Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Německý tuner prodává výrazně upravenou Škodu Kodiaq, ojetá stojí víc než nové Audi
5.7.2020 | Petr Prokopec
Auta, na kterých úpravci vyvíjejí a později prezentují své modifikace si nejprve musí koupit, a tak je později musí i prodat. Taková mezi ojetinami neuvidíte často, tady se ale poštěstilo.
Za 56 890 Eur neboli za 1,52 milionu korun si můžete dopřát hned několik mainstreamových kompaktů. Nebo třeba jedno prémiové SUV s objemným motorem a vysokou výbavou. Přesně takovým vozem může být Audi Q5 45 TDI osazené třílitrovým turbodieselem s výkonem 231 koní, který osmistupňový automat přenáší na všechna čtyři kola. V případě výbavy Sport přitom v takové chvíli můžete ještě dále počítat třeba s 18palcovými koly, čalouněním kombinujícím látku, kůži a Alcantaru nebo multimédii MMI Plus. Tedy vlastně se vším, co je třeba k životu.
Nyní si ovšem představte, že SUV se čtyřmi kruhy ve znaku vás nechá zcela chladnými. A vy místo do showroomů Audi zamíříte k německé tuningové firmě ABT, která vám namísto něj prodá ojetou Škodu Kodiaq. Nicméně si řekne přesně o onu částku uvedenou v úvodu. Měnili byste? To je otázka, na kterou nejspíše jen málo lidí odpoví pozitivně. A není jisté, zda jejich názor změní skutečnost, že české SUV se chlubí označením RS a že navíc bylo v dílnách úpravce ještě patřičně vyšperkováno.
Nabízený Kodiaq RS i nadále disponuje dvoulitrovým turbodieselem, z toho nicméně ABT dokázal vykřesat dalších 30 koní a 40 Nm točivého momentu. Pod pravou nohou lze tedy nově počítat s 270 koňmi a 540 Nm, což rozhodně není malý výkon. Nicméně jakkoliv tyto softwarové modifikace vypadají impozantně na papíře, jízdní dynamiku příliš nepozměnily. Sprint na stovku totiž zabere 6,8 sekundy, tedy jen o dvě desetiny méně než dříve, a maximálka zůstává na 220 km/h.
I přes vyšší výkon tak Kodiaq RS zaostává za zmíněným Audi Q5, jehož akcelerace zabere pouze 6,7 sekundy a nejvyšší rychlost šplhá na 228 km/h. A to ani nezmiňujeme provedení 50 TDI, které je sice o pár desítek tisíc korun dražší, ovšem přichází s třílitrem naladěným na 286 koní, jenž toto provedení dotáhnou na stovku za 5,9 sekundy a na maximálku 232 km/h. Minimálně po stránce jízdní tedy vlastně není třeba o čem rozhodovat.
Je ovšem nutné dodat, že firmou ABT upravený Kodiaq dostal dále do vínku snížený podvozek či 20palcová litá kola. Uvnitř se pak chlubí sice sériovým interiérem, ovšem zahrnujícím většinu myslitelných prvků. Očekávat tedy lze sportovní volant se zploštělou spodní částí, sportovní sedadla s kontrastním červeným prošíváním či dekorace z uhlíkových vláken. Je tu pak i mnohem větší obrazovka multimédií než u Q5.
Je tedy vlastně jen na vás, jak se nakonec rozhodnete, pročež my už jen pro úplnost dodáme, že zatímco ono Audi dostanete za půldruhý milion korun zcela nové, v případě Škody Kodiaq RS je třeba počítat s kouskem z roku 2019, který již najel 11 500 kilometrů. I díky tomu máme pocit, že ABT bude hledat zákazníka pro tento černý exemplář ještě docela dlouho.
Tuningová firma ABT si za upravenou a ojetou Škodu Kodiaq RS učtuje více peněz, než kolik vám stačí na pořízení zcela nového Audi Q5 45 TDI, jenž je navíc rychlejší v přímce i v rámci maximálky. Foto: ABT-Sportsline
Zdroj: ABT-Sportsline
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před hodinou - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 3 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 5 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 6 hodinami