Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
300koňový luxusní off-road vyzval na souboj v terénu nuznou Dacii Duster, neměl to dělat
26.6.2022 | Petr Miler
Jde o auta ze dvou jiných světů, kdy za cenu pár náhradních dílů na jedno můžete mít celé druhé. Jejich srovnání by tak mělo být obrazem naprosto jednoznačné převahy dražšího modelu, jenže není, i když je pro jízdu v terénu optimalizován mnohem víc než Dacia.
Upřímně řečeno, srovnat lze cokoli s čímkoli, tohle klání má ale větší opodstatnění, než se na první pohled může zdát. Mat Watson z Carwow si vzal tentokrát k ruce Land Rover 110 X D300, tedy v terénu nejschopnější provedení dnes nejdrsnějšího off-roadu britské značky s 300koňovým šestiválcovým dieselem. A postavil jej proti Dacii Duster dCi, tedy 115koňovému provedení jednoho z nejlevnější esúvéček na trhu. Absurdní? Ne až tak úplně.
Být smyslem klasický sprint na letišti nebo srovnání luxusu, nemá to cenu, Land Rover sfoukne Dacii jako svíčku na narozeninovém dortu. Mat ale tentokrát vzal do srovnání v terénu a byť i v tomto klání byl novodobý Defender jasným favoritem, rázem neměl nikdo nic jisté. Dacia je schopné auto, Defender je ale o neskutečných 935 kg (!) těžší a s rozbahněným povrchem pod koly je celkem nedůležité, zda máte k dispozici 100, 300 nebo třeba 1 000 koní. Klíčové je, jak s dostupným potenciálem dokážete pracovat.
Dacia je v tom evidentně hodně, hodně dobrá, a tak se v terénním srovnání rozdíly mezi oběma vozy rychle mažou. Ve sprintu do kopce sice prohraje, jde ale o tak malý rozdíl, že ani řidiči zpoza volantů nebyli schopni říci, kdo vlastně vyhrál. A když jde o jakousi rychlostní terénní zkoušku, je Duster dokonce o dvě sekundy rychlejší, protože kila zde hrají mnohem větší roli než cokoli jiného.
Mat ale obě auta v podobných srovnání boduje skrze jednotlivé disciplíny a v ryze terénních „prolézačkách” je Defender se svou technikou lepší. Přesto nakonec v klání zvítězí o jediný bod (11 proti 10 bodům), což je vítězství o proslulá ňadra korejské dívky. Přitom kdyby Land Rover byť jen jednou hruběji poškodil v některém z testů, mohlo to snadno znamenat opravu dražší než kolik stojí úplně celý Duster.
I když tedy Defender vyhrál, nic až tak zázračného nepředvedl a poměrem výkonu ku ceně je jasným poraženým. Defender D300 v terénním provedení X začíná v Česku na 2 986 111 Kč, testované provedení bylo daleko za 3 miliony. Takový Duster 1,5 dCi, byť v poslední době dost zdražil a k mání je jen s vyšší výbavou, přijde nejméně na 457 500 Kč. Jinými slovy byste mohli mít 6 takových Dusterů a ještě by vám zbylo hodně peněz na naftu. Je Defender 6krát lepší? Ani omylem, v terénu jistě ne, podle Mata je lepší přesně o 10 procent. To vše jen znovu ukazuje, jak zajímavou nabídkou některými optikami SUV Dacie je.
Land Rover Defender 110 X D300 je ve srovnání... Foto: Land Rover
...s Dacií Duster 1,5 dCi učiněným Goliášem vedle Davida. Přesto v terénním klání sotva vítězí celkově a někdy i prohrává. Foto: Dacia
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 3 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 4 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 6 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva