Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Srovnání třech upravených německých aut ukazuje nevyhnutelnou marnost tuningu
20.6.2021 | Petr Miler
Jste příznivci tuningu? Nedivíme se tomu, je to šance, jak dostat z auta víc bez nutnosti jej měnit za jiné a dražší. Má to však svá úskalí a toto srovnání extrémních úprav je ukazuje v plné nahotě.
Jako fandové aut musíme mít blízko i k jejich tuningu, pochopitelně. Když od automobilu očekáváte hodně, ani sebelepší vůz ze sériové produkce vám nikdy nebude plně vyhovovat. A i kdyby se to náhodou stalo, dříve nebo později vás napadne: Co kdyby měl o trochu více výkonu? Nebo odolnější brzy? Přilnavější pneumatiky, lehčí kola, tohle, támhleto... Prostě se to stane.
V tomto kontextu tedy není ničím nepochopitelným, když do auta „sáhnete” a pokusíte se z něj dostat víc. Moudří ale praví, že jak jednou s tuningem začnete, nikdy s ním neskončíte a ve výsledku možná stvoříte auto, které jste vlastně ani nechtěli nebo začne být upravené tak moc, že prostě přestává sloužit k tomu, k čemu sloužit mělo. Pokud totiž začnete třeba úpravou výkonu, zjistíte, že potřebujete také brzdy. Pak podvozek, pak třeba odolnější spojku nebo rychlejší řazení automatu. A když vylepšíte brzdy a spojku, můžete zase přidat výkon, jenže pak zase odejde spojka, a tak pořád dokola.
Není asi problém přidat chiptuningem vašemu dieselu 20 procent výkonu ve špičce a sem tam jej využít při předjíždění, když ale začnete stavě motokáru z necek, nutně skončíte u čehosi obtížně použitelného. Připomíná to poslední srovnání Mata Watsona z Carwow, který na letiště dostal dvě mocně upravená Audi (TT RS a R8 twin-turbo) a proti nim podobně upravené Porsche 911 991 Turbo S. Auta mají mít 1 100, 1 200 a 1 100 koní, to je neskutečné a slibují úžasnou podívanou, realitou je ale spíš zmar.
V podstatě v žádný moment srovnání nemáme možnost vidět auta v plné akci, protože pořád něco zlobí. TT RS přestane řadit, R8 nejde launch control, 911 se začne přehřívat... Tu se nepodaří přeřadit, tu motor nevysvětlitelně ztratí výkon. Jsou to očividně „přetuněná” auta, která prostě nejsou s to dodávat slibované parametry konzistentně, neboť výkon motoru soustavně naráží na limity toho či onoho.
Podívejte se na to sami, toto je pro nás hlavním závěrem srovnání. Když se vedle sebe dají výsledky z různých klání, je nejrychlejší přeplňovaná R8 před Porsche a TT, nicméně je docela dobře možné, že sedm dalších srovnání by mělo za následek sedm dalších výsledků, protože tahle auta prostě dalece překročila hranici rozumných úprav. A stejně jako kola a motor neudělají z necek motokáru, neudělají ani velmi drahé úpravy z Audi Bugatti. Nebo cokoli podobného.
Audi TT RS... Foto: Audi
...i Porsche 911 Turbo S jsou v sérii výjimečnými stroji. Jejich úprava za hranici 1 000 koní z nich ale dělá spíše rozpačitější, nikoli přesvědčivější auta. Foto: Porsche
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 6 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 54 minutami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 2 hodinami - Nejlevnější Porsche 911 997 na prodej v Evropě vypadá zatraceně dobře, za cenu tuctové Octavie to může být výhra
před 3 hodinami - Hyundai ukázalo nové řešení, které v létě sníží teplotu uvnitř auta o desítky stupňů, i když vůbec není vidět
před 5 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 13:57 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan