BMW M4 GTS od G-Power posouvá hranici hranici extrému, má 615 koní

Německý úpravce poladil přeplňovaný šestiválec limitovaného kupé. Nejen za zlepšení sprintu o 0,2 sekundy si ale účtuje 460 000 Kč.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

BMW M4 GTS od G-Power posouvá hranici hranici extrému, má 615 koní

13.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW M4 GTS od G-Power posouvá hranici hranici extrému, má 615 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německý úpravce poladil přeplňovaný šestiválec limitovaného kupé. Nejen za zlepšení sprintu o 0,2 sekundy si ale účtuje 460 000 Kč.

Tuningové firmy nám již bezpočtukrát dokázaly, že žádný automobil pro ně není svatý, i kdyby šlo o sebevzácnější kousek. Asi tak nepřekvapí, že společnost G-Power si vzala na paškál BMW M4 GTS, kterého všeho všudy vzniklo pouze 700 exemplářů. Každý z nich se přitom pyšní přeplňovaným třílitrovým šestiválcem, kterému k 500 koním dopomohlo vstřikování vody. Díky tomuto výkonu GTS zvládne stovku za 3,8 sekundy, což lze sotva označit za pomalou akceleraci.

Úpravce ovšem měl pocit, že sprintovat na 100 km/h by šlo ještě rychleji. Ke slovu proto přišla nová turbodmychadla, která jsou dle firmy G-Power mnohem účinnější, pomáhají lépe srážet teplotu výfukových plynů a zvyšují plnící tlak. Mimo to dorazilo také nové výfukové potrubí z nerez oceli, které se obešlo bez katalyzátorů, a tudíž napomáhá motoru lépe oddychovat. Ve finále pak šestiválec dostal novou řídicí jednotku B-Tronik 2 V3.

Výsledkem všech těchto modifikací je navýšení výkonu na 615 koní, točivý moment pak narostl z 600 Nm na 760 Nm. Ke sprintu na stovku nově stačí 3,6 sekundy, ještě lépe by na tom mělo být zrychlení k vyšším rychlostem. V tomto ohledu ale bohužel nemáme k dispozici žádná data. Zmínit tak již můžeme pouze nejvyšší rychlost, která s ohledem na deaktivaci omezovače narostla na více než 320 km/h.

Tím jsou modifikace víceméně u konce, jedinou další novinkou je příchod 21palcových kovaných kol. Pokud je přitom zahrnete do své objednávky, pak u G-Power necháte celkem 16 995 Eur (cca 460 tisíc korun). Jde opravdu o nemalou sumu, která víceméně jde ruku v ruce s pořizovací cenou M4 GTS, za které si BMW účtovalo 142 600 Eur (3 859 500 Kč).

Pokud hodláte ušetřit, můžete sáhnout jen po 21palcových ráfcích a zmiňovaném modulu B-Tronik 2 V3, se kterým výkon vzroste na 575 koní a 740 Nm. Tento „mezistupeň“ je tu ale spíše jen do počtu, neboť úpravce již zmínil, že má podepsanou objednávku na maximální tuning od čtyř zájemců, kteří se tak rozhodli dokonce ještě předtím, než od BMW obdrželi svůj vůz.


BMW M4 GTS od G-Power posouvá hranici hranici extrému, má 615 koní - 1 - G-Power BMW M4 GTS prvni sada 01BMW M4 GTS od G-Power posouvá hranici hranici extrému, má 615 koní - 2 - G-Power BMW M4 GTS prvni sada 02BMW M4 GTS od G-Power posouvá hranici hranici extrému, má 615 koní - 3 - G-Power BMW M4 GTS prvni sada 03BMW M4 GTS od G-Power posouvá hranici hranici extrému, má 615 koní - 4 - G-Power BMW M4 GTS prvni sada 04BMW M4 GTS od G-Power posouvá hranici hranici extrému, má 615 koní - 5 - G-Power BMW M4 GTS prvni sada 05BMW M4 GTS od G-Power posouvá hranici hranici extrému, má 615 koní - 6 - G-Power BMW M4 GTS prvni sada 06BMW M4 GTS od G-Power posouvá hranici hranici extrému, má 615 koní - 7 - G-Power BMW M4 GTS prvni sada 07BMW M4 GTS od G-Power posouvá hranici hranici extrému, má 615 koní - 8 - G-Power BMW M4 GTS prvni sada 08BMW M4 GTS od G-Power posouvá hranici hranici extrému, má 615 koní - 9 - G-Power BMW M4 GTS prvni sada 09
BMW M4 GTS dostalo od G-Power extra 115 koní, levně však tato modifikace nevyšla

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.