Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Mansory Carbonado, Stallone a Sangius: mušketýři pro Ženevu s až 1 250 koňmi
4.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejvýkonnějším nový Mansory je upravený Aventador, na autosalonu se ale objeví také vyladěné Bentley Continental GT a Ferrari F12 Berlinetta.
Princip fungování německé tuningové společnosti Mansory je v současné době prakticky stejný jako v roce 1989, kdy byla založena Kouroshem Mansorym - podstatně modifikovat karoserie, interiéry a případně i motorové prostory těch nejluxusnějších vozů. Prioritou vždy bylo vyhovět individuálním, někdy i poněkud „ujetým” požadavkům svých zákazníků, mezi kterými dnes mají svá čestná místa arabští šejkové a bohatí Rusové. Nadčasové elegantní tvary berou za své a jejich místo přebírají komponenty, o které by často nezavadily ani pejsek s kočičkou při pečení svého dortu. Loni v létě však Mansory z této vyšlapané cestičky poněkud odbočilo představením vcelku umírněné kreace Carbonado Black Diamond vycházející z Lamborghini Aventador.
Obdobný vůz bude nyní hvězdou stánku na ženevském autosalonu, přičemž po vizuální stránce se bude nové Carbonado opět držet zpět. Oproti loni představené verzi totiž jen přihazuje o trochu jinak stylizovaný čelní nárazník, přepracované prahy a záď (a také o 40 mm širší karoserii vpředu a o 50 mm vzadu). Jinak ale jednobarevná stylizace zůstává, díky čemuž je opět možné do detailu studovat karbonovou strukturu celé karoserie, kterou Lamborghini jinak ukrývá pod několika vrstvami laku.
O umírněnosti se ale u nového modelu nedá mluvit v rámci motorového prostoru. Motor V12 dostal dvojici turbodmychadel, nové ojnice, písty, ložiska, hlavu válců i klikovou hřídel. Nechybí ani zakázkový výfuk. Ze sériových sedmi set vzrostl výkon na na 1 250 koní, které stejně jako v sérii míří na všechna čtyři kola.
S využitím této síly na tom Mansory není bůhvíjak dobře. Navzdory použití širších gum Pirelli P Zero (rozměr 225/30 ZR20 vpředu a 345/25 ZR21 vzadu) a nárůstu o 550 koní (více, než kolik nabízí tovární Porsche 911 997 Turbo S) se Carbonado na stovku dostane za 2,6 s a jeho nejvyšší rychlost činí 380 km/h. Oproti sérii tak zrychlilo o pouhé tři desetinky a 30 km/h.
Dá se však počítat s tím, že limitované skupince zákazníků to vadit nebude. Stejně jako dozajista nebudou brojit proti interiéru, který již k pouťovosti sklouzává. Ovšem nikoliv takovou měrou jako v případě upraveného Bentley Continental GT a Ferrari F12 Berlinetta, které Mansory pod jmény Sanguis a Stallone hodlá v Ženevě rovněž představit.
V obou případech byla samozřejmě pozměněna většina panelů karoserie. U Bentley došlo k rozšíření o 50 mm vepředu a 60 mm vzadu, rozměry Ferrari zůstávají sériové. Kromě větších kol bylo v obou případech dodáno kvantum karbonu, přičemž dvoubarevné kombo u řady detailů působí docela křiklavě.
Při pohledu do kabiny je zřejmé, že pouť přijela doopravdy. Krvavě rudá slibuje výkony, které upravené klenoty nejsou s to doručit. A to minimálně u Bentley, které navzdory posílení šestilitrového dvanáctiválce na 672 koní a 780 Nm sprintuje z klidu na stovku za 4,5 s a rozjede se na 322 km/h. Je tedy pomalejší než sériový Speed. Pro Ferrari nejsou parametry týkající se jízdní dynamiky aktuálně k dispozici, víme jen, že výkon ze 740 vzrostl na 775 tuningových ořů.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Mansory Carbonado staví na Lamborghini Aventador, přičemž německý tuner navýšil jeho výkon na 1 250 koní
Také upravené Bentley Continental GT zvané Sanguis je výkonnější než v sérii. Kupodivu ale také pomalejší
Verzi Stallone připravilo Mansory již pro Ferrari 599. V případě nástupce F12 Berlinetta zachází úpravce s pouťovostí ještě dále
Zdroj: Autoblog Netherlands, WorldCarFans, Autoblog Netherlands
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 20:47 - Truck Daškam
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch