Test Volvo V60 D6 PHEV: nesnesitelná těžkost bytí

Naftové kombi do zásuvky vzbudilo po světě poprask. Bez pravidelného přísunu Ampér a dotací je však jen drahou a těžkou alternativou k D5.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Volvo V60 D6 PHEV: nesnesitelná těžkost bytí

18.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Test Volvo V60 D6 PHEV: nesnesitelná těžkost bytí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Naftové kombi do zásuvky vzbudilo po světě poprask. Bez pravidelného přísunu Ampér a dotací je však jen drahou a těžkou alternativou k D5.

Překvapení se nekoná

Asi jste už moc dobře pochopili, že jsem z V60 D6 byl rozpačitý. Že mě rozhodně za tuto recenzi nebudou mít u Volva rádi, nepochybuji. Bohužel cítím jistou odpovědnost čtenáři říct, že tenhle hybrid jednoduše nemá jedinou podstatnější devízu, za kterou by ho bylo možné obhajovat, rozhodně ne dnes, v roce 2014, těžko i před dvěma lety. Netvrdím, že je naprosto k ničemu, v plně elektrickém režimu jistě potěší všechny nadšence pro elektromobily skromnějšího výkonu, jenomže ve všem ostatním je to staré a drahé auto. Bohužel není ani z poloviny tak dobré, jako například BMW i8. Ne, to jsem od něj ani v nejmenším nečekal, ovšem když je z 50 elektrických kilometrů skutečná polovina, dost se situace mění a měřítka s ní.

A když je pak ze spotřeby 1,8 bez většího trápení litrů osm, taky mi to dost velký smysl nedává. Třeba jsem nepochopil poslední moderní trendy související s plug-in hybridní mobilitou, ale u nás, kde dotace na nic podobného nedostanete, se D6 jeví jako nesmyslná varianta. Dalo by se to ospravedlnit ve chvíli, kdy by vše fungovalo alespoň o třetinu lépe než funguje, ovšem takto se o dobré koupi nedá mluvit ani kdybyste byli zapálení ekologové, kteří téměř nevytáhnou paty z města, respektive dobíjecí kabel ze zásuvky. To auto je zkrátka po technické stránce citelně staré a cena za něj je dále troufale vysoká.

Volvo V60 PHEV by si zasloužilo nižší spotřebu, delší reálný dojezd na baterie a také podstatně lepší dynamiku, která nebyla vždy dostupná. Nakonec jsem se dříve či později vždycky dočkal jen D5 s povadlým projevem a ještě většími negativy. Zůstalo jen pohodlí a dobrá výbava, snad klid na palubě je vyšší, vše ostatní se vydalo opačným směrem.

Snad bude světová popularita vozu určována tím, že leckde elektromobilům a plug-in hybridům přejí mnohem víc - jak samotnou státní politikou, tak i infrastrukturou dobíjecích stanic. U nás lze samozřejmě nabíjet všude možně, ale ne vždy to funguje a ne vždy je dostupný elektrický výkon tak vysoký, aby to trvalo dobu alespoň adekvátní. Takhle je to prostředek dobrý leda pro člověka, jenž se přes týden loudá městem od zásuvky v zásuvce. Jinak je to zkrátka vůz, se kterým se nebude žít zrovna lehce...

Test Volvo V60 D6 PHEV: nesnesitelná těžkost bytí - 50 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 perex 01Test Volvo V60 D6 PHEV: nesnesitelná těžkost bytí - 51 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 53Test Volvo V60 D6 PHEV: nesnesitelná těžkost bytí - 52 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 98

Cena

Základní cena vozu (Volvo V60 D2 1,6L Base/84 kW): 759 500 Kč
Základní cena testovaného provedení (D6 AWD PHEV Summum): 1 539 000 Kč
Cena testovaného vozu (D6 AWD PHEV Summum + příplatková výbava): 1 920 900 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný řadový pětiválec uložený vpředu napříč před přední nápravou + synchronní elektromotor na zadní nápravě
Objem: 2 400 ccm
Největší výkon: 158 kW (215 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 440 Nm při 1 500 - 3 000 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pasivní pohon 4x4 (do 150 km/h)

Elektromotor a akumulátor

Největší výkon elektromotoru: 50 kW (68 k)
Největší točivý moment elektromotoru: 200 Nm
Teoretický systémový výkon hybridní soustavy: 208 kW (283 k)
Teoretický největší točivý moment hybridní soustavy: 640 Nm
Typ akumulátoru: Lithium-iontový
Kapacita: 11,2 kWh

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 230 km/h (Pure: 125 km/h)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,1 s (Power), 7,9 s (Hybrid)
Normovaná kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km): 1,8
Objem palivové nádrže: 45 l
Jízdní dosah čistě elektrického pohonu: 50 km

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 635 mm
Šířka: 1 865 mm
Výška: 1 484 mm
Rozvor náprav: 2 776 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 2 058/1 983 kg
Užitečná hmotnost: 522 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 305 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 126 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.