23 let sotva jetý návrat do doby lidových sporťáků bez turba je dnes sotva lidovou záležitostí

Podobná auta byla kdysi na trhu něčím naprosto běžným, dnes jde o téměř neexistující věc. Vrátit se v čase o čtvrt století možné je, levné už to ale není ani už u pouze zachovalých kousků.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

23 let sotva jetý návrat do doby lidových sporťáků bez turba je dnes sotva lidovou záležitostí

17.8.2020 | Mirek Mazal

23 let sotva jetý návrat do doby lidových sporťáků bez turba je dnes sotva lidovou záležitostí

/

Foto: Vito Antonio, Mobile.de

Podobná auta byla kdysi na trhu něčím naprosto běžným, dnes jde o téměř neexistující věc. Vrátit se v čase o čtvrt století možné je, levné už to ale není ani už u pouze zachovalých kousků.

Pátá generace Hondy Prelude se svým designem pomyslně vrátila zpět v čase. Chtěla být blíže svým předchůdcům ve snaze zvrátit pokles zájmu zákazníků. Modelová řada BB5-BB9 z let 1996 až 2001 bodovala, a to přesto, že tou dobou existovala na trhu spousta podobných aut.

Kompaktní sportovní kupé s točivými čtyřválci skutečně bývala na trhu něčím docela běžným a nabízela možnost dostat se ke sportovně vyhlížejícímu autu s patřičným šmrncem za rozumné peníze. V posledních letech ale takové vozy mizí z nabídek automobilek raketovým tempem a dnes jsou skoro neexistující věcí. Proč, je na delší debatu, když se ale někdo o návrat podobných vozů pokusí, úplně dobře to nedopadá.

Pořád ale existuje možnost uzmout jeden z dobových strojů se vším, co je činilo tak atraktivním. Aktuálně nejhezčí dostupný exemplář poslední iterace Hondy Prelude to připomíná, současně je ale třeba dodat, že za rozumné peníze už tahle auta ve slušném stavu koupíte jen zřídka, pokud vůbec.

Modrá Honda na fotkách níže pochází z roku 1997 a je to vážně hezký návrat do minulosti. Není divu, že se líbila na přelomu tisíciletí, dokáže zaujmout i dnes. Italský majitel své kupé více skladoval v garáži než co jiného a stroj podle jeho slov nikdy nepoznal sníh a jen zřídka byl konfrontován s deštěm. Auto vždy nějak jezdilo, záznamy v servisní knize ale nejlépe ukazují, jak málo si toho za 23 let užil. Obvykle pár tisíc kilometrů za rok dalo za tu dobu dohromady mírných 65 523 km, skoro nic.

Snad akorát dobře zajetý motor DOHC VTEC o objemu 2,2 litru dává výkon 136 kW (185 koní). Je to typický motor z produkce Hondy a jeh hlavním lákadlem je vysokootáčková charakteristika s červeným polem začínajícím až za hranicí 7 500 ot./min. Auto je ve zcela sériové podobě a majitel říká, že je jako nové. Nedokážeme zcela posoudit, ale faktem je, že z fotek jako nové září.

Z vnitřního prostoru zachovalého Prelude mnoho nevidíme, i patrné detaily ale zachycují jen velmi malé opotřebení kupříkladu náchylné hlavice řadicí páky. Majitel auto nabízí za 13 900 Eur, tedy asi 363 tisíc Kč. Ne snad, že by to bylo na 185koňové sportovní kupé ve výjimečném stavu moc, ale za takové či podobné peníze se už dají koupit slušná nová auta. Máme proto pocit, že tento kousek si získá spíše srdce sběratele či nadšeného „hondisty” než někoho „normálního”, kdo by rád poznal pocity majitele lidového sporťáku bez turba z přelomu milénia. Ale kdyby to náhodou tak bylo, nechtěli jsme si tuto nabídku nechat pro sebe.


23 let sotva jetý návrat do doby lidových sporťáků bez turba je dnes sotva lidovou záležitostí - 1 - Honda Prelude 1997 zachovala prodej 2020 0123 let sotva jetý návrat do doby lidových sporťáků bez turba je dnes sotva lidovou záležitostí - 2 - Honda Prelude 1997 zachovala prodej 2020 0223 let sotva jetý návrat do doby lidových sporťáků bez turba je dnes sotva lidovou záležitostí - 3 - Honda Prelude 1997 zachovala prodej 2020 0323 let sotva jetý návrat do doby lidových sporťáků bez turba je dnes sotva lidovou záležitostí - 4 - Honda Prelude 1997 zachovala prodej 2020 0423 let sotva jetý návrat do doby lidových sporťáků bez turba je dnes sotva lidovou záležitostí - 5 - Honda Prelude 1997 zachovala prodej 2020 0523 let sotva jetý návrat do doby lidových sporťáků bez turba je dnes sotva lidovou záležitostí - 6 - Honda Prelude 1997 zachovala prodej 2020 0623 let sotva jetý návrat do doby lidových sporťáků bez turba je dnes sotva lidovou záležitostí - 7 - Honda Prelude 1997 zachovala prodej 2020 0723 let sotva jetý návrat do doby lidových sporťáků bez turba je dnes sotva lidovou záležitostí - 8 - Honda Prelude 1997 zachovala prodej 2020 0823 let sotva jetý návrat do doby lidových sporťáků bez turba je dnes sotva lidovou záležitostí - 9 - Honda Prelude 1997 zachovala prodej 2020 0923 let sotva jetý návrat do doby lidových sporťáků bez turba je dnes sotva lidovou záležitostí - 10 - Honda Prelude 1997 zachovala prodej 2020 1023 let sotva jetý návrat do doby lidových sporťáků bez turba je dnes sotva lidovou záležitostí - 11 - Honda Prelude 1997 zachovala prodej 2020 1123 let sotva jetý návrat do doby lidových sporťáků bez turba je dnes sotva lidovou záležitostí - 12 - Honda Prelude 1997 zachovala prodej 2020 1223 let sotva jetý návrat do doby lidových sporťáků bez turba je dnes sotva lidovou záležitostí - 13 - Honda Prelude 1997 zachovala prodej 2020 1323 let sotva jetý návrat do doby lidových sporťáků bez turba je dnes sotva lidovou záležitostí - 14 - Honda Prelude 1997 zachovala prodej 2020 14
Honda Prelude v toto stavu je dnes raritou a hezkou připomínkou toho, co bylo k mání ještě před nějakými 20 léty. Majitel by za vůz chtěl 363 tisíc Kč, to mu asi hned tak někdo nedá. Foto: Vito Antonio, Mobile.de

Zdroj: Mobile.de

Mirek Mazal

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše