levorg se primárně prezentuje jako bezpečný rodinný vůz, ne alternativa pro hothatch.

Komu se jistě bude líbit, jsou majitelé „Legáčů” minulých generací. Zvláště pak ti, kteří mají vozy s atmosférickými čtyřválci zkombinovanými s automaty, budou za jeho volantem jako doma. Levorg ještě dále posunuje podvozkové schopnosti dřívějších Legacy, je prostornější, pohodlnější, s nabízeným motorem bude rychlejší a současně citelně úspornější. Je ale také odtažitější, nenabídne to kouzlo, které nepostižení nevidí a fandové milují. Ten tam je pocit mechanické jednoduchosti starších Subaru, toto je moderní vůz prošpikovaný elektronikou, kde je řidič hýčkán asistenty a držen v suchu nevypínatelnou stabilizací.

Zbytku světa Levorg primárně nabídne neotřelý design. Ne v tom eufemistickém stylu dřívějších let, kdy se o Subaru říkalo, že jsou tak škaredá až jsou pěkná. Toto je pohledné auto s řadou zajímavých detailů. K tomu přidává dospělou kabinu, která možná neuspokojí příznivce interiérové architektury produktů německých automobilek, ale ti o koupi Levorgu asi stejně uvažovat nebudou. Přidá-li se k tomu výborný podvozek a dostupný prostor, jde i s ohledem na pohonné ústrojí o velmi slušnou kombinaci pro rodinné použití. Podíl automatů v této kategorii stejně stoupá, malé turbomotory často bývají jedinou možností a množství Octavií vybavených pohonem všech kol naznačuje, že i tento prvek je stále běžnější.

Pokud o podobné kombinaci uvažujete, běžte si Levorg k některému z dealerů vyzkoušet, mohl by vás oslovit. Problém je jen v tom, že pokud uvažujete o čemkoli trochu jiném, není na Levorgu co zkoušet, nic jiného nenabízí. A tímto mu Subaru trochu hází klacky pod nohy - výrazněji se prosadit v Evropě v podstatě jedinou verzí je nemožné, i kdyby byla sebelepší.

A za sebe bych rád dodal ještě jednu věc. Kvality Levorgu ukazují, že můžeme jen hořce litovat absence současného WRX na evropském trhu. I Američané poukazují na to, že je to významně zajímavější auto než STi...

Test Subaru Levorg 1,6 GT-S: host nečekaný, přesto vítaný - 33 - Subaru Levorg test 2016 ext 09Test Subaru Levorg 1,6 GT-S: host nečekaný, přesto vítaný - 34 - Subaru Levorg test 2016 int 03Test Subaru Levorg 1,6 GT-S: host nečekaný, přesto vítaný - 35 - Subaru Levorg test 2016 ext 30

Cena

Základní cena základního provedení (1.6GT Trend Lineartronic): 759 000 Kč
Základní cena testovaného provedení (1.6GT-S Sport Lineartronic): 889 000 Kč

Technické údaje

Motor

Benzínový, turbodmychadlem přeplňovaný plochý čtyřválec uložený vpředu podél před přední nápravou
Objem: 1 600 ccm
Největší výkon: 125 kW (170 k) při 4 800-5 600 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1 800 - 4 800 ot./min
Palivo: Natural
Přenos výkonu: bezestupňová automatická převodovka CVT, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 210 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,9
Město: 8,5 l
Mimo město: 6,3 l
Kombinovaná: 7,1 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 690 mm
Šířka: 1 780 mm
Výška: 1 485 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 626 - 1 652 kg
Užitečná hmotnost: 394 - 368 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 522 l Objem zavazadlového prostoru při sklopených sedadlech: 1 446 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše