Test Volvo XC70 D5 AWD: rodinný tank

Nejtradičnější švédské kombi se už přes 10 let vyrábí i v odolnější verzi XC. Důvod, proč by Volvo mělo jeho produkce zanechat, najdete těžko.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Volvo XC70 D5 AWD: rodinný tank

21.10.2011 | Michal Borský | Přidat příspěvek

Test Volvo XC70 D5 AWD: rodinný tank

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejtradičnější švédské kombi se už přes 10 let vyrábí i v odolnější verzi XC. Důvod, proč by Volvo mělo jeho produkce zanechat, najdete těžko.

Jde si svou cestou

Velké kombi od Volva si žije podobně jako třeba Renault Espace, Mercedes G nebo Porsche 911 vlastním životem živoucí legendy, jejíž úspěch není závislý na nejnovějším vrtochu konkurence. Na dlouhé cestování s rodinou a hromadou harampádí si v dané cenové skupině lze těžko představit něco lepšího. Konzervativní karoserie skýtá spoustu místa a vládne nevtíravě příjemnou atmosférou podpořenou nadčasovým designem a sofistikovanou technologií palubních systémů. Na prvním místě je zde bezpečnost a proto si snadno představíte, že XC70 (ani většina jiných aut Volva) není vozem pro řidiče, který chce opravdu řídit. Sázkou na jistotu je naftový pětiválec D5 v kombinaci s hedvábným automatem.

Mnohem víc už lze spekulovat o smysluplnosti verze XC oproti klasickému kombíku V70. Stále jde především o „imidžovou“ záležitost, jakkoliv je pravda, že v „terénu“ je spolu se Subaru Outback pravděpodobně nejpoužitelnějším 4x4 kombíkem na trhu - ten terén berte ale opravdu v úvozovkách. Za svojí klasiku si Volvo nechává také patřičně zaplatit, když za testovaný vůz žádá 1 323 500,- Kč.

Test Volvo XC70 D5 AWD: rodinný tank - 36 - Test Volvo XC70 D5 AWD 01Test Volvo XC70 D5 AWD: rodinný tank - 37 - Test Volvo XC70 D5 AWD 18Test Volvo XC70 D5 AWD: rodinný tank - 38 - Test Volvo XC70 D5 AWD 56

Základní cena vozu (XC70 Drive Kinetic): 1 060 000 Kč
Základní cena testovaného provedení (XC70 D5 Kinetic): 1 210 000 Kč
Cena testovaného vozu (XC70 D5 Volvo Ocean Race): 1 323 500 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový pětiválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 2 400 cm3
Největší výkon: 158 kW (215 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 440 Nm při 1 500 - 3 250 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 205 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: - l
Mimo město: - l
Kombinovaná: 6,8 l
Objem palivové nádrže: 70 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 838 mm
Šířka: 1 870 mm
Výška: 1 604 mm
Rozvor náprav: 2 815 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 815 kg
Užitečná hmotnost: 585 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 555 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 850 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.