Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Volkswagen Golf Plus 1,4 TSI: rodinný talent
7.2.2010 | David Siegl | Přidat příspěvek
V současné době je automobilový trh doslova zaplaven mnoha crossovery, které se snaží kombinovat zdánlivě neslučitelné charaktery. Podobným způsobem na mě z počátku působil i model Golf Plus, ovšem skepse netrvala dlouho. Jaký je tedy Golf Plus doopravdy? Vyzkoušeli jsme faceliftované provedení s motorem 1,4 TSI.
Přehled kapitol
Motor a jízdní výkony
O přeplňované pohonné jednotce s označením TSI o objemu 1,4 litru s výkonem 122 koni jste se u nás mohli dočíst třeba již v testu Golfu VI. U Golfu Plus je stále stejným kompromisem, navíc nechává v méně obratném „MPV” zvláště při plném obsazení více vyniknout svá proti. Zejména delší odezvy na pokyty akcelerátoru ale úspěšně maskuje sedmistupňový automat DSG, který dokáže dorovnat to, co přeplňovaný motor již nesvede. Za zmínku stojí i to, že ve vysokých otáčkách motor řidiče odmění patřičně hlasitým projevem, což sice vozu jako Golf Plus příliš nesedí, ale zvuk sám o sobě je to příjemný.
Samotná převodovka nabídne klasickou trojici jízdních režimů, které jsou označeny písmeny D, M, S. První jízdní režim nabídne kultivovaný chod, který bude pravděpodobně využívat valná většína majitelů. Protože i když může být manuální režim pomocí páček pod volantem jakkoliv zábavný, k charakteru vozu se nehodí o nic méně než poslední zmiňovaný režim S. Sportovní program je totiž nastaven na vysoké hodnoty otáček, takže změna převodů probíhá za značného jekotu motoru a již není tak plynulá. Pro podrobnější zkušenosti s fungováním automatu DSG vás odkážeme na jiný test Golfu VI, tentokrát v provedení 2,0 TDI, kde se dočtete vše potřebné.
Rozumnou hodnotu spotřeby paliva lze v kombinovaném jízdním režimu poměrně snadno udržet na hranici 6,9 l na 100 km. Zároveň ale není problém, aby palubní počítač ukazoval spotřebu 14 a více l na 100 km, což nastane v rychlostech nad 130 km/h nebo při spěchající pravé noze. To je daň za „downsizing”, atmosférická 1,6 něco takového neuměla i kdybyste ji prosili nakolenou.
Hodnocení
Celkově nás vůz zaujal svou všestranností, nápaditostí a dílenským zpracováním.
I přes skutečnost, že stodvacetikoňový benzinový motor v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou nás nezklamal, raději bychom se v případě Golfu Plus přiklonili k objemnějšímu motoru, volba převodovky je pak spíše záležitostí osobní preference. Při plné obsazení má malé turbo s vozem dost práce a přerostlý Golf bude s větším motorem jistě schopen fungovat lépe i tehdy, kdy do něj neusedne pouze řidič či další člen posádky.
Cena blížící se sedmi stům tisícům Kč v testovaném provedení je typickou sebevědomou cenovkou VW. Necháme však na vašem úsudku, zda odpovídá užitným vlastnostem vozu právě pro vaše potřeby...
Technické údaje
Motor
Zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1390 ccm
Největší výkon: 90 kW (122 k) při 5000 1./min
Největší točivý moment: 200 N.m při 1500 - 4000 1./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: dvouspojková sedmistupňová převodovka DSG. Pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 200 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,5 l
Mimo město: 5,9 l
Kombinovaná: 6,9 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4204 mm
Šířka: 1759 mm
Výška: 1583 mm
Rozvor náprav: 2578 mm
Pohotovostní hmotnost: 1363 kg
Užitečná hmotnost: 627 kg
Ceny
Základní cena: 584 600 Kč
Cena testovaného modelu 1,4 TSI s převodovkou DSG: 672 100 Kč
< Předchozí2 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22