Mansory zas jednou nezklamalo, domácí legendu upravilo tak, že se z ní nezvedne žaludek jen lidem bez vkusu

Úpravu nechvalně proslulé německé firmy nelze ani v tomto případě šmahem odsoudit jako ryze pouťovou, došlo i na náročné technické změny. Po vzhledové stránce jde ale pořád o stejně nesnesitelné dílo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Mansory zas jednou nezklamalo, domácí legendu upravilo tak, že se z ní nezvedne žaludek jen lidem bez vkusu

28.9.2023 | Petr Prokopec

Mansory zas jednou nezklamalo, domácí legendu upravilo tak, že se z ní nezvedne žaludek jen lidem bez vkusu

/

Foto: Mansory

Úpravu nechvalně proslulé německé firmy nelze ani v tomto případě šmahem odsoudit jako ryze pouťovou, došlo i na náročné technické změny. Po vzhledové stránce jde ale pořád o stejně nesnesitelné dílo.

Bývaly doby, kdy mi produkty tuningové společnosti Mansory přišly, no, řekněme zajímavé. Úpravce z německého Brandu se tehdy soustředil hlavně na modifikace techniky značek Rolls-Royce a Ferrari, zevnějšek jejich aut však ponechával pomalu nedotčený. A pokud k nějakým zásahům přikročil, jednalo se povětšinou o zachování původních tvarů a pouze nahrazení materiálu. Nicméně postupem času zakladatel společnosti Kourosh Mansory zjistil, že ty nejnaditější peněženky se nacházejí hlavně na Středním Východě, odkud ostatně sám pochází. A proto začal produkci firmy přizpůsobovat vkusu bohatých Arabů.

Nad současnými kreacemi německého úpravce tak často zůstává rozum stát, povětšinou velmi vysoký výkon totiž doprovází odpudivě modifikovaná karoserie. Nejinak je tomu i u posledního díla firmy, které dostalo název Mansory Grand Entrée. Základem pro něj se stal Mercedes-AMG G63, jehož čtyřlitrový osmiválec nově produkuje 850 koní místo původních 577. Je jasné, ze musí jít o velmi komplexní úpravu, úpravce si ale detaily nechal pro sebe a zmiňuje pouze instalaci nového výfuku pro ten správný zvuk.

Vyšší výkon logicky vedl ke zlepšení jízdní dynamiky, sprint na stovku totiž legendární off-road zvládá za 3,5 sekundy, tedy o rovnou sekundu rychleji než tovární kousek. Nejvyšší rychlost pak byla omezena na 250 km/h, ovšem jen kvůli bezpečnosti posádky. I přes příchod nových kol s pneumatikami s nižším profilem a evidentní snížení podvozku je totiž třída G stále relativně vysokým a úzkým vozem, jenž při vysokém tempu nezvládá oponovat přírodním zákonům.

O maximálku ale v tomto případě nešlo ani v nejmenším, pozornost vůz poutá hlavně svým vzhledem. Dopředu se totiž nastěhoval nový nárazník naplno odhalující uhlíková vlákna, stejně jako jiná čelní maska a kapota motoru. Také v těchto případech bylo využito karbonu, ze kterého je ostatně i střešní světelná rampa, boční výdechy horkého vzduchu od motoru či zadní křídlo. Komplet pak doplňují rozšířené blatníky a elektricky ovládané boční nášlapné prahy.

Mansory Grand Entrée má vzniknout v pouhých deseti kusech, o to překvapivější je jedna položka příplatkové výbavy, a sice „sebevražedné“ zadní dveře. Pro ty měl úpravce vyvinout speciální úchyty, které navíc počítají se změkčením dorazů. O levnou záležitost inspirovanou vozy značky Rolls-Royce jistě nešlo, i proto bychom logicky volili použití nových pantů u celé produkce. Nestalo se tak, pročež se člověk pomalu až bojí zeptat na cenu. Oznámena ale nebyla.

V rychlosti tak už jen zmíníme, že interiér závisí čistě na fantazii zákazníka. V případě ukázkového kousku byl nicméně kompletně přečalouněn hnědou a pistáciovou kůží. Úpravce kromě toho sáhnul také v kabině po karbonu a mimo jiné přesunul startovací tlačítko na strop. Nakolik je finální provedení vaším šálkem kávy, necháme na vás, náš názor znáte. Cena se bude řídit konkrétními požadavky, bez 10 milionů korun v kapse ale nemá smysl Mansory ani kontaktovat.


Mansory zas jednou nezklamalo, domácí legendu upravilo tak, že se z ní nezvedne žaludek jen lidem bez vkusu - 1 - Mercedes-AMG G63 Mansory Grand Entree 01Mansory zas jednou nezklamalo, domácí legendu upravilo tak, že se z ní nezvedne žaludek jen lidem bez vkusu - 2 - Mercedes-AMG G63 Mansory Grand Entree 02Mansory zas jednou nezklamalo, domácí legendu upravilo tak, že se z ní nezvedne žaludek jen lidem bez vkusu - 3 - Mercedes-AMG G63 Mansory Grand Entree 03Mansory zas jednou nezklamalo, domácí legendu upravilo tak, že se z ní nezvedne žaludek jen lidem bez vkusu - 4 - Mercedes-AMG G63 Mansory Grand Entree 04Mansory zas jednou nezklamalo, domácí legendu upravilo tak, že se z ní nezvedne žaludek jen lidem bez vkusu - 5 - Mercedes-AMG G63 Mansory Grand Entree 05Mansory zas jednou nezklamalo, domácí legendu upravilo tak, že se z ní nezvedne žaludek jen lidem bez vkusu - 6 - Mercedes-AMG G63 Mansory Grand Entree 06Mansory zas jednou nezklamalo, domácí legendu upravilo tak, že se z ní nezvedne žaludek jen lidem bez vkusu - 7 - Mercedes-AMG G63 Mansory Grand Entree 07Mansory zas jednou nezklamalo, domácí legendu upravilo tak, že se z ní nezvedne žaludek jen lidem bez vkusu - 8 - Mercedes-AMG G63 Mansory Grand Entree 08Mansory zas jednou nezklamalo, domácí legendu upravilo tak, že se z ní nezvedne žaludek jen lidem bez vkusu - 9 - Mercedes-AMG G63 Mansory Grand Entree 09Mansory zas jednou nezklamalo, domácí legendu upravilo tak, že se z ní nezvedne žaludek jen lidem bez vkusu - 10 - Mercedes-AMG G63 Mansory Grand Entree 10
Grand Entrée je nejnovějším dílem německé tuningové firmy z Brandu. Ta si vzala na paškál Mercedes-AMG G63, kterému navýšila výkon a na přání jej osadí i „sebevražednými“ dveřmi. Design tohoto výtvoru autory nezapře. Foto: Mansory

Zdroj: Mansory

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.