Rusové nacpali do nevinné Škody Yeti motor 2,5 TFSI, je to vlk v hávu beránka

Škoda Yeti se vždy profilovala spíše jako roztomile se tvářící auto a nabídka motorů tomu odpovídala. Když do ní ale nacpete motor z Audi RS3, změní se v nevinně vyhlížejícího dravce.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Rusové nacpali do nevinné Škody Yeti motor 2,5 TFSI, je to vlk v hávu beránka

21.2.2019 | Mirek Mazal

Rusové nacpali do nevinné Škody Yeti motor 2,5 TFSI, je to vlk v hávu beránka

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Škoda Yeti se vždy profilovala spíše jako roztomile se tvářící auto a nabídka motorů tomu odpovídala. Když do ní ale nacpete motor z Audi RS3, změní se v nevinně vyhlížejícího dravce.

Shodou okolností přesně před třemi týdny jsme uznale probírali Škodu Octavia s motorem z Audi RS3. Transplantace potentnějšího agregátu se skoro neomezenými možnostmi dalších úprav udělala z jinak rodinného kombíku pekelný stroj, který může výkonem a dynamikou konkurovat klidně i Ferrari. Pětiválec se pod kapotou rodinného kombi hezky vyjímal, stejná pohonná jednotka ale zapadne i do jiné škodovky - ještě staršímu a méně nápadnému modelu Yeti.

Jeden z prvních evropských crossoverů svého druhu se v době svého příchodu na trh profiloval hlavně hravým vzhledem, který později trochu umírnil unifikační facelift. Auto před ním i po něm používalo platformu PQ35, kterou sdílelo s řadou dalších vozů nadřízeného koncernu. Maximální zdvihový objem pohonných jednotek představoval dva litry ze čtyř válců, nic většího nebylo dostupné.

Už z případu z Velké Británie víme, že malé české SUV může skrývat daleko větší potenciál, než mu dovolilo koncernové postavení. Dalším potvrzením skrytého talentu je ruský projekt Yeti 2,5 TFSI. Oblíbený agregát mezi tunery pochází jak jinak než z Audi RS3, na pětiválec navazuje sedmistupňová převodovka DSG, která pracuje s výkonem 340 koní, násobně vyšší porcí než kdy dostala z výroby.

Posilněná Škoda zrychlí na stovku pod 5 sekund, k tomu střílí z výfuku, který umí vydat i sympatický chraplák. Hranatý vůz s vysokým těžištěm nepůsobí jako rychlé auto výkonově blízké BMW M3 E46, ve skutečnosti ale zrychluje podobným stylem. Na kluzkém povrchu dokáže ještě o trochu víc, protože si pomáhá pohonem všech kol. Dynamické schopnosti koriguje brzdná soustava Brembo na všech čtyřech kolech, jinak zvenčí nejsou vidět žádné úpravy odpovídající výkonu, je to na pohled pořád stejný beránek.

Je samozřejmě škoda, že mladoboleslavská továrna oficiálně nic podobného nevyráběla, ale ruku na srdce, takovou strojovnu by si pořídila jen hrstka nadšenců. Předem dané postavení mezi ostatními modely koncernu odsoudilo české vozy k zaopatření klidnějších řidičů, o to více ale můžeme obdivovat ty, kteří si neoficiální Yeti RS rozhodli postavit sami v garáži.


Rusové nacpali do nevinné Škody Yeti motor 2,5 TFSI, je to vlk v hávu beránka - 1 - Skoda Yeti s motorem z Audi RS3 01Rusové nacpali do nevinné Škody Yeti motor 2,5 TFSI, je to vlk v hávu beránka - 2 - Skoda Yeti s motorem z Audi RS3 02Rusové nacpali do nevinné Škody Yeti motor 2,5 TFSI, je to vlk v hávu beránka - 3 - Skoda Yeti s motorem z Audi RS3 03Rusové nacpali do nevinné Škody Yeti motor 2,5 TFSI, je to vlk v hávu beránka - 4 - Skoda Yeti s motorem z Audi RS3 04Rusové nacpali do nevinné Škody Yeti motor 2,5 TFSI, je to vlk v hávu beránka - 5 - Skoda Yeti s motorem z Audi RS3 05Rusové nacpali do nevinné Škody Yeti motor 2,5 TFSI, je to vlk v hávu beránka - 6 - Skoda Yeti s motorem z Audi RS3 06Rusové nacpali do nevinné Škody Yeti motor 2,5 TFSI, je to vlk v hávu beránka - 7 - Skoda Yeti s motorem z Audi RS3 07Rusové nacpali do nevinné Škody Yeti motor 2,5 TFSI, je to vlk v hávu beránka - 8 - Skoda Yeti s motorem z Audi RS3 08Rusové nacpali do nevinné Škody Yeti motor 2,5 TFSI, je to vlk v hávu beránka - 9 - Skoda Yeti s motorem z Audi RS3 09Rusové nacpali do nevinné Škody Yeti motor 2,5 TFSI, je to vlk v hávu beránka - 10 - Skoda Yeti s motorem z Audi RS3 10
Ruský Yeti s motorem z Audi RS3 zrychluje na 100 km/h v čase pod 5 sekund, kdo by to do něj kdy řekl

Zdroj: SKODA YETI 2.5 TFSI@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.