Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test VW Polo 2014 1,2 TSI: Der Golf Junior
25.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Inovace dablera Golfu tkví hlavně v úspornějších motorech a novém ladění podvozku. V dílčích kláních vždy nevítězí, desetiboj ale opanuje.
Přehled kapitol
Tvrdostí ku zdraví
Z předchozích odstavců muselo být leckomu patrné, že se Polo v rámci faceliftu nedočkalo platformy MQB, kterou už ve Volkswagenu zřejmě šijí pro jeho následovníka. Platformě minulé (PQ25) však přidali ve fabrice tužší tlumiče a pružiny. Nedivím se. S verzemi před modernizační kúrou jsem najezdil tisíce kilometrů a vždy mi přišlo (až na GTI) zbytečně rozměklé, chvílemi rozhádané. V zatáčkách se mnohdy neváhalo uklonit do boků a vy jste pak museli ubírat. Výhoda to nebyla při rychlé ani pomalé jízdě.
Jenomže všechno je jinak. Jistý podíl můžou mít na jízdních vlastnostech relativně široké pneumatiky (215/45) navlečené na šestnáctipalcová kola, rozdíl bude znatelný jistě i na užších gumách s větším profilovým číslem. Nové Polo se k tomu vyznačuje lehčími a lépe umístěnými motory v přídi, což v praxi způsobuje opravdu rozeznatelnou změnu charakteru. Na dovedení přídě k hraně, ze které se samozřejmě padá v nedotáčivosti, déle nestačí jen rychlejší švih s volantem. Polo se totiž nechává vodit obloukem většími rychlostmi a to s menšími bočními náklony karoserie - tedy s jednoznačně větším nadhledem.
Tam, kde už by měla jednolitrová Fiesta dost, Polo ještě chvíli udrží stopu. Vždyť ostatně váží jen 1,1 tuny, což se s ohledem na výbavu a nešizené detaily zdá být jako takový malý zázrak současné doby. Ve výsledku se dokáže statečně prát i s jízdou maximální rychlostí, aniž by ho ze stopy na svodidla vyhodil první kamion v pravém pruhu či první výraznější poryv bočního větru. Limitem je samozřejmě kliková zadní náprava s vlečenými rameny, ale její přítomnosti si můžete všimnout jen na velmi výrazných nerovnostech.
Žádné fatální znervóznění se ale nikdy nekoná a akusticky se „klika“ projevuje pouze na tolik oblíbených retardérech, hlubokých příčných spárách a na kočičích hlavách. Nějaké pocity z oddělené karoserie od podvozku, jakých jsem nabýval třeba u Peugeotu 208, ani lomození podobnému vození kufříku s nářadím nebyly u Pola nikdy na pořadu dne. O to lépe se projevovalo při zcela poklidných výletech bez využívání jakéhokoliv potenciálu. Přesto bych našincům po týdenním svezení nakonec raději doporučil patnáctipalcová kola, která povýší komfort na úroveň hodné takového vozu.
Polo skutečně začalo připomínat Golf i v ostatních ohledech. Například v kvalitě odhlučnění karoserie, která nemá v této třídě absolutně žádnou konkurenci. Neměl jsem u sebe sice přístroj, kterým bych byl schopen naměřit konkrétní hodnoty, ale tipuji, že bude klidně o dva decibely tišším společníkem - a věřte, že dva jsou až dost. Podobný dojem ve mně vzbuzovalo řízení, pro které to však není pochvalou, nýbrž pokáráním. Dřívější pohodově naladěný posilovač zde nahradili modernějším elektromechanickým, čímž Polo přišlo o schopnost podávat alespoň nějaký obrázek o silnici před vámi. K jeho strmosti nemám nejmenších výhrad, ale škoda že takto přišel o komunikaci řidiče s asfaltem.
Přeci jen mám ještě jednu drobnou výtku a ta směřuje k brzdové soustavě. V jejím případě bych nehovořil o rychlém nástupu ani tak oslnivém účinku. Intenzita decelerace sice jen tak neslábne, ale brzdový pedál vyžaduje často většího šlapání, než by bylo s ohledem na zbytek komponent vozu příjemné - ano, i ve městě. Na druhou stranu, jen máloco bude ve městě schopné otočky na tak malém průměru, jako právě Polo. Nezkazí mu ale nakonec celkově výtečnou reputaci cena?
Vyšší cenu Polo umí ospravedlnit
V testu jsme se sice bavili o nejvyšší výbavové linii, ale už teď je jasné, že většina devíz nezůstane výsadou jen a pouze testovaného kusu. VW nabízí v ČR Polo pouze ve dvou výbavových stupních a oproti jiným trhům upustilo od základní specifikace Trendline s tvrdými plasty a nekoženým volantem. Stejně tak se k nám zřejmě nepodívá hyperultraúsporná varianta BlueMotion a minimálně zpočátku ani obrněný Cross ke kácení zahradních tújí.
Budoucí majitelé se u běžného pětidvířka navzdory vyšším ceníkovým cenám dočkají minimálně lepšího vybavení bez příplatků než tomu bylo dosud. Vždyť už základní výbava Comfortline vládne pětipalcovým centrálním dotykovým displejem rádia s CD a pěticí reproduktorů, elektrickým ovládáním všech oken, manuální klimatizací, sklopnými dělenými zadními sedadly i loketní opěrku mezi těmi vpředu. K tomu ještě přidejme kontrolu tlaku v pneumatikách, palubní počítač, výškově stavitelná přední sedadla, dvakrát Isofix pro dětské sedačky, vyhřívaná a elektricky stavitelná zrcátka i všechny potřebné elektronické strážné anděly (nepřekvapivě bez možnosti deaktivace).
Pokud prahnete po automatické klimatizaci s chlazenou přihrádkou před spolujezdcem (11 700 Kč), skočte už rovnou po výbavě Highline. Ta jí má spolu s větším barevným displejem, USB, Bluetooth, koberečky, hliníkovými patnáctkami, mlhovkami a sportovními sedadly už v základu a vyjde jen o dvacet tisíc dráž. Nedostanete ale jednu jedinou zbytečnost a Polo s testovaným motorem 1,2 TSI tak můžete odvážet od dealera za 338 tisíc. S nějakou drobnou slevou to bude jistě ještě zajímavější.
Upozorňuji, že tím ani v nejmenším nemusíte s konfigurací skončit. Příplatková výbava nabízí možnost zahojit vše, co by mohlo komukoliv scházet, a to ještě za docela příznivé ceny. Za vše hovoří snížený podvozek s adaptivními tlumiči stavitelnými ve dvou úrovních tuhosti (7 400 Kč), multifunkční volant (1 800 Kč), couvací kamera (jen 5 300 Kč), navigace (13 700 korun), zdířka Media-in pro připojení „iObojí“ (1 400 Kč), i funkce Mirror Link (3 300 Kč) k hlubší komunikaci vašeho chytrého telefonu s vozidlem. U exteriéru jsem na vrub ceny nehovořil zrovna v nejlepším, ale tímto to zvládá VW pěkně kompenzovat.
Dráž vychází vyhřívaná sedadla vyhřívání, s nímž souvisí i nahřívané trsky ostřikovačů (11 600 Kč). Pak už tu jsou jen drobnosti, které Polo skutečně posílají o třídu výš. Například čalounění kombinací Alcantary a imitace kůže (31 900 Kč), panoramatické střešní okno, adaptivní tempomat s funkcí samočinného nouzového brzdění, hlavové airbagy, tažné zařízení a zkrátka vše, co ještě najdete v kompletním ceníku (PDF, 115 kB).
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před hodinou - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 3 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 4 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 6 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 20:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis