Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut

(+ video) Loni testovaný nový Golf 1,6 TDI mi příliš zajímavý nepřišel. Změní se to, když mu seberete klikovou nápravu, diesel i nešťastný pětikvalt?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut

20.2.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Loni testovaný nový Golf 1,6 TDI mi příliš zajímavý nepřišel. Změní se to, když mu seberete klikovou nápravu, diesel i nešťastný pětikvalt?

Báječně kvalitní jízda

Ovladatelnost Golfu skutečně není dokonalá, ale znovu vás varuji před závěrem: „Co to ten Janda plácal?” až si s autem sami sjedete. Tyhle limity auta se projeví až když po Golfu budete chtít... možná i příliš. Jenže on k náročnému zacházení sám svádí, a to zejména mimořádně kvalitním podvozkem, který se úspěšně snaží zastřít nedokonalosti silnice, po níž právě jedete.

Nejde tu ale jen o podvozek, jízda je kvalitní jako celek. Už jsem zmínil, že motor je tichý, ale to od benzinového mini-turba očekáváte. Silnější stránkou je minimalizace aerodynamického svistu a hluku od kol. Pokud jste shlédli přiložené video s akcelerací, je na něm k vidění i pokus o dosažení maximální rychlosti s pomocí gravitace, kdy se vůz rozjede až přes 235 km/h dle tachometru, asi 225 km/h dle GPS. I v tuto chvíli vládla na palubě klid, třebaže se to tak podle hluku zaznamenaného kamerou zdát nemusí (to nikdy).

Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 34 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 020Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 35 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 022Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 36 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 023

Daleko největší zásluhu na kvalitní jízdě má ale už zmíněný podvozek. Autu tedy jistě prospělo i použití na dnešní dobu relativně malých, 16" kol, ale podstatou je něco jiného. Zvláště po zkušenosti se základním modelem s klikovou nápravou bylo u testovaného provedení s výkonem přesahujícím 89 kW (tam leží hranice u Golfu VII) citelně zdát použití víceprvkového zavěšení, které dovoluje vozu ponechat si relativně jemné naladění, precizně filtrovat nerovnosti a přesto zůstat nádherně stabilní i v rychlostech nad 200 km/h, třeba i na mizerném povrchu. Komfortní dokáže být Golf „klice”, ve spojení těchto dvou protichůdných vlastností se ale talentovanějšímu sourozenci nemůže rovnat. Navíc není s to posádku tak vzdálit od projevů větších nerovností - kde se v Golfu 1,4 TSI jen vzdáleně „klepe něco pod vámi” se v 1,6 TDI „klepe celé auto”.

Pokud nevjedete omylem do pole, bude vás Golf 1,4 TSI vážně hýčkat jemnou a tichou filtrací i velkých příčných nerovností, které v podstatě vůbec nepřenáší do zbytku karoserie, natož pak do druhého kola, pokud výmol „trefíte” jen jedním. V tomto směru musím říci, že u VW odvedli výbornou práci a jízda je celkově tak kvalitní, že by snadno překonala úroveň běžnou u prémiových aut střední třídy ještě někdy před 10 lety. A že tehdy třeba z továren BMW nebo Mercedesu nevyjížděly žádné plečky.

Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 37 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 018Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 38 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 027Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 39 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 028

Jízdní vlastnosti jsou dobrý kompromis

Z před chvílí zmíněného už jste jistě pochopili, že si Golf VII v základním provedení nehraje na žádný sporťák. Snaží se být, stejně jako v mnoha jiných ohledech, vším a ničím, na rozdíl od některých jiných pokusů se mu ale u naladění podvozku podařilo roztáhnout nůžky mezi jistotou a komfortem hodně daleko od sebe.

Ano, jsou tu komfortnější auta. Taková i30 CRDi odflitruje i to, co Golf ne, aktivní jízdu ale tak dobře nezvládá. A ano, jsou tu i jistější auta, jenže na špatném povrchu nesnesou tolik. Golf musíte vzít na opravdu rozbořenou silnici plnou ostrých hrbolů, aby začal ztrácet glanc, podobně pak v druhém extrému to chce jízdu blížící se dvoustovce na rozhoupané cestě, kde měkčí naladění podvozku začne být na obtíž a auto se začne zmítat v nepříjemných zásazích pouze částečně vypínatelného ESP.

Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 40 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 035Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 41 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 030Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 42 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 031

Cokoli mezi je fajn. Je to víc než fajn, je to skvělé. Auto se rychle a snadno mění směr, s lehkým motorem na přídi neprojevuje nedotáčivé tendence a záď vedená „multiklikou” se nenechá rozhodit ani nenadálými změnami tempa třeba uprostřed táhlé zatáčky, přesto činí auto více „zatáčivým” než nedotáčivým.

Pokud u VW chtěli, a já si myslím, že chtěli, udělat auto schopné uspokojit maximální možné procento potenciálních zákazníků, pak v případě podvozku uspěli na jedničku. Konkurence je tedy ostrá a nedá se říci, že by nejlepší produkty jiných koncernů porážel Golf na hlavu. Jeho výhoda, a tím plynule přecházím v závěr, je v tom, že podobný úspěch Volkswagen s Golfem slaví na drtivé většině podstatných kolbišť. A k tomu už se konkurence dopracovává hůře.

Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 43 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 039Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 44 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 041Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 45 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 043 Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 46 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 044Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 47 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 046Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 48 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 047
Výfuk nový Golf ukazuje s hrdostí, po zadní nápravě musíte pátrat o trochu více

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.