Test VW Polo 2014 1,2 TSI: Der Golf Junior

Inovace dablera Golfu tkví hlavně v úspornějších motorech a novém ladění podvozku. V dílčích kláních vždy nevítězí, desetiboj ale opanuje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test VW Polo 2014 1,2 TSI: Der Golf Junior

25.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Test VW Polo 2014 1,2 TSI: Der Golf Junior

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Inovace dablera Golfu tkví hlavně v úspornějších motorech a novém ladění podvozku. V dílčích kláních vždy nevítězí, desetiboj ale opanuje.

Polo je takovým vítězem desetiboje, Golfem juniorem

Test Pola na těchto stránkách čtete v takovém rozsahu zcela poprvé, a tak bylo potřeba podívat se na něj opravdu pozorně. Z vlastních zkušeností mohu při sumarizaci recenze s čistým svědomím prohlásit, že zatímco exteriérem poskočilo po faceliftu výše jen minimálně, kabinou se nyní může směle vyrovnat i některým modelům vyšší kategorie (kompaktním hatchbacků). Kvalitou, jednoduchou obsluhou, zpracováním i výbavou vyhoví i velmi náročným uživatelům a potěšit umí už faktem, že ho lze přizpůsobit konkrétnímu vkusu zákazníka naprosto dokonale. Z hlediska vnitřního prostoru v rámci své kategorie soupeře nepřesahuje, ale ani se mezi nimi neztrácí.

Po stránce jízdních vlastností se pozná především tužší naladění podvozku, které na českých cestách asi nebude volbou číslo jedna, ale Polo je s ním jednoznačně jistější a agilnější. Na druhou stranu s menšími koly bude jeho projev posunut ještě blíže ke komfortu. Vysokou mírou pohodlí při tom poskytují už základní sedadla a zcela brilantní odhlučnění. Nový motor sice poskytuje na papíře zcela shodné parametry jako předchozí varianta, ale z hlediska projevu a využitelné pružnosti stoupá o schůdek výš než starší osmiventil. Dlouhé převody a start/stop systém nelze vítat s nastraženou náručí, ale zásadní problém bych při přihlédnutí k primárnímu poslání Pola nespatřoval.

Ne, Polo skutečně není zcela dokonalé a přešlapů prosté, po faceliftu však řada těch předchozích zmizela, aby souběžně s tím přivítala o dost méně nových. Jenomže už předtím jich nebylo tolik, aby se nedalo prohlásit za etalon své kategorie. Prvenství v segmentu si nezískává ve všech ohledech, nýbrž perfektní souhrou celku, který sestává z obvykle nadprůměrných výkonů v dílčích kategoriích. Je to takový vítěz desetiboje, který si je vědom svých kvalit, a tak je nabízí za logicky vyšší ceny než konkurenti.

Každého ale malý Volkswagen lákat samozřejmě nemusí, obzvláště když uvážíme, kolik alternativ k Polu v dnešní době najdeme. Může to nakonec být třeba Corsa, faceliftovaný Yaris, Citroën C3, nové Clio, opěvovaná Fiesta, koncernový bratři v čele s Fabií či něco dalšího. Přestože se za poslední roky objevilo v segmentu malých vozů tolik ambiciózních konkurentů, Polo si stále udrželo náskok. Je dobře vyladěným produktem i pravověrným Volkswagenem - vlastně takovým Golfem Juniorem...

Test VW Polo 2014 1,2 TSI: Der Golf Junior - 53 - Test VW Polo 12 TSI 2014 39Test VW Polo 2014 1,2 TSI: Der Golf Junior - 54 - Test VW Polo 12 TSI 2014 53Test VW Polo 2014 1,2 TSI: Der Golf Junior - 55 - Test VW Polo 12 TSI 2014 81

Cena

Základní cena testovaného vozu (VW Polo Comfortline 1,0/55 kW): 289 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (Comfortline 1,2 TSI/66 kW): 311 900 Kč
Cena testovaného vozu (Highline 1,2 TSI 5MT + příplatková výbava): 388 300 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 197 ccm
Největší výkon: 66 kW (90 k) při 4 800 ot./min
Největší točivý moment: 160 Nm při 1 400 - 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 184 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,0 l
Mimo město: 4,0 l
Kombinovaná: 4,7 l
Objem palivové nádrže: 45 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 3 972 mm
Šířka: 1 682 mm
Výška: 1 453 mm
Rozvor náprav: 2 470 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 107/1 032 kg
Užitečná hmotnost: 531 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 280 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 952 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.