Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Subaru XV 2,0i: dobyvatel nových teritorií
7.4.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Už ne Impreza XV, jen XV. Už čistě jako rádoby samostatný model. Dokáže nové Subaru zaujmout i „nesubaristy”?
Přehled kapitol
K testu nového XV jsme přizvali i majitele první generace Imprezy XV, zajímaly nás jeho dojmy při přímém srovnání. Napsal pro nás několik řádek a já mu tímto děkuji za spolupráci.
Oranžové XV ostře kontrastuje s černou mé Imprezy XV 2,0d a dělá z ní nevýrazného zakrslíka. Přitom podle technických údajů je nové XV delší jen o dva centimetry. Na pohled to tak ale vůbec nevypadá, a vsadili byste si na víc. Především zadek vypadá nějak nabubřele.
Na první pohled mne upoutala originální kola, ta se designérům opravdu povedla. Ale kam zmizelo nasávání? Prý ho nemá ani dieselová verze. Tím pro mne nejnovější Subaru ztrácí svojí letitou identitu. Také zadní světla přišla o LEDky, ač je už Impreza měla. Divné, v dnešní době je trend přesně opačný.
Usedám: interiér XV působý jako důvěrný známý, i když je zde patrná silná evoluce. Velmi pohodlná sedadla vyvolávají podobný pocit jako v mé sportovní úpravě. Volant má lepší provedení a tlačítka se snáze ovládají. Úžasný je palubní grafický displej, s mým XV naprosto nesrovnatelný. Jako bonus ukazuje i aktivitu jednotlivých kol, klobou dolů. Ale hlavně, je zde duální klimatizace. Teď jen, aby dokázala i rozumně držet teplotu, ne jako u mého vozu, ve kterém teplota poměrně dost kolísá.
A jízdní dojmy: Pokud tohle je nejsilnější benzínový motor, tak XVčku zase něco chybí. Prvních pár metrů s dvoulitrem přináší pocit akceptovatelné dynamiky, ale dravec to rozhodně není. Dokonce i ve srovnání s mým dieselem, zaostává. Než se nová XV rozhýbe na okreskovou rychlost dost to trvá. Zatímco čekám, než auto zrychlí, vnímám, jak je tiché. Hluk od kol i větru je výrazně nižší. Vytočený motor má ale na můj vkus nepříjemně ječivý zvuk a převodovka CVT jej přitom do těchto sfér posílá tak ráda.
Výborný dojem ale budí podvozek. Přejezd první větší nerovnosti jsem ani nepostřehl. Žádná rána, jen plavné přejetí. V tom je tedy velký rozdíl. Předchozí XV by se znatelně ozvalo slyšitelným rázem. Z pohledu jízdního komfortu i slyšitelnosti jízdních projevů pořádné zlepšení. Přejezd retardéru dává prostor vyšší světlé výšce i značně vyšší rychlosti a pasažér jej přitom skoro nezaznamená. Skvělé.
Zvýšená světlá výška je hodně znát. Z auta je lepší přehled o tom, co se děje na silnici, přitom nemám dojem, že sedím na židli, ale skoro ve stejné pozici jako u svého auta. Na druhou stranu nové XVčko je „dámička na vysokých podpatcích”. To se ukáže hned v první zatáčce, kdy je cítit, jak se ve srovnání s mým autem zřetelně naklápí. Na to tedy zvyklý nejsem.
Současně je ale v autě cítit důvěrně známá jistota průjezdu. Jen mi chybí pocit zapojení zadní nápravy, kterou u svého auta v zatáčce vnímám. Tohle se chová více jako předokolka. Přesto na klikaté silnici zatáčí ochotně a i při relativně opatrné jízdě je znát, že to auto baví. Poslouchá jak trénovaná tanečnice. Začínám mu odpouštět i to naklápění, evidentně to na těch vysokých podpatcích umí.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před hodinou - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 4 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 6 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz