Test Subaru XV 2,0i: dobyvatel nových teritorií

Už ne Impreza XV, jen XV. Už čistě jako rádoby samostatný model. Dokáže nové Subaru zaujmout i „nesubaristy”?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Subaru XV 2,0i: dobyvatel nových teritorií

7.4.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Test Subaru XV 2,0i: dobyvatel nových teritorií

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Už ne Impreza XV, jen XV. Už čistě jako rádoby samostatný model. Dokáže nové Subaru zaujmout i „nesubaristy”?

Těžký bude jeho život

To auto nemá žádný smysl, prohlásil o XV kolega. Proč by si někdo měl koupit tohle a ne třeba Audi Q3 či BMW X1? Nemá atraktivitu značky, není technicky výjimečné a nezaujme ani cenou. Ja s ním ale nesouhlasím. Nesouhlasím ale ani s marketingovou strategií, kterou si pro XV zvolilo samotné Subaru. Chce totiž oslovit zákazníky nezajímající se o techniku, chce jim nabídnout něco, v čem budou moct hrát svou roli drsňáka. Nejsem si jist, že má v tomto ohledu XV šanci. Přijde-li synek z dobré rodiny, bude pro něj XV příliš obyčejné. Přijde-li „hračičkář”, přestože je v XV spousta prozatím nevídaných hraček, jsou auta, kde jich je víc. Přijde-li dobře situovaný mladý pár s dětmi hledající auto pro mladou paní na ježdění do města, XV ztratí body kvůli malému kufru, kam se sotva vleze kočár.

Naopak, dle mého názoru je potřeba zdůraznit ty nejsilnější stránky XV. Jsou jimi výborný podvozek, charakterní benzínový motor, spolehlivý pohon všech kol, to vše s reálnou schopností jezdit za papírovou spotřebu. Typickým zákazníkem je obyvatel vesnice, který každodenně dojíždí po rozbitých cestách do většího města za prací a současně má odpor k dnešní módě oteklých SUV/crossoverů. Při zmíněném dojíždění přijde vhod nízká spotřeba, pohodlí a fakt, že bude jen velmi málo povětrnostních situací, které by XV nezvládlo. Navíc pak nebude problém vůz ve městě zaparkovat.

Proč ho chtít?

Pokud rádi řídíte, nutně musíte mít čtyřkolku a současně už nechcete trpět na českých cestách, zkuste XV. Prodává se i v jiné, než svítivě oranžové. Navíc je téměř jisté, že se nestane masově prodávaným vozem.

Proč ho nechtít?

Pominu-li převodovku testovaného provedení, která uspokojí jen někoho s absolutním odporem k manuálnímu řazení, pak je to snad jen omezená praktičnost daná méně prostorným zavazadelníkem a reálnými schopnostmi nereflektovaná image drsňáka do terénu. Toto je silniční crossover se vším všudy.

Test Subaru XV 2,0i: dobyvatel nových teritorií - 37 - Subaru XV 20i CVT Test exterior 07Test Subaru XV 2,0i: dobyvatel nových teritorií - 38 - Subaru XV 20i CVT Test interior 01Test Subaru XV 2,0i: dobyvatel nových teritorií - 39 - Subaru XV 20i CVT Test engine 02

Cena

Základní cena vozu (1,6i X Active): 569 000 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací i cena testovaného provedení (2,0i XS Executive CVT): 769 000 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, atmosféricky plněný čtyřválec s protiběžnými písty uložený vpředu podél před přední nápravou
Objem: 1 995 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 196 Nm při 4 200 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: bezestupňová automatická převodovka CVT, trvalý pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 187 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,6 l
Mimo město: 5,5 l
Kombinovaná: 6,6 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 450 mm
Šířka: 1 780 mm
Výška: 1 570 mm
Rozvor náprav: 2 635 mm
Provozní hmotnost: 1 455 - 1 525 kg
Užitečná hmotnost: 485 - 415 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 380 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.