Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní
24.1.2020 | Mirek Mazal
Všechny představy o nudnosti kombíků definitivně berou za své při pohledu na schopnosti tohoto stroje. Pořád ještě komfortní rodinné auto akceleruje rychlosti nekompromisního supersportu.
Audi sotva uvedlo na trh zcela nový superkombík RS6 a již existují způsoby, jak zlepšit jeho už tak raketovou dynamiku. Čtvrtá generace pětidveřového teleportu napíná krční svalstvo zátahem čtyřlitrového osmiválce TFSI dotovaného turbem a elektřinou do zběsilého výkonu 441 kW (600 koní) a 800 Nm. Tovární parametry nepotřebují komentář, racionální opodstatnění pro další tuning RS6 C8 neexistuje, ale o to jsou úžasnější jsou první nabídky povoleného dopingu.
Německá společnost HGP Turbonachrüstung nabízí troufalou modifikaci, která sedí na pohonné ústrojí nových RS6, RS7 Sportback a RS Q8. Všechny mašiny drtí asfalt stejným stylem a po instalaci první fáze úprav roste výkon na brutálních 786 koní (578 kW) a 1 061 Nm točivého momentu. Skok o třídu výše zajišťuje jednoduchá změna přívodu většího množství vzduchu spojená s jinak nastavenými hodnotami řídící jednotky.
HGP provádí citelné změny za poplatek 9 990 Eur (258 tísíc Kč), což je při ceně nového vozu přes tři miliony Kč akceptovatelná částka. Úprava přináší zkrácení doby už tak excelentní akcelerace, původních čas dosažení 100 km/h se zkrátí o půl sekundy na 3,1 sekundy a ze 100 na 200 km/h to autu trvá jen 6,8 sekundy. Nemusíte být silní v počtech, abyste zjistili, že z 0 na 200 km/h tento stroj zrychlí za méně než 10 s - to je teritorium donedávna vyhrazené jen těm nejrychlejší supersportům.
Změny nejsou vidět, o to více o nich slyší celé město. Z výfuků se line strašidelné hromobití a při podřazení do vysokých otáček koncovky děsivě střílí. Digitální přístrojový štít skoro nestíhá přepisovat číslice rychloměru, přitom zůstává možnost naložení 1 680 litrů nákladu a se standardním podvozkem i výfukem přepnutelným do tiššího režimu také veškerý komfort. Bez nadsázky rodinná střela.
Upravné Audi RS6 C8 zvládá stovku za 3,1 sekundy a maximální rychlost překračuje 330 km/h
Vylepšení pochází z dílny HGP Turbonachrüstung
Zdroje: HGP Turbonachrüstung, MotorOli.de@Youtube
Bleskovky
- Nejnovější Ferrari se podivně jmenuje a ještě hůř vypadá, ukázka jeho akcelerace na 280 km/h vám ale vezme slova z úst
včera - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Britové si půjčili všechny Golfy R pro srovnání na letišti. Zdálo se být jasno, VW ale přitáhl šestiválcová překvapení
1.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Poslední nové auto s továrním CD přehrávačem zmizelo z nabídky, pro kdysi převratný nosič je to konec jeho éry
před hodinou - Lada představila svůj nový elektromobil, snad jako jediná u něj použila hned dvojici baterií
před 2 hodinami - Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil
před 4 hodinami - Mercedes chystá nástupce propadáku, který si nekoupilo ani 100 lidí, z fiaska se zjevně vůbec nepoučil
před 5 hodinami - Už i Toyota zrušila svou otevřenou podporu LGBTQ a DEI, konečně začala vnímat realitu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 10.06. 14:20 - pavproch
- Cyklistické vlákno 10.06. 14:06 - pavproch
- Rychlodotazy 10.06. 08:27 - honziss
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.05. 20:22 - řidičBOB
- Kdo má přednost? 10.05. 15:43 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.05. 14:01 - rhinos
- Politický koutek 10.05. 06:28 - HondaMan
- Pneu koutek 10.04. 19:48 - abgx1