Test VW Golf Sportsvan 1,4 TSI: na golf s rodinou dobrý, na jiný sport těžko

Praktičtější verze Golfu má vyšší ambice než převoz golfových bagů. Ohánět slovem Sport se ale nemá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test VW Golf Sportsvan 1,4 TSI: na golf s rodinou dobrý, na jiný sport těžko

17.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Test VW Golf Sportsvan 1,4 TSI: na golf s rodinou dobrý, na jiný sport těžko

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Praktičtější verze Golfu má vyšší ambice než převoz golfových bagů. Ohánět slovem Sport se ale nemá.

Vrchol, za který se musí pořádně zaplatit

Jako bych už teď v diskuzích četl názory na na tuto recenzi, ve kterých zazní, jaké že jsme to Das Autoforum a jak nás vlastně celý koncern živí - proto jsme tedy prý nuceni vystavovat Volkswagenům tak dobrá hodnocení. Zprvu bych připomněl, že zdaleka ne každé VW „vylezlo” z testu s tak parádním vysvědčením a doporučením ke koupi.

Jistě najdete kupu důvodů, proč by měl být Sportsvan pohaněn a v jejich čele jistě zazní slovo spolehlivost, která je však pochybná u všech nových aut bez ohledu na výrobce, dále půjde o nevýrazný vzhled a absolutně přestřelenou cenu. Jediné, v čem budu s takovými za jedno, je akorát cena. Volkswagen dnes nabízí auta za částky vyšší než jeho přímá konkurence, ale podívejme se na silnice, kolik aut prodá, zkoumejme příčiny toho, proč se tak děje. Zákazníci ji akceptují. Samozřejmě, že za tím stojí i nasmlouvané fleety, ale nepřičítal bych jim veškerou váhu. Najde se řada těch, kteří produkty se skříženými véčky považují za optimum, stejně jako jiní nedají dopustit třeba na Renaulty a Fordy. Osobně bych si Sportsvan také nekoupil, ale jeho kouzlem je, že stejně jako ostatní verze Golfu prakticky nepřipouští důvody, proč ho nechtít.

Zaujmout dokáže hlavně vysokou kvalitou jízdy, dobře naladěným podvozkem, kvalitním a velmi praktickým, variabilitou obohaceným interiérem spolu se snadnou ovladatelností. Jako pozitivní argument se jeví být i testovaný motor s DSG, který lehkému vozu propůjčuje velmi slušnou dynamiku, zachová jeho přirozený komfort a při adekvátní jízdě nežádá mnoho paliva. Na stránce negativ bych našel menší zavazadelník, neplnohodnotné třetí místo, hlučnější projev zadní nápravy a ceny - jak konečné, tak i příplatkové výbavy.

Vyšší cena je nakonec částečně ospravedlnitelná. Slovu sport sice nedostojí jinak než vhledem karoserie, ale pro mě osobně patří jízdně na vrchol třídy kompaktních MPV. Pokud chcete zkrátka v současnosti to nejlepší MPV pro průměrnou rodinu a zároveň pro řidiče, pak si holt bude muset připlatit a nebo upustit z některých požadavků. Jen si zkrátka myslím, že ho až na drobnosti lépe a nepatrně levněji může zastoupit podobně vybavený Passat Variant. Pokud bych přeci jen musel skočit do Sportsvanu, byl by s tímto motorem, manuální převodovkou a výbavou Highline za 550 tisíc...

Test VW Golf Sportsvan 1,4 TSI: na golf s rodinou dobrý, na jiný sport těžko - 56 - Test VW Golf Sportsvan 14 TSI DSG 2014 perex 03Test VW Golf Sportsvan 1,4 TSI: na golf s rodinou dobrý, na jiný sport těžko - 57 - Test VW Golf Sportsvan 14 TSI DSG 2014 052Test VW Golf Sportsvan 1,4 TSI: na golf s rodinou dobrý, na jiný sport těžko - 58 - Test VW Golf Sportsvan 14 TSI DSG 2014 124

Cena

Základní cena testovaného vozu (1,2 TSI/63 kW 5MT Comfortline): 433 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (1,4 TSI/110 kW DSG7 Highline): 599 900 Kč
Cena testovaného vozu (1,4 TSI DSG Highline + příplatková výbava): 850 599 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 395 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 5 000 - 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1 500 - 3 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická dvouspojková převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 212 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,5 l
Mimo město: 4,8 l
Kombinovaná: 5,5 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 338 mm
Šířka: 1 807 mm
Výška: 1 578 mm
Rozvor náprav: 2 685 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 409/1 334 kg
Užitečná hmotnost: 566 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 500 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 520 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše