Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Toyota Verso 1,6 D4-D: Bayerische Motoren Verso
2.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Malý turbodiesel BMW z populárního japonského MPV zvláštní vůz udělat nedokáže. Po mém soudu ale stačí, že si spolu docela pěkně rozumějí.
Přehled kapitol
Mezi kompaktními MPV je Verso rozumnou volbou
Tak jako řada dalších vozů stejnojmenné značky, nemá v zásadě Verso čím urazit, nesvede ale ani chytit za srdce. Mohlo být vašemu srdci maximálně bližší než jiná auta a důvod k tomuto tvrzení bych nehledal v ničem jiném, než že to byla Toyotou každým coulem - rozumějte vůz s několika spíše shovívavými barvami karoserie, jednoduchými tvary zevnějšku i čistě praktickým interiérem, autem v němž se stěží budete cítit jako James Bond, ale nic podstatného vám nikdy scházet nebude. Mezi konkurenčnímu MPV mu schází snad jen o fous praktičtější zavazadelník.
V tomto konkrétním případě hraje jednoznačně v jeho prospěch „nový“ motor z dílen BMW, který poskytuje nejen velmi rozumnou dynamiku, pro rodinné povahy na můj vkus zcela dostačující, ale také reálně nízkou spotřebu paliva, jenž se od té papírové v reálu nevzdaluje více než o litr. Lehce pošramocený dojem z malého turbodieselu si nakonec odnáší Verso jen kvůli té nevhodně zpřevodované manuální skříni, kterou dostalo ve své domovině.
Po stránce jízdních vlastností jde o vůz pohodový, ale nebojácný, jistý, ale také ne neochvějný. Pro běžnou jízdu je jeho podvozek možná trošku tužší, ale ve všech ostatních ohledech by byla chyba zmíněné považovat za negativum. Ostatně tenhle vůz pro pětičlennou rodinu vám Toyota prodá i s rozumnou výbavou za plně opodstatněnou cenu a soudě podle spokojenosti jeho stávajících zákazníků si jeho nákup zřejmě nebudete nikdy vyčítat. Jen nepočítejte s tím, že na něho budete myslet, jakmile ho po jízdě odstavíte pod okno nebo do garáže, protože tenhle dopravní prostředek je od jakýchkoliv emocí zcela oproštěn. Má vám jen dobře a pokud možno tiše sloužit, více od něho prostě čekat nelze. Je to zkrátka dobrý sluha a hodný pán.
Cena
Základní cena testovaného vozu (Verso 1,6 Valvematic (97 kW) Power): 429 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (1,6 D4-D (82 kW) Active): 504 900 Kč
Cena testovaného vozu (1,6 D4-D (82 kW) Active + příplatková výbava): 565 580 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 82 kW (112 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 270 Nm při 1 750-2 250 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 180 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,5 l
Mimo město: 3,9 l
Kombinovaná: 4,5 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 460 mm
Šířka: 1 790 mm
Výška: 1 660 mm
Rozvor náprav: 2 780 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 635/1 560 kg
Užitečná hmotnost: 700 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 484 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 696 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 2 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva