Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Toyota Verso 2013 1,8 Valvematic: jako dobrý komorník
7.5.2013 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Facelift přinesl Versu ostřejší rysy a lepší jízdní vlastnosti. Zbytek se naštěstí nezměnil, nadále zůstává tím nejlepším rodinným sluhou.
Přehled kapitol
Jako správný komorník
Říká se, že dobrý komorník je neviditelný až do chvíle, než ho jeho pán potřebuje - v tu chvíli ale nastoupí na scénu a zařídí vše, co je potřeba. Přesně tímto způsobem na mě Verso celou dobu působilo. Přirozeně plnilo všechny přepravní úkoly běžných dní a současně nechávalo spát všechny řidičské pudy. Po dojetí do cíle jsem za sebou jen zavřel dveře, stiskl knoflík dálkového zamykání a zapomněl, čím jsem to vlastně přijel. Po jízdě v mnoha jiných autech mi v hlavě zůstávají nějaké dojmy, z Versa jsem vystupoval s čistou hlavou. Můžete to nazvat sterilností a asi budete mít pravdu, ale je potřeba si uvědomit, co je vlastně hlavním účelem kompaktního MPV.
Asi těžko někoho napadnou výlety na okruhy či zdolávání Alpských sedel. Přesně naopak, kompaktní MPV vzniklo pro to, aby se do něj naskládala celá rodina i se všemi nezbytnostmi, které v konečném důsledku představují půlku domácnosti, a to ji následně odvezlo do cíle tohoto malého stěhování národů. Nebo se do něj nemusí skládat celá rodina, stačí složit sedadla, naházet dovnitř kola a vyrazit na start nějaké pěkné cyklotrasy. Tuto definici Verso plně naplňuje. Nesnaží se být luxusním, sportovním, terénním či bůhví jakým vozem, chce dělat jen to, pro co bylo určeno a chce to dělat dobře.
S tím souvisí fakt, že Verso jednoznačně není určeno pro nadšence do řízení. To ale v případě takového auta nelze považovat za problém. Cílem cesty není cesta samotná, ta je jen nutné zlo, které je potřeba překonat v co možná největší pohodě, cílem cesty je samotný cíl. To je současně odpověď na otázku, kterou jsem si položil v úvodu. Už chápu, proč se k tomuto modelu jeho majitelé vracejí. Pokud opravdu chtějí Dopravní prostředek s velkým D, nemusí dělat kompromisy a stačí jim jen pokračovat v nastoupené cestě.
Proč ho chtít?
Je to univerzální auto, které dokáže zapůsobit hlavně velmi dobrou variabilitou interiéru. S ohledem na zaměření vozu potěší i kvalitně odstíněným podvozkem, dobrým argumentem pro koupit je také dostupný a přitom úsporný benzinový motor.
Proč ho nechtít?
Zájemce o superpratické auto by mohl zklamat nedostatek odkládacích prostor, potíží může být pro část klientely i omezený prostor na šířku na zadních sedadlech. Interiér neosloví ani fádním designem a při rychlejším cestování může být protivný vyšší aerodynamický hluk.
Cena
Základní cena vozu (Verso 1,6 Valvematic Power): 399 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Verso 1,8 Valvematic Active): 439 900 Kč
Cena testovaného provedení (Verso 1,8 Valvematic Active + Super paket + příplatková výbava): 494 300 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 108 kW (147 k) při 6 400 ot./min
Největší točivý moment: 180 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 190 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,7 l
Mimo město: 5,7 l
Kombinovaná: 6,8 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 460 mm
Šířka: 1 790 mm
Výška: 1 620 mm
Rozvor náprav: 2 780 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 470/1 545 kg
Užitečná hmotnost: 580 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 484 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 696 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva