BMW 5 Touring F11 Kelleners: skoroM5 kombi v benzinu i naftě

Německý tuner se podíval na zoubek novému pětkovému kombíku a udělal z něj tak trochu něco, co BMW ani nedělá - M5 Touring a vlastní M550d Touring.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

BMW 5 Touring F11 Kelleners: skoroM5 kombi v benzinu i naftě

16.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW 5 Touring F11 Kelleners: skoroM5 kombi v benzinu i naftě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německý tuner se podíval na zoubek novému pětkovému kombíku a udělal z něj tak trochu něco, co BMW ani nedělá - M5 Touring a vlastní M550d Touring.

Tedy M550d xDrive se i s karoserií kombi prodává, benzinová M5 ale nikoli a BMW dokonce popřelo, že by s ní do budoucna počítalo. Jistě se ale najde pár lidí, kteří by dceřin kočárek rádi protáhli po Autobahnu třístovkou a právě takovým je připraven posloužit Ralf Kelleners s partou svých vycvičených techniků, kteří se v minulosti pustili do kde čeho včetně kupé 1 M.

Jeho nejnovějším dílem je totiž právě upravený Touring řady 5, který si sice na M5 vyloženě nehraje, vizuálně i technicky se jí ale v lecčems blíží. Začneme-li u vzhledu, pak na přiložených snímcích vozu v rakvové černi můžete spatřit hlavně oba přepracované nárazníky. Ten přední dodává vozu tři velké otvory pro přísun chladícího vzduchu vyplněné mřížkou z nerezu a nepřehlédnutelným „lízátkem”, ten zadní pak difuzor a dvě dvojité, 90milimetrové koncovky výfuku. Jiné jsou též vnější prahy a pár dalších detailů.

Možná ještě větší vliv na vzhled (a pochopitelně nejen na něj) má upravený, snížený a přitvrzený podvozek, jenž pracuje buď s 19" (8,5x19 a 9,5x19) nebo 20" koly (9x20 a 10x20) vlastní výroby s echt německými designy Hamburg a Berlin a stříbrným, nebo matně černým provedením. Nevíme, jak tento „setup” bude fungovat, vůz s ním ale rozhodně vypadá pořádně nasupeně.

Jak jste mohli vytušit už z dříve zmíněného, při starém mnoho nezůstalo ani pod kapotou, kam Kelleners nabízí buď vyladěný diesel 35d nebo benzinový motor 50i. V prvním případě, zřejmě jen úpravou řízení motoru a novým výfukovým systémem, posune jeho výkon z továrních 230 kW (313 koní) a 630 Nm na takřka vražedných (pro M550d...) 277 kW (376 koní) a 756 Nm. U osmiválcového benzinového biturba, které jsme zkusili třeba v 650i xDrive můžete počítat s posunem výkonu z 299 kW (407 koní) na 360 kW (490 koní) a točivého momentu z 600 na 720 Nm. Nová M5 s 560 hřebci to sice není, ale těch 70 koní rozdílu už nebude lehké poznat...

Kolik si Kelleners za tyto úpravy naúčtuje, nebo co přesně provedou s dynamikou, to zatím nevíme. Těch 490 koní upravené 550i by ale na maximální rychlost přes 300 km/h mělo bezpečně stačit. Jisté je, že pokud by vás zmíněné modifikace neuspokojily, můžete si objednat i rozličné změny interiéru, které ale přejdeme pouze touto zmínkou.

Buď jak buď bude takt upravený 550i Touring F11 jedním z nejrychlejších bavorských kombíků dneška, 535d Touring pak jednou z nejrychlejších naftových zadokolek (M550d má povinně xDrive) a to pro úpravce jistě není špatná vizitka.


BMW 5 Touring F11 Kelleners: skoroM5 kombi v benzinu i naftě - 1 - BMW 5 Touring F11 Kelleners 01BMW 5 Touring F11 Kelleners: skoroM5 kombi v benzinu i naftě - 2 - BMW 5 Touring F11 Kelleners 02BMW 5 Touring F11 Kelleners: skoroM5 kombi v benzinu i naftě - 3 - BMW 5 Touring F11 Kelleners 03BMW 5 Touring F11 Kelleners: skoroM5 kombi v benzinu i naftě - 4 - BMW 5 Touring F11 Kelleners 04BMW 5 Touring F11 Kelleners: skoroM5 kombi v benzinu i naftě - 5 - BMW 5 Touring F11 Kelleners 05BMW 5 Touring F11 Kelleners: skoroM5 kombi v benzinu i naftě - 6 - BMW 5 Touring F11 Kelleners 06BMW 5 Touring F11 Kelleners: skoroM5 kombi v benzinu i naftě - 7 - BMW 5 Touring F11 Kelleners 07BMW 5 Touring F11 Kelleners: skoroM5 kombi v benzinu i naftě - 8 - BMW 5 Touring F11 Kelleners 08BMW 5 Touring F11 Kelleners: skoroM5 kombi v benzinu i naftě - 9 - BMW 5 Touring F11 Kelleners 09BMW 5 Touring F11 Kelleners: skoroM5 kombi v benzinu i naftě - 10 - BMW 5 Touring F11 Kelleners 10
Nevíme, jestli se vám upravené kombi od Kellenerse bude zamlouvat, pokud ale toužíte po opravdu rychlé pětce s touto karoserií, mnoho alternativ nemáte

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.