Test VW Golf 7 GTI vs. Opel Astra OPC: tak kdo je tu za výkon?

(+ videa) Oba mají silná dvoulitrová turba, manuál, samosvor a v názvu slovo Performance. Který z nich jej naplňuje a který se jím jen honosí?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test VW Golf 7 GTI vs. Opel Astra OPC: tak kdo je tu za výkon?

24.12.2014 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Test VW Golf 7 GTI vs. Opel Astra OPC: tak kdo je tu za výkon?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Oba mají silná dvoulitrová turba, manuál, samosvor a v názvu slovo Performance. Který z nich jej naplňuje a který se jím jen honosí?

OPC je lepší hot hatch, ale ne nutně auto

Na začátku jsem naznačil jasné rozuzlení a neuhnu před ním ani v tuto chvíli. Mám-li ve srovnání hot hatchů hledat vítěze, pak nutně hledám lepší hot hatch a tím je Opel Astra OPC. Toto klání nelze vyhrát bez schopnosti pohybovat se na hraně možného způsobem, který řidiče přivádí do extáze a GTI neumí ani jedno - na hranu možného jej nepustí nevypínatelná stabilizace a třebaže emoce i v jeho schopnosti být chladně rychlý najít lze, vedle rüsselsheimské ždímačky adrenalinu nemůže wolfsburský ledovec uspět.

Svět ostrých kompaktů ale není takto černobílý a ve výsledku si nejsem jistý, jestli bych OPC sám chtěl, natož abych jej chtěl v kůži poněkud typičtějšího zákazníka těchto vozů. GTI není tak dobrý sporťáček, s výkonem o 50 koní nižším je ale o poznání efektivnějším strojem, když je schopen naservírovat prakticky stejnou dynamiku v přímce i na technické trati. A to jej brzdí elektronika.

Jeho nenucenost, kterou lze do jistý míry označit i za odtažitost, pak způsobuje nejen jednoduchou dosažitelnost vysoké dynamiky, ale i o poznání příjemnější každodenní použitelnost a nadhled, s jakým vůz zvládá i extrémně dynamickou jízdu.

Jsou to prostě dva jiné recepty, které ve výsledku vedou jen k velmi podobné dynamice. Všechno ostatní je jiné. Který bude nakonec lákavější pro vás, nechci předjímat, záležet bude hlavně hlavně na tom, co od auta očekáváte. Jako jediný vůz bych asi bral raději GTI, jako hračku v podobě druhého auta, které přitom není nutně jen víkendovkou, jednoznačně OPC. Snad jsem vám dal dostatek vodítek, abyste si ten správný výsledek dosadili i na konec rovnice definující právě vaše preference a očekávání...

Test VW Golf 7 GTI vs. Opel Astra OPC: tak kdo je tu za výkon? - 62 - Test VW Golf 7 GTI srovnavaci 005Test VW Golf 7 GTI vs. Opel Astra OPC: tak kdo je tu za výkon? - 63 - Test VW Golf 7 GTI srovnavaci 046Test VW Golf 7 GTI vs. Opel Astra OPC: tak kdo je tu za výkon? - 64 - Test VW Golf 7 GTI srovnavaci 110Test VW Golf 7 GTI vs. Opel Astra OPC: tak kdo je tu za výkon? - 65 - Test Opel Astra OPC srovnavaci 006Test VW Golf 7 GTI vs. Opel Astra OPC: tak kdo je tu za výkon? - 66 - Test Opel Astra OPC srovnavaci 041Test VW Golf 7 GTI vs. Opel Astra OPC: tak kdo je tu za výkon? - 67 - Test Opel Astra OPC srovnavaci 112

Cena

Základní cena 1. testovaného vozu (Golf GTI Performance 6MT): 661 900 Kč
Základní cena 2. testovaného vozu (Astra GTC OPC): 644 900 Kč

Technické údaje VW Golf 7 GTI Performance

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 169 kW (230 k) při 4 700-6 200 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 500-4 600 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,5 l
Mimo město: 5,1 l
Kombinovaná: 6,0 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 268 mm
Šířka: 1 790 mm
Výška: 1 442 mm
Rozvor náprav: 2 631 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 382/1 307 kg
Užitečná hmotnost: 543 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 380 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1270 l

Technické údaje Opel Astra OPC 2014

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 206 kW (280 k) při 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 2 500 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,8 l
Mimo město: 6,5 l
Kombinovaná: 8,1 l
Objem palivové nádrže: 56 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 466 mm
Šířka: 1 840 mm
Výška: 1 482 mm
Rozvor náprav: 2 695 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 550 kg/1 475 kg
Užitečná hmotnost: 490 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 380 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 165 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše