Test Toyota Verso 1,6 D4-D: Bayerische Motoren Verso

Malý turbodiesel BMW z populárního japonského MPV zvláštní vůz udělat nedokáže. Po mém soudu ale stačí, že si spolu docela pěkně rozumějí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Toyota Verso 1,6 D4-D: Bayerische Motoren Verso

2.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Test Toyota Verso 1,6 D4-D: Bayerische Motoren Verso

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Malý turbodiesel BMW z populárního japonského MPV zvláštní vůz udělat nedokáže. Po mém soudu ale stačí, že si spolu docela pěkně rozumějí.

Mezi kompaktními MPV je Verso rozumnou volbou

Tak jako řada dalších vozů stejnojmenné značky, nemá v zásadě Verso čím urazit, nesvede ale ani chytit za srdce. Mohlo být vašemu srdci maximálně bližší než jiná auta a důvod k tomuto tvrzení bych nehledal v ničem jiném, než že to byla Toyotou každým coulem - rozumějte vůz s několika spíše shovívavými barvami karoserie, jednoduchými tvary zevnějšku i čistě praktickým interiérem, autem v němž se stěží budete cítit jako James Bond, ale nic podstatného vám nikdy scházet nebude. Mezi konkurenčnímu MPV mu schází snad jen o fous praktičtější zavazadelník.

V tomto konkrétním případě hraje jednoznačně v jeho prospěch „nový“ motor z dílen BMW, který poskytuje nejen velmi rozumnou dynamiku, pro rodinné povahy na můj vkus zcela dostačující, ale také reálně nízkou spotřebu paliva, jenž se od té papírové v reálu nevzdaluje více než o litr. Lehce pošramocený dojem z malého turbodieselu si nakonec odnáší Verso jen kvůli té nevhodně zpřevodované manuální skříni, kterou dostalo ve své domovině.

Po stránce jízdních vlastností jde o vůz pohodový, ale nebojácný, jistý, ale také ne neochvějný. Pro běžnou jízdu je jeho podvozek možná trošku tužší, ale ve všech ostatních ohledech by byla chyba zmíněné považovat za negativum. Ostatně tenhle vůz pro pětičlennou rodinu vám Toyota prodá i s rozumnou výbavou za plně opodstatněnou cenu a soudě podle spokojenosti jeho stávajících zákazníků si jeho nákup zřejmě nebudete nikdy vyčítat. Jen nepočítejte s tím, že na něho budete myslet, jakmile ho po jízdě odstavíte pod okno nebo do garáže, protože tenhle dopravní prostředek je od jakýchkoliv emocí zcela oproštěn. Má vám jen dobře a pokud možno tiše sloužit, více od něho prostě čekat nelze. Je to zkrátka dobrý sluha a hodný pán.

Test Toyota Verso 1,6 D4-D: Bayerische Motoren Verso - 57 - Test Toyota Verso 16 D4D 2014 02Test Toyota Verso 1,6 D4-D: Bayerische Motoren Verso - 58 - Test Toyota Verso 16 D4D 2014 30Test Toyota Verso 1,6 D4-D: Bayerische Motoren Verso - 59 - Test Toyota Verso 16 D4D 2014 67

Cena

Základní cena testovaného vozu (Verso 1,6 Valvematic (97 kW) Power): 429 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (1,6 D4-D (82 kW) Active): 504 900 Kč
Cena testovaného vozu (1,6 D4-D (82 kW) Active + příplatková výbava): 565 580 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 82 kW (112 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 270 Nm při 1 750-2 250 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 180 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,5 l
Mimo město: 3,9 l
Kombinovaná: 4,5 l
Objem palivové nádrže: 55 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 460 mm
Šířka: 1 790 mm
Výška: 1 660 mm
Rozvor náprav: 2 780 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 635/1 560 kg
Užitečná hmotnost: 700 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 484 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 696 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.