Wimmer pro KTM X-Bow: verze GT má 485 koní, okruhová RR „jen” 370

Německý tuner Wimmer výkonově obrátil nabídku KTM X-Bow naruby - v sérii nejslabší model je o 115 koní silnější než čistě okruhová verze RR.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Wimmer pro KTM X-Bow: verze GT má 485 koní, okruhová RR „jen” 370

13.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Wimmer pro KTM X-Bow: verze GT má 485 koní, okruhová RR „jen” 370

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německý tuner Wimmer výkonově obrátil nabídku KTM X-Bow naruby - v sérii nejslabší model je o 115 koní silnější než čistě okruhová verze RR.

Ani okruhové hračky se nevyhýbají tuningu, jak vidno z trojice novinek německého úpravce s názvem Wimmer. Tato společnost si posvítila na KTM X-Bow, a to rovnou na všechny tři v současnosti vyráběné verze tohoto čtyřkolového naháče. Změny se nedotkly jen motoru, jak je vidno i z obrázků, které najdete níže.

Sériově nejslabší varianta X-Bow GT dostala několik úprav dvoulitrového turbomotoru, jehož výkon poskočil z 285 sériových koní na ohromujících 485. Točivý moment se zvedl o 100 Nm na výsledných 520. Čas na stovku nyní je kratší než 4 vteřiny a maximálka se posunula k 257 km/h. Wimmer se k těmto číslům dostal upraveným turbodmychadlem, palivovým čerpadlem a také kompletně novým výfukem a několika dalšími úpravami. Změn doznalo také šasi a za 130 tisíc Eur (lehce přes 3,5 milionu korun), na které upravené GT přijde, dostanete také nastavitelné karbonové zadní křídlo.

Ostřejší X-Bow R má v základu 300 koní a 400 Nm, po kúře Wimmeru však nabídne 455 koní a 500 Nm. Kromě elektroniky se sem nejspíš nastěhovaly podobné novinky jako u GT, třebaže výkonový skok není tak velký. Tento stroj přijde na 120 tisíc Eur (3,25 milionu korun), nabídne úpravy šasi a maximálku 248 km/h a můžete ho mít s posíleným diferenciálem či lepší spojkou.

Sériově nejsilnější a pouze na závodní tratě určený X-Bow RR dostal jen 10 koní navíc, má tak 370 koní. Dostalo se mu také několika dalších, blíže nespecifikovaných úprav a podle tiskové zprávy je k mání s nastavením určeným extra na Severní smyčku Nürburgringu včetně měřiče zatížení jednotlivých kol. Přijde na 110 tisíc eur (necelé 3 miliony korun).

Podle úpravce je možné upravit nejen nové stroje, objednané přes Wimmer, ale také již existující X-Bowy. Zákazníkově přání se prý meze nekladou, takže si nejspíš budete moci navymýšlet, co ještě na svém X-Bow nechcete - ale zbytečností tam už z výroby moc není.


Wimmer pro KTM X-Bow: verze GT má 485 koní, okruhová RR „jen” 370 - 1 - ktm x-bow wimmer 01
Wimmer pro KTM X-Bow: verze GT má 485 koní, okruhová RR „jen” 370 - 2 - ktm x-bow gt wimmer 01Wimmer pro KTM X-Bow: verze GT má 485 koní, okruhová RR „jen” 370 - 3 - ktm x-bow gt wimmer 02Wimmer pro KTM X-Bow: verze GT má 485 koní, okruhová RR „jen” 370 - 4 - ktm x-bow gt wimmer 03Wimmer pro KTM X-Bow: verze GT má 485 koní, okruhová RR „jen” 370 - 5 - ktm x-bow gt wimmer 04Wimmer pro KTM X-Bow: verze GT má 485 koní, okruhová RR „jen” 370 - 6 - ktm x-bow gt wimmer 05
KTM X-Bow GT dostalo velké křídlo a 200 koní navíc

Wimmer pro KTM X-Bow: verze GT má 485 koní, okruhová RR „jen” 370 - 7 - ktm x-bow r wimmer 01Wimmer pro KTM X-Bow: verze GT má 485 koní, okruhová RR „jen” 370 - 8 - ktm x-bow r wimmer 02Wimmer pro KTM X-Bow: verze GT má 485 koní, okruhová RR „jen” 370 - 9 - ktm x-bow r wimmer 03Wimmer pro KTM X-Bow: verze GT má 485 koní, okruhová RR „jen” 370 - 10 - ktm x-bow r wimmer 04Wimmer pro KTM X-Bow: verze GT má 485 koní, okruhová RR „jen” 370 - 11 - ktm x-bow r wimmer 05
X-Bow R díky Wimmeru posílilo o 155 koní

Wimmer pro KTM X-Bow: verze GT má 485 koní, okruhová RR „jen” 370 - 12 - ktm x-bow rr wimmer 01Wimmer pro KTM X-Bow: verze GT má 485 koní, okruhová RR „jen” 370 - 13 - ktm x-bow rr wimmer 02Wimmer pro KTM X-Bow: verze GT má 485 koní, okruhová RR „jen” 370 - 14 - ktm x-bow rr wimmer 03Wimmer pro KTM X-Bow: verze GT má 485 koní, okruhová RR „jen” 370 - 15 - ktm x-bow rr wimmer 04Wimmer pro KTM X-Bow: verze GT má 485 koní, okruhová RR „jen” 370 - 16 - ktm x-bow rr wimmer 05Wimmer pro KTM X-Bow: verze GT má 485 koní, okruhová RR „jen” 370 - 17 - ktm x-bow rr wimmer 06
V sérii nejsilnější X-Bow RR je nyní s 370 koni nejslabší verzí

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.