Test Volkswagen Golf Plus 1,4 TSI: rodinný talent

V současné době je automobilový trh doslova zaplaven mnoha crossovery, které se snaží kombinovat zdánlivě neslučitelné charaktery. Podobným způsobem na mě z počátku působil i model Golf Plus, ovšem skepse netrvala dlouho. Jaký je tedy Golf Plus doopravdy? Vyzkoušeli jsme faceliftované provedení s motorem 1,4 TSI.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Volkswagen Golf Plus 1,4 TSI: rodinný talent

7.2.2010 | David Siegl | Přidat příspěvek

Test Volkswagen Golf Plus 1,4 TSI: rodinný talent

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V současné době je automobilový trh doslova zaplaven mnoha crossovery, které se snaží kombinovat zdánlivě neslučitelné charaktery. Podobným způsobem na mě z počátku působil i model Golf Plus, ovšem skepse netrvala dlouho. Jaký je tedy Golf Plus doopravdy? Vyzkoušeli jsme faceliftované provedení s motorem 1,4 TSI.

Motor a jízdní výkony

O přeplňované pohonné jednotce s označením TSI o objemu 1,4 litru s výkonem 122 koni jste se u nás mohli dočíst třeba již v testu Golfu VI. U Golfu Plus je stále stejným kompromisem, navíc nechává v méně obratném „MPV” zvláště při plném obsazení více vyniknout svá proti. Zejména delší odezvy na pokyty akcelerátoru ale úspěšně maskuje sedmistupňový automat DSG, který dokáže dorovnat to, co přeplňovaný motor již nesvede. Za zmínku stojí i to, že ve vysokých otáčkách motor řidiče odmění patřičně hlasitým projevem, což sice vozu jako Golf Plus příliš nesedí, ale zvuk sám o sobě je to příjemný.

Samotná převodovka nabídne klasickou trojici jízdních režimů, které jsou označeny písmeny D, M, S. První jízdní režim nabídne kultivovaný chod, který bude pravděpodobně využívat valná většína majitelů. Protože i když může být manuální režim pomocí páček pod volantem jakkoliv zábavný, k charakteru vozu se nehodí o nic méně než poslední zmiňovaný režim S. Sportovní program je totiž nastaven na vysoké hodnoty otáček, takže změna převodů probíhá za značného jekotu motoru a již není tak plynulá. Pro podrobnější zkušenosti s fungováním automatu DSG vás odkážeme na jiný test Golfu VI, tentokrát v provedení 2,0 TDI, kde se dočtete vše potřebné.

Rozumnou hodnotu spotřeby paliva lze v kombinovaném jízdním režimu poměrně snadno udržet na hranici 6,9 l na 100 km. Zároveň ale není problém, aby palubní počítač ukazoval spotřebu 14 a více l na 100 km, což nastane v rychlostech nad 130 km/h nebo při spěchající pravé noze. To je daň za „downsizing”, atmosférická 1,6 něco takového neuměla i kdybyste ji prosili nakolenou.

Test Volkswagen Golf Plus 1,4 TSI: rodinný talent - 13 - golf_plus_tsi_dsg_2008_12Test Volkswagen Golf Plus 1,4 TSI: rodinný talent - 14 - golf_plus_tsi_dsg_2008_16Test Volkswagen Golf Plus 1,4 TSI: rodinný talent - 15 - golf_plus_tsi_dsg_2008_17Test Volkswagen Golf Plus 1,4 TSI: rodinný talent - 16 - golf_plus_tsi_dsg_2008_14Test Volkswagen Golf Plus 1,4 TSI: rodinný talent - 17 - golf_plus_tsi_dsg_2008_13Test Volkswagen Golf Plus 1,4 TSI: rodinný talent - 18 - golf_plus_tsi_dsg_2008_15

Hodnocení

Celkově nás vůz zaujal svou všestranností, nápaditostí a dílenským zpracováním.

I přes skutečnost, že stodvacetikoňový benzinový motor v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou nás nezklamal, raději bychom se v případě Golfu Plus přiklonili k objemnějšímu motoru, volba převodovky je pak spíše záležitostí osobní preference. Při plné obsazení má malé turbo s vozem dost práce a přerostlý Golf bude s větším motorem jistě schopen fungovat lépe i tehdy, kdy do něj neusedne pouze řidič či další člen posádky.

Cena blížící se sedmi stům tisícům Kč v testovaném provedení je typickou sebevědomou cenovkou VW. Necháme však na vašem úsudku, zda odpovídá užitným vlastnostem vozu právě pro vaše potřeby...

Technické údaje

Motor

Zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1390 ccm
Největší výkon: 90 kW (122 k) při 5000 1./min
Největší točivý moment: 200 N.m při 1500 - 4000 1./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: dvouspojková sedmistupňová převodovka DSG. Pohon předních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 200 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,5 l
Mimo město: 5,9 l
Kombinovaná: 6,9 l
Objem palivové nádrže: 55 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4204 mm
Šířka: 1759 mm
Výška: 1583 mm
Rozvor náprav: 2578 mm
Pohotovostní hmotnost: 1363 kg
Užitečná hmotnost: 627 kg

Ceny

Základní cena: 584 600 Kč
Cena testovaného modelu 1,4 TSI s převodovkou DSG: 672 100 Kč

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše