Test Toyota Verso 2013 1,8 Valvematic: jako dobrý komorník

Facelift přinesl Versu ostřejší rysy a lepší jízdní vlastnosti. Zbytek se naštěstí nezměnil, nadále zůstává tím nejlepším rodinným sluhou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Toyota Verso 2013 1,8 Valvematic: jako dobrý komorník

7.5.2013 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Test Toyota Verso 2013 1,8 Valvematic: jako dobrý komorník

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Facelift přinesl Versu ostřejší rysy a lepší jízdní vlastnosti. Zbytek se naštěstí nezměnil, nadále zůstává tím nejlepším rodinným sluhou.

Jako správný komorník

Říká se, že dobrý komorník je neviditelný až do chvíle, než ho jeho pán potřebuje - v tu chvíli ale nastoupí na scénu a zařídí vše, co je potřeba. Přesně tímto způsobem na mě Verso celou dobu působilo. Přirozeně plnilo všechny přepravní úkoly běžných dní a současně nechávalo spát všechny řidičské pudy. Po dojetí do cíle jsem za sebou jen zavřel dveře, stiskl knoflík dálkového zamykání a zapomněl, čím jsem to vlastně přijel. Po jízdě v mnoha jiných autech mi v hlavě zůstávají nějaké dojmy, z Versa jsem vystupoval s čistou hlavou. Můžete to nazvat sterilností a asi budete mít pravdu, ale je potřeba si uvědomit, co je vlastně hlavním účelem kompaktního MPV.

Asi těžko někoho napadnou výlety na okruhy či zdolávání Alpských sedel. Přesně naopak, kompaktní MPV vzniklo pro to, aby se do něj naskládala celá rodina i se všemi nezbytnostmi, které v konečném důsledku představují půlku domácnosti, a to ji následně odvezlo do cíle tohoto malého stěhování národů. Nebo se do něj nemusí skládat celá rodina, stačí složit sedadla, naházet dovnitř kola a vyrazit na start nějaké pěkné cyklotrasy. Tuto definici Verso plně naplňuje. Nesnaží se být luxusním, sportovním, terénním či bůhví jakým vozem, chce dělat jen to, pro co bylo určeno a chce to dělat dobře.

S tím souvisí fakt, že Verso jednoznačně není určeno pro nadšence do řízení. To ale v případě takového auta nelze považovat za problém. Cílem cesty není cesta samotná, ta je jen nutné zlo, které je potřeba překonat v co možná největší pohodě, cílem cesty je samotný cíl. To je současně odpověď na otázku, kterou jsem si položil v úvodu. Už chápu, proč se k tomuto modelu jeho majitelé vracejí. Pokud opravdu chtějí Dopravní prostředek s velkým D, nemusí dělat kompromisy a stačí jim jen pokračovat v nastoupené cestě.

Test Toyota Verso 2013 1,8 Valvematic: jako dobrý komorník - 34 - Toyota Verso 2013 1.8 test ext 06Test Toyota Verso 2013 1,8 Valvematic: jako dobrý komorník - 35 - Toyota Verso 2013 1.8 test interier 02Test Toyota Verso 2013 1,8 Valvematic: jako dobrý komorník - 36 - Toyota Verso 2013 1.8 test ext 25

Proč ho chtít?

Je to univerzální auto, které dokáže zapůsobit hlavně velmi dobrou variabilitou interiéru. S ohledem na zaměření vozu potěší i kvalitně odstíněným podvozkem, dobrým argumentem pro koupit je také dostupný a přitom úsporný benzinový motor.

Proč ho nechtít?

Zájemce o superpratické auto by mohl zklamat nedostatek odkládacích prostor, potíží může být pro část klientely i omezený prostor na šířku na zadních sedadlech. Interiér neosloví ani fádním designem a při rychlejším cestování může být protivný vyšší aerodynamický hluk.

Cena

Základní cena vozu (Verso 1,6 Valvematic Power): 399 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Verso 1,8 Valvematic Active): 439 900 Kč Cena testovaného provedení (Verso 1,8 Valvematic Active + Super paket + příplatková výbava): 494 300 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 108 kW (147 k) při 6 400 ot./min
Největší točivý moment: 180 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 190 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,7 l
Mimo město: 5,7 l
Kombinovaná: 6,8 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 460 mm
Šířka: 1 790 mm
Výška: 1 620 mm
Rozvor náprav: 2 780 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 470/1 545 kg
Užitečná hmotnost: 580 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 484 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 696 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.