Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Wimmer pro KTM X-Bow: verze GT má 485 koní, okruhová RR „jen” 370
13.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Německý tuner Wimmer výkonově obrátil nabídku KTM X-Bow naruby - v sérii nejslabší model je o 115 koní silnější než čistě okruhová verze RR.
Ani okruhové hračky se nevyhýbají tuningu, jak vidno z trojice novinek německého úpravce s názvem Wimmer. Tato společnost si posvítila na KTM X-Bow, a to rovnou na všechny tři v současnosti vyráběné verze tohoto čtyřkolového naháče. Změny se nedotkly jen motoru, jak je vidno i z obrázků, které najdete níže.
Sériově nejslabší varianta X-Bow GT dostala několik úprav dvoulitrového turbomotoru, jehož výkon poskočil z 285 sériových koní na ohromujících 485. Točivý moment se zvedl o 100 Nm na výsledných 520. Čas na stovku nyní je kratší než 4 vteřiny a maximálka se posunula k 257 km/h. Wimmer se k těmto číslům dostal upraveným turbodmychadlem, palivovým čerpadlem a také kompletně novým výfukem a několika dalšími úpravami. Změn doznalo také šasi a za 130 tisíc Eur (lehce přes 3,5 milionu korun), na které upravené GT přijde, dostanete také nastavitelné karbonové zadní křídlo.
Ostřejší X-Bow R má v základu 300 koní a 400 Nm, po kúře Wimmeru však nabídne 455 koní a 500 Nm. Kromě elektroniky se sem nejspíš nastěhovaly podobné novinky jako u GT, třebaže výkonový skok není tak velký. Tento stroj přijde na 120 tisíc Eur (3,25 milionu korun), nabídne úpravy šasi a maximálku 248 km/h a můžete ho mít s posíleným diferenciálem či lepší spojkou.
Sériově nejsilnější a pouze na závodní tratě určený X-Bow RR dostal jen 10 koní navíc, má tak 370 koní. Dostalo se mu také několika dalších, blíže nespecifikovaných úprav a podle tiskové zprávy je k mání s nastavením určeným extra na Severní smyčku Nürburgringu včetně měřiče zatížení jednotlivých kol. Přijde na 110 tisíc eur (necelé 3 miliony korun).
Podle úpravce je možné upravit nejen nové stroje, objednané přes Wimmer, ale také již existující X-Bowy. Zákazníkově přání se prý meze nekladou, takže si nejspíš budete moci navymýšlet, co ještě na svém X-Bow nechcete - ale zbytečností tam už z výroby moc není.
KTM X-Bow GT dostalo velké křídlo a 200 koní navíc
X-Bow R díky Wimmeru posílilo o 155 koní
V sérii nejsilnější X-Bow RR je nyní s 370 koni nejslabší verzí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před hodinou - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 2 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva