G-Power BMW M5 F10 Bi-Tronik III detailněji: na cestě k 800 koním

G-Power má v plánu překonat svůj rekordní model Hurricane RR s výkonem 800 koní. Model M5 F10 Bi-Tronik III je pouze přestupní stanicí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

G-Power BMW M5 F10 Bi-Tronik III detailněji: na cestě k 800 koním

2.3.2012 | Miro Mihálik | 3 příspěvky

G-Power BMW M5 F10 Bi-Tronik III detailněji: na cestě k 800 koním

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

G-Power má v plánu překonat svůj rekordní model Hurricane RR s výkonem 800 koní. Model M5 F10 Bi-Tronik III je pouze přestupní stanicí.

Aktuální BMW M5 vyladěné německou společností G-Power jsme zde již podrobně představovali. Všechny nejdůležitější čísla a seznam modifikací najdete v předchozím článku, ale tuningový specialista momentálně zveřejnil několik nových fotografií a doplnil je dalšími informacemi. Tady jsou.

Dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru, sériovém výkonu 560 koní a točivém momentu 680 newtonmetrů byl vylepšen pomocí elektronické úpravy nazvané G-Power Bi-Tronik III a nového nerezového výfukového systému s laděným zvukem „Deeptone“. Výsledkem je 640 koní a 777 Nm (což stačí na stovku za 3,9 s a nejvyšší rychlost 315 km/h) a hluboké tóny produkované kvartetem koncovek výfuku.

Minule jsme upozorňovali na problém s konstrukčními limity sedmistupňové dvouspojkové převodovky DCT, která je výrobcem - společností Getrag - dimenzovaná na maximální točivý moment 700 Nm. Předchozí tisková zpráva se překročení této hranice nevěnovala vůbec, novější jen okrajově. G-Power tvrdí, že při přestavbě věnovali převodovce zvláštní důraz. Při řazení omezuje elektronika nejvyšší přenášenou sílu tak, aby se snížilo zatížení a zabránilo nadměrnému opotřebení lamel. Snad by to tedy mělo být v pořádku.

Vůz jezdící na 21“ kolech má ve vyšší specifikaci karbon-keramické brzdy, šestipístkové třmeny vpředu, zvětšené destičky a pancéřované brzdové hadice. G-Power BMW M5 F10 jede podle jeho autorů ve stopě Hurricane RR s přeplňovaným V10 o výkonu 800 koní a schopného uhánět rychlostí až 372 km/h. Tento vůz svými 640 koňmi na něj zatím nemá, ale firma již pracuje na modelu Hurricane II, který se rozhodně nebude chtít nechat zostudit.


G-Power BMW M5 F10 Bi-Tronik III detailněji: na cestě k 800 koním - 1 - BMW M5 GPower F10 nove 03G-Power BMW M5 F10 Bi-Tronik III detailněji: na cestě k 800 koním - 2 - BMW M5 GPower F10 nove 02G-Power BMW M5 F10 Bi-Tronik III detailněji: na cestě k 800 koním - 3 - BMW M5 GPower F10 nove 01G-Power BMW M5 F10 Bi-Tronik III detailněji: na cestě k 800 koním - 4 - BMW M5 GPower F10 nove 04G-Power BMW M5 F10 Bi-Tronik III detailněji: na cestě k 800 koním - 5 - BMW M5 GPower F10 nove 05
640 koní upraveného BMW M5 není málo, podle G-Power ale není ani 800 koní dost

Miro Mihálik

Diskuze 3 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše