První test Toyota GT 86: krásná ozvěna minulosti

Největší myšlenky bývají jednoduché. Třeba jako nápad postavit malé sportovní kupé s atmosférickým motorem a klasickou koncepcí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Toyota GT 86: krásná ozvěna minulosti

28.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

První test Toyota GT 86: krásná ozvěna minulosti

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Největší myšlenky bývají jednoduché. Třeba jako nápad postavit malé sportovní kupé s atmosférickým motorem a klasickou koncepcí.

Návrat starých pořádků?

Že bude Toyota GT 86 auto postavené podle starých pořádků, mi začalo být jasné už po prvních serpentinách za hotelem. Obavy z promarněné příležitosti okamžitě zahnal mimovolný úsměv a když se diskrétně dostavil známý pocit „můj bože, je to dobré, funguje to”, věděl jsem, že to bude mimořádný den.

Když jsem asi po třech hodinách vypadl z auta, chvíli jsem si namlouval, že pouze proto, že je čas dotankovat - mimochodem, maximum 17,3 l/100 km považuji za velmi slušné číslo, mezi testovacími vozy jsem na stejné silnici objevil posádku s průměrnou spotřebou 7,5 litru. Pravdou ale je, že mě od volantu vyhnalo skutečné fyzické vyčerpání. Skvělý pocit.

Takový, že vás donutí přemýšlet, jak je možné, že jsme se tohoto tak dobrovolně a bez křiku vzdali.

Hledal jsem odpověď na to, jestli GT 86 má nějaké tajemství, proč tak skvěle funguje a myslím, že jedno mám. Charakterní motor, špičkový podvozek, brilantní brzdy i řízení od skvělého sportovního auta pořád tak nějak očekáváte, ačkoli jsou stále vzácnější. A je báječné, když se podaří i vzájemné sladění všech těchto prvků. Křehkou rovnováhu mezi profesorsky dobrým a fantasticky hravým však u GT 86 oddělují gumy. Asi jsem to nezmiňoval, ale Toyota nazula na kupé úplně obyčejné pneumatiky Michelin Premacy HP o rozměru 215/45 R17, a když chcete, dostanete je i k Priusu. Na osmdesát šestce vypadají trochu podvyživeně a zapadle, ale právě jim vděčíme za to, že nás nechá tak vstřícně prozkoumávat limity. Excelentní práce, Toyoto.

První test Toyota GT 86: krásná ozvěna minulosti - 25 - Toyota GT 86 prvni jizda 11První test Toyota GT 86: krásná ozvěna minulosti - 26 - Toyota GT 86 prvni jizda 32První test Toyota GT 86: krásná ozvěna minulosti - 27 - Toyota GT 86 prvni jizda 42

Proč ho chtít?

Protože je to skvělé řidičské auto, které dokazuje, že výkon není vše a i v dnešní na hlavu postavené době plné řečí o emisích, turbodmychadlech a automatickém cokoli nabízí možnost dát tomu všemu padáka.

Proč ho nechtít?

Snad jen proto, že by vám výkon 200 koní mohl být vzhledem ke zbylým schopnostem zbytečně malý, ač nedostatečný rozhodně není. Dokonce i cena v poměru ke schopnostem plně odpovídá. Takže snad jen proto, že Toyota trochu zneužila poptávku a levnější verze nabídne až později.

Cena

Základní cena vozu (GT 86 2,0 Boxer): 799 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (GT 86 2,0 Boxer): 799 900 Kč
Cena testovaného provedení (GT 86 2,0 Boxer): 799 900 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, atmosférický plochý čtyřválec uložený vpředu podélně nad přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 147 kW (200 k) při 7 000 ot./min
Největší točivý moment: 205 Nm při 6 400 - 6 600 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon zadních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 226 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,4 l
Mimo město: 6,4 l
Kombinovaná: 7,8 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 240 mm
Šířka: 1 775 mm
Výška: 1 285 mm
Rozvor náprav: 2 570 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 239 kg
Užitečná hmotnost: 431 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 243 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: -

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše