Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut
20.2.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ video) Loni testovaný nový Golf 1,6 TDI mi příliš zajímavý nepřišel. Změní se to, když mu seberete klikovou nápravu, diesel i nešťastný pětikvalt?
Přehled kapitol
Báječně kvalitní jízda
Ovladatelnost Golfu skutečně není dokonalá, ale znovu vás varuji před závěrem: „Co to ten Janda plácal?” až si s autem sami sjedete. Tyhle limity auta se projeví až když po Golfu budete chtít... možná i příliš. Jenže on k náročnému zacházení sám svádí, a to zejména mimořádně kvalitním podvozkem, který se úspěšně snaží zastřít nedokonalosti silnice, po níž právě jedete.
Nejde tu ale jen o podvozek, jízda je kvalitní jako celek. Už jsem zmínil, že motor je tichý, ale to od benzinového mini-turba očekáváte. Silnější stránkou je minimalizace aerodynamického svistu a hluku od kol. Pokud jste shlédli přiložené video s akcelerací, je na něm k vidění i pokus o dosažení maximální rychlosti s pomocí gravitace, kdy se vůz rozjede až přes 235 km/h dle tachometru, asi 225 km/h dle GPS. I v tuto chvíli vládla na palubě klid, třebaže se to tak podle hluku zaznamenaného kamerou zdát nemusí (to nikdy).
Daleko největší zásluhu na kvalitní jízdě má ale už zmíněný podvozek. Autu tedy jistě prospělo i použití na dnešní dobu relativně malých, 16" kol, ale podstatou je něco jiného. Zvláště po zkušenosti se základním modelem s klikovou nápravou bylo u testovaného provedení s výkonem přesahujícím 89 kW (tam leží hranice u Golfu VII) citelně zdát použití víceprvkového zavěšení, které dovoluje vozu ponechat si relativně jemné naladění, precizně filtrovat nerovnosti a přesto zůstat nádherně stabilní i v rychlostech nad 200 km/h, třeba i na mizerném povrchu. Komfortní dokáže být Golf „klice”, ve spojení těchto dvou protichůdných vlastností se ale talentovanějšímu sourozenci nemůže rovnat. Navíc není s to posádku tak vzdálit od projevů větších nerovností - kde se v Golfu 1,4 TSI jen vzdáleně „klepe něco pod vámi” se v 1,6 TDI „klepe celé auto”.
Pokud nevjedete omylem do pole, bude vás Golf 1,4 TSI vážně hýčkat jemnou a tichou filtrací i velkých příčných nerovností, které v podstatě vůbec nepřenáší do zbytku karoserie, natož pak do druhého kola, pokud výmol „trefíte” jen jedním. V tomto směru musím říci, že u VW odvedli výbornou práci a jízda je celkově tak kvalitní, že by snadno překonala úroveň běžnou u prémiových aut střední třídy ještě někdy před 10 lety. A že tehdy třeba z továren BMW nebo Mercedesu nevyjížděly žádné plečky.
Jízdní vlastnosti jsou dobrý kompromis
Z před chvílí zmíněného už jste jistě pochopili, že si Golf VII v základním provedení nehraje na žádný sporťák. Snaží se být, stejně jako v mnoha jiných ohledech, vším a ničím, na rozdíl od některých jiných pokusů se mu ale u naladění podvozku podařilo roztáhnout nůžky mezi jistotou a komfortem hodně daleko od sebe.
Ano, jsou tu komfortnější auta. Taková i30 CRDi odflitruje i to, co Golf ne, aktivní jízdu ale tak dobře nezvládá. A ano, jsou tu i jistější auta, jenže na špatném povrchu nesnesou tolik. Golf musíte vzít na opravdu rozbořenou silnici plnou ostrých hrbolů, aby začal ztrácet glanc, podobně pak v druhém extrému to chce jízdu blížící se dvoustovce na rozhoupané cestě, kde měkčí naladění podvozku začne být na obtíž a auto se začne zmítat v nepříjemných zásazích pouze částečně vypínatelného ESP.
Cokoli mezi je fajn. Je to víc než fajn, je to skvělé. Auto se rychle a snadno mění směr, s lehkým motorem na přídi neprojevuje nedotáčivé tendence a záď vedená „multiklikou” se nenechá rozhodit ani nenadálými změnami tempa třeba uprostřed táhlé zatáčky, přesto činí auto více „zatáčivým” než nedotáčivým.
Pokud u VW chtěli, a já si myslím, že chtěli, udělat auto schopné uspokojit maximální možné procento potenciálních zákazníků, pak v případě podvozku uspěli na jedničku. Konkurence je tedy ostrá a nedá se říci, že by nejlepší produkty jiných koncernů porážel Golf na hlavu. Jeho výhoda, a tím plynule přecházím v závěr, je v tom, že podobný úspěch Volkswagen s Golfem slaví na drtivé většině podstatných kolbišť. A k tomu už se konkurence dopracovává hůře.
Výfuk nový Golf ukazuje s hrdostí, po zadní nápravě musíte pátrat o trochu více
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
před 11 hodinami„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025
Nejnovější články
V dobách „motorové svobody” se v Evropě dalo koupit i tohle: Normální kompakt s motorem 2,0 V6
před 6 hodinamiAston Martin pustí 10 šťastlivcům nejrychlejší auta, která kdy vyrobil, nechá si za ně řádně zaplatit
před 7 hodinamiCosi piccola... Nový Fiat Panda se dočká menšího a ještě levnějšího sourozence, Italové s ním nebudou otálet
před 9 hodinamiBMW ukázalo první auto z možná revoluční rodiny Neue Klasse, řidičům bavoráků sebere jednu z jejich oblíbených „libůstek”
před 10 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva