Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Český úpravce vydoloval z nejrychlejšího SUV Škody 50 koní navíc, teď konečně jede
21.7.2019 | Petr Miler
Ani v sériovém provedení nejde o slabé auto, jenže vysoká hmotnost a ne zrovna subtilní karoserie dělají své. Zvýšení výkonu motoru o 50 koní provede se Škodou Kodiaq RS více, než by se mohlo zdát.
Škoda loni poslala do prodeje první sériové SUV s písmeny RS ve znaku a srdce automobilových nadšenců si tím moc nezískala. Nejde tu ani tak o principielní odpor ke spojení SUV a RS, problémem je spíše to, že tohle auto moc nejede. Škoda Kodiaq RS není slabá, jejích 240 dieselových koní se ale musí potýkat s téměř 1 900 kilogramy hmotnosti, a to je pro motor příliš těžký úděl.
Přidejte si k tomu nutně vyšší aerodynamický odpor karoserie už docela velkého SUV a ve výsledku před sebou máme Škodu RS, která se trápí s dosažením rychlosti 230 km/h na německé dálnici. Na to není moc hezký pohled, nikde ale není psáno, že pouť tohoto auta z dynamikou musí končit právě zde.
Dvoulitrové dieselové biturbo vozu, jakkoli jde o nejvíce „vyšponovaný” čtyřválcový diesel na trhu, jde posunout výkonově dále. Právě to předvedl český úpravce Dieselpower, který softwarovou úpravou přeměnil továrních 240 koní a 500 Nm a výsledných 290 koní a 580 Nm. To už je docela citelný nárůst a na videích níže můžete spatřit, že znát je i v praxi.
Na stovce je „Kouďák” RS najednou za 5 sekund a oproti sériovému provedení si i ve vyšším kalupu drží náskok přes 10 km/h v případě aktuálně dosažené rychlosti. Nebudeme tvrdit, že z auta se najednou stal dvoutunový uragán, máme ale pocit, že oněch pár desítek koní navíc přidalo vozu dynamikou lehkost, kterou sériové provedení postrádá.
Je otázkou, kolik majitelů si takovou úpravou troufne riskovat záruku, protože Kodiaq RS po záruce ještě neexistuje, když už nic jiného se ale nezdá, že by přidaná dynamika za trochu rizika nestála.
Škodu Kodiaq RS lze po zásahu českého úpravce konečně označit za přiměřeně dynamickou
Zdroj: Dieselpower race engineering@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva