Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test VW Beetle GSR 2014: Brouk Fičák
6.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
V minulé generaci dal VW legendárnímu jménu Beetle docela nový náboj. Ta další se jej drží, jak si stojí jeho limitovaná edice s 211 koňmi?
Přehled kapitol
Stylovější alternativa ke GTI? Ne tak docela
Volkswagen Beetle GSR se nejvíce vydařil po designové stránce, která dává bezpečně zapomenout na poněkud zvláštního předchůdce. Na originální vnější vzhled s nádechem retra navazuje pěkným interiérem, v němž se bude dobře cestovat spíše dvojici pasažérů a těm koneckonců vystačí také skromnější zavazadelník. Až na několik drobností, které jsou primárně úlitbou stylu, se dá kabina považovat za zdařilou a hlavně šik.
Motor 2,0 TSI rozhodně nepostrádá náboj a vládne silou dosahující takřka na nové GTI, což znamená velmi dobrou dynamiku v přímce i pružnost. Na rozdíl od stejných pohonných jednotek ostatních VW, Škodovek, respektive dalších modelů koncernu, navíc pěkně zní a jen by potřeboval trochu zesílit „volume”. Pihou na kráse je snad už skoro tradičně šestistupňová dvouspojková převodovka DSG vzdalující řidiče od motoru, chvílemi váhající a prokluzující. Bohužel se čmelák také rád řádně posilní chutným Naturalem, což vykrystalizuje do vyšších provozních nákladů v každém okamžiku, kdy nejedete zrovna piánko.
GSR se nestalo zázračnou motokárou ani konkurencí pro GTI. Lze ho považovat za jeho zvrhlou sestru, jednodušše bez většího nadání k dramatičtějším zážitkům a čisté rychlosti. Má tužší podvozek obdařený příliš velkými koly, což bez adaptivních tlumičů znamená občasný diskomfort na palubě, pro svižnou jízdu málo účinné brzdy a také nedostatečně strmé řízení takřka prosté zpětné vazby.
Na palbu po německých dálnicích by zase zasloužil minimálně lepší odhlučnění. Rovnocená alternativa k hot-hatchům to tedy opravdu není, avšak přesto je s ním zábava jezdit. Na prvním místě je u něho styl, na druhém zase styl a na všech následujících s menšími či většími odstupy zbývající vlastnosti. Na dravé svezení by mělo být budoucí eRko, o kterém se ovšem bohužel nehovoří.. Mohl by se inspirovat třeba u rallyového speciálu GRC a dřívějšího šestiválcového New Beetlu RSi.
Co si za to vše Volkswagen řekl? Pokud hovoří naše specifikace správně, tento konkrétní kus přišel bratru na 715 tisíc korun. Ne, to není opravdu málo peněz, na druhou stranu se za styl prostě platí a VW to dobře ví. Vědí to také u Mini a jen se podívejte, kam se s takovými kusy můžete cenou dostat. Jestliže po GSR vaše srdce prahne, budete se nuceni podívat na trh ojetin, jelikož každý ze 3 500 kusů už zřejmě našel svého majitele. Stejně tak už v našich končinách nekoupíte ani motorizaci 2,0 TSI. Lidé z českého zastoupení automobilky zaslali následující odkaz na slušně vypadající a dobře vybavené kusy, které stojí 700 až 750 tisíc.
Svým způsobem se dá tenhle Brouk považovat za showmana, s nímž se nebudete muset nikdy stydět jezdit - ani svižněji a už vůbec ne normálně. Kdykoli se na něj podíváte z okna, dokáže všechny kaňky roztomilým a proklatě stylovým kukučem spolehlivě vyzmizíkovat. Odmyslím-li Mini, pak bude právě tohle jedno z nejlepších dostupných retropočinů posledních let. Je to vlastně Brouk, kterému se nebojím dát přívlastek „fičák“. A co že tohle známé slovo vlastně znamená? Přece vše, co je rychlé, překvapivé nebo neobvyklé.
Cena
Základní cena testovaného vozu (Beetle Basic 1,2 TSI/77 kW): 407 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (Sport 2,0 TSI/155 kW DSG): 626 900 Kč
Cena testovaného vozu (GSR 2,0 TSI DSG + příplatky): 715 100 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 155 kW (211 k) při 5 300-6 200 ot./min
Největší točivý moment: 280 Nm při 1 700-5 200 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická dvouspojková převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 227 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,1 l
Mimo město: 6,1 l
Kombinovaná: 7,6 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 278 mm
Šířka: 1 808 mm
Výška: 1 486 mm
Rozvor náprav: 2 537 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 412/1 337 kg
Užitečná hmotnost: 523 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 310 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 905 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 7 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 8 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 10 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 11 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda