Test VW Golf 7 GTI vs. Opel Astra OPC: tak kdo je tu za výkon?

 | 61 příspěvků | 24.12.2014 Pavel Janda
Reagovat

Nepřihlášený Embed

Vánoční testy Pavla Jandy.. | 24.12.2014 15:13reagovat
avatar

Vánoční testy Pavla Jandy jsou jedním z mála důvodů, proč se těším na Vánoce :-) Tenhle je zase skvělý, videa parádní, srovnání jak má být! Krásné svátky i na druhou stranu :-)

Nepřihlášený NeoNeo

Přání jak má být :) Děkuji.. | 24.12.2014 15:16reagovat
avatar

Přání jak má být :) Děkuji, opětuji a snad budou i další sváteční články takové :)

Nepřihlášený Petr

Ano skvělý, ale zase sa kl.. | 24.12.2014 15:17reagovat
avatar

Ano skvělý, ale zase sa klaní VW i když nenápadně.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jerry72

Pan Janda je taky dáreček,.. | 24.12.2014 15:20reagovat
avatar

Pan Janda je taky dáreček, tak výmluvný test nikdo neumí.. Videa zase lepší, to head-to-head srovnání na trati je opravdu zajímavý. Jinak pěkný Vánoce i ode mně,

Nepřihlášený xpert

Reakce na: Ano skvělý, ale zase sa kl.. | 24.12.2014 15:24reagovat
avatar

treba si poklonu zaslouzi, pan janda nema ve zvyku si neco vymyslet. test propracovany, diky za nej, aspon se dneska nenudim. vse nej i do redakce.

Nepřihlášený Marco Polo

Opravdu spickovy test. Dik.. | 24.12.2014 15:36reagovat
avatar

Opravdu spickovy test. Diky za spousty zajimaveho cteni letos, mozna byste si o vanocich zaslouzili i dopocinek :) Ale nutit vam ho nebudu ;) Vse nej preje verny ctenar Marek!

Nepřihlášený Tomáš

Zdravím, v roce 2012 pan.. | 24.12.2014 16:41reagovat
avatar

Zdravím,

v roce 2012 pan Janda testoval Opel Astra Opc a Já podlehl tomu co o Astře psal,bohužel koupě tohoto vozu byla největší chyba v mém dosavadním životě co do koupě vozu.Auto splnilo tak 30% mého očekávání.Po ujeti cca 700km se mi začal na autě odloupávat lak!Při reklamaci mi bylo řečeno zástupcem importéra že vina je na Mé straně,že je to způsobeno rychlou jízdou.Myslím že toto vysvětlení nepotřebuje další rozvádění.Nemluvě o kvalitě auta jako takového.S autem jsem najezdil 14000km a to pouze mimo zimu a nebylo se ho možné zbavit,prodat.Po 12 měsících inzerce jsem ho prodal do AAA a byl jsem rád že jsem se "mršiny"zbavil.V životě je to po Fiatu Tipo které jsem vlastnil v 90 letech to nejhorší auto!!!Myslím že srovnávat Opel vs.VW je něco jako srovnávat vodu a víno.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený merkur

To si pěkná trumpeta,když.. | 24.12.2014 17:16reagovat
avatar

To si pěkná trumpeta,když nedokážeš něco vyreklamovat po 700km.

Zobrazit reakce..

m.z.

Ovšem kromě toho, že se ti.. | 24.12.2014 17:18reagovat
avatar

Ovšem kromě toho, že se ti loupal lak, jsi nám toho moc k problému nepověděl.

Neřekl bych, že je Astra taková hrůza, jak popisuješ.

Nepřihlášený pavproch

@-pj-: díky za krásný dáre.. | 24.12.2014 18:23reagovat
avatar

@-pj-: díky za krásný dáreček pod strom...

Nepřihlášený Psl

Test jsem ještě nečetl, je.. | 24.12.2014 19:48reagovat
avatar

Test jsem ještě nečetl, jen viděl video z jízdy. Mohl bych se zeptat, proč se nejezdí po třeba pomalejší, ale o to utajezenejsi, zatackovitejsi trase? Autor často mluví o extrémních situacích, do kterých auta dostává, no já je ale na videích nevidím.

Šťastné a veselé Vánoce a vše něj do roku 2015.:)

Nepřihlášený Max

Reakce na: Zdravím, v roce 2012 pan.. | 24.12.2014 21:48reagovat
avatar

Tomáš, možno si mal len smolu na kus, stáva sa to.

Je to tragické, ale nedá sa podľa toho posudzovať všeobecne.

Ja som mal dlho Zafiru OPC a nikdy ma nesklamala, teraz má auto 8 rokov a iného majiteľa, videl som ho, lak je stále rovnako krásny, auto funguje a na tachometri má 170.000.

Ja by som opäť bral OPC, veľmi sa mi nepáči dizajn GTI a interiér GTI sa mi zdá byť až škaredý. Možno je to tými sedačkami...

Nepřihlášený Team_daddy

Líbí se mi, že autor neuhn.. | 24.12.2014 22:27reagovat
avatar

Líbí se mi, že autor neuhnul od závěru. Vyřešil to šalamounsky a na férovku vysvětlil, za jakých podmínek dává jakého vítěze. Mnoho testů v ČR končívá mnohem zbaběleji.

Nepřihlášený Bully

Muj pohled nejenom na tyto.. | 24.12.2014 23:33reagovat
avatar

Muj pohled nejenom na tyto 2 HH je trosku jiny. V CR a SR si az na vyjimky podobne auto skutecne koupi uplne jina cilova skupina, nez pro kterou byl vuz tehle tridy urceny. Typickym kupujicim je muz, blizici se strednimu veku, ktery si ho poridi jako jedine auto. Musi poslouzit predevsim jako rodinny minivan a zaroven by melo mit silny motor, aby mohlo obcas plnit i jakousi funkci zabavy. Do skutecneho sportovani ho nuti malokdo.

Typickym zakaznikem v jinych zemich je potom svobodny mlady muz, nebo se auto kupuje az jako 2. vuz do rodiny. Z tohoto pohledu pak jakakoli recenze na tuhle tridu zni o poznani jinak.

Za me jsou tato auta totozna svymi charaktery a urcenim. Videt v jednom nudne rychle auto a v druhem nejakeho sportovniho neotesance mne zni jenom jako dost prehnana snaha je od sebe nejak odlisit. Pres urputnou snahu testeru hledat v nekterych HH "prave okruhove nacini" a u jinych najit naopak jine prednosti nebo slabiny v realite rozhoduji stejne jenom sympatie ke znacce, design modelu, vybava vozu ("za ty penize") a ta trocha cenoveho rozdilu mezi nimi. Cimz netvrdim, ze by slo o spatna auta, naopak jsou vysoce efektivni a krome jinych prednosti si s nimi kdokoli muze troufnout jezdit rychleji, nez by jel s mnohem silnejsim a opravdu sportovnim autem.

Nepřihlášený Tomáš

Reakce na: To si pěkná trumpeta,když.. | 25.12.2014 04:49reagovat
avatar

Aha,tak to ses trefil "hlupaku"věnoval jsem reklamaci více času a usilí než je zdravo a to včetňe znaleckého posudku,nebyl jsem s timto problem v republce sám!Možná y sis měl koupit někdy nové auto od Oplu a pak jak se začne sypat tak u?až co je v tobě.Auto ma řadi dslšich x vyrobnich chyb to bych tu jejich popisováni stravi "mládi".Závěr je jdnoznačný..Astra OPC je hnuj.Opel možná se tváří jako inovativni a moderni výrobce ale ke to jen marknkovy trik.Zaplati par lidi ktéři auto vychváli do nebes a je to!Například v 11000 km jde reklamoval tolik opévované kovane 20"disky made in china začal jse mi na nich opě lopat lak.Auto bylo takový jeden strup.

.

Nepřihlášený fri

Test skvely,az na zaverecn.. | 25.12.2014 06:55reagovat
avatar

Test skvely,az na zaverecne povinne vitezstvi koncernoveho auta - V test HH vitezi golf, protoze je min HH a je vice kompromisni k cestam k babicce ;-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Dumbreck

Reakce na: Test skvely,az na zaverecn.. | 25.12.2014 09:21reagovat
avatar

Je to vcelku logické. Pokud někdo chce skutečný sporťák pro zábavu, tak si nekoupí žádný sebeostřejší předohrab, ale zadokolku nebo 4x4. HH musí být kompromis, který je rychlý, ale musí pohodlně zvládnout cestu k babičce. Pokud zvládne jenom být ostrý, ale je nepohodlný, tak je to zgarb. Ultimativní stroje v předohrabu jsou nesmysl.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Team_daddy

Reakce na: Test skvely,az na zaverecn.. | 25.12.2014 10:07reagovat
avatar

Ale v testu Golf nezvitezil jako HH, ale jako auto. Vitezem HH byl vyhlasen Opel.

Nepřihlášený Lojzik

Mě na tom testu baví přede.. | 25.12.2014 10:11reagovat
avatar

Mě na tom testu baví především ten závěr, že ačkoli OPC poskytuje tolik toho pravého automobilového "sportovna", vlastně není vůbec rychlejší. Uhlazenost Golfu je v precizní dokonalosti. Oni to maj kluci od VW slušně změřený a když ta elektronika zasahuje, ví velmi přesně, proč to dělá. Je mi jasné, že zábava za volantem je pro mnoho rychlých řidičů ve zvládnutí smyku. Nicméně skutečná rychlost je mimo jiné v schopnosti dostat se přesně na mez před smykem.

Nepřihlášený Bully

Reakce na: Je to vcelku logické. Pok.. | 25.12.2014 14:27reagovat
avatar

Vuz s prednim pohonem neni hned nejaky "zgarb", muze byt velmi zabavny a ostry. Jenom to nebude (bez vyraznejsich uprav) zadny dnesni klasicky HH typu Golf GTI, Astra OPC, Megane RS apod. . Stejne tak ctyrkolka nebo zadokolka vubec nemusi byt zarukou nejakeho sportu a zabavnosti, muze byt naopak prehnane komfortni a zoufale pretaciva.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Evocolt

Docela chapem Tomasa a jeh.. | 25.12.2014 15:29reagovat
avatar

Docela chapem Tomasa a jeho pocity s oplom.Otec je majitelom Insignie opc.Po 500 km buchanie zadnej napravy,3200 km rozobratie zadneho diferaku kvoli prasknutemu tesneniu,pri 5000 km zas buchala zadna naprava kvoli zle namontovanemu srobu z vyroby,18600 km odislo cerpadlo v zadnom diferaku a z oleja bola huspenina a pilin plny diferak..auto ma 2 roky a 20000 km a viacej bolo v servise ako jazdilo...

Nepřihlášený Dumbreck

Reakce na: Vuz s prednim pohonem neni.. | 25.12.2014 15:50reagovat
avatar

Vůz se zadním pohonem nebo 4x4 nemusí být zárukou nějakých sportovních vlastností. To souhlas. Zadní pohon nebo 4x4 je podmínka nutná, nikoliv postačující. Naproti tomu vůz s předním pohonem je diskvalifikován už svou podstatou pohonu, s tím můžeš dělat co chceš a stejně to vždy bude jenom předohrab, který může dobře plnit rodinné poslání, ale zábavný není nikdy. Nakonec stačí se podívat jakou koncepci mají skutečné ikony mezi sporťáky.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Bully

Reakce na: Vůz se zadním pohonem nebo.. | 25.12.2014 16:20reagovat
avatar

Jel jsi nekdy Integrou Type-R nebo nekolika podobnymi vozy s pohonem predni napravy? Kdyby ano, mluvil bys uplne jinak. Jina vec je, ze se podobne vozy dneska uz temer nevyrabi a dnesni radobysportovni HH se musi masivne upravovat, ale to uz se zbytecne opakuju.

Cela automobilova svetova mistrovstvi se jezdi s tebou zatracovanymi "predohraby" (WTCC, BTCC, spousta jednotlivych poharu, trid rallye aj.), nechces snad tvrdit, ze jde o nudna a nesportovni auta.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Dumbreck

Reakce na: Jel jsi nekdy Integrou Typ.. | 25.12.2014 18:03reagovat
avatar

Ano, jde o nudná a nesportovní auta, takový předohrab v rallye je ve srovnání se 4x4 něco jako paraolympionik ve srovnání s olympionikem.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Bully

Reakce na: Ano, jde o nudná a nesport.. | 25.12.2014 18:06reagovat
avatar

Aha :D

Nepřihlášený Cov

Reakce na: Ano, jde o nudná a nesport.. | 25.12.2014 18:26reagovat
avatar

To je zas názor..všechno co je předohrab a není 4x4 nebo zadokolka je nudné auto....

A včem ta zábavnost napřÍklad u rychlé 4x4 spočívá oproti předohrabu se stejným výkonem, když jedeš po normální cestě a nejsi někde na šotolině???......

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený slon

tiez si myslim ze predohra.. | 25.12.2014 19:39reagovat
avatar

tiez si myslim ze predohrab nemoze byt naozaj sportove auto. Do tych 300 koni (a kym nenasnezi) je sice pre realne pouzitie asi jedno kam je auto pohanane ale symbolicky-psychologicky je to brutalny rozdiel. Dnes nech je auto ake chce, s prednym pohonom je to len dalsie presuvadlo. Az zadny pohon je naznakom nutnym no nie dostacujucim, ze toto auto by malo byt nieco viac ako len konzumne presuvadlo pretoze vyrobca si dal tu namahu a nezobral easy way out cez predok.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pavlos

S OPC mám najeto přes 17tk.. | 25.12.2014 19:44reagovat
avatar

S OPC mám najeto přes 17tkm a jediný problém byl sjeté přední gumy v 17tkm, respektive při vzorku +2mm od minima začaly házet, spotřeba kolem 12l/100 je adekvátní využívání, ale na druhou stranu, je to třetí auto jen na zábavu, tak co... v testu je jen jedna chyba, OPC má 20" a ne 19" jak píše autor.

Nepřihlášený Cov

Reakce na: tiez si myslim ze predohra.. | 25.12.2014 19:50reagovat
avatar

No ale zadní náhon například u sportovně založeného BMW s koncepcí motor vpředu a náhon vzadu na tom bude za zhoršených podmínek (sněžení jak píšeš) přeci ještě hůř než předohrab se špérou...

Ať si každý jezdí co mu vyhovuje, ale s dogma že sportovní auto může být jen zadokolka nebo 4x4 nesouhlasím.

Zobrazit reakce..

m.z.

Reakce na: No ale zadní náhon napříkl.. | 25.12.2014 19:54reagovat
avatar

Tohle dogma vždycky píšou odborníci na slovo vzatí...

Nepřihlášený jarka

Ad. zábavnost a předohrab:.. | 25.12.2014 21:49reagovat
avatar

Ad. zábavnost a předohrab: stačí trochu divočejší geometrie a i předokola se bude chovat velmi zábavně - jen prostě z podstaty chybí powerslidy. A pokud se budem bavit o závodních okruhových fwd, tak tam jsou auta geometrií nastavena až přetáčivě a spousta zdejších vodborníků by se asi divila kdyby je někdo posadil za volant. A to ani nepíšu o tom, že jen opravdu velmi malý procento řidičů rwd je schopno efektivně využít té "lepší" koncepce, protože vodit rwd na limitu je o trochu jiných gulích a jiných zkušenostech (nemám tím na mysli drifty někde na parkovišti).

A právě to srovnání fwd vs awd v rally, když vzpomenu na zlatý časy kit-carů, tak na ty se pěkně koukalo i na sněhu - kdy před každou zatáčkou bylo krásně vidět jak si řidiči řízeně rozhazují zadek aby pomohli rychlosti. Osobně si myslím, že co se týče řízení, tak v takové situaci bude fwd určo náročnější než awd, páč je třeba myslet a odhadovat dopředu.

Jinak za mě: teď mám nezábavný fwd, který mě ale krutě baví :) , ale v budoucnu bych rád rwd, prostě proto že je to další krok dopředu.

Nepřihlášený Dumbreck

Reakce na: To je zas názor..všechno c.. | 25.12.2014 21:55reagovat
avatar

Můj názor se ti může klidně nelíbit, ale stačí se zeptat pár špičkových profi jezdců jaké auto mají doma pro zábavu (nikoliv pro denní používání) a můžeš vzít jed, že nějaké GTI, OPC, R, RS či jak se který předohrab honosně jmenuje to určitě není.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený slon

ja mam velmi daleko k tomu.. | 25.12.2014 22:11reagovat
avatar

ja mam velmi daleko k tomu aby som vedel realne porovnat funkcnost fwd vs rwd na limite v 200kph po okreske, pisal som to jednoducho z pohladu psychologickeho - image fwd je co sa tyka sportovosti proste totalne ale totalne daleko za rwd nech uz je realna funkcnost aka chce. Asi je to tym ze 90% aut je fwd takze rwd je pre vecsinu ludi exotika a nieco co sa viaze len k drahym a silnym autam.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Bully

Reakce na: ja mam velmi daleko k tomu.. | 26.12.2014 10:42reagovat
avatar

A o tom to prave je. Jak muze diskutovat o takovychhle vecech nekdo, kdo v zivote nevlastnil (nebo aspon poradne neprojel) nejakou ostrou predokolku a ostrou zadokolku. Z hlediska image nebo jinych domnenek, jak nam tu povida "Dumbreck".

Nepřihlášený Alexis

Reakce na: Můj názor se ti může klidn.. | 26.12.2014 15:59reagovat
avatar

Ano, ale právě proto, že to jsou vynikající řidiči. Pro ostatních 99+% platí, ža za jinak stejných podmínek budou mimo okruh rychlejší, pro sebe i ostatní bezpečnější a nakonec i méně frustrovaní, pokud pojedou s FWD/AWD než s RWD. Mám na mysli aspoň trochu techničtější úseky, kde je vidět do zatáček (nejsem sociopat), např. na sever od Romcikán. Jet "pedal to the metal" na rovince za sucha dokáže každý......

bazmeque

"psychlogicky-symbolicky",.. | 27.12.2014 20:35reagovat
avatar

"psychlogicky-symbolicky", "image", "exotika", "nech uz je realna funkcnost aka chce"... mňa asi jebne.

Bavíme sa o autách, alebo o kundolapoch na machrovanie pred ostatnými? To sú kecy jak z nejakého fóra o bižutérii...

bazmeque

Třeba Rasťo Chvála (auto.s.. | 27.12.2014 21:12reagovat
avatar

Třeba Rasťo Chvála (auto.sme.sk) vlastní Mégane RS a závodně řídí 208 R2. Zjevně se jim dařilo:

http://auto.sme.sk/c/7535614/mali-sme-stastie-v-rely-a-j e-o-tom-video.html

Jasně, není to Séb Ogier a není to WRC - a co jako? Říkat, že slabší kategorie jsou "kriply" v motorsportu (viz tvoje původní analogie) je jedno z nejdementnějších tvrzení, jaké jsem kdy slyšel. To je jako "argumentovat", že něčí 100-koňový Caterham je na hovno jen proto, že to není LaFerrari.

Tipuju, že podobně bohorovně se tvářili borci na Rallye Monte Carlo na začátku 60tých let, kdy tam vyhrávaly takový behemoty jako Mercedes 220SE, až dokud tam v 1964 přijel Paddy Hopkirk na prťavým Mini Cooperu... a zbytek jsou dějiny :)

Tím vším nechci tvrdit, že předokolka > zadokolka. Ani naopak. Chci tím říct, že samotná koncepce náhonu není všechno a zatracovat auto výhradně kvůli tomu je nanejvýš známka obmezenosti zatracovatele :) Výhody i nevýhody mají oboje a tyhle Clarksonovský kecy o tom, že bez POWEER and oversteer se nedá užít zábavy jsou prostě hovadiny...

Zobrazit reakce..

bazmeque

(^^^ Můj předchozí příspěv.. | 27.12.2014 21:13reagovat
avatar

(^^^ Můj předchozí příspěvek měl být odpověď na Dumbreckovy komentáře...)

Nepřihlášený Dumbreck

Reakce na: Třeba Rasťo Chvála (auto.s.. | 28.12.2014 00:16reagovat
avatar

Ano, Caterham je dobrý příklad. 100-koňový Caterham je jeden z nejlepších sporťáků i přes deficit výkonu, právě kvůli ideální koncepci. Ponech v Caterhanu 100-koňový motor a předělej ho předokolku a všichni tě budou mít za blázna.

Nepřihlášený Sova

Golfů jezdí docela dost, a.. | 28.12.2014 19:24reagovat
avatar

Golfů jezdí docela dost, ale kolik z nich vídáte GTI? Jako šafránu. Když vezmu v úvahu praktičnost a dostupný výkon, který pohodlně umožní ukázat laufy výfuků 99% autům na cestách a jindy zase moct jet "eco", tak mi z toho vychází ideální hot-hatch dnešní doby. Dokonalost.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Bully

Reakce na: Golfů jezdí docela dost, a.. | 28.12.2014 20:34reagovat
avatar

..stejne tak jako vsechny ostatni oturbene dvoulitrove HH. Stoji stejne, jedou stejne, i amater v nich dokaze jet docela rychle a jen tak snadno se v nich hned nezabije. A muze v nich jet k te babicce a dovezt ji v nich pul nabytkove steny z Ikei. Dokonalost rikas? Ne, jenom dnesni pojeti hot-hatchu.

Nepřihlášený Sova

"Oturbené", jak ty říkáš,.. | 30.12.2014 01:58reagovat
avatar

"Oturbené", jak ty říkáš, je dneska všechno od Šumavy k Tatrám - vítej v roce 2014/15. Ale jde taky o pověstnou kvalitu a o to, jak to vypadá. Je hodně divný dát takový peníze za Opel nebo Renault. Naopak na VW už je to vidět.

A že to méně zkušený řidič v první zatáčce nepošle do škarpy? Jen jedno obrovské plus ;)

Nepřihlášený Mulet

Já měl Golf gti předchozí.. | 3.1.2015 14:41reagovat
avatar

Já měl Golf gti předchozí generace a bohužel jsem měl smůlu na kus... Proti dvanáctiletému volvu, které jsem měl předtím to byla hrůza. Ale tak věřím, že ostatní kusy na tom nebyly tak zle.

Nepřihlášený EL

Mulet: To jsi asi fakt měl.. | 5.1.2015 09:09reagovat
avatar

Mulet: To jsi asi fakt měl smůlu. Já měl 6kové GTI a nemůžu na něj říct půl křivého slova. Teď s ním jezdí přítelkyně a taky si ho chválí (ale pro ni to teda byl větší skok z Fabie).

Nepřihlášený raver

kde se da takhle v cechach.. | 2.2.2015 23:47reagovat
avatar

kde se da takhle v cechach zavodit? trasa se mi libi ale nechci nikoho s mym golf gtr ohrozit. diky za typ.

Nepřihlášený furgason

Reakce na: Zdravím, v roce 2012 pan.. | 26.2.2015 20:24reagovat
avatar

Striekanie a zarabanie farieb v Europskych automobilkach sa vyuzivaju roboti ABB rovnako aj u opel VW BMW atd.

Nepřihlášený Michal

len par viet k tomuto clan.. | 8.5.2015 17:17reagovat
avatar

len par viet k tomuto clanku pozeral som na jednom tv kanali testovali ten opel opc a pravdu povediac nebol som z toho auta daky nadseny ako akceleracia bola fajn aj v zakrutach to sedelo dobre ale co sa tyka na rovine to auto sa ledva vysplhalo k 220 km za hodinu alebo ani nie nieje to zle auto tak na jazdu v meste zasantit ale na okruh to nieje nic moc lepsie ked uz si ho doupravit a zvysit vykon lebo seriovka je tak ako som povedal zasantit v meste ale dizajnovo je pekny ten oplik no aby som zase len nehanil moc a na vw zatial nemozem povedat nic este som to nevidel na teste. ale golfy boli vzdy dobre uz od zaciatkov....

Nepřihlášený 88952634

88952634 | 12.4.2020 03:36reagovat
avatar

88952634

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše