Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Nová úprava luxusního, 650koňového Mercedesu připomíná bizarní minulost ČR
8.11.2020 | Petr Miler
Na první pohled je to jen další úprava už tak často upravovaného Mercedesu. Zkoumání detailů nabídky ale připomíná, jak bizarní pravidla u nás kdysi platila a jaká stále platí v některých evropských zemích.
Většina podnikatelů, ať už jde o fyzické nebo právnické osoby, potřebuje ke své práci auto. Bez ohledu na typ, značku, motorizaci nebo cenu svůj dopravní prostředek používají při obdobných služebních cestách všeho druhu. V řadě zemí si ale všichni podnikatelé nejsou rovni.
Jistě si vzpomenete na někdejší praxi v České republice, která panovala až do minulé dekády. Tehdy za plně nákladovatelné vozy (tedy umožňující i odpočet DPH) platily jen ty, které byly klasifikovány jako užitkové. Jako by snad živnostník, který například pracuje jako instalatér a ke své práci potřebuje dodávku, byl něčím více než ten, který je kupříkladu programátorem a brašnu s notebookem k tomu nezbytnou uveze klidně v Mazdě MX-5.
Tak se stalo, že na užitkové vozy byly přestavovány i rozličné kombíky a hatchbacky, které vozily mezi prostorem pro lidi a zavazadla přepážku a uvnitř beztak seděl třeba onen ajťák s brašnou. Tato praxe u nás díky bohu skončila a stejně je od té doby pohlíženo na všechny vozy použitelné k podnikání jakéhokoli druhu. Ne všude ale k takovému posunu došlo.
Např. v Nizozemsku nebo v Dánsku je dál možné plně nákladovat jen auta s převažujícím prostorem pro náklad než pro lidi, a tak se tam běžné setkáte třeba s luxusními SUV zbavenými zadních sedadel a se zatmavenými zadními bočními skly, které se tváří jako dodávka. Že se to děje, připomíná novinka firmy Lumma Design, která představila vůz s trochu komplikovaným označením CLR G770 R. A v tiskových materiálech k němu uvolněných třeba pro země Beneluxu dodává, že autu neumí jen upravit vzhled a přidat mu výkon, ale umí jej také elegantně zbavit zadních sedadel a zatmavit jeho skla a předělat ho... na náklaďák.
Je to vskutku důrazná připomínka popsané praxe, neboť tohle auto je opravdu extrém svého druhu. Když si někdo pseu(do)dodávku udělá z beztak luxusního VW Touareg 3,0 TDI, asi se nad tím málokdo pozastaví, tady se ale bavíme o upraveném Mercedesu třídy G od AMG, který je extrémně výkonným, luxusním i drahým obrazem jakési rozmařilosti svých kupců. Nic proti ní, ale netvařme se, že luxusní auto za miliony s 585 koňmi, které dokáže projet lesem bez jakékoli formální cesty, je něco skromného.
Verze od Lummy vypadá zvenčí ještě opulentněji a k vizuálním, pro některé jistě kýčovitým modifikacím přidává zvýšení výkonu dvakrát přeplňovaného motoru 4,0 V8 na 650 koní a 950 Nm. Jak takové monstrum jede, výrobce raději neuvádí, už tovární dynamika znamenající akceleraci na stovku za 4,5 sekundy a maximálku omezenou na 240 km/h je ale na podobnou krabici na kolech extrém.
Z tohoto lze nyní udělat nákladní vůz a snížit tak základní cenu upraveného Géčka v Německu (167 009 Eur, 4,4 milionu Kč, s dalšími modifikacemi a příplatkovou tovární výbavou ale může vzrůst o další miliony) o pár desítek procent. To už se vyplatí a i pro lecjakou firmu to v dnešní době může být důvod, proč po takovém autě nakonec přece jen sáhnout.
Doba je zlá, a tak úpravci jinak nabízející modifikace vzhledu a výkonu nabízejí zákazníkům ze zemí s legislativou podobnou někdejší české rovnou i přetvoření vozu na dodávku s možností odpočtu DPH. Foto: Lumma Design
Zdroj: Lumma Design
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva