Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Subaru XV 2,0i: dobyvatel nových teritorií
7.4.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Už ne Impreza XV, jen XV. Už čistě jako rádoby samostatný model. Dokáže nové Subaru zaujmout i „nesubaristy”?
Přehled kapitol
Těžký bude jeho život
To auto nemá žádný smysl, prohlásil o XV kolega. Proč by si někdo měl koupit tohle a ne třeba Audi Q3 či BMW X1? Nemá atraktivitu značky, není technicky výjimečné a nezaujme ani cenou. Ja s ním ale nesouhlasím. Nesouhlasím ale ani s marketingovou strategií, kterou si pro XV zvolilo samotné Subaru. Chce totiž oslovit zákazníky nezajímající se o techniku, chce jim nabídnout něco, v čem budou moct hrát svou roli drsňáka. Nejsem si jist, že má v tomto ohledu XV šanci. Přijde-li synek z dobré rodiny, bude pro něj XV příliš obyčejné. Přijde-li „hračičkář”, přestože je v XV spousta prozatím nevídaných hraček, jsou auta, kde jich je víc. Přijde-li dobře situovaný mladý pár s dětmi hledající auto pro mladou paní na ježdění do města, XV ztratí body kvůli malému kufru, kam se sotva vleze kočár.
Naopak, dle mého názoru je potřeba zdůraznit ty nejsilnější stránky XV. Jsou jimi výborný podvozek, charakterní benzínový motor, spolehlivý pohon všech kol, to vše s reálnou schopností jezdit za papírovou spotřebu. Typickým zákazníkem je obyvatel vesnice, který každodenně dojíždí po rozbitých cestách do většího města za prací a současně má odpor k dnešní módě oteklých SUV/crossoverů. Při zmíněném dojíždění přijde vhod nízká spotřeba, pohodlí a fakt, že bude jen velmi málo povětrnostních situací, které by XV nezvládlo. Navíc pak nebude problém vůz ve městě zaparkovat.
Proč ho chtít?
Pokud rádi řídíte, nutně musíte mít čtyřkolku a současně už nechcete trpět na českých cestách, zkuste XV. Prodává se i v jiné, než svítivě oranžové. Navíc je téměř jisté, že se nestane masově prodávaným vozem.
Proč ho nechtít?
Pominu-li převodovku testovaného provedení, která uspokojí jen někoho s absolutním odporem k manuálnímu řazení, pak je to snad jen omezená praktičnost daná méně prostorným zavazadelníkem a reálnými schopnostmi nereflektovaná image drsňáka do terénu. Toto je silniční crossover se vším všudy.
Cena
Základní cena vozu (1,6i X Active): 569 000 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací i cena testovaného provedení (2,0i XS Executive CVT): 769 000 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, atmosféricky plněný čtyřválec s protiběžnými písty uložený vpředu podél před přední nápravou
Objem: 1 995 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 196 Nm při 4 200 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: bezestupňová automatická převodovka CVT, trvalý pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 187 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,6 l
Mimo město: 5,5 l
Kombinovaná: 6,6 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 450 mm
Šířka: 1 780 mm
Výška: 1 570 mm
Rozvor náprav: 2 635 mm
Provozní hmotnost: 1 455 - 1 525 kg
Užitečná hmotnost: 485 - 415 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 380 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 11 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva