Test Volvo V60 D6 PHEV: nesnesitelná těžkost bytí

Naftové kombi do zásuvky vzbudilo po světě poprask. Bez pravidelného přísunu Ampér a dotací je však jen drahou a těžkou alternativou k D5.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Volvo V60 D6 PHEV: nesnesitelná těžkost bytí

18.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Test Volvo V60 D6 PHEV: nesnesitelná těžkost bytí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Naftové kombi do zásuvky vzbudilo po světě poprask. Bez pravidelného přísunu Ampér a dotací je však jen drahou a těžkou alternativou k D5.

Překvapení se nekoná

Asi jste už moc dobře pochopili, že jsem z V60 D6 byl rozpačitý. Že mě rozhodně za tuto recenzi nebudou mít u Volva rádi, nepochybuji. Bohužel cítím jistou odpovědnost čtenáři říct, že tenhle hybrid jednoduše nemá jedinou podstatnější devízu, za kterou by ho bylo možné obhajovat, rozhodně ne dnes, v roce 2014, těžko i před dvěma lety. Netvrdím, že je naprosto k ničemu, v plně elektrickém režimu jistě potěší všechny nadšence pro elektromobily skromnějšího výkonu, jenomže ve všem ostatním je to staré a drahé auto. Bohužel není ani z poloviny tak dobré, jako například BMW i8. Ne, to jsem od něj ani v nejmenším nečekal, ovšem když je z 50 elektrických kilometrů skutečná polovina, dost se situace mění a měřítka s ní.

A když je pak ze spotřeby 1,8 bez většího trápení litrů osm, taky mi to dost velký smysl nedává. Třeba jsem nepochopil poslední moderní trendy související s plug-in hybridní mobilitou, ale u nás, kde dotace na nic podobného nedostanete, se D6 jeví jako nesmyslná varianta. Dalo by se to ospravedlnit ve chvíli, kdy by vše fungovalo alespoň o třetinu lépe než funguje, ovšem takto se o dobré koupi nedá mluvit ani kdybyste byli zapálení ekologové, kteří téměř nevytáhnou paty z města, respektive dobíjecí kabel ze zásuvky. To auto je zkrátka po technické stránce citelně staré a cena za něj je dále troufale vysoká.

Volvo V60 PHEV by si zasloužilo nižší spotřebu, delší reálný dojezd na baterie a také podstatně lepší dynamiku, která nebyla vždy dostupná. Nakonec jsem se dříve či později vždycky dočkal jen D5 s povadlým projevem a ještě většími negativy. Zůstalo jen pohodlí a dobrá výbava, snad klid na palubě je vyšší, vše ostatní se vydalo opačným směrem.

Snad bude světová popularita vozu určována tím, že leckde elektromobilům a plug-in hybridům přejí mnohem víc - jak samotnou státní politikou, tak i infrastrukturou dobíjecích stanic. U nás lze samozřejmě nabíjet všude možně, ale ne vždy to funguje a ne vždy je dostupný elektrický výkon tak vysoký, aby to trvalo dobu alespoň adekvátní. Takhle je to prostředek dobrý leda pro člověka, jenž se přes týden loudá městem od zásuvky v zásuvce. Jinak je to zkrátka vůz, se kterým se nebude žít zrovna lehce...

Test Volvo V60 D6 PHEV: nesnesitelná těžkost bytí - 50 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 perex 01Test Volvo V60 D6 PHEV: nesnesitelná těžkost bytí - 51 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 53Test Volvo V60 D6 PHEV: nesnesitelná těžkost bytí - 52 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 98

Cena

Základní cena vozu (Volvo V60 D2 1,6L Base/84 kW): 759 500 Kč
Základní cena testovaného provedení (D6 AWD PHEV Summum): 1 539 000 Kč
Cena testovaného vozu (D6 AWD PHEV Summum + příplatková výbava): 1 920 900 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný řadový pětiválec uložený vpředu napříč před přední nápravou + synchronní elektromotor na zadní nápravě
Objem: 2 400 ccm
Největší výkon: 158 kW (215 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 440 Nm při 1 500 - 3 000 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pasivní pohon 4x4 (do 150 km/h)

Elektromotor a akumulátor

Největší výkon elektromotoru: 50 kW (68 k)
Největší točivý moment elektromotoru: 200 Nm
Teoretický systémový výkon hybridní soustavy: 208 kW (283 k)
Teoretický největší točivý moment hybridní soustavy: 640 Nm
Typ akumulátoru: Lithium-iontový
Kapacita: 11,2 kWh

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 230 km/h (Pure: 125 km/h)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,1 s (Power), 7,9 s (Hybrid)
Normovaná kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km): 1,8
Objem palivové nádrže: 45 l
Jízdní dosah čistě elektrického pohonu: 50 km

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 635 mm
Šířka: 1 865 mm
Výška: 1 484 mm
Rozvor náprav: 2 776 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 2 058/1 983 kg
Užitečná hmotnost: 522 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 305 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 126 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše