Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test VW Polo 2014 1,2 TSI: Der Golf Junior
25.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Inovace dablera Golfu tkví hlavně v úspornějších motorech a novém ladění podvozku. V dílčích kláních vždy nevítězí, desetiboj ale opanuje.
Přehled kapitol
Polo je takovým vítězem desetiboje, Golfem juniorem
Test Pola na těchto stránkách čtete v takovém rozsahu zcela poprvé, a tak bylo potřeba podívat se na něj opravdu pozorně. Z vlastních zkušeností mohu při sumarizaci recenze s čistým svědomím prohlásit, že zatímco exteriérem poskočilo po faceliftu výše jen minimálně, kabinou se nyní může směle vyrovnat i některým modelům vyšší kategorie (kompaktním hatchbacků). Kvalitou, jednoduchou obsluhou, zpracováním i výbavou vyhoví i velmi náročným uživatelům a potěšit umí už faktem, že ho lze přizpůsobit konkrétnímu vkusu zákazníka naprosto dokonale. Z hlediska vnitřního prostoru v rámci své kategorie soupeře nepřesahuje, ale ani se mezi nimi neztrácí.
Po stránce jízdních vlastností se pozná především tužší naladění podvozku, které na českých cestách asi nebude volbou číslo jedna, ale Polo je s ním jednoznačně jistější a agilnější. Na druhou stranu s menšími koly bude jeho projev posunut ještě blíže ke komfortu. Vysokou mírou pohodlí při tom poskytují už základní sedadla a zcela brilantní odhlučnění. Nový motor sice poskytuje na papíře zcela shodné parametry jako předchozí varianta, ale z hlediska projevu a využitelné pružnosti stoupá o schůdek výš než starší osmiventil. Dlouhé převody a start/stop systém nelze vítat s nastraženou náručí, ale zásadní problém bych při přihlédnutí k primárnímu poslání Pola nespatřoval.
Ne, Polo skutečně není zcela dokonalé a přešlapů prosté, po faceliftu však řada těch předchozích zmizela, aby souběžně s tím přivítala o dost méně nových. Jenomže už předtím jich nebylo tolik, aby se nedalo prohlásit za etalon své kategorie. Prvenství v segmentu si nezískává ve všech ohledech, nýbrž perfektní souhrou celku, který sestává z obvykle nadprůměrných výkonů v dílčích kategoriích. Je to takový vítěz desetiboje, který si je vědom svých kvalit, a tak je nabízí za logicky vyšší ceny než konkurenti.
Každého ale malý Volkswagen lákat samozřejmě nemusí, obzvláště když uvážíme, kolik alternativ k Polu v dnešní době najdeme. Může to nakonec být třeba Corsa, faceliftovaný Yaris, Citroën C3, nové Clio, opěvovaná Fiesta, koncernový bratři v čele s Fabií či něco dalšího. Přestože se za poslední roky objevilo v segmentu malých vozů tolik ambiciózních konkurentů, Polo si stále udrželo náskok. Je dobře vyladěným produktem i pravověrným Volkswagenem - vlastně takovým Golfem Juniorem...
Cena
Základní cena testovaného vozu (VW Polo Comfortline 1,0/55 kW): 289 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (Comfortline 1,2 TSI/66 kW): 311 900 Kč
Cena testovaného vozu (Highline 1,2 TSI 5MT + příplatková výbava): 388 300 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 197 ccm
Největší výkon: 66 kW (90 k) při 4 800 ot./min
Největší točivý moment: 160 Nm při 1 400 - 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 184 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,0 l
Mimo město: 4,0 l
Kombinovaná: 4,7 l
Objem palivové nádrže: 45 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 3 972 mm
Šířka: 1 682 mm
Výška: 1 453 mm
Rozvor náprav: 2 470 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 107/1 032 kg
Užitečná hmotnost: 531 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 280 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 952 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před hodinou - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 4 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 6 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva