Někdo si upravil nejpraktičtější dieselový VW na 400 koní, teď s ním trápí sporťáky

Pokud chcete v rychlostních kláních opravdu překvapit, je třeba dostat do co možná nejméně pravděpodobného auta co možná nejvyšší výkon. VW Amarok upravený na 400 koní to splňuje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Někdo si upravil nejpraktičtější dieselový VW na 400 koní, teď s ním trápí sporťáky

1.2.2021 | Petr Miler

Někdo si upravil nejpraktičtější dieselový VW na 400 koní, teď s ním trápí sporťáky

/

Foto: Volkswagen

Pokud chcete v rychlostních kláních opravdu překvapit, je třeba dostat do co možná nejméně pravděpodobného auta co možná nejvyšší výkon. VW Amarok upravený na 400 koní to splňuje.

Snad každý automobilový nadšenec má ve svém srdci místo pro auta, která jsou velmi rychlá a současně to nedávají znát. Někdy se o taková postarají i samy automobilky, ale většinou si je zkrátka musíte vytvořit sami. Jen v tu chvíli opravdu nikdo nemůže předem vědět, co se v jindy slabém, městském, praktickém či jinak pro rychlou jízdu nevhodném autě skrývá.

U nás dnes už bohužel neprodávaný VW Amarok tuto premisu splňuje na jedničku. Stále nejpraktičtější osobní VW současnosti (mimo EU se dál prodává) sice v roce 2016 dostal motor V6 TDI, ani s ním ale nejde o žádný uragán. Je to více jak dvoutunový pick-up, takže i když se ani ve spletitějším provozu neztratí, záda s ním ukážete leda pár relativně slabým osobákům.

Motor 3,0 V6 TDI má ale jednu výhodu - na rozdíl od předchozích dostupných motorů pro Amarok je jeho dynamický potenciál citelně větší. Nakonec i samo Audi z jeho jiných evolucí dostává až okolo 350 koní, takže s továrním stádem 224 kobyl si lze pohrát. Přesně to udělali z britské firmy Darkside Developments, které vůz svěřil jeden z jejích zákazníků s cílem dostat z něj co nejvíc.

Výsledkem je výkon až 400 koní spojený s upraveným podvozkem a posíleným brzdami. Majitel byl navíc tak velkorysý, že autory nechal modifikace otestovat a doladit při veřejných jízdách na okruhu v Donnington Park, což je to pravé místo, kde si lze vysloužit pád udivených pohledů od majitelů jinak schopnějších aut.

Pochopitelně, 400 koní ve dvoutunovém pick-upu nedělá supersport, na potrápení řady mnohem sportovnějších aut to ale bohatě stačí. Takový majitel BMW X5 M50d, jednoho z nejschopnějších sportovně laděných SUV na naftu se musel divit, když jej s lehkostí předjížděl právě Amarok. A nebyl sám, podívejte se na to níže. A kdyby vám pohled na 400koňový pick-up v podobném prostředí nestačil, podívejte se na 850koňovou Škodu Yeti RS v akci na jiných britských okruzích, té už nestačí prakticky nic.


Někdo si upravil nejpraktičtější dieselový VW na 400 koní, teď s ním trápí sporťáky - 1 - VW Amarok 2017 facelift nove foto 01Někdo si upravil nejpraktičtější dieselový VW na 400 koní, teď s ním trápí sporťáky - 2 - VW Amarok 2017 facelift nove foto 02Někdo si upravil nejpraktičtější dieselový VW na 400 koní, teď s ním trápí sporťáky - 3 - VW Amarok 2017 facelift nove foto 04Někdo si upravil nejpraktičtější dieselový VW na 400 koní, teď s ním trápí sporťáky - 4 - VW Amarok 2017 facelift nove foto 05Někdo si upravil nejpraktičtější dieselový VW na 400 koní, teď s ním trápí sporťáky - 5 - VW Amarok 2017 facelift prvni foto 03Někdo si upravil nejpraktičtější dieselový VW na 400 koní, teď s ním trápí sporťáky - 6 - VW Amarok 2017 facelift prvni foto 04
VW Amarok V6 TDI není úplně pomalý, na schopné okruhové auto byste jej ale asi netipovali. Po úpravě může být i tím, jak ukáže video níže. Ilustrační foto: Volkswagen

Zdroj: Darkside Developments@Youtube přes Motor1

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše