Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Volkswagen Golf VI 2,0 TDI DSG: dieselový sportovec
12.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Nový Golf nám již dokázal, že je povedeným vozem, schopným uspokojit široké spektrum choutek každého řidiče. Jaký ale je v kombinaci s vznětovým agregátem 2,0 TDI a automatickou převodovkou DSG? To se pokusíme zjistit v našem dnešním testu.
Přehled kapitol
Rozpačitý verdikt
Stručně řečeno jsem v rozpacích a do verdiktu se mi ani moc nechce. Nemohu si pomoci, ale mám pocit, že takto vybavený vůz prostě postrádá kombinaci vlastností, kterou bude hledat valná většina kupujících. Jako pozornost vzbuzující stroj (a speciálně s příplatkovou červenou matalízou), který je kdykoliv připraven servírovat zajímavé řidičské zážitky, je zajímavý. Dieselový konkurent Golfu GTI a skutečně sportovně laděný vůz z něj ale stejně nebude a na pohodového společníka klidného řidiče, toužícícho především po nízké spotřebě, je až příliš ostře naladěn. Navíc motor TDI je vedle alternativy TSI hlučnější a převodovka také komfortním přesunům vždy nefandí.
Zároveň musím podotknout, že za cenu blížící se milionu korun existuje na našem trhu mnoho jiných alternativ, které dosahují lepších výsledků jak na poli výkonů, tak na poli každodenní použitelnosti.
Pokud ale toužíte po Golfu a chcete jeho špičkovou verzi, schopnou rozdávat radost z jízdy, přitom chcete motor schopný někdy jezdit i „za pět” a nevadí vám ústupek vozu z komfortních pozic, pak je pro vás testovaná verze tím pravým.
Technické parametry
Motor
Vznětový agregát s přímým vstřikováním. Zdvihový objem 1954 cm3
Objem: 1968 cm3
Největší výkon: 103 kW (140 k) při 4200 1/min.
Největší točivý moment: 320 N.m při 1750 1/min.
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová sekvenční převodovka DSG. Pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 207 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km): kombinovaná 5,4 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Emise CO2: 142 g/km
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4199 mm
Šířka: 1779 mm
Výška: 1479 mm
Rozvor náprav: 2578 mm
Rozchod vpředu: 1540 mm
Rozchod vzadu: 1513 mm
Pohotovostní hmotnost: 1322 kg
Užitečná nosnost: 608 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 305 l
Objem při sklopených sedačkách: 1305 l
Výbava a cena
VW Golf VI 2,0 TDI DPF DSG
Základní cena vč. DPH: 622 800 Kč
Cena testovaného vozu: 894 200 Kč
Typ výbavy: Highline
Příplatková výbava: Alarm s integrovaným nezávislým zdrojem Back up Horn, ostraha interiéru, senzor naklonění vozu, Boční airbagy vzadu včetně akustické a optické signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů vzadu, "Vancouver" - 4 kola z lehkých slitin 7 1/2 J x 18, se zajištením proti krádeži, pneumatiky 224/40 R18, sportovní podvozek, Navigacní systém "RNS 510" s barevným dotykovým displejem, rádiem 4 x 20 W s 8 reproduktory, doporučení trasy hlasové (v češtině) a optické, zobrazení mapy 2D/3D, dynamické navigování pomocí RDS TMC tuneru, přehrává hudební CD (i pri aktivované navigaci), MP3-CD i WMA-formát, při stojícím voze i video DVD, harddisk 30GB k ukládání navigačních tras i hudby, šachta pro kartu SD (pro prehrávání hudby), AUX-IN zdírka, 1 navigační DVD dle volby Navigační DVD pro západní a střední Evropu (Andorra, Belgie, Dánsko, SRN, Finsko, Francie, Recko, Velká Británie, Irsko, Itálie, Lichtenštejnsko, Lucembursko, Nizozemí, Norsko, Rakousko, Polsko, Portugalsko, San Marino, Švédsko, Švýcarsko, Slovensko, Španělsko, CR, Madarsko a Vatikán), Adaptivní regulace podvozku (DCC) - automatické nastavení odpružení podvozku v závislosti na kvalitě vozovky a stylu jízdy, tak jako přizpůsobení posilovače řízení v závislosti na nastavení režimu Sport, Comfort nebo Normal, Sportovní sedadla vpředu, sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v 8 směrech, sedadlo spolujezdce manuálně nastavitelné, bederní opěrky vpředu elektricky nastavitelné, odkládací zásuvka pod sedadlem spolujezdce, Boční okna vzadu a zadní okno zatmavené, 65% absorpce světla, Multifunkční 3ramenný kožený volant k ovládání převodovky DSG, rádia a palubního počítače "Plus" (je součástí paketu), hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži, Strešní okno, elektricky ovládané, Klimatizace "climatronic" s automatickou regulací, dvouzónová teplotní regulace, klimatizovaná přihrádka spolujezdce, senzor kvality vzduchu Výbava v kůži "vienna" se sportovními sedadly vpředu: středový pruh a boční části sedadel v kůži, hlavové opěrky z umělé kůže, boční čalounění a čalounění dveří v umělé kůži, elektricky nastavitelné bederní opěrky vpředu, vyhřívaná přední sedadla, 5 dveří včetně elektricky ovládaných oken vzadu, červený lak "tornado".
< Předchozí3 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda