Porsche Boxster 981 SpeedArt SP-81R: pro začátek 335 koní a podivný vzhled

Tuningová scéna objevuje nové Porsche Boxster. O jednu z prvních úprav se postaral německý StreetArt a přehlédnutelná není jen proto.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Porsche Boxster 981 SpeedArt SP-81R: pro začátek 335 koní a podivný vzhled

2.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Porsche Boxster 981 SpeedArt SP-81R: pro začátek 335 koní a podivný vzhled

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tuningová scéna objevuje nové Porsche Boxster. O jednu z prvních úprav se postaral německý StreetArt a přehlédnutelná není jen proto.

Nový Boxster třetí generace (s typovým označením 981) dlouho zásahu tuningu neodolal. Mezi prvními, jen krátce po uvedení na evropské trhy, se do něj pustila německá společnost SpeedArt, která ale novince moc „rychlosti“ (a když už jsme u toho, tak asi ani mnoho „umění“) nepřidala.

Úpravce sídlící v Rutesheimu u Stuttgartu se do přestavby nejmenšího Porsche pustil tím nejklasičtějším způsobem. Na karoserii narouboval vystouplejší prahy, pod předním nárazníkem prohloubil spoiler a na záď namontoval difuzor, pevné křídlo a výraznější koncovky, které jsou součástí nového titanového výfuku s metalickými katalyzátory.

Právě jemu a přeladění řídicích jednotek můžou Boxster i Boxster S poděkovat za dalších 20 koní výkonu a 20 newtonmetrů točivého momentu navíc, takže oba ploché šestiválce mají buď 285 (2,7 l) nebo 335 koní (3,4 l) a točivý moment 300 a 380 newtonmetrů. Samozřejmě asi také poněkud hlasitější zvukový projev, který může být zesílen za příplatek dodávaným aktivním ovládáním klapek v tlumiči výfuku.

SpeedArt pojmenoval svůj výtvor SP-81R a kromě výše zmíněného vybaví nový Boxster některým ze snížených stavitelných podvozků buď na okruhy, nebo vhodnějšími spíše na běžné silnice. Snížení světlé výšky z pohledu možného poškození předního nárazníku řeší příplatková hydraulika, která v případě potřeby umí před retardérem přizvednout příď.

Místo původní osmnácti a devatenáctipalcových kol má StreetArt v záloze vlastní kované dvacítky, případně až jedenadvacetipalcová kola, lakovaná podle přání zákazníka například do dvou odstínů, jak můžete vidět i na prvních obrázcích. Do kabiny nás německý úpravce zatím nenechal nahlédnout, ale podle SpeedArtu si řidiči milující alcantaru a kůži přijdou na své.

Za kolik to všechno je, to firma zatím neupřesnila.


Porsche Boxster 981 SpeedArt SP-81R: pro začátek 335 koní a podivný vzhled - 1 - Porsche Boxster Speedart 01Porsche Boxster 981 SpeedArt SP-81R: pro začátek 335 koní a podivný vzhled - 2 - Porsche Boxster Speedart 02
Na fotografiích je vidět, že původní nezůstal ani brzdový systém, StreetArt se ale o něm nezmiňuje

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše